Колега виждал съм те няколко пъти, когато идвам рядко в о`шипка, не очаквах да съм толкова запленен от темата ти!
Всъщност търсех в търсачката, цени за горивни филтри и случайно попаднах на темата и вече няколко часа по-късно, мога да кажа, че съм я изчел цялата пост по пост.
Правя ти едно голямо евала за мерака, желанието и постояноството. На финалната права си, то се вижда по резултатите!
Поздрави!
- Мерцедес-Бенц Клуб България
- → Разглежда профил на: Reputation: piskunin
Профил информация
- Група: Потребители на форума
- Мнения: 15
- Разглеждан: 1603
- Титла: Прохождащ
- Възраст: Няма попълнена възраст
- Рожден ден: Няма попълнена дата
-
Пол
Мъж
-
Град
София
Други данни
-
Автомобил
1999 Clk 200 Kompressor
2
Neutral
Инструменти
Приятели
piskunin не е добавил приятели
#284108 Сбъдната мечта , Мерцедес W140 S600L V12.
Публикувано от piskunin на 02 юни 2012 - 02:00
#281472 Как се сваля кора на врата & реглаж на прозорец [снимки]
Публикувано от piskunin на 15 май 2012 - 00:14
Темата наистина е полезна, та реших и аз извърша тази процедура. Мисля, че има някои полезни неща, които мога да кажа и да допълня към поста на Лилоф.
Колата ми е 99г. преди фейслифта и съответно прозорците не се вдигат/свалят автоматично. Имайки това предвид и вече около 12-3 годишната изолация на вратите затварянето особено на шофьорската врата беше доста трудно + факта, че понякога заскрипваше горната гумичка на уплътнението.
Та реших се аз да оправим всичко и то наведнъж
- Регулация на прозорците.
- Смазване на всички движещи части.
- Изолация на корите.
- Изолация на метала(вратата).
- Подмяна на старите очевидно счупени или леко изпускащи щипки.
За съжаление поради форсмажорни обстоятелства снимки НЯМА, но пък в материала на лилоф има достатъчно материал.
Подготвих си както Лилоф посъветва:
1. 10 броя щипки от Е36 60ст едната (тотал 6лв)
* тук да вметна, че щипките на Е36 НЕ СА СЪЩИТЕ, но стават на нашите кори. В първият момент като свалих корите и видях, че са различни си казах преебан съм от магазина са ми дали криви или просто не за Е36. Щипките на Е36 хващат изключително здраво, защото са с една идея по-дълги и широки.
2. Изолация за корите и вратите. Не намерих вата каквато Лилоф е използвал и за целта почнах да ровя из форумите. Минах през решения, които щяха да струват по 300лв на врата до съвсем прости но неефективни методи. В крайна сметка реших и си купих
- K-flex H duct Normal 6мм (Дебелината беше напълно достатъчна), като закупих 3кв. м от които останаха близо 1 1/2
Фирмата от която ги закупих е тази: http://www.isoline.bg/contacts.php
Първо се притесних, че не продават на дребно, но се оказа, че доста хора закупуват за тази процедура (все пак от форуми го намерих този материал)
Друг начин е онлайн през: http://izoliram.com/
Цената на квадрат е близо 10-11лв.
3. Инструменти:
- Кръстати отвертки няколко размера + опит да намеря камък 3/16, който беше неуспешен и по-нататък ще обесня как регулирах единият от винтовете!
- Смазка аз лично използвах тефлонова(нямам идеята за марката, просто се впръсква)
- Препарат за обезмасляване, гъба и суха кърпа.
- Макетно ножче ножици за изолацията.
Понеже Лилоф е обясних всичко подробно и със снимки аз само ще кажа, къде за мен беше по-трудно и какви проблеми срещнах.
*При свалянето на корите
- Счупих щипките на пищялките и на двете кори, колкото и да внимавах годините си казаха думата и пластмасата беше невъзжно да я изкарам без да се счупи. Радостната новина тук, е че и без щипки те се държат на позицията си и съвсем леко двойнолепящо тиксо или мн. малко лепило ще ги закрепи отново. НЕ прекалявайте, защото може да се налож пак да ги сваляте.
- При махането на дръжките на вратите едната се опря изключително много и както и да опитвах накрая без да искам нараних кожата (почти незабележимо). Затова внимавайте и не я натискайте много, защото се държат на пластмасови щипки, които може да дадат фира.
Други проблеми при демонтажа нямаше, нужно е да се внимава и да не се бърза.
*Настройване на прозорците
- Тук сложно няма аз регулирах само най-крайният ляв и десен болт. Ако нямате камък 3/16 може да използвате гаечен ключ с добра резба на челюстите, няма да нараните резбата на болта. Забележете, че когато навивате нагоре, прозореца слиза надолу (тоест в по-ниска позиция се затваря). При мен и двата прозоцера се нуждаеха от сваляне надолу, за да се затварят по-лесно.
