ми нещо никой не дава разказ на приказката нивомат....
да започнеме.
![:)](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/smile.gif)
тва е готина тема. четете и пълнейте
![:)](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/smile.gif)
елементите са:
казанче, тръбички, помпа, регулатор, сфери и хидравлики (амортисьорите)
1.първите 2, няма кво да ги пиша, всички са виждали пластмасово шише и тръбички и маркученца
в казанчето има филтър, който не се сменя, а само се чисти
2. ДВА вида помпи: радиална и тандем (duopumpe).
на всички 102 мотори са с радиална, тази която е свързана с разпределителния вал и помпата седи най-отгоре, най-отпред на мотора. характеризира се с това, че все още не съм видял счупена такава.
-тандем помпата се слага на 6-цилиндровите мотори и на 5 и 6 цилиндровите дизели (за 4 цил не съм сигурен къде е ). понякога се разтича и ремонта е скъп, защото е обединена в общ корпус с помпата за сервото на волана, даже ползват общ вал!!
3.регулатор. помпата прави налягане, което стига по метална тръбичка до регулатора за височината на задницата. той е вързан с малка щангичка за торсиона. когато колата клекне регулатора подава ОЩЕ и още масло към амортисьорите, докато задницата заеме изходно положение. когато се изправи, регулатора върти маслото обрато към казанчето. счупен или течащ регулатор, не съм виждал. готиното е че можеш сам да си настроиш височината на задницата, на канал. толкова колкото ти е кеф
4. сфери и амортисьори. сферите са нещо като буркан с тесен отвор за пълнене с масло. вътре в сферата в дъното има гумен балон, пълен с азот. маслото влиза и свива азота. за момент дотук със сферите
амортисьорът, всъщност не е амортисьор а си една обикновенна хидравлика. представете си спринцовка, която пълните през иглата с масло. пълните и буталото излиза и задницата се вдига. когато гумата удари примерно паве, спринцовката се свива и избутва маслото обратно през иглата, то се връща по маркуч в сферата и влязлото там масло свива азотния балон.
хидравликите са практически вечни, ако са здрави сферите. живот на сферите в германия--от 10 до 25 години. в България от 2 до 12 г.
а с тази схема--май става ясно действитео. колко може да се натовари ли?? според дадените килограми в книжката, но все пак нивомата може да понесе доста повече от обикновенното окачване. още един + е че по цялата система няма никаква електроника, няма дори едно кабелче.
![:)](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/smile.gif)