Към съдържанието

  •  

grafgin

Регистрация: 15 ное 2011
Офлайн Последно: 04 мар 2024 - 12:28:35
-----

#416369 VIN Декодер

Публикувано от grafgin на 11 февруари 2019 - 11:29

много благодаря!


  • 1


#395889 Bardahl или Liqui moly добавка за дизел?

Публикувано от grafgin на 04 август 2017 - 20:55

 да си кажа и аз мнението за бардал бдц. от март насам съм изгорил 1 тон нафта с 1 литър добавка на всякакви мерцедесови мотори от различен тип и възраст. зареждам румънска нафта на цена от 1.75 от колонка и на всички коли работи различно. на 210-та с турбото първото усещане ми беше, че мотора заработи осезаемо по-тихо, а разхода си е все така нисък. на спринтера не усетих разлика между евтиния дизел, който зареждам и ромпетролския, но и с изгоряла подгревна свещ  си пали от четвърт. при камиона с 6-цилиндров мотор на 1.3м км, който дори не се подгрява преди палене, няма разлика в поведението на мотор при позволените 3.5 т товар или претоварен с 6.3т- опъва все едно е празен. най-видимо добавката показа предимства при една стара руска специализирана машина, която с въпросната нафта издишаше, а с бардала си шпори без проблеми. мл-а не е изгорил още един резервоар, за да забележа въздействие. брат ми слага от същата на 203-ка 2.2 цди фейс  на  ромпетролска нафта и по борд комп му бута разхода с 2-300 гр на 100. с едно изречение ще обобщя, че аз, слагайки най-евтиното гориво в района, съм повече от доволен от бардал бдц, а цената му от 3 ст на литър и ефектът върху машините са достатъчен аргумент, за да задраскам за сега големите вериги като източник на горива.


  • 1


#386899 ЦЛС-а започна да харчи много малко?!

Публикувано от grafgin на 23 февруари 2017 - 20:36

 от личен опит мога да заявя, че и понятието "догоре" е доста разтеглива категория. при мен фулирането е на лице, когато мога да си измокря пръста при свалена капачка. когато оставя някой бензинджия да ме зарежда и извади пистолета при второ-трето изключване разликата е стотина км. когато се напълни хубаво стрелката на таблото почва да слиза след поне 100-110 км., а при други случаи въври правопропорцианално с километрите.. просто казано от догоре до догоре може да има разлика 5-6 литра, което бърка доста математиката. 

мойта си я следя по много прост начин. от пловдив до бургас по магистралата си гори винаги 1/4, когато аз си я пълня, а на връщане слиза до 1/2 при едно и също каране от моя страна. това е проверено на 10 пъти само за един сезон. веднъж ми слезе стрелката доста смело още преди карнобат под чертата на 1/4 и се шашнах. даже последните 10-15 км преди бургас постоянно гледах на огледалата дали не правя дируга с течаща нафта... :) на ромпетрола на входа на бургас се заредих и всичко си дойде на място- събра си 14,5 л, а когато дадох на контакт стрелката си стоеше там, където беше и преди да сипя. тогава се убедих, че на стрелките не може да се вярва, а само на резервоара спрямо километража. в интерес на истината тая зима и аз регистрирах най-високия си разход откакто си карам колата, вече 5 годин

Прикачени файлове


  • 1


#385549 Закупуване на автомобил от чужбина на собствен ход - Германия или Австрия

Публикувано от grafgin на 23 януари 2017 - 21:08

споделям личен опит и ремаркирам вонко. благодаря на съдбата, че ми стовари италианска, газирана кола,  в живота! за радост това беше първата до която се докоснах. карах я активно 8 години всеки ден и това ме научи на много неща в първите години на шофьорския ми стаж, но най-важното е, ако ще трябва да си взема италианка, или бензин/газ, по-добре да си купя с тези пари доживотна карта за градския транспорт! никога повече! по-добре немски ръждилник, отколкото италиански мъртвец! и не приемам доводи, че не са ми се давали пари за качествена уредба или съм ходил при гаражни газаджии, което за мен не важи! ако газта и метанът са манна небесна щяха да ги слагат още в щутгарт, а не в милано и анкона от ловато и ланди ренцо! виждал съм през 2011г смяна на маслен филтър произведен през 2001г и издялани дървени ками на мястото на клапанчетата за топло/студено към купето при една 202 на приятел. виждал съм на мойта италианска кочина как вместо тампон за гърнето, струващ 12лв е "монтирана" свинска опашка и заваряна ос на задна дясна главина... и да, щях да пропусна- колата замина за скрап без нито една шупличка под боята. та моят скромен опит ме е научил, че, ако ще е кола- ще е мерцедес, ако ще е мерцедес- ще е дизел, ако ще дизелов мерцедес ще е от германия! кола се купува с пари, а "пари" за всеки е различна сума. 

ЦецоКолев, един познат, който живее от 10 години в милано веднъж ми каза "-ако ти кажа колко струват хубавите коли в града ни, ще идеш в балкан стар и ще им се оплачеш :)" 


  • 1


#384778 Тема за избор на кола

Публикувано от grafgin на 05 януари 2017 - 19:04

Това е класи над оня гроб


Sent from my iPhone 7 using Tapatalk
Officeservices.bg

нямаше да отговарям, но високомерието на този потребител ме подразни. като не можеш да кажеш нещо градивно не се подигравай на хората, които нямат възможност да си купят 212-ка от БС или кола на 3-4 години. четох ти един коментар за проблем с 6-те дюзи, където препоръчваш на човека да си прати колата на "белканто"(скраб)... споменах вече, че търсим кола в област пловдив до 10 000 лв. всеки може да изфабрикува една добра обява с няколко окуражителни "коментара". не казвам, че колата е лоша или някой лъже, просто не е опция в момента. става дума за пътуване, проверка на място на колата и други неща, които ограничават човек с постоянна работа и много малко свободно време и не на последно място без нужната сума в наличност. благодаря още веднъж за всички смислени коментари по публикуваните от мен обяви!


  • 1


#374140 Газов инжекцион на w210 Kompressor - монтаж и впечатления

Публикувано от grafgin на 22 май 2016 - 20:49

колега, казвам го от опит. 8 години карах кола на пропан-бутан и се зарекох никога повече да не си го причинявам.  мб на газ е меко казано несериозно да се хвали. а 180 коня звяр да го вържеш с ГИ не коментирам. не искам да засегна никого или да се заяждам. споделям болезнен опит. един познат кара цлк 200 136к взе я с италиански ГИ и е мъртвец. в топлата част от годината е доволен от към разход, но зимата, ако се кара на къси разстояния е безпредметно. желая ти да нямаш ядове!


  • 1


#374130 Газов инжекцион на w210 Kompressor - монтаж и впечатления

Публикувано от grafgin на 22 май 2016 - 14:07

а в разхода включваш ли бензина, с който палиш и загряваш и това, че имаш гориво само за 200км? зимата ще видиш реалния разход в пари, когато трябва да работи известно време преди да я "обърне" на газ.


