Към съдържанието

  •  

joreto

Регистрация: 14 мар 2005
Офлайн Последно: 10 юли 2014 - 08:57:47
*****

#344169 Mercedes 190 с M119 V8 5.0

Публикувано от joreto на 17 февруари 2014 - 15:23

Сега като чета този спор между нас е безмислен тъй че мисля да приключа с него, може би просто нещо не сме се разбрали.  Относно проблема с мотора според мен няма смисъл да се търси под вола теле, мисля че просто си му е дошло време. Както писах, напълно съм съглаесн с Боян ,че при такъв проект ревизирането е задължително, не че при мен на м103-ка не заминах нови, усилени лагери, да не говорим  че 90% от нашите проекти (включително и моя) са малко клошарска работа и няма гаранция колко време ще държат .


  • 1


#344168 Mercedes 190 с M119 V8 5.0

Публикувано от joreto на 17 февруари 2014 - 14:49

т.е. според теб 400-500 км са някаква страшна цифра за дрифт кола и затова лагера е сдал багажа (тогава не знам как дрифт БМВ-то вече 2-ра година почти всяка събота/неделя яде яката газ и още е здраво) или може би както казах знаеш как си караме 350-400 к.с. колите и колко време седят в критични ??? Питам щото не ми стана ясно какво имаш предвид ....

 

 

П.П. ей тъй информативно, моя тези неделя освен 15-20 ръна 0-240км без почивка го въртах на един полигон 40 мин (малко да се опитам да дрифтя че не ми е силната страна) и да чукна да дърво още е здрав ама сигурно щото е ежедневка и не седи У критични .....


  • 3


#344161 Mercedes 190 с M119 V8 5.0

Публикувано от joreto на 17 февруари 2014 - 11:57

За кое съм наясно няма как да знаеш! Гледам се докачаш нещо?? Да виждаш някой да твърди с убеденост че е мегата? Затова няма нужда от гаранций!

 

Споменавам я като вероятност, което си потвърдил и ти.  Дали е от настройка, не ме интересува, никога не бих ползвал такава - макар че я споменавам на доста хора в нужда. Надвишаването на оборотите е фактор и ако не беше, завода нямаше да ги пореже! Естествено че е една от причините!

 

Участвам в темата понеже нося отговорност за този мотор и съм загрижен за случващото се. Готов съм да помогна на Вальо с всичко необходимо и това ме кара да се интересувам!  Подкрепям крастата ви, градивна е, интересна ми е и дано не прозвучи зле, се уча от грешките ви! Ничие мнение не подценявам а напротив! Всичко друго + заядливите постове ми е на фуя!

 

Ми определено за това как си караме колите не си (100% съм сигурен), а ми писна всеки втори да дава мнение кой как си карал колата и в какви критични все едно по-добре от мен знае как я карам. Щом съм го споменал, значим съм имал нещо предвид т.е. не съм го написъл е тъй.  Надвишаване до каква граница говорим ,че има доста коли които без проблеми въртят 500-600 оборота над фабрично а 2.5-16в го въртях до 8000 на един бар а пък лагер не се предаде, а ако тръгнем по логиката щото така са го направили в завода то....по-добре да не пипаме нищо.  Честно казано на мен ич не ми дреме кой за кое и каква отговорност носи, казвам нещата така както ги виждам и на базата на скромния ми опит, въпреки ,че на някой може да не му хареса (лично не държа да се харесвам на всички) .


  • 4


#337277 Проект: W202 2.0 KOMPRESSOR

Публикувано от joreto на 24 ноември 2013 - 23:05

С добри 60фт аз залагам на 14.6-14.7 ....
  • 1


#335271 Проект: W202 2.0 KOMPRESSOR

Публикувано от joreto на 27 октомври 2013 - 10:49

Крум да ме поправи ако бъркам, но вчера като мерихме колата беше почти във фабрично състояние (изключение прави интеркулера) с цел да има база за сравнение . 


  • 1


#333866 Чиптунинг: повече мощност, по-голям риск за мотора,източник: autobild.bg

Публикувано от joreto на 07 октомври 2013 - 21:40

Пепи и аванса се прави, аз моя от 0-та съм го почнал ;) , иначе най-добре е на дино, както написа ти се почва консервативно и така :)
  • 1


#333604 Чиптунинг: повече мощност, по-голям риск за мотора,източник: autobild.bg

Публикувано от joreto на 04 октомври 2013 - 16:45

Kdl, при римапа не се пипат само горивните карти а доста други неща, налягане, аванси, смеси и т.н.  Доста хора пипат коли произведени след  2000г. , да неговорим че сервизи като Хеед 91, ТСТ Расинг, Овердрайв, Маднес и т.н. пипат успешо и най-новите версии на колите. Аз лично без проблеми си римапвам голфчето (мотроник ме3.8.3, и не само него а и по-новите с мотроник ме7.х) и ефекта е доста осезаем от преди и след ремапа, особенно във ниски,средни обороти като смачкаш газта, разликата е ~30-35 на мотор (пиковата мощност не е толкова важна, по важно е че имаш повече кс/нм през целия диапазон), ефекта се постига като се вдигне налягането на турбината и с малка корекция на аванс и горивните карти. Ефекта на атмосферна кола не е толкова осезаем освен ако не е някой от редките случаи като примерно амг6.3 мотора където с римап и корекции по изпускателната система изкарват 30+ коня .  При турбо дизела също се получава доста добър ефект, най-пресния случай е на колега от работата, ТДИ (110кс) измерено на дино 108кс на мотора ,след римап даде 148 кс на мотор (римапнат на дино).  Компресора освен римап си иска и шайби за да има ефект, на Крум компресора тръгна доста добре след смяна на шайбата и ремап от Маднес.  Как се прави чип съм писъл в по-горните мнения, но общо взето реда е следния (при изряден автомобил) : 

 

1. Изчита се фабричния софт

2. променят се необходимите карти за налягане на турбината, аванси,смеси, лимити и т.н.

3. софта се качва на колата и колата се тества като се логват, смеси, детонационни датчици и т.н.

4. на базата на логовете се правят съотвените корекции докато колата не достигне задоволителни показатели (който се диктуват от лимита на турбини, инжектори, и т.н.)

 

това е накратко .


  • 2


#333563 Чиптунинг: повече мощност, по-голям риск за мотора,източник: autobild.bg

Публикувано от joreto на 04 октомври 2013 - 08:16

Ми не, не сме прави и двете страни, и няма как да сме прави при условие че едната си няма най-малка предства в какво точно се изразява римап-а на една кола и незнанието се опитва да прикрие са иместване на темата към сини пръскалки и т.н. . Както някой по-горе беше писал 95% от случаите на счупване след римап са от проблем които колата е имала и преди това, вследствие на лоша подръжка и т.н., да 5% са от пишман тунинг "майстори" но така се получава когато някой иска да мине тънката т.е. за 2 лв вместо за 400-500-2000лв (примерно) и отиде при лицето Х което да му налее файл от интернет, без да има представа какво има в този файл (на такива файлове от нет-а съм се нагледал много). Общо взето римап да ти счупи колата трябва да е тотално объркан тъй като ЕКУ-та имат достатъчо защити в това отношение. Както казах, просто няма как да водиме качествен спор с Алфонсо тъй като знанията ни по тази тема са на съвсем различни нива (за него ЕКУ-то е черна кутия, а аз примерно мога детайлно да обясня кое как и защо се променя на базата на сетъпа и в какви граници и т.н. ).


  • 2


#333554 Чиптунинг: повече мощност, по-голям риск за мотора,източник: autobild.bg

Публикувано от joreto на 04 октомври 2013 - 00:21

Алфонсо, освен да ни разсмиваш с невежеството си по тази тема нищо друго неможе да направиш а най-малкото да ни настъпиш където и да било, камоли пък тунинг съсловието (към което аз не се числя тъй като аз съм само любител, а хората са професионалисти) ;) .... само че нали се сещаш че към това съсловие спадат и АМГ, Карлсон,Брабус и т.н.  .  Само немога да разбера , като нямаш опит що се опитваш да се изкараш компетентен, все едно аз да ида в форум на ядрени физици (за което хабер си няма) и да им обяснявам колко тъп е ядрения синтез щото виждаш ли са гръмнали две ядрени електроцентрали. 

