Здравейте на всички.
Едно приятелче е решил да си купи CLK (208), но ме затрудни с няколко въпросчета:
1. Каква е разликата м/у 200К 163к.с. и 192к.с
2. Вместо 200К 192 к.с. не е ли по-добре 230К (193к.с.)
Благодаря предварително.
- Мерцедес-Бенц Клуб България
- → Разглежда профил на: Теми: Karl Benz
Профил информация
- Група: Потребители на форума
- Мнения: 11
- Разглеждан: 1994
- Титла: Прохождащ
- Възраст: Няма попълнена възраст
- Рожден ден: Няма попълнена дата
-
Пол
Мъж
-
Град
Хасково
Моите теми
Покупка на MB CLK
09 юли 2010 - 19:05
Конските сили(h.p) - стандарти
04 март 2010 - 12:06
Конските сили(h.p) - стандарти:
Едно широко използвано понятие е т.нар. “wheel horsepower” (whp) или конски сили на колелата. “Wheel horsepower”(whp) не е = hp. Ако например мощността на един двигател е 130 к.с., то whp ще бъдe друго по-малко число. На практика има загуба на мощност. Това е така, защото двигателя задвижва не само колелата, а и други компоненти като динамото, бензиновата помпа, климатика и др.
Това е причината и много тунинг любители да правят т.нар. дино-тест (идва от името на апарата за измерване – динамометър). Това е анализ чрез специална апаратура, която замерва мощността и въртящия момент на автомобила при колелата.
Ето някои по-разпространени стандарти:
- Bhp = “Brake Horse Power”
1. В повечето книги Bhp. се припокрива с понятието whp., за което се споменава по-горе (това е може би и по-често използваното значение). Абревиацията идва от “Brake Horse Power” и измерва мощността нето.
2. На няколко места обаче има и друго тълкувание: Bhp. = “British horsepower”, т.е. “Британски конски сили”.
Формула за преобразуване:
1 bhp. = 1,013872 hp DIN
- SAE = “Society of Atumotive Engineers”.
Това е американския стандарт – при него замерванията се правят без прикачени динамо, маслен и въздушен въздушен филтър и.т.н. Тук мощността се мери по-скоро бруто. Относителната разлика между DIN и SAE варира между 10-15%.
Списание Road&Track дават следната формула за преобразуване:
DIN = SAE - 10%
Коефициентът за превръщане от DIN в SAE е 0,97.
- DIN = “Deutsches Institut fur Normung” (известно още като Dourche Industrie Normen) или с други думи това е Германски стандарт.
Той е най-често ползван от производителите. Тук измерените показатели са най-близки до реалните (т.е. до whp). Анализът се прави с прикачени динамо, маслена и водна помпа + допълнителни товари, развняващи се на създаваните от бензиновата помпа, инжекционната система, въздушния и масления филтър.
Корекцията се прави при атмосферно налягане 1013 mbar. и 200 по Целзий.
Формулата е следната:
k = atmp/1013 * ((273 + airt) / 293)^0,5
k = DIN коефициент
atmp = атмосферно налягане в mbar.
airt = температура на въздуха в градуси по Целзий
-EWG – Това е европейския стандарт.
Корекцията се прави при атмосферно налягане 1013 mbar, но при 250 по Целзий. Формулата е следната:
k = atmp/1013 * ((273 + airt) / 298)^0,5
k = EWG коефициент
atmp = атмосферно налягане в mbar.
airt = температура на въздуха в градуси по Целзий
-JIS – “Japanese Industrial Standard”.
Японския стнадарт е най-нереален. Може би той до най-висока степен изразявава мощността Нето. Тук всички допълнителни към мотора агрeгати се задвижват от външни източници.
От списание Road&Track дават следната формула за преобразуване:
DIN = JIS - 15%
-ISO – “International Standard Organization”.
Този стандарт до голяма степен се припокрива с DIN. Разликата се състои в това, че тук липсват допълнително прикачени товари към динамото.
-ГОСТ – “Государствений Стандарт”.
Това е руския държавен стандарт. ГОСТ е най-близък по показатели до DIN. Пример с Москвич измерен по ГОСТ и по SAE:
”Москвич 2140 измерен по ГОСТ е 75 hp./55kW, 108Nm. Измерен по SAE 80 hp./59kW, 113.8Nm. При двете изследвания - двигател/ауспух/трансмисия/компресия - всичко е същото.”
Ето няколко по-важни преобразувания:
1 кг. = 9,81 Nm.
1 кг. = 7,23 Lbft.
1 км. = 0,6214 мили
1 галон (Американски) = 3,78533 литра
1 галон (Английски) = 4,54596 литра
Стандартите като DIN и EWG са много важни, тъй като позволяват да се направи сравнение независимо от атмосферната температура и налягане. От формулите ясно се вижда, че по-високата температура и налягане ще ни дадът и по-голям к-коефициент и обратно. Най-важното обаче е да се разбере какво означава това на практика. Един двигател с повече к.с. ще има по-добро ускорение 0-100 км/ч, а двигател с по-висок въртящ момент ще направи по-добро време от 80-120 км/ч. на една и съща предавка. При ускорение от 0-100 км/ч е нужно да се развият обороти, за да може двигателя да достигне поне до оборотите с най-високи коне. За тестът 80-120 км/ч при една и съща предавка не може да се прави избор на обороти. Това, от което зависи ускорението е въртящият момент. Следователно е възможно един двигател с равни или дори по-малко “коне под капака” да ускори по-бързо, ако и двата автомобила са на една и съща предавка.
п.с. Не помня от къде съм го взел, за това не пиша източника!
Едно широко използвано понятие е т.нар. “wheel horsepower” (whp) или конски сили на колелата. “Wheel horsepower”(whp) не е = hp. Ако например мощността на един двигател е 130 к.с., то whp ще бъдe друго по-малко число. На практика има загуба на мощност. Това е така, защото двигателя задвижва не само колелата, а и други компоненти като динамото, бензиновата помпа, климатика и др.
Това е причината и много тунинг любители да правят т.нар. дино-тест (идва от името на апарата за измерване – динамометър). Това е анализ чрез специална апаратура, която замерва мощността и въртящия момент на автомобила при колелата.
Ето някои по-разпространени стандарти:
- Bhp = “Brake Horse Power”
1. В повечето книги Bhp. се припокрива с понятието whp., за което се споменава по-горе (това е може би и по-често използваното значение). Абревиацията идва от “Brake Horse Power” и измерва мощността нето.
2. На няколко места обаче има и друго тълкувание: Bhp. = “British horsepower”, т.е. “Британски конски сили”.
Формула за преобразуване:
1 bhp. = 1,013872 hp DIN
- SAE = “Society of Atumotive Engineers”.
Това е американския стандарт – при него замерванията се правят без прикачени динамо, маслен и въздушен въздушен филтър и.т.н. Тук мощността се мери по-скоро бруто. Относителната разлика между DIN и SAE варира между 10-15%.
Списание Road&Track дават следната формула за преобразуване:
DIN = SAE - 10%
Коефициентът за превръщане от DIN в SAE е 0,97.
- DIN = “Deutsches Institut fur Normung” (известно още като Dourche Industrie Normen) или с други думи това е Германски стандарт.
Той е най-често ползван от производителите. Тук измерените показатели са най-близки до реалните (т.е. до whp). Анализът се прави с прикачени динамо, маслена и водна помпа + допълнителни товари, развняващи се на създаваните от бензиновата помпа, инжекционната система, въздушния и масления филтър.
Корекцията се прави при атмосферно налягане 1013 mbar. и 200 по Целзий.
Формулата е следната:
k = atmp/1013 * ((273 + airt) / 293)^0,5
k = DIN коефициент
atmp = атмосферно налягане в mbar.
airt = температура на въздуха в градуси по Целзий
-EWG – Това е европейския стандарт.
Корекцията се прави при атмосферно налягане 1013 mbar, но при 250 по Целзий. Формулата е следната:
k = atmp/1013 * ((273 + airt) / 298)^0,5
k = EWG коефициент
atmp = атмосферно налягане в mbar.
airt = температура на въздуха в градуси по Целзий
-JIS – “Japanese Industrial Standard”.
Японския стнадарт е най-нереален. Може би той до най-висока степен изразявава мощността Нето. Тук всички допълнителни към мотора агрeгати се задвижват от външни източници.
От списание Road&Track дават следната формула за преобразуване:
DIN = JIS - 15%
-ISO – “International Standard Organization”.
Този стандарт до голяма степен се припокрива с DIN. Разликата се състои в това, че тук липсват допълнително прикачени товари към динамото.
-ГОСТ – “Государствений Стандарт”.
Това е руския държавен стандарт. ГОСТ е най-близък по показатели до DIN. Пример с Москвич измерен по ГОСТ и по SAE:
”Москвич 2140 измерен по ГОСТ е 75 hp./55kW, 108Nm. Измерен по SAE 80 hp./59kW, 113.8Nm. При двете изследвания - двигател/ауспух/трансмисия/компресия - всичко е същото.”
Ето няколко по-важни преобразувания:
1 кг. = 9,81 Nm.
1 кг. = 7,23 Lbft.
1 км. = 0,6214 мили
1 галон (Американски) = 3,78533 литра
1 галон (Английски) = 4,54596 литра
Стандартите като DIN и EWG са много важни, тъй като позволяват да се направи сравнение независимо от атмосферната температура и налягане. От формулите ясно се вижда, че по-високата температура и налягане ще ни дадът и по-голям к-коефициент и обратно. Най-важното обаче е да се разбере какво означава това на практика. Един двигател с повече к.с. ще има по-добро ускорение 0-100 км/ч, а двигател с по-висок въртящ момент ще направи по-добро време от 80-120 км/ч. на една и съща предавка. При ускорение от 0-100 км/ч е нужно да се развият обороти, за да може двигателя да достигне поне до оборотите с най-високи коне. За тестът 80-120 км/ч при една и съща предавка не може да се прави избор на обороти. Това, от което зависи ускорението е въртящият момент. Следователно е възможно един двигател с равни или дори по-малко “коне под капака” да ускори по-бързо, ако и двата автомобила са на една и съща предавка.
п.с. Не помня от къде съм го взел, за това не пиша източника!
Mercedes T-80 WORLD SPEED RECORD
03 март 2010 - 00:17
Проектът е започнат през 1937. Дизайнер е д-р Фердинанд Порше, има за цел скорост от 550км/ч
В края на 1939 година, когато е приключването на проекта, целта на скоростта е много по-висока - 750км/ч
Двигател: 44.5 литра 12 цилиндъра, с течно охлаждане. Тегло: 920 кг. Daimler-Benz DB 603 (който задвижа самолетите Messerschmitt Bf 109)
Мощност: 3000к.с. / 3200 об. / мин
Общо тегло на Т-80: 2896 кг
Скорост: между 550-750 км/ч
Дължина: 8.24 м
Ширина: 3.20 м
Височина: 1.74 м
Опитът бе определен за януари 1940 година, но събитието бе отменено заради избухването на войната.
Певозното средство е било неофициално наречено Шварц Фогел (Black Bird) от Хитлер и е трябвало да бъде боядисано в немски националистически цветове.
В края на 1939 година, когато е приключването на проекта, целта на скоростта е много по-висока - 750км/ч
Двигател: 44.5 литра 12 цилиндъра, с течно охлаждане. Тегло: 920 кг. Daimler-Benz DB 603 (който задвижа самолетите Messerschmitt Bf 109)
Мощност: 3000к.с. / 3200 об. / мин
Общо тегло на Т-80: 2896 кг
Скорост: между 550-750 км/ч
Дължина: 8.24 м
Ширина: 3.20 м
Височина: 1.74 м
Опитът бе определен за януари 1940 година, но събитието бе отменено заради избухването на войната.
