Към съдържанието

  •  

MercedesDE

Регистрация: 31 авг 2009
Офлайн Последно: 08 фев 2023 - 21:13:01
-----

Моите теми

Как да свалим таблото на W202 и да сменим изгорелите крушки - обяснение

20 май 2010 - 11:35

Здравейте колеги, реших да ви покажа нагледно със снимки как да си свалите таблото и да си смените изгорелите крушки. Процедурата не е никак сложна, аз я правя за втори път и найстина е лесно.

Ще прилагам снимки за да онагледя какво съм правил и ще обяснявам:

1.Откачете минусовата клема на акумулатора ( защото ако започнете без да сте я откачили ще запише грешка на Аер бега и лампичката ще свети)
2.Влизате в колата и откачате показаната (отдоло) решетчица чрез издърпване на кръглия щифт
Публикувано изображение

3.Отвивате болчетата които държат кората отдоло
3.1.Зад лосчето за освобождаване на ръчната спирачка
Публикувано изображение

3.2.Зад лосчето за отваряне на капака (отдясно на предала за ръчната спирачка)
Публикувано изображение

3.3. 2 броя под контактния ключ
Публикувано изображение

3.4.Зад лосчето за мигачите
Публикувано изображение

3.5.И едно назад ще го видите
Публикувано изображение

4.Откачете щифтчето което захваща кората за таблото и се намира откъм вратата (оградил съм го на снимката) и след това кората сама пада надоло
Публикувано изображение

5. Бъркате отдолу и напипвате таблото (по-лесно от от ваше ляво като застанете срещу таблото) след което с пръсти го избутвате (трябва малко сила)
Публикувано изображение

5.1 Изкарвате го и от другата страна
Публикувано изображение

5.2Качвате го леко на волана
Публикувано изображение

5.3. След което бъркате отзад и откопчавате двата кабела ( От двете страни на таблото) чрез подбутване на закопчалката и той кабела сам излиза
Публикувано изображение

5.4.След като сте откачили кабела качвате таблото напълно отзад на волана и леко въртите волата заедно с таблото в дясно и то само излиза
Публикувано изображение

6.Ето как изглежда отзад ( крушките посочени с червено на снимката са за осветлението на скоростомера оборотомера и бензиномера и термометъра, те са по 2W като на снимката съм показал какъв вид са едните са малки, а другите са габаритна крушка пак 2W///// с зелено на снимката са отбелязани крушките на часовника, дневния и общия километраж те са малки (показани на снимката) и са по 1.2W/// със синьо на снимката са показани всички контролни лампи по таблото и те са малки крушки по 1.2W)
Публикувано изображение

7.Хващате една пинсетка или много тънки клещи и отвивате крушчицата
Публикувано изображение

7.1 След което на нейно място завивате новата
Публикувано изображение

8. Сглабяте по обратния ред закачате клемата и въртите на контакт, но без да палите изчаквате 1 минута връщате контакта и палите и всичко трябва да е наред.


В магазините крушките са с различно цокълче и затова търсете с такова каквото е ващо, цената на габаритната крушка е 1лв. , а на другите е от 2 до 3лв.
След като прочетете обяснението погледнете и коментарите отдоло за да видите дали не съм пропуснал да напиша нещо или пък съм го направил грешно.
Надявам се да съм ви помогнал :)

Как да си почистите дросела на W202 C180 - обяснение

16 февруари 2010 - 15:45

Здравейте колеги сега ще се опитам да създам една тема която искам да послужи като ориентир за колегите, които също като мен са се сблъсквали с играещите и въобще липсващите ниски обороти и въобще за нещо което трябва да се прави от време на време, ако искате вашата кола да работи като часовник.Другото което искам да кажа е че не давам гаранция че от това вашия проблем ще изчезне (но от това трябва да се започне ако имате проблеми с оборотите).
След дълго време събиране на учебен материал в много форуми се престраших да разглобя дросела- просто си казах Today is the day и си взех гедорето и отидох в гаража (понеже за първи път го правя не се навих да снимам но имам няколко снимки с които ще покажа горе доло)
При мен положението беше сложно понеже имам някаква газова и това усложни, но донякъде и облекчи моето начинание
И така време е да покажа какво съм направил:
1. Много важно нещо откачете акумулатора!
2.Сега към процедурата:
2.1 Разкачете крачето на механизма на педала на газта с издърпване навън (номер 1 на снимката)
2.2 Хубаво вижте прожината (номер 2 на снимката) къде е закачена и я откачете и я оставете на страни (при сглобяване не я забравяйте)
2.3 Откачете маркуча с издърпване към вас (номер 3 на снимката)
2.4 Отвиите скобата (номер 4 на снимката)
http://img706.images...82/53490971.png

3. Вземете един шестограм (мисля че номера беше 5) и отвиите 4-те болта в крайщата (показал съм ги на снимката)
http://img168.images...02/45046646.png
4. След като сте отвили болчетата трябва да видите клапата не я дърпайте много защото в долния ъгъл има кабел (аз моя не съм го откачал и незнам как се откача но няма нужда да се откача има място да извършите почистването)
5.Погледнете как е положението вътре ( аз моята като я свалих по снимки бях гледал че вътре е бяла ,а моята беше черна викам си еи аз съм някакъв по-различен от другите, после като потърках с парцалче напоено с бензин разбрах че не съм уникален, а просто това са някакви налепи от която клапата се зацапва)
6. Вземете малко бензин и едно парцалче и хубаво изтъркаите клапата и стените докато не станат бяли, като стените станат бели можете да престанете да търкате
7.Сглобявате по обратния ред клапата като гледате да не забравите някои маркуч И ПОМНЕТЕ ПРОЖИНАТА!!!
8.Закачате акумулатора и отивате да проверите още един път дали не сте забравили нещо и изчаквате 10 минути
9. Влизате в колата и давате на контакт НО БЕЗ ДА ПАЛИТЕ след което чакате 2-3 минути , връщате контакта и палите без газ и оставяте колата да работи 20-тина минути след което правите едно кръгче да видите как се държи колата

Искам да кажа на тези които четат темата нека след като прочетат това да прочетат и коментарите надоло за да видят дали не съм пропуснал да напиша нещо или пък съм направил нещо погрешно!
Ще помоля и другите колеги които са правили тази процедура да кажат, ако не съм направил нещо както трябва.
Тази тема я написах главно защото искам да помогна на другите колеги които се чудят как и на тези които са ходили на маистор за почистване и тои е пръснал с един спреи без да отваря клапата и е казал че е почистена- да ама не е почистена особенно ако преди това не е чистена много време, пак казвам моята беше черна с някакви мазни налепи и други гадости и ми отне 20 минути търкане докато я изчистя.
Също така съжалявам за снимката, но само тази имам и тя е от кола без газова уредба, при мен беше друго положението имаше много силикон между тръбата за въздушния филтър и клапата за да не дърпа въздух и главно заради това не я свалих цялата

И пак напомням много внимавайте с кабела