Здравейте колеги,ще опитам най кратко и ясно да обясня проблема който имам с горепосоченият автомобил.Той се състои в това че двигателят тресе силно на празен ход ,но само отвреме на време ,като повече го прави когато двигателят стопли.Намирам теми из чужди форуми и разни клипове като оприличавам всичко на така нареченият missfire във цилиндрите,като той се получава във всеки един от тях в някакъв момент.На Стар диагноза нямаме грешки във компа на двигателя и кутията.Когато започне да тресе може да се оправи сам по себе си или със форсиране до 3000 оборота.След секунда две започва да работи гладко и меко.Подчертавам че колата пали много лесно и равномерно както топла така и студена.Във движение оборотите се заиграват,но там за мен хидросъединителя е за рециклиране.Когато започне да тресе оборотите на празен ход играят от 620-780 както и порциите с гориво от 6,5 до към 8,0 мл.Корекциите на дюзите полудяват,като всяка една отива от -5 на +5 в някакъв момент.Когато работи добре корекциите са около 0.3-0.4.Пушек от генерацията,черен сив или бял не се наблюдава.
Подменени или изпробвани части
-Помпа високо налягане заедно със температурния датчик и дозатора Y94
-дюзи свалени и проверени на стенд,както и втори комплект от гладко работещ автомобил
-перфектни легла и чела на инжекторите,не изпускат компресия
-ЕГР нов
-дебитомер
-датчици на рейката-регулатор налягане Y74
-датчици колянов и разпределителен вал
-горивен филтър нов на Мале
-кабелажа от компа към мотора М1
Напревени тестове или замервания
-Стабилно налягане на горивото около 340 бара на празен ход,дори когато тресе
-Налягане ма маслото на празен ход при работна температура 1.7 бара и 3,2 при 3000 оборота,не се влияе когато тресе
-подкачаща помпа 4,5 бара държи на празен ход,отново е стабилно налягането когато тресе
-Егр функционира нормално
-педал на газта функционира нормално
-температури на гориво и охл,течност в норми.Нямаме загуба на течности
-алтернатор стабилен на празен ход 14,1-14,2.Автомобилът е пален и без ремък,пак тресе когато си поиска.
-тест копресия със Стар-ок,механично тестване с манометър 26 на всички цилиндри
-заводско този мотор е без вихрови клапи
-веригата на белези е с 4 градусово отклонение при допустими 15
-мощност не липства,вдига си високи скорости без проблем.
-при лоша работа корекциите на дюзите полудяват,като всяка една отива от -5 на +5 в някакъв момент
Този мотор е добре познат и масов,ще бъда крайно благодарен ако колеги са се сблъсквали с подобен проблем и обменим опит!Нека темата бъде полезна за форума и потребителите!
Прилагам линк към клип със клип на свален ЕГР и детонациите които се получават във изпускателната система:
Всичко се оправя секунда две,след като двигателя се форсира до 3000 оборота и след време пак почва.Закономерност няма,може 3 мин да работи гладко и 2 мин да тресе или обратната.