Към съдържанието

  •  

Mitko_pln

Регистрация: 12 окт 2009
Офлайн Последно: 25 апр 2020 - 13:20:22
-----

Моите мнения

В тема:Сутрин играят оборотите?

05 юни 2016 - 18:02

Да се включа и аз. Колата е ц200к  01' проблема е същия при студен старт направо се дави за около 10-15 с. до 1 мин. няма тяга и тн.
ето аз какво съм сменил по преценка на "майсторите" в плевен със стар диагноза заради проблема..

свещи  NGK

бобини  BERU
Дебитомер  VDO

двете ламбди сонди с  NTK 
ВанУса електромагнит с оригинален (не че не работи просто пълнеше инсталацията с масло и се получават още  проблеми но това е друга тема)
чистене на дросели... и после от сервиза с "лиценз от мерцедес" ми заяви че дроселите трябва да се сменят и тогава може би няма да има проблем.

Остана предложението на Azazel и все попадам на един саит с подобен ремонт  двигател M271.946

 

 

 

Диагностика на повредата :

- пълна компютърна диагностика на всички електронни системи със специализирана диагностична апаратура само за Мерцедес, четене актуални грешки, проверка на параметри в реално време
- много записани грешки в различни електронни модули, изтриване и повторна проверка на живи данни
- проверка всички датчици по двигателя за достоверност на показаните данни
- параметри, видими само със специализирано оборудване за компютърна диагностика на Мерцедес : установено разминаване в необходимите (SOLLWERT) и реално получените (ISTWERT) данни от двата датчика за следене на положението на разпределителните валове - смукателен и изпускателен
- апаратурата предоставя данни за реалното положение на двата вала в градуси спрямо очаквани стойности - установена разлика от 5-10 градуса в динамичен режим. Следят се постоянно от комютъра за управление на двигателя.
- въпреки установената аномалия, двигателният компютър НЕ записва грешка.     

Подробности по ремонта:

- след повторен разговор със собственика се установи, че двигателят е бил сервизиран преди нас и е сваляна цилиндровата глава
- съмнения за грешна ангренажна центровка, въпреки уверенията на собственика , че ремонтът е извъшен качествено
- за да не разчитаме само на показанията на диагностичната апаратура, беше необходимо демонтирането на колекторните тръби както и отстраняването филтърната кутия и капака на клапаните:

mercedes_diagnostika3th.jpg mercedes_diagnostika4th.jpg


- след поставяне на белези на валовете се потвърди и първоначалната диагноза - на снимките се вижда разминаване с един зъб при зацепването на смукателния разпределителен вал - неправилно зацепване или неспазване на сервизните предписания при монтажа
- изпратен за механично разглобяване и презацепване на веригата. 

Установена причина за загубата на мощност и прекъсването при ускорение :

- грешна ангренажна центровка на ангренажната верига

mercedes_diagnostika1th.jpg mercedes_diagnostika2th.jpg


Допълнителни дефекти , свързани с неравномерния празен ход и затрудненото палене :

- скъсан въздуховод към колекторните тръби - смуче въздух и разваля горивовъздушната смес на двигателя
- скъсан кабел маса към двигателя

mercedes_diagnostika5th.jpg mercedes_diagnostika6th.jpg mercedes_diagnostika7th.jpg


След извършване на ремонтните дейности следва повторна проверка на живи данни - IST- и SOLLWERT показанията на двата датчика съвпадат, двигателят има мощност и проблемите с празния ход са отстранени.