Как е най-добре да се кара автоматик?бус 90г.
Започната от bulgu, 18 яну 2008 - 20:23:27
22 мнения по тази тема
#1
Публикувано 18 януари 2008 - 20:23
Полезни съвети за по-дълга екслатация.
на червен светофар да се слага ли на "N"?
колко секунди може(e позволено) да се държи спирачката с вкючена скорост(разлитна от "N" и "R")
приемам съвети.
на червен светофар да се слага ли на "N"?
колко секунди може(e позволено) да се държи спирачката с вкючена скорост(разлитна от "N" и "R")
приемам съвети.
#2
Публикувано 18 януари 2008 - 21:27
Включваш на D и я изключваш когато паркираш пред блока.Никакви свободни и т.н.
Первключвнето от D на R става като изчакаш няколко секунди,или с други думи когато колата се изправи(клекне).
Не е хубаво да я лашкаш бързо от предна на задна...
Первключвнето от D на R става като изчакаш няколко секунди,или с други думи когато колата се изправи(клекне).
Не е хубаво да я лашкаш бързо от предна на задна...
#3
Публикувано 18 януари 2008 - 21:40
Включваш на D и я изключваш когато паркираш пред блока.Никакви свободни и т.н.
Первключвнето от D на R става като изчакаш няколко секунди,или с други думи когато колата се изправи(клекне).
Не е хубаво да я лашкаш бързо от предна на задна...
значи не е никъв проблем като държа спирачката 40-50сек. на светофар без да мърдам?
#4
Публикувано 18 януари 2008 - 21:48
Двете коли са ми автоматик и както казва колегата , вкл. Д като тръгвам сутринта и я изкл. като спирам пред нас вечертазначи не е никъв проблем като държа спирачката 40-50сек. на светофар без да мърдам?
Работят нормално
Мисля ,че като натиснеш спирачката , съединителят се изключва и не работи и така може да си седи неопределено време
(така предполагам)
Поздрави
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител
#5
Публикувано 18 януари 2008 - 21:57
Както са казали колегите по горе само на D докато караш и стоиш в задръстване, другото е тъпо и безполезно да се слага на N или Р докато се чака.
#6
Публикувано 18 януари 2008 - 21:58
Двете коли са ми автоматик и както казва колегата , вкл. Д като тръгвам сутринта и я изкл. като спирам пред нас вечерта
Работят нормално
Мисля ,че като натиснеш спирачката , съединителят се изключва и не работи и така може да си седи неопределено време
(така предполагам)
Поздрави
само че аз нямам D
имам P, R, N, 4, 3, 2, 1.
за кво са ги сложили ти я 3 2 1? като кат сложа 4 ги изрежда до 4та
#7
Публикувано 18 януари 2008 - 22:10
На 4 ти ги върти 1-2-3-4...
На 3 ти върти 1-2-3...
на 2 ти върти 1-2..
на 1 ти държи само на 1-ва.
Направили са го за да можеш да си използваш спирачния режим на двигателя.Все пак си с бус.Като слизаш баира надолу и колата ти е на 4-та и искаш да включиш 3-ка какво ще правиш?!Слагаш я на 3 и си готов-буса ти включва на 3-та.
Аналогично е с другите скорости.Забележи че когато слизаш надолу при достигане на определена скорост сама кутията превключва на следвща предавка.А като я ограничиш на съответната скорост няма да превключи на предавка по-висока от тази която си задал. Няма проблем за кутията.Няма да й направи нищо.Все пак за това са тези положения на лоста.
Само не е хубаво докато караш напред да включваш на задна.Не че няма да включи...напротив,ще включи ама да не прелетиш през джама и да се окажеш пред камиончето...
На 3 ти върти 1-2-3...
на 2 ти върти 1-2..
на 1 ти държи само на 1-ва.
Направили са го за да можеш да си използваш спирачния режим на двигателя.Все пак си с бус.Като слизаш баира надолу и колата ти е на 4-та и искаш да включиш 3-ка какво ще правиш?!Слагаш я на 3 и си готов-буса ти включва на 3-та.
Аналогично е с другите скорости.Забележи че когато слизаш надолу при достигане на определена скорост сама кутията превключва на следвща предавка.А като я ограничиш на съответната скорост няма да превключи на предавка по-висока от тази която си задал. Няма проблем за кутията.Няма да й направи нищо.Все пак за това са тези положения на лоста.
Само не е хубаво докато караш напред да включваш на задна.Не че няма да включи...напротив,ще включи ама да не прелетиш през джама и да се окажеш пред камиончето...
#8
Публикувано 18 януари 2008 - 22:57
Както казва пичаНа 4 ти ги върти 1-2-3-4...
На 3 ти върти 1-2-3...
на 2 ти върти 1-2..
на 1 ти държи само на 1-ва.
Направили са го за да можеш да си използваш спирачния режим на двигателя.Все пак си с бус.Като слизаш баира надолу и колата ти е на 4-та и искаш да включиш 3-ка какво ще правиш?!Слагаш я на 3 и си готов-буса ти включва на 3-та.
Аналогично е с другите скорости.Забележи че когато слизаш надолу при достигане на определена скорост сама кутията превключва на следвща предавка.А като я ограничиш на съответната скорост няма да превключи на предавка по-висока от тази която си задал. Няма проблем за кутията.Няма да й направи нищо.Все пак за това са тези положения на лоста.
Само не е хубаво докато караш напред да включваш на задна.Не че няма да включи...напротив,ще включи ама да не прелетиш през джама и да се окажеш пред камиончето...
Вкл на 4 и ги реди до 4 и там си остава , не се лъже да вкл5
Вкл на 3 и ги реди до 3 и там си остава , не се лъже да вкл на 4 и 5
Аналогично на 2 и 1
Ма надолу задържа повечко и не стоиш на спирачката непрекъснато
Поздрави
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител
#9
Публикувано 19 януари 2008 - 14:35
а нещо за буксуването в снега? на коя предавка да се прави?
#10
Публикувано 19 януари 2008 - 14:58
сорри колеги ама да отварям нова тема за автоматик не мисля, че ще е нужно ама....
Аз преди време питах w123 там за едни почуквания между трета, втора и първа предавка, когато спирам плавно! Колата е ок, когато тръгвам от долу нагоре да ги редя си е супер мазно се сменят. Но като стана студеничко тук примерно около нулата, ако не изчакам да се позатопли маслото в кутията точно при смяна между 1,2,3 предавка има много осезаемо задържане дори и двигателя се мъчеше. Това нормално ли е или е знак, че кутията не е в ред!
Аз преди време питах w123 там за едни почуквания между трета, втора и първа предавка, когато спирам плавно! Колата е ок, когато тръгвам от долу нагоре да ги редя си е супер мазно се сменят. Но като стана студеничко тук примерно около нулата, ако не изчакам да се позатопли маслото в кутията точно при смяна между 1,2,3 предавка има много осезаемо задържане дори и двигателя се мъчеше. Това нормално ли е или е знак, че кутията не е в ред!
Sky каза:Ела да сръбнеш от извора!
" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"
" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"
#11
Публикувано 19 януари 2008 - 18:46
Искам да допълня за новите собственници на мерцове с автомат/ защото напоследък много разбирачи и ги заблуждават/ копчето за превключване S - означава стандартно , а W - зимно Каране. При W колата тръгва на 2-ра скорост, същото важи и за задна- тръгва на 2-ра/ да на втора /.Според мен нетрябва да се приема буквално , че зимата се кара само на W, а само при потегляне в неблагоприятни условия и след това пак минавам на S.Един прияте го бяха излъгали че S e спортно каране и той кара цяло лято на W, при това потегляне на 2-ра разказа играта на кутията и прави ремонт./нормално при тези тежки коли/
#12
Публикувано 19 януари 2008 - 19:33
W и S са "winter" и "summer" т.е. "зимно" и "лятно", не е "стандартно"
BRABUS 500SE - Мечо!
#13
Публикувано 19 януари 2008 - 19:40
W и S са "winter" и "summer" т.е. "зимно" и "лятно", не е "стандартно"
А къде са "пролет" и "есен"??? Има само един сезон с по-особен начин на каране - зимата, всичко останало е стандартно...
#14
Публикувано 19 януари 2008 - 19:49
По твоята логика, буратино, гумите трябва да са "зимни" и "стандартни", а??
BRABUS 500SE - Мечо!
#15
Публикувано 19 януари 2008 - 19:59
По твоята логика, буратино, гумите трябва да са "зимни" и "стандартни", а??
http://www.europeant...ansmissions.htm
Ако вдеваш английски ще намериш отговора който те интересува...
Ако имаш автомобил с автоматична трансмисия можеш да прочетеш в упътването значението на буквите S и W.
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни