Към съдържанието

  •  

BBBoy

Регистрация: 10 яну 2011
Офлайн Последно: 03 юни 2016 - 12:26:32
-----

#340268 Как да извършим профилактика и ремонт на реле за пренапрежение

Публикувано от BBBoy на 05 януари 2014 - 15:58

Причина за профилактика

 

Когато запаля автомобила не винаги работеше оборотомера, лампата на ABS и индикацията за изгоряла крушка от системата работеха постоянно. При по-лошо и мокро време оборотомера започваше да работи по "негово мнение", индикациите на таблото изгасваха. Това бе изключително дразнещо до момента, в който оборотомера не помръдваше от 0, а споменатите по горе индикации светнаха постоянно.

 

Установяване на проблема

 

Първото, което трябва да направим е да проверим предпазителя на релето.

Къде се намира релето?

 

Релето е зад акумулатора. За да стигнете до него трябва да извадите акумулатора и пластмасовата кора зад него. Релето е лесно различимо спрямо останалите. Само то има прозрачно капаче под което ще намерите и предпазителя - 10А.

 

Прикачен файл  DSCF0003.JPG   55K   17 Брой сваляния

 

Прикачен файл  DSCF0008.JPG   80,17K   28 Брой сваляния

 

Ако той е изгорял, просто го подменяме и тестваме.

При мен проблема остана, т.е. релето явно не работеше. Предположението е за лоша връзка или повреда в самото реле.

 

Второто нещо е проверка на съединителите и куплунгите на релето и оборотомера. Честа причина да не работи оборотомера е липсата на маса (минус). Този често срещан се отстранява, като се извади таблото с уредите и се добави хубав контакт между металната част на оборотомера и първия удобен болт. При мен го направих с кабелни уши и кабелна обувка, която при нужда ми позволява да извадя таблото. (Съжалявам, но за момента нямам снимка. Скоро ще кача.)  

 

 

Решение на проблема
 
След проверка на всички куплунги, връзки и проводници, по скоро проблема при мен се оказа в релето. Наложи се да го сваля и погледна по-подробно. Все пак датата на производство е 1988г. и е възможно да има лоша връзка (студена спойка), която да е причина за отказа на това реле.
 
Прикачен файл  DSCF0011.JPG   95,06K   14 Брой сваляния
 
Как да отворим корпуса на релето?
Необходимо е да се извади предпазителя преди следващите манипулации.
Корпуса на релето е алуминиев. Така е при всички релета от този тип, които съм виждал до сега. Затварят се с уши или чрез притискане кум пластмасовата основа (носач с пинове). При мен корпуса е така затворен, че се наложи да го отворя с макетен нож. В четирите ъгъла корпуса е допълнително притиснат, което е най-неприятната част.
 
Прикачен файл  DSCF0010.JPG   52,3K   12 Брой сваляния
 
Въпреки усилията ми релето не се отваряше. В горния край на релето е носача и капачето на предпазителя. След като го отворих видях два нита. Предположението ми бе, че те са свързани по някакъв начин с шасито на релето. За да не повредя нещо допълнително като платката, реших да ги разпробия. Така освободих пластмасовия държач и свободно погледнах вътре. По никакъв начин тези нитове не държат корпуса. Не е необходимо да ги отстранявате!
 
Прикачен файл  DSCF0008.JPG   80,17K   28 Брой сваляния

 

Трябва да се подходи внимателно и с търпение, и алуминиевата капачка се отделя от корпуса.
Остава конектора с пиновете и електрическата платка с компонентите.
 

Какво има в релето?

При различните модели на мерцедес, това реле е с различна конфигурация на пиновете, но като цяло функцията му е една и съща.

В схемотехническо решение не е нещо особено. Има една бобинка (малко реле), два диода и съпротивление. Интересно е самото управление на релето, но това е тема на друг разговор.

 

Прикачен файл  DSCF0005.JPG   58,62K   18 Брой сваляния

 

Причина за отказа

Най-честата причина е появата на лоши спойки (студена спойка). Друг вариант е повреда на компонент. За хората с минимални умения проверката на елементите е елементарна:

                               * бубинка - проверка здравината на намотката;

                               * диоди - проверка на полупроводниковия преход;

                               * съпротивление - проверка стойността на съпротивлението по цветния код и дали е здраво;

                                *пинове на куплунга (основата) - при лош контакт е възможно протичането на голям ток и загряване на пластмасовата основа и разтопяването й. Това може да накара пина да се клати и да не осигурява добър контакт.

 

Всички описани дейности се извършват с мултицет или веригопроверител. Ако не сте запознати как става, това може да го свърши приятел с нужните умения.

При мен проблема бе в лоши връзки (студена спойка) на бубинката.
 
Прикачен файл  DSCF0007.JPG   56,66K   20 Брой сваляния
 
В повечето случаи това е и причината за отказ на релето и променливия характер на този дефект - ту го има, ту го няма. :blush
 
Отстраняване на студената спойка
 
Това е относително лесна манипулация с обикновен поялник. Всички напукани спойки се припояват, платката се лакира с лак и релето се събира по обратния ред.
Тъй като аз бях разпробил държача на предпазителя го залепих с лепило.
Както виждате от снимките, алуминиевата капачка на релето в моя случай е доста сериозно деформирана, но с добри умения, инструменти и силикон я възстанових доста прилично.
 
След монтаж на релето в колата, оборотомера заработи, индикацията за изгоряла крушка изгасна, тази за ABS също.
 
Надявам се с тази тема да помогна и на останалите колеги. :happy
 

 


  • 5


#273574 Тема за Фантастични модификации при мерцедес

Публикувано от BBBoy на 13 март 2012 - 19:04

Говедооо....абсолютно животно!
Карбона си е добре, джантите дразнят малко.


К'во ти пука за джантите братле?... Като се въртят с 300км/ч вярвай,че не се забелязват! :hailandkill
Иначе си е жУвотно това... :beer
  • 1


#238525 смяна на подгревна свещ на 124 - 250

Публикувано от BBBoy на 01 август 2011 - 11:53

Получаваш още един глас за "БЕРУ".
Моите свещи ги смених през декември 2010 и имах същите опасения като теб... За да съм сигурен, че няма да скъсам нищо свалих всмукателните колектори, купих си 5 свещи и гарнитура за колекторите с отстъпката ми излязаха 96лв. Купих ги от магазина на ъгъла на "Габрово" и "Константин Величков". За да е сигурно всичко по модела показах VIN номера. Свещите са къси и се вадят много лесно с глухо ключе или хубав камък от гедоре. Преди да ги извадиш е добре да се напръска с WD или спирачна течност около старите свещи и да се изчака малко. Докато ги вадиш ако излизат трудно пак пръскаш изчакваш и продължаваш да въртиш. Падат доста неща по двигателя докато стигнеш до свещите, но за мен е по сигурно така макар да има и вариант без разкачане на колекторите. Ако се притесняваш някъде имаше тема с колко точно нютон метра трябва да настроиш динамометричен ключ за да ги развиеш и след това да ги навиеш, но е за по-новите Е класи, където свещите са по-дълги и лесно се късат. Високотемпературна смазка е добре да се сложи, за да могат по-лесно да се развият следващия път.
Няма нищо страшно и сложно, зависи кой ще ги сменя - ти или в сервиз. Успех и пиши какво си направил!
Ако ти трябва помощ, пиши и пак с едно наум!
  • 1