 

Други мнения приемаме но от хора който имат опит имат и знания в тази област (примерно Lorinser, KrumB,Chochone, siriospepi и т.н. ) а не от дървени философи. Пак те питам като не те кефи тунига както правиш в този под форум или става ем сърби ем боли т.е. тъй като никой не се навива да ти направи колата за 2лв тунига автоматично стана гадно нещо, вярно гроздето е кисело и не е хапка за всяка уста . 

 

И последно, има два вида хора, такива който правят нещо (като много от колегите тук) и такива дато само лалат. Ако всички бяха като тия дето само да лалат, още щяхме да сме в пещерите и нямаше да сме открили огъня, колелото, двигателя с вътрешно горене компютъра и т.н. Аз лично предпочитам да съм от хората който правят нещо е не от лаладжиите .

 

П.П. грозно няма как да стане, най-много да продължиш да се излагаш , мен не ми пречи  :lil_kiss

 

П.П.П. прав си в фирмен сервиз моите коли няма да стъпат по простата причина че няколко пъти съм ходил с коли там и не успях да остранят проблеми които после "гражните" майстори отстраняваха за 10-15 минути (на въпросите ми в мб сервиза ми отговаряха само с "незнам" ), та щом тези титани не са ти намери ли кусури -> :allhail  :allhail


  • 3


#333506 Чиптунинг: повече мощност, по-голям риск за мотора,източник: autobild.bg

Публикувано от joreto на 03 октомври 2013 - 19:58

Ще стане война по-добре да се спре темата или нещо там накрая всички да кажат: Let`s agree to disagree! :) :D :D :D

 Пепи няма как , неможе некой си дето не знае 2-ва болта да завие, камоли какво има в еку-то да се прави на разбирач и аз да си премълча ;) .


  • 3


#333504 Чиптунинг: повече мощност, по-голям риск за мотора,източник: autobild.bg

Публикувано от joreto на 03 октомври 2013 - 19:50

И аз съм за PEACE бе братче ;)

Ама като ми дъвчат ... сещаш се кое, не стоя безучастен :D

Точно Жорето, който два пъти строши 2.5/16 мотора на 190-ката, преди да го смени, тръгнал да излиза с аргументи, едва ли не че е безопасно и полезно да си бърникаш ненужно по мотора.

За мен най-голямото предимство на един автомобил е безгрижната му експлоатация, кола, която прави пробега си обикаляйки по сервизи за донаправяне на това и онова и постоянно е на настройки не е кола в пълния смисъл на думата.

Не съм против ремап-а, а изобщо против силовия тунинг, еле пък на 20-30 годишни коли, които отдавна са за моргата.
Който му е кеф- ок да прави, да сменя двигатели и да се кефи, аз не съм от тия хора обаче.

Предпочитам заводските пред гаражните изпълнения.
 

 

Точно Жорето може да ти излиза с аргументи щото е правил и на базата на това има опит и знанията а не е дървен философ като теб, плюс това Жорето ако иска може да го направи да не се троши, но Жорето обича да се развива да учи неща и да придобива опит, а не само да лала в форума и да се прави на много разбиращ като теб при условие че си нямаш хабер от нещата. Аз да те питам ти какво си направил и какъв опти имаш изобщо в тунинга, и ако не те кефи тунинга чии го дръвиш в тоя под форум, карай си пенсионерския "бърз" автомобил и се радвай  .

 

П.П. Жорето в същото време е направил доста коли които вървят и нито един път не са се счупили, пак питам ти какво си направил ?? 

 

П.П.П. а тия 20-30 годишни коли дето се туниговат са с по-нови и скъпи части от твоя гроб  ;) 


  • 2


#333481 Чиптунинг: повече мощност, по-голям риск за мотора,източник: autobild.bg

Публикувано от joreto на 03 октомври 2013 - 16:22

Ейииии... изядохте ме :D

Бой и тормоз за всеки който е против тунинга.

Джери, аз винаги звуча глупаво и заядливо, може би защото съм глупав и заядлив :D

Правете каквото искате, само не ме убеждавайте във вашето мнение, както казах не ми дреме за вашите потрошени пари по вашите потрошени коли.

Аз съм си избрал позиция и тя е против чип тунинга.

100 страници изпишете, какъвто щете ме изкарайте, прост, луд, неграмотен, незнаещ, неможещ, пак мнението си няма да променя.
А дано да затегнат еко нормите при ГТП, вече се работи в тая насока, да ви видя тогава с бегачките какво ще правите :D

Спирам да пиша в свещената ви тема, да не съм ви трън в очите.

 

 

ауууууу както и предполагах доводите ти свършиха също толкова бързо колкото и знанията   :clap  :clap  . Ти за наще потрошени коли не се безпокой, моите всички си минаха тех. преглед  (преди 2 седмици) по нормалния начин и всички са в еко нормите. Дали си луд , неграмотен, прост или неможещ незнам но определено си личи че си незнаещ и бос относно римапването . Никой не иска да ти промени мнението (на мен лични ми е през ... същаш се какво за твоето мнение).

 

П.П. за парите спок имаме си достатъчно за да си ги трошим както си намерми за добре ;)

 

П.П.П. Пепи в момента няма много време ще погледна какво си писъл и какъв ти е проблема и ще пиша в темата ;) 


  • 2


#333392 BMW Killer - 190E 3.2 - drift car

Публикувано от joreto на 02 октомври 2013 - 18:29

Със стокова карантия м104 3.2 е също толкова здрав колкото и м104 3.0 , както писъх има теми , има и дино графики. Ето един м104 3.2 (компресиран) 398.7кс/383нм на гумите  ~0.8 бара (горивото е Е85, с нормално ще е малко по-надолу)

 

 

398_zpsa027047c.jpg


  • 1


#333384 BMW Killer - 190E 3.2 - drift car

Публикувано от joreto на 02 октомври 2013 - 17:01

Нещо ми се беше скапал нет-а та съм пропуснал отговорите на 1-2-ма. 

 

siriospepi

 

 

 Ако се лъжа ще поднеса искренни извинения, просто според опита на хората извън малакта ни държавица, с 3.0 24 клапана (който кара Жорето) турбинирането без смяна на карантии свършвва 

 

Пепи, ма страшно много си се объркал, м104 3.2 също носи много на бой както и доста други, примери има колкото искаш, нужно е само да се разровиш....т.е. четете бе хора  :)  , не го казвам с лоши чуства но така тръгват неверни твърдения ....

 

П.П. Пепи м104 3.2 е много по-благоприятен за тубиниране/компресиране от м103 ;)

 

П.П.П. Dicksun, не става да хвърлиш всичко в м103 ще ти се наложи да преправиш изпускателния колектор, също така има разлика и във всмукателния (ако вземеш голо м103)


  • 1


#333362 Чиптунинг: повече мощност, по-голям риск за мотора,източник: autobild.bg

Публикувано от joreto на 02 октомври 2013 - 12:29

Статията е абсолютна манипулация, написана от безхаберник  :) . Алфонсо, ако беше наясно какво е то чип тунинг и горе-долу как се прави, щеше да знаеш че powerbox-а няма нищо общо с чип тунинг. Аз знам доста коли които са чипвани на дино стенд и имат графики преди и след чипването и на тези графики се вижда че дадената кола реално има +хх коне. Тези коли също после са тествани на измервателна система и дава доста по-добри резултати. Също така да мериш чип само по-ускорение 0-100км/ч е много глупаво тъй като във въпросното мерене играят много фактори (гуми, шофьор, настилка и т.н.). За дизелите също не си прав, прост съотношението на въздух/горив за оптимална мощност е такава че в повечето случаи се получава изпушване. На времето един  с едно дизелово мб ~ 500 кс ми отговори следното на моя въпрос за пушека -  "no smoke no power ... ", естествено днешните дизели са доста по-добри и не пушат чак толкова много. 

 

П.П. са да не ме нападнеш, не съм в бизнеса с чип тунига, имам съвсем друга професия, колите са ми хоби  :cool


  • 1