Ако имате подходящи инструменти става за секунди с няколко опита сваляне/вдигане.
*Смазка
Отново нищо сложно, намажете всички движещи части, хубаво избършете където има мръсотия.
*Изолиране (най-важният момент), тук може да се отделят няколко часа. На мен лично всичко ми отне 1/2 ден, но не чаках лепило да съхне.
- Махате заводският найлон и го хвърляте.
- Корите ги прибирате някъде където може да работите спокойно с тях.
- Хващате препаратите и гъбата и почвате да чистите вратите от вътрешната страна. Там би трябвало да е г/д мръсно. Дори има улей за отичане на водата накрая на вратата. По дъното при мен се беше събрала доста мръсотия, която беше изчистена. Максимално добре се опитвате да обезмаслите и изчистите ламарините на вратата.
Изолация на корите - Материала, който използваме и описах по-горе е с дебелина 6мм. Самозалепващ от едната страна и мек от другата, има варианти с метално покритите, но аз не видях смисъл да се използва в корите метално покритие. Материала лепне изключително бързо и г/д здраво, имайки се предвид, че е доста лек не мисля, че ще ви създаде проблеми неговото отлепяне.
Тук е момента да вметна, че този материал не е създаден за звуко-изолиране и самата му цена говори за това. Има далече по-добри и скъпи материални, но по резултатите мога да съдя, че напълно ще задоволи всеки не до там претенциозен.
Самото облепяне на корите става с рязане на парчета и нанасянето им върху кората и после натиск с валяче или пръсти и кърпа. Не застъпвайте парчетата, защото при изпъкналите части ще имате проблем при монтажа. Нанасяйте само по 1 слой, дори и 6мм като дебелина е доста. Не покривайте еърбега и също така изпъкнала част, която влиза най-навътре във вратата, тя минава доста близо до механизма, когато е затворен прозореца и няма да може да монтирате кората обратно.
Изолация на вратите - Отново имаше много разногласия по-форумите, много хора го правят с битумни ленти, самозалепящи други с професионални материали. В крайна сметка мерцедеса не е толкова шумен и реших че един K Flex върху метала ще свърши достатъчно разбота. Именно затова измисхме и обезмаслихме метала, за да се захване максимално добре.
Ето тук е големият зор, защото всички крайни части на вратата се достигат трудно, а този материал се лепи изключително ЛЕСНО, сътоветно трябва много да се внимава при вкарването му във вътрешните части. Отделно има опорна тръба, която минава точно там където трябва да лепите. В крайна сметка, всеки достатъчно внимателен и интелигенте ще го направи добре и кадърно.
Резулати:
Вратите особено шофьорската се затваря по-лесно.
При затваряне звукът определено е по-плътен.
Звукът отвън е по-малко, но това е по-скоро субективно погледнатно.
Звъкът в колата от музиката е мога да кажа 1 ниво по-добър, определено по-стегнат и с по-силно изразени баси.
Колата ми е 99г. преди фейслифта и съответно прозорците не се вдигат/свалят автоматично. Имайки това предвид и вече около 12-3 годишната изолация на вратите затварянето особено на шофьорската врата беше доста трудно + факта, че понякога заскрипваше горната гумичка на уплътнението.
Та реших се аз да оправим всичко и то наведнъж
- Регулация на прозорците.
- Смазване на всички движещи части.
- Изолация на корите.
- Изолация на метала(вратата).
- Подмяна на старите очевидно счупени или леко изпускащи щипки.
За съжаление поради форсмажорни обстоятелства снимки НЯМА, но пък в материала на лилоф има достатъчно материал.
Подготвих си както Лилоф посъветва:
1. 10 броя щипки от Е36 60ст едната (тотал 6лв)
* тук да вметна, че щипките на Е36 НЕ СА СЪЩИТЕ, но стават на нашите кори. В първият момент като свалих корите и видях, че са различни си казах преебан съм от магазина са ми дали криви или просто не за Е36. Щипките на Е36 хващат изключително здраво, защото са с една идея по-дълги и широки.
2. Изолация за корите и вратите. Не намерих вата каквато Лилоф е използвал и за целта почнах да ровя из форумите. Минах през решения, които щяха да струват по 300лв на врата до съвсем прости но неефективни методи. В крайна сметка реших и си купих
- K-flex H duct Normal 6мм (Дебелината беше напълно достатъчна), като закупих 3кв. м от които останаха близо 1 1/2
Фирмата от която ги закупих е тази: http://www.isoline.bg/contacts.php
Първо се притесних, че не продават на дребно, но се оказа, че доста хора закупуват за тази процедура (все пак от форуми го намерих този материал)
Друг начин е онлайн през: http://izoliram.com/
Цената на квадрат е близо 10-11лв.
3. Инструменти:
- Кръстати отвертки няколко размера + опит да намеря камък 3/16, който беше неуспешен и по-нататък ще обесня как регулирах единият от винтовете!
- Смазка аз лично използвах тефлонова(нямам идеята за марката, просто се впръсква)
- Препарат за обезмасляване, гъба и суха кърпа.
- Макетно ножче ножици за изолацията.
Понеже Лилоф е обясних всичко подробно и със снимки аз само ще кажа, къде за мен беше по-трудно и какви проблеми срещнах.
*При свалянето на корите
- Счупих щипките на пищялките и на двете кори, колкото и да внимавах годините си казаха думата и пластмасата беше невъзжно да я изкарам без да се счупи. Радостната новина тук, е че и без щипки те се държат на позицията си и съвсем леко двойнолепящо тиксо или мн. малко лепило ще ги закрепи отново. НЕ прекалявайте, защото може да се налож пак да ги сваляте.
- При махането на дръжките на вратите едната се опря изключително много и както и да опитвах накрая без да искам нараних кожата (почти незабележимо). Затова внимавайте и не я натискайте много, защото се държат на пластмасови щипки, които може да дадат фира.
Други проблеми при демонтажа нямаше, нужно е да се внимава и да не се бърза.
*Настройване на прозорците
- Тук сложно няма аз регулирах само най-крайният ляв и десен болт. Ако нямате камък 3/16 може да използвате гаечен ключ с добра резба на челюстите, няма да нараните резбата на болта. Забележете, че когато навивате нагоре, прозореца слиза надолу (тоест в по-ниска позиция се затваря). При мен и двата прозоцера се нуждаеха от сваляне надолу, за да се затварят по-лесно.
Ако имате подходящи инструменти става за секунди с няколко опита сваляне/вдигане.
*Смазка
Отново нищо сложно, намажете всички движещи части, хубаво избършете където има мръсотия.
*Изолиране (най-важният момент), тук може да се отделят няколко часа. На мен лично всичко ми отне 1/2 ден, но не чаках лепило да съхне.
- Махате заводският найлон и го хвърляте.
- Корите ги прибирате някъде където може да работите спокойно с тях.
- Хващате препаратите и гъбата и почвате да чистите вратите от вътрешната страна. Там би трябвало да е г/д мръсно. Дори има улей за отичане на водата накрая на вратата. По дъното при мен се беше събрала доста мръсотия, която беше изчистена. Максимално добре се опитвате да обезмаслите и изчистите ламарините на вратата.
Изолация на корите - Материала, който използваме и описах по-горе е с дебелина 6мм. Самозалепващ от едната страна и мек от другата, има варианти с метално покритите, но аз не видях смисъл да се използва в корите метално покритие. Материала лепне изключително бързо и г/д здраво, имайки се предвид, че е доста лек не мисля, че ще ви създаде проблеми неговото отлепяне.
Тук е момента да вметна, че този материал не е създаден за звуко-изолиране и самата му цена говори за това. Има далече по-добри и скъпи материални, но по резултатите мога да съдя, че напълно ще задоволи всеки не до там претенциозен.
Самото облепяне на корите става с рязане на парчета и нанасянето им върху кората и после натиск с валяче или пръсти и кърпа. Не застъпвайте парчетата, защото при изпъкналите части ще имате проблем при монтажа. Нанасяйте само по 1 слой, дори и 6мм като дебелина е доста. Не покривайте еърбега и също така изпъкнала част, която влиза най-навътре във вратата, тя минава доста близо до механизма, когато е затворен прозореца и няма да може да монтирате кората обратно.
Изолация на вратите - Отново имаше много разногласия по-форумите, много хора го правят с битумни ленти, самозалепящи други с професионални материали. В крайна сметка мерцедеса не е толкова шумен и реших че един K Flex върху метала ще свърши достатъчно разбота. Именно затова измисхме и обезмаслихме метала, за да се захване максимално добре.
Ето тук е големият зор, защото всички крайни части на вратата се достигат трудно, а този материал се лепи изключително ЛЕСНО, сътоветно трябва много да се внимава при вкарването му във вътрешните части. Отделно има опорна тръба, която минава точно там където трябва да лепите. В крайна сметка, всеки достатъчно внимателен и интелигенте ще го направи добре и кадърно.
Резулати:
Вратите особено шофьорската се затваря по-лесно.
При затваряне звукът определено е по-плътен.
Звукът отвън е по-малко, но това е по-скоро субективно погледнатно.
Звъкът в колата от музиката е мога да кажа 1 ниво по-добър, определено по-стегнат и с по-силно изразени баси.
- 1
- Мерцедес-Бенц Клуб България
- → Разглежда профил на: Reputation: piskunin
- Privacy Policy