Принцип на действиеамортесьори и сфери на 124 Т
Започната от Pelera, 16 яну 2008 - 21:59:58
21 мнения по тази тема
#1
Публикувано 16 януари 2008 - 21:59
Колеги, изчетох темите във форума по въпроса. Но нека съберем мненията в една тема, за да се изясни до край.
Нека знаещите обяснят точния принцип на действие на сферите и аморт. на 124 комби.
Колко е допустимото натоварване. Приблизителен живот и начин на поддържане.
При постоянно натоварване от около 120-150 кг. в багажника, каква е вероятността да дефектират. Визирам себе си и желанието да си сложа метанови бутулки в багажника.
Благодаря предварително.
Нека знаещите обяснят точния принцип на действие на сферите и аморт. на 124 комби.
Колко е допустимото натоварване. Приблизителен живот и начин на поддържане.
При постоянно натоварване от около 120-150 кг. в багажника, каква е вероятността да дефектират. Визирам себе си и желанието да си сложа метанови бутулки в багажника.
Благодаря предварително.
#2
Публикувано 18 януари 2008 - 00:07
ми нещо никой не дава разказ на приказката нивомат....
да започнеме. тва е готина тема. четете и пълнейте
елементите са:
казанче, тръбички, помпа, регулатор, сфери и хидравлики (амортисьорите)
1.първите 2, няма кво да ги пиша, всички са виждали пластмасово шише и тръбички и маркученца
в казанчето има филтър, който не се сменя, а само се чисти
2. ДВА вида помпи: радиална и тандем (duopumpe).
на всички 102 мотори са с радиална, тази която е свързана с разпределителния вал и помпата седи най-отгоре, най-отпред на мотора. характеризира се с това, че все още не съм видял счупена такава.
-тандем помпата се слага на 6-цилиндровите мотори и на 5 и 6 цилиндровите дизели (за 4 цил не съм сигурен къде е ). понякога се разтича и ремонта е скъп, защото е обединена в общ корпус с помпата за сервото на волана, даже ползват общ вал!!
3.регулатор. помпата прави налягане, което стига по метална тръбичка до регулатора за височината на задницата. той е вързан с малка щангичка за торсиона. когато колата клекне регулатора подава ОЩЕ и още масло към амортисьорите, докато задницата заеме изходно положение. когато се изправи, регулатора върти маслото обрато към казанчето. счупен или течащ регулатор, не съм виждал. готиното е че можеш сам да си настроиш височината на задницата, на канал. толкова колкото ти е кеф
4. сфери и амортисьори. сферите са нещо като буркан с тесен отвор за пълнене с масло. вътре в сферата в дъното има гумен балон, пълен с азот. маслото влиза и свива азота. за момент дотук със сферите
амортисьорът, всъщност не е амортисьор а си една обикновенна хидравлика. представете си спринцовка, която пълните през иглата с масло. пълните и буталото излиза и задницата се вдига. когато гумата удари примерно паве, спринцовката се свива и избутва маслото обратно през иглата, то се връща по маркуч в сферата и влязлото там масло свива азотния балон.
хидравликите са практически вечни, ако са здрави сферите. живот на сферите в германия--от 10 до 25 години. в България от 2 до 12 г.
а с тази схема--май става ясно действитео. колко може да се натовари ли?? според дадените килограми в книжката, но все пак нивомата може да понесе доста повече от обикновенното окачване. още един + е че по цялата система няма никаква електроника, няма дори едно кабелче.
да започнеме. тва е готина тема. четете и пълнейте
елементите са:
казанче, тръбички, помпа, регулатор, сфери и хидравлики (амортисьорите)
1.първите 2, няма кво да ги пиша, всички са виждали пластмасово шише и тръбички и маркученца
в казанчето има филтър, който не се сменя, а само се чисти
2. ДВА вида помпи: радиална и тандем (duopumpe).
на всички 102 мотори са с радиална, тази която е свързана с разпределителния вал и помпата седи най-отгоре, най-отпред на мотора. характеризира се с това, че все още не съм видял счупена такава.
-тандем помпата се слага на 6-цилиндровите мотори и на 5 и 6 цилиндровите дизели (за 4 цил не съм сигурен къде е ). понякога се разтича и ремонта е скъп, защото е обединена в общ корпус с помпