Много хубав и изчерпателен пост - надявам се повече собственици на автомобили да го прочетат
Сега малко допълнения от мен:
Относно синтетичните масла - Фирмата Mobil, създател на първото изцяло синтетично масло (серията Mobil 1), получва правото да формулира определението за синтетично масло, което приблизително звучи така:
"Синтетичното масло е масло, при получаването на което, 100% от съставките му са разградени до молекулно ниво и синтезирани отново"
Основното, по което синтетичните масла се различават от останалите (вкл сериите 5W-40, наричани кой знае защо Fully Synthetic) е синтетичното базово масло, което се използва.
И едно допълнение към класификацията по ACEA и API:
При API актуалният стандарт за бензинови мотори е SM.
При ACEA oт тази година са в сила класовете А5 и В5, както и новите класове C1, C2 и C3, с които се означават маслата, предназначени за работа в системите, оборудвани с филтър за твърди частици (Diesel Particular Filter), както и за удължаване живота на катализаторните системи при бензиновите двигатели.
С1 е стандартът на Ford
C2 е стандартът на PSA
C3 е общият стандарт на Mercedes Benz, VW и BMW.
За Mercedes стандартът е МВ 229.31.
Засега на пазара в Бг се предлагат продукти на Mobil и Castrol, покриващи С3, както и на Esso, покриващ С2 (може да има вече и други марки, но засега не съм ги срещал официално на пазара).
Paragon
Регистрация: 28 фев 2006Офлайн Последно: 27 юли 2006 - 20:02:39