Към съдържанието

  •  

valyon

Регистрация: 17 фев 2011
Офлайн Последно: Вчера, 16:20
-----

#412456 От духалките духа студено

Публикувано от valyon на 29 септември 2018 - 17:26

Колега аз смятам ,че не разбрахте. Не от всички духалки духа студено /които могат да бъдат спряни/,а само от двете централни, от другите трябва да духа топло когато е пуснато, В противен случай имате проблем. Колкото до другите ,/пускане на чистачки,фар за мъгла и др./ мисля ,че се дължат на навици,аз имам 2 автомобила и при качване от един на друг, изпитвам дискомфорт докато свикна кое къде е. 


  • 1


#378081 "ЗА" и "Против" 4х4

Публикувано от valyon на 02 септември 2016 - 20:12

Карам 4 матик и съм твърдо ЗА.На колегите които не го харесват им пожелавам да карат,това което им е на сърце. А колкото до довода ,че гори литър два повече,щом искат кола по на сметка , защо не се замислят има и по икономични малки коси които харчат с литър два по малко от мерцедесите които карат.
  • 2


#374354 G 500 - силно тунингован

Публикувано от valyon на 27 май 2016 - 18:09

Вижте в гуглето има много и снимки и клипове на 4х4 квадрат , но не тази двойна търба отзад.Не знам какво е предназначението,освен ако като при камионите не да не се мушне някой бързак отдолу.Та май има някакъв тунинг.

 https://www.google.b...SkkANAQ_AUIBigB
  • 1


#353548 И аз вече мога да се похваля с W124 230Е

Публикувано от valyon на 12 септември 2014 - 20:06

Браво за ентусиазма.Успех !


  • 1


#345204 Новият ми Бенц

Публикувано от valyon на 05 март 2014 - 12:58

Щом е за фен, да. 

 

Основно ще зависи от уговорката и времето за което ще се иска готова. 

Това е подарък за Вай Басо заради любовта му към марката,феновете й,и най- вече за подписа му. 

 

 

Балада срещу завистливите езици

В арсеник, в сяра, в негасена вар,

във лава от олово и силиций,

във лой и луга на продажна твар,

в помия на прокажени старици,

във черна смрад от скапани чепици,

във пикоч и фъшкия на лихвар,

във змийска кръв, кипяла барабар

със жлъчки на чакали и лисици,

във нощното гърне на дърт знахар —

да пържим завистливите езици!

 

Във пяната на муле със самар,

което е скопено от ритници,

във лигите на котарака стар,

без кьорав зъб, със белнали зеници

(затуй лови наум маймуни с трици!),

и в дъното на запустял бунар,

където хвърлят всяка гадна твар

(влечуги разни, че и разни птици —

от тях повърнал би дори гробар!) —

да пържим завистливите езици!

 

Във гъст разтвор, за жива плът — кошмар,

в съсирени на пуснати кръвчици

(кръвчица пуска кой да е бръснар,

когато в ужас цъклите зеници!),

връз пъп на непрощаващи змеици,

в огнище на зараза, в гнойна жар,

в кирлива сапунишка, в лют катар,

в гнуслива пот на похотливи цици

(а те придават на бардака чар!) —

да пържим завистливите езици!

 

Сложи ни, Ваша милост, на кантар

и нека пълни гащи всяка твар

с това, което е било в паници,

но първо във гюбрето на шопар

да пържим завистливите езици!

Стиховете са на Фрасоа Вийон


  • 2


#335282 Малка анкета за Мерцовете ни.

Публикувано от valyon на 27 октомври 2013 - 15:39

Хора пак бързате с определинията. Хайде да не напомням клишета че селянията не е место на раждане а начин на мислене. Аз съм роден в центъра на София и пак не мога да кажа , че в мен няма селения.и още нещо имам каталог за поръчки отАМГ от 70 години. Там може да си направиш поръчка по всички точки а те са стотици.така че немците са дали възможност да си поръчаш само джанти или само седалки или да речем видео или пълен пакет без да пипат двигателя и не им се вижда селско.Явно ние по ги разбирале нещата....
  • 3


#333292 Чиптунинг: повече мощност, по-голям риск за мотора,източник: autobild.bg

Публикувано от valyon на 01 октомври 2013 - 17:22

Повече конски сили и повече нютонметри чрез препрограмиране на ECU-то – всичко това е лесно благодарение на чиптунинга. Той обаче може да ви създаде сериозни проблеми с мотора и трансмисията

30, 40, 50 к.с. отгоре плюс още нютонметри на цени от 300 лева: подобни оферти звучат примамливо. Но не и за хората, които разбират от двигатели. Защото по-голямата мощност е свързана и с по-голям риск за повреди.
 
В този момент разбирачите от интернет форумите веднага ще се включат с твърдения като: „Да, обаче моторът XYZ се продава и със 130 вместо със 100 к.с., т.е. по-слабият може без проблем да бъде тунингован“.
 
В 99 процента от случаите обаче подобни теории се оказват грешни. Да вземем за пример 1,9-литровия TDI на VW, един от любимите на тунерите дизелови мотори. В заводската си версия той е достъпен с 90, 100, 110, 115, 130 и 150 к.с. Т.е. агрегатът с 90 „коня“ трябва да издържи и на 150? Не точно. Защото при всяка по-висока степен на мощност VW поставя и дюзи, турбокомпресор и интеркулер с по-голям капацитет. Дори материалът, от който са направени коляновият вал и двигателният блок, се различава за модификациите от 115 к.с. нагоре. Блоковете изглеждат еднакви, но всъщност не са.
 
Как точно се постига по-високата мощност при чиптунинга? Отговорът – чрез повече въздух и повече гориво. По-голямото количество въздух идва благодарение на турбокомпресора, който трябва да създаде по-високо налягане посредством повече обороти. Ето къде се явява проблемът: още в серийния TDI турбото постига 1,05 бара с 205 000 об/мин. За да осигури повече мощност чрез налягане от 1,25 бара, той трябва да направи по 280 000 об/мин. Това кара турбинните колела скоро да издъхнат (за резултата – вижте по-долу).
 
Следващият проблем е свързан със серийните дюзи, през които трябва да премине повече гориво. А това става чрез удължаване на фазата за впръскване. В много случаи впръскването става върху буталото, което вече е тръгнало надолу. Така то се загрява прекомерно, а във филтъра за твърди частици остава неизгоряло гориво, което е много вредно. Задръстеният със сажди и гориво филтър може спокойно да се стопи при температури над 1000 градуса. Подобен е и случаят с бензиновите мотори, чийто катализатор също престава да функционира при много високи температури.
 
От чиптунинга страда и силовото предаване начело с двумасовия маховик, който е настроен към заводския въртящ момент. По-голямата теглителна мощ натоварва повече пружините и в най-лошия случай двумасовият маховик може да блокира. Съединителят и трансмисията също не са проектирани да издържат на по-високата мощност. И въпреки това има хора, които нямат проблеми с „чипосаните“ си автомобили. Как така? Много просто – те просто не използват добавената мощност – което означава, че спокойно е можело да си спестят парите за тунинга.
 
Извод
Който иска повече мощност, по-добре да се насочи към по-потентната серийна модификация, отколкото да подлага на чиптунинг по-слабата. Така двигателят няма да бъде подложен на допълнителен стрес. А като вземем предвид разходите за евентуални ремонти, подобно решение може да се окаже и по-рентабилно.
 


  • 5


#330655 Разбрахте ли ,че караме американки???

Публикувано от valyon на 29 август 2013 - 16:52

Това го пуснах за да се знае ,че каквато и глупост да напишеш, все ща се намери някой да я публикува.Американска станала - глупости,Сега като направят най-голямия завод в Китай,китайска ли ще стане??? 


  • 1


#325287 Интересно устройство

Публикувано от valyon на 02 юли 2013 - 18:28

Колега подобно има и сега с по малко фукции като : Няма възможност да гасиш колата от елефона,да я палиш от него и връзка с оператор няма. Другите като проследяване , задаване да предупреждава за скорост,напускане на място . тръгване и SOS бутон ги има има и възможност за слушаш какво става в колата ти, и цената е около 80 долара. а при монтажа не се реже нищо. 


  • 1


#313225 Опел срещу Мерцедес, Ауди и Сеат

Публикувано от valyon на 27 февруари 2013 - 12:35

Тези дето са правили тая реклама,трябва да си запалят дипломите...ако изобщо ги имат....

Не съм съгласен. А на какво ще се смеем тогава ???
  • 1


#308330 Колко сме вдигали най-много

Публикувано от valyon на 14 януари 2013 - 16:02

Много благодарим на всички взели отношение по темата. От КАТ и НАП.
  • 4


#306351 Ха сега кажете как се държат W124 на сняг?!

Публикувано от valyon на 28 декември 2012 - 13:43

Съгласен съм колега Dydo, че карането на кола с предно в повечето от случаите се кара по лесно от нови и без опит водачи.И естествено ги "разглезва" и после като се качат на задно им е трудно, затова предпочитат предното.Има и изключения когато предното може да те подведе много ,но за тях е писано в форума. И за това има много колеги който не мислят,че при сняг със задно не могат и улицата да пресекат.нека не забравяме че преди 1989г колите с предно бяха рядкост а хората пътуваха не само през лятото.Май има някаква аналогия с корабите.Както казваше един писател / Фърли Моуат/ : " Едно време корабите бяха дървени а моряците железни - сега корабите са железни а моряците дървени".
  • 2


#305895 Ха сега кажете как се държат W124 на сняг?!

Публикувано от valyon на 24 декември 2012 - 20:53

На всички ни е ясно , че кола каквато и да е тя трудно се сравнява с джип 4х4.Също така всяко превозно средство легнало на "корем" е до там.Но темата не е кое най-проходимо, а как според вас се държи 124 на сняг.Ясно ,че снега най различен ( не напразно ескимосите имат 30 думи за сняг).Идеята ми беше да докажем ,че 124 се държи прилично на сняг и то не говорим 4матик.Иска ми колегите с повечко стаж да споделят и да покажем че не са прави тези които се изказват ,че колата зимата не става.С което категорично не съм съгласен.Имал съм и съм карал зимата 126, 140, МЛ 55АМГ,129 ЛОТЕК и сега имам 124АМГ 4матик.На сърцето ми е Мерцедес.Имал съм и няколко БМВ,и освен недостатъци те имат и някои качества и едното от тях е по доброто разпределение на масата между преден и заден мост.С Вай Басо съм съгласен че кола с всичката електроника не е панацея.Пример МЛ 55 АМГ си е чисто летен джип.На първата преспа се е предал.Даваш му газ да издрапа а системата отнема газта и си дотам.При 140 забелязах друго,зимата ми се налагаше да качвам често Драгалевци,и докато не му подадеш газ както си трябва да му сработят системите няма качване един заледен участък от около 300-400 метра.!29 ЛОТЕК си беше толкова мощен около 700к.с.че лятото си се връткаше като зимата ,но с добри гуми и по внимателно каране няма проблеми.За 126 какво да кажа много бях доволен вървеше доста прилично,даже ме е яд че го продадох.За 124 АМГ 4матик ако не беше така нисък направен щях да го карам само него.невероятна кола.Но това че е нисък си е направено за стабилност иначе лятото нямаше да може да взима завоите по магистралите с 260-280 км/ч.Извода ми е че всяка кола става и зависи най-вече от зад кормилното устройство.На всички Колеги желая весели празници и сбъдване на мечтите им.
  • 2


#305578 Ха сега кажете как се държат W124 на сняг?!

Публикувано от valyon на 21 декември 2012 - 21:06

Подкрепям напълно Вай Басо!
  • 1


#304754 Извънредно нисък разход

Публикувано от valyon на 15 декември 2012 - 15:09

Засичам я като пълня резервоара до горе и чакам да светне аварийната лампа.

За съжаление така не може да се изчисли колко харчи колата.Защото аваийната лампа не е светва при едно и също останало количество гориво в резервоара.За малко по голяма точност пълните до горе, минавате минимум 25 км./Колкото повече толкова по-добре/ и пак пълните догоре.И пак много зависи колко е точно настроен брояча на колонката за горивото когато пълните втория път догоре.Но все пак е доста по точно от това да изчислявате когато лампата светне.Разликата може да е огромна.Получава се като оня "точен майстор" дето мерел в миметри,бележел с тибишир и режел с брадва.
  • 1