Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Принцип на действиеамортесьори и сфери на 124 Т


  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 Pelera

Pelera

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 56 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен

Posted 16 January 2008 - 21:59

Колеги, изчетох темите във форума по въпроса. Но нека съберем мненията в една тема, за да се изясни до край.

Нека знаещите обяснят точния принцип на действие на сферите и аморт. на 124 комби.

Колко е допустимото натоварване. Приблизителен живот и начин на поддържане.

При постоянно натоварване от около 120-150 кг. в багажника, каква е вероятността да дефектират. Визирам себе си и желанието да си сложа метанови бутулки в багажника.

Благодаря предварително. :D
  • 0

#2 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,339 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Posted 18 January 2008 - 00:07

ми нещо никой не дава разказ на приказката нивомат....


да започнеме. :) тва е готина тема. четете и пълнейте :)

елементите са:
казанче, тръбички, помпа, регулатор, сфери и хидравлики (амортисьорите)

1.първите 2, няма кво да ги пиша, всички са виждали пластмасово шише и тръбички и маркученца
в казанчето има филтър, който не се сменя, а само се чисти
2. ДВА вида помпи: радиална и тандем (duopumpe).
на всички 102 мотори са с радиална, тази която е свързана с разпределителния вал и помпата седи най-отгоре, най-отпред на мотора. характеризира се с това, че все още не съм видял счупена такава.
-тандем помпата се слага на 6-цилиндровите мотори и на 5 и 6 цилиндровите дизели (за 4 цил не съм сигурен къде е ). понякога се разтича и ремонта е скъп, защото е обединена в общ корпус с помпата за сервото на волана, даже ползват общ вал!!

3.регулатор. помпата прави налягане, което стига по метална тръбичка до регулатора за височината на задницата. той е вързан с малка щангичка за торсиона. когато колата клекне регулатора подава ОЩЕ и още масло към амортисьорите, докато задницата заеме изходно положение. когато се изправи, регулатора върти маслото обрато към казанчето. счупен или течащ регулатор, не съм виждал. готиното е че можеш сам да си настроиш височината на задницата, на канал. толкова колкото ти е кеф


4. сфери и амортисьори. сферите са нещо като буркан с тесен отвор за пълнене с масло. вътре в сферата в дъното има гумен балон, пълен с азот. маслото влиза и свива азота. за момент дотук със сферите

амортисьорът, всъщност не е амортисьор а си една обикновенна хидравлика. представете си спринцовка, която пълните през иглата с масло. пълните и буталото излиза и задницата се вдига. когато гумата удари примерно паве, спринцовката се свива и избутва маслото обратно през иглата, то се връща по маркуч в сферата и влязлото там масло свива азотния балон.
хидравликите са практически вечни, ако са здрави сферите. живот на сферите в германия--от 10 до 25 години. в България от 2 до 12 г.

а с тази схема--май става ясно действитео. колко може да се натовари ли?? според дадените килограми в книжката, но все пак нивомата може да понесе доста повече от обикновенното окачване. още един + е че по цялата система няма никаква електроника, няма дори едно кабелче. :)
Публикувано изображение
  • 0

#3 Само Дизел

Само Дизел

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 929 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Германия

Posted 18 January 2008 - 12:49

Хаха, готино, браво :icon_welldone:
  • 0
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603

#4 ivooo

ivooo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 436 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 / '91 /продадена
    W201 / '87 / 2.0 / 601.911
    W124 / '93 / 602.962

Posted 18 January 2008 - 14:37

Добър е, много!
Точно и ясно, браво, който не е разбрал да ходи на лекар :jester:
Даже аз разбрах :0_yahoo: :0_yahoo: :0_yahoo:
  • 0
брабус написа: "абе само аз ли спуквам тьрсачката?"