  • 1


#374127 Избор на W210

Публикувано от grafgin на 22 май 2016 - 13:02

хайде и аз да кажа нещо.моята е ноември 1997 ръчка. 290тд. купена е от представителство на бенц в германия, по вин излиза, че е платена от немските власти. взех я на 4 септ 2012г и съм сменил десен шарнир, 2 пъти дясна биелета, един ел. маг. клапан на гнп за спиране на нафтата (65лв), когато върнеш ключа и паразитната шайба на алтернатора (85лв с работата) едно дуфре между смукателните колектори и въздуховода от турбината (4 пръста е, но струваше 100 лв). телените въжета на заден десен прозорец и нищо друго! само сипвам нафта и карам, още не знам как се вдига задната седалка за акумулатора и радиатора на климатика ми пуска фреон по малко, но изкарва с 1кг лятото. на магистрала ми е слизала до 5.8-100км, иначе в пловдив около7-8/100. вдигал съм 210км/ч. седалките ми са без калъфи, чаршави и каквито и да било протектори и са като нови. само топката на скоростния лост ми е изядена, но не я сменям, защото не мога да намеря читава елеганс, а боклуци не ми се слагат. след време салонаджията стана зет на един познат и ми каза, че е била на 382к км, а аз я взех на 182к :beer и са я пребоядисали цялостно.чак тази зима започна да надига калниците ниско долу зад  предните гумите под лайсната. кой каквото иска да ми говори, аз не вярвам да има по икономична дизелова 210-ка със същите възможности при 4 човека, багаж и климатик на магистрала или баири! на мен ми излезе с регистрацията 7 хил лв и съм решил да я карам докато не се разпадне или не я забия в нещо. до сега ми е показала, че си струва всеки лев и заслужава всеки лев бъдещо вложение. имам приятели, които караха италиански боклуци бензинови и дизели цди, но хич не са доволни. ако ще е кола да е мерцедес, ако ще е мерцедес да е дизел, ако ще е дизел да е 290!  в труд предлагат предимно "италианки" на смешни цени и върнати км, пълен смях. кола на 18 години само да я вадиш от гаража ще направи 2-300 хил км. та моят съвет е не си купувайте евтини бенцове, защото ще ревете и купувайте бенцове карани в германия, въпреки всичко.


  • 2


#365624 VIN Декодер

Публикувано от grafgin на 18 август 2015 - 11:54

Искрено съм благодарен за светкавичната реакция.


  • 1


#321465 Къде в Пловдив да потърся помощ за климатика?

Публикувано от grafgin на 22 май 2013 - 10:39

Проблемът ми е решен и ще споделя как и къде намерих отговор на зададения от мен въпрос в тази тема. Поразрових се и намерих координатите на един сервиз в индустриална зона Тракия. Свързах се с тях и отидох. Обясних им ситуацията и започнаха процедурите. Оказа се, че при статично положение налягането в системата ми е 4 бара, т.е. малко вероятно да има теч. Изтеглиха ми фреона и се оказа че е само 30 гр при 1 кг за цялостно зареждане на системата. вакуумираха в продължение на 10-15 минути и заредиха 1 кг оцветен фреон. След 4-5 минути работа на двигателя и компресора започнаха да измерват температурата на излизащия от въздухоотводите охладен въздух. Нормата за отлично работещ климатик била 8 С, а при мен достигна 5.2 С! Всичко това ми струваше 80 лв с уговорката да отида след известно време да проверят с ултравиолетова лампа за евентуално оцветяване в следствие на теч. Отидох след 15 дни и за моя радост нямаше никакво изпускане. Майсторите са млади, но видимо доста компетентни и отзивчиви. Бих ги препоръчал на всеки, въпреки, че и двамата са луди фенове на БМВ  :boxing . Тяхната версия беше, че в автосалана са ми сложили много малко фреон и то без да вакуумират системата. Обясниха ми, че това са задължителни процедури при обслужването на климата на всяка кола. Може да звуча лаишки, но това беше ценна информация, с която не разполагах и е хубаво да достигне до всички на моето положение. За да не правя реклама ще кажа, че мога да пратя на всеки нуждаещ се линк към сайта им, както и телефона на Цецо и Ванката. Момчетата работят постоянно, само за неделя не съм сигурен. Хубаво е да се уговори предварително огледът на дадена кола, защото имат доста коли с различни регистрации от цяла България. Надявам се, че съм бил полезен.


  • 2


#301913 E270, E290 или е320 кои да избера

Публикувано от grafgin на 22 ноември 2012 - 16:33

всеки си има разбирания за вървене и ускорение. аз лично съм доволен от 2.9 тд ръчка. почти не ми е давала разход над 7. засичането става по километража и капачката на резервоара (дали ще се намокри, когато я завия :) ) данъка ми е 100, а гражданската 240 марки. не бях много фен, но като се зачетох тук ми стана интересно каква пара е едно "чипосване", кой може да ми го направи и как се отразява на разхода, хода и живота на мотора?
  • 1