Певозното средство е било неофициално наречено Шварц Фогел (Black Bird) от Хитлер и е трябвало да бъде боядисано в немски националистически цветове.
Руснак купува Mercedes-a на Хитлер
02 март 2010 - 23:33
Цена: 15 000 000 долара
Ако бяхте милиардер с прекалено много пари, с които бихте изкарали поне два живота, дали щяхте да похарчите 15 милиона долара, за да си купите колата, която е принадлежала на човека, виновен за най-унищожителната война в историята?
Явно има един руски милиардер, който е готов да го направи. Определено има ирония в това, че руснак купува колата на Хитлер.
Съответно автомобилът представлява син Grosser Mercedes-Benz 770K, в който се е возила толкова противоречивата личност на Хитлер. Със сигурност този човек има повече пари, отколкото са бюджетите на някои страни (включително нашата), но така или иначе всичко е специално и малко по-ексклузивно, когато става дума за самия немски диктатор.
Освен това малцина са тези, които могат с лека ръка да извадят 15 милиона долара. В същото време това е отлична инвестиция, тъй като с всеки ден този Grosser Mercedes-Benz 770K става все по-скъп . . .
Ако бяхте милиардер с прекалено много пари, с които бихте изкарали поне два живота, дали щяхте да похарчите 15 милиона долара, за да си купите колата, която е принадлежала на човека, виновен за най-унищожителната война в историята?
Явно има един руски милиардер, който е готов да го направи. Определено има ирония в това, че руснак купува колата на Хитлер.
Съответно автомобилът представлява син Grosser Mercedes-Benz 770K, в който се е возила толкова противоречивата личност на Хитлер. Със сигурност този човек има повече пари, отколкото са бюджетите на някои страни (включително нашата), но така или иначе всичко е специално и малко по-ексклузивно, когато става дума за самия немски диктатор.
Освен това малцина са тези, които могат с лека ръка да извадят 15 милиона долара. В същото време това е отлична инвестиция, тъй като с всеки ден този Grosser Mercedes-Benz 770K става все по-скъп . . .
BRABUS E V12 "One Of Ten"
02 март 2010 - 22:34
Ще бъдат пройзведени само 10 броя! - Цена: 498,000 Euro
Техн. характеристики:
Двигател: 6.3 V12 Biturbo
Мощност: 800hp (5,500 rpm) ; 1,420 Nm, ограничен на 1,100 Nm
Ускорение: 3.7 секунди до 100 км/ч; 9.9 до 200 км/ч; 23.9 до 300 км/ч.
Скоростомер разграфен до 400 км/ч.
Максималната скорост е електронно ограничена на 350 км/ч.
Тегло: 1,980кг.
Гуми: На предния мост в размер 255/35 ZR 19 и в размер 285/30 ZR 19 на задния.
При това разходът на гориво в комбиниран цикъл по данни на Brabus е само 15,7 литра (372 гр/км CO2).
Техн. характеристики:
Двигател: 6.3 V12 Biturbo
Мощност: 800hp (5,500 rpm) ; 1,420 Nm, ограничен на 1,100 Nm
Ускорение: 3.7 секунди до 100 км/ч; 9.9 до 200 км/ч; 23.9 до 300 км/ч.
Скоростомер разграфен до 400 км/ч.
Максималната скорост е електронно ограничена на 350 км/ч.
Тегло: 1,980кг.
Гуми: На предния мост в размер 255/35 ZR 19 и в размер 285/30 ZR 19 на задния.
При това разходът на гориво в комбиниран цикъл по данни на Brabus е само 15,7 литра (372 гр/км CO2).
- Мерцедес-Бенц Клуб България
- → Разглежда профил на: Теми: Karl Benz
- Privacy Policy