#5 krasch

krasch

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,103 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Горна Оряховица

Posted 18 January 2008 - 15:12

Добър е, много!
Точно и ясно, браво, който не е разбрал да ходи на лекар :jester:
Даже аз разбрах :0_yahoo: :0_yahoo: :0_yahoo:


хихихи и с какво ще ти помогне лекаря, да ти обесни как работи ли? :0_yahoo: , по-добре си го разпечатай и на някой механик го дай той да ти обесни как работи ако не си го разбрал, защото лекара ако не го разбере не може да ти помогне. :friends:
  • 0

#6 ivooo

ivooo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 436 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 / '91 /продадена
    W201 / '87 / 2.0 / 601.911
    W124 / '93 / 602.962

Posted 18 January 2008 - 16:54

krash, който не разбере - да ходи да го прегледат, защото не е в ред :60:
Обяснено е перфектно.
:spam: sorry
  • 0
брабус написа: "абе само аз ли спуквам тьрсачката?"

#7 willy555

willy555

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 798 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 E 200 T, 1993г., 136 к.с.

Posted 18 January 2008 - 17:18

Това не трябва ли немедленно да се премести в раздел "Полезна информация"?
Защото си е такава отвсякъде!
Присъединявам се към аплодисментите! Браво на Боян :icon_welldone:
  • 0

#8 strelec

strelec

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 195 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора-Пловдив
  • Автомобил:
    W124 200TE 136k.c. 1994
    Opel Corsa Sport X15DT

Posted 19 January 2008 - 11:09

Благодарности за информацията колега Lorinser! Да те попитам на 111 мотор помпата като на 102 ли е иането вашите Т модели (комбита) когато ги запалите като ситроените ли се вдигат, или този регулатор за налягане го задърйа постоянно и работи само при промяна на натоварването? Питам, защото на моя авромобил не съм забелязал някакво движение нагоре-надоло. И да си направя извод работи ли, или има нужда от проверка.
Благодаря предварително.
  • 0
Публикувано изображение

#9 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,339 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Posted 20 January 2008 - 22:35

знам окачването на стария ситроен BX, имал съм такъв и не е добро. ситроените клякат, защото нямат пружини, от там май им идват проблемите, вдигат се само на хидравликите и са много натоварени, а при мерцедес се разтоварват от това че пружината си го подпомага, а амортисьора само коригира нивото.
на 111 мисля че е тандем помпа :( сменявай и често маслото да не се разтече. и не само маслото на нивомата, а и на сервото.

има един проблем, който може да те излъже че не работи.
ако пружините са много високи, а пък си настроил регулатора по-ниско от височината на пружината, колата няма да клекне принудително от това че си настроил нивомата по-ниско, и като я натовариш малко няма да се изправи, докато не я натовариш толкова, че подмине настройката на регулатора, тогава вече ще я вдигне до зададеното ниво

иначе най-сигурно е като погледнеш отдолу, или свалиш гумата, да видиш дали са там хидравликите. в горният им край влиза маркуч. ако нивомата е дефектирал, факирите махат хидравличните амортисьори и слагат обикновенни амортисьори и режат тръбичките, като естествено и маслото утива на пътя. помпата започва да работи на СУХО, което ще рече, че скоро ще блокира и нещо ще се счупи. тогава е добре да махнеш помпата.
  • 0

#10 strelec

strelec

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 195 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора-Пловдив
  • Автомобил:
    W124 200TE 136k.c. 1994
    Opel Corsa Sport X15DT

Posted 22 January 2008 - 14:55

знам окачването на стария ситроен BX, имал съм такъв и не е добро. ситроените клякат, защото нямат пружини, от там май им идват проблемите, вдигат се само на хидравликите и са много натоварени, а при мерцедес се разтоварват от това че пружината си го подпомага, а амортисьора само коригира нивото.
на 111 мисля че е тандем помпа :( сменявай и често маслото да не се разтече. и не само маслото на нивомата, а и на сервото.

има един проблем, който може да те излъже че не работи.
ако пружините са много високи, а пък си настроил регулатора по-ниско от височината на пружината, колата няма да клекне принудително от това че си настроил нивомата по-ниско, и като я натовариш малко няма да се изправи, докато не я натовариш толкова, че подмине настройката на регулатора, тогава вече ще я вдигне до зададеното ниво

иначе най-сигурно е като погледнеш отдолу, или свалиш гумата, да видиш дали са там хидравликите. в горният им край влиза маркуч. ако нивомата е дефектирал, факирите махат хидравличните амортисьори и слагат обикновенни амортисьори и режат тръбичките, като естествено и маслото утива на пътя. помпата започва да работи на СУХО, което ще рече, че скоро ще блокира и нещо ще се счупи. тогава е добре да махнеш помпата.

Благодаря за изчерпателния отговор. Ще проверя всичко това.
  • 0
Публикувано изображение

#11 kavarnatv

kavarnatv

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 43 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Каварна
  • Автомобил:
    W210 - 2002г
    W168 - 1999

Posted 27 December 2008 - 18:32

[quote name='Lorinser' date='18th January 2008 - 00:07' post='93505']
амортисьорът, всъщност не е амортисьор а си една обикновенна хидравлика. представете си спринцовка, която пълните през иглата с масло. пълните и буталото излиза и задницата се вдига. когато гумата удари примерно паве, спринцовката се свива и избутва маслото обратно през иглата, то се връща по маркуч в сферата и влязлото там масло свива азотния балон.
хидравликите са практически вечни, ако са здрави сферите. живот на сферите в германия--от 10 до 25 години. в България от 2 до 12 г.



Здравейте, гледам никой не е писал отдавна, но все пак нали е отворена темата.
Въпрос за W 210 Е270 ' 02 комби , смених всички тампони , сфери и продалжава да "тропа" на бабуните.Няма теч никъде.
След смяната на сферите малко се подобри но пак остана малко потропване.
Няма луфтове в основата и на въха на амотрисьорите.Подържа ниво на купето.Може би амотрисьорите са за смяна ,ама пробата
е сериозна от към лев. Та ,някави идеи?
  • 0

#12 LYNX

LYNX

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,380 Posts:
  • Пол:Мъж

Posted 27 December 2008 - 19:02

А задна стабилизираша шанга с пластмасивите биалетки как е,..а !?
  • 0

#13 kavarnatv

kavarnatv

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 43 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Каварна
  • Автомобил:
    W210 - 2002г
    W168 - 1999

Posted 27 December 2008 - 19:33

А задна стабилизираша шанга с пластмасивите биалетки как е,..а !?

Утре проверкааа!Thanks!
  • 0

#14 LYNX

LYNX

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,380 Posts:
  • Пол:Мъж

Posted 27 December 2008 - 19:40

Тва само на канал се проверява,..нали знаеш,...фащате я за тавана и я разклащате като за последно,...и майстора долу у дупката!


аха,..щех да забравя,...и един легнал у багажника,...оти ако знаеш на тва купе как тропа задната врата,...уж не е тя,..ама е тя!
  • 0

#15 kavarnatv

kavarnatv

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 43 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Каварна
  • Автомобил:
    W210 - 2002г
    W168 - 1999

Posted 28 December 2008 - 12:37

Тва само на канал се проверява,..нали знаеш,...фащате я за тавана и я разклащате като за последно,...и майстора долу у дупката!
аха,..щех да забравя,...и един легнал у багажника,...оти ако знаеш на тва купе как тропа задната врата,...уж не е тя,..ама е тя!

Не е , нейната...... здрави са биалетките и втулките на щангата.Возих го вече в багажника и врата не е -забравих да пиша ,посъветва ме Майстор от Пловдив работи в БС.
И той първо към врата ме насочи.Каза "карай по павета най-добре личи " ама като нямаме павета и дупки няма, та карам през бабуни.
Е не мога да го хвана и това е.Казаха ми още нещо ,след смяна на сфери минавали стотина километра докато се нормализира незнам дали е вярно.
Ще взема да прескоча утре до Варна белким се оправи.
  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users