Здравейте колеги.
казвам се Илия и съм от пловдив. Монтьор съм, но само от 3 години и като цяло единствения по-сериозен ремонт който съм правил на мерцедес е сглобяването и качването на един двигател на W210 290TD който купих(за далаверка) със счупено бутало и мотор прилично подреден в кашони. Другите все са били за масла, филтри, някой друг накрайник и разни такива дреболии... та общо взето като цяло опитът ми с ремонтите на мерцедес е доста малък. Като потребител е друг въпрос, покарал съм доста чужди и съм купувал 2, но са били за препродаване. Единият е споменатия Е290ТД и другия, за който ми се плачеше като го давах, беше 600 SEL 95г. на 84000км.
От както имам книжка(та и от по-рано) съм фен на МБ, но до сега винаги са ми се стрували много недостъпи за мен, не токлова за купуването на самата кола, колкото за самите грижи по нея. Винаги съм предпочитал да карам нещо по-евтинко, но да мога да си го поддържам както му е реда. Сегашната ми кола е Браво ГТ на метан. Имам и бусче и Хонда CRX(в бокса) но за всеки ден си карам бравото Не е нищо особенно - Фият, но пък ми гори под 8 лв/100км градско. Извънградско 6-6,30лв/100км. Много ми е читава. Беше си гледана като я купих, а и аз бая си я гледам. Само една грешка направих с нея - доказах че може да върви 200 на метан...... Бая солено ми излезе - 4 бутала, основни, биелни лагери, а от там вече като бях почнал та направих и главата, генератора, стартера, смених съединител, накрайници, носачи....абе към 2000 лв. за части и други майстори + моя труд и време. Като цяло си я направих като за мен, да си я карам докато е кола. Лошото обаче е че напоследък с тая криза цените на мерцедесите много паднаха и взех много, ама МНОГО да се изкушавам да си купя един...Другото лошо е че всички(говоря само за Е-класи) ми харесват и не мога да се реша. Започнах с оглеждането на W124, първо до 90-та година, после 91-92, после 92-96 а сега вече съм на W210 96-98. Разгледах всякакви: бензин, дизел, турбо дезел, автомати, ръчни, купета, седани, комбита и от всеки вид, раса и цвят има хубави и на добри цени, също така всички си имат предимсва и недостатъци.....Та сега съм пред голяма дилема....не, то мойто си е направо мулти-лема. По принцип си харесвам В124 95-96 или както си и казваме Е-класата. Всички знаем каква слава и се носи и че не е напразно, в същото време цената на такава кола е повечето пъти по висока от В210 с 2-3 години по нова, много странна работа....направо пазара в момента е няква пълна лудница и от там и в главата ми е пълна боза. Та вие как мислите:
1.124 или 210
2.дизел или бензин
3.ръчка или автомат
4.комби или седан
Аз ще ви кажа моите разсъждения, вие кажете вашите.
1. 124-ката си е яко животно и като цяло е класика в жанра. 210-ката е по-нова, по-модерна и на същата цена
2. Здравината на дизела на мерцедес от тези години няма нужда от коментар. Лошото им е че, малките дизели(200, 220) са доста тромави, а по-големите и турбото си лапат бая, а алтернативата да обикалям ресторантите да събирам олио от фритюрниците хич не ми допада. Бензина от своя страна си има алтернатива(газ, метан), които пък го правят тромав. За сметка на това пък мога да си взема с по голям мотор да компенсирам.
3. Автомата си е глезотийка. На 124-ката знам че са много здрави. за 210-ката не съм чувал никакви отзиви, добри или лоши..
4. Седана като визия на мен лично ми допада повече. Комбито пък с по тежка задница и хидравлика би трябвало да вози малко по добре. Отделно от това си влизат метанови бутилки и остава място. лошото е че има повече джади да се развалят.
Абе общо взето и аз като всички бай ганньовци искам нещо хубаво, здраво, с добра визия, добра возия, безшумно, без подръжка, без пари да го взема и ако е възможно по някой лев от ауспуха да излиза ще е супер )
Кажете какво мислите вие..
Апропо...като съм се разписал да кажа още нещо: Както казах съм монтьор. До преди месец имах сервиз, който се наложи да оставя по ред причини. Сега си търся нов и тнт....това не е интересно. Интересното е че имам приятел в германия, който ми праща масла. Продавам кастрол на много добри цени. 5 литрови туби(и от 1 литър) от германия, не 4 литра от съседна турция. Също така имам евтинко Power Oil. Знам че името звучи смешно, но маслото е супер, слагам го на всички роднини и приятели. В момента водим преговори и с дистрибуторите на Мобил. Та скоро и такова ще имам. Та....нали съм с професионално изкривяване, веднага забелязах разни теми из форума за масла и разни съмнения около тях. Моето разсъждение е че за продажби във форума не плащам наем, ток, заплата и тнт, така че мога да намаля още малко цената. Мислите ли че може да има интерес. Давам два примера Castrol Magnatec 10w40 5 литра - 64лева. Power Oil 10w40 5литра - 35 лева. Не е обява за продажба, само искам мнения за сега. Ако мислите че има интерес, ше пусна обява за всички налични разновидности на подходящото място.
За последно искам да благодаря на всички, които прочетоха темата до тук. Бая щуротии написах
Ilia
Регистрация: 10 дек 2009Офлайн Последно: 13 фев 2011 - 22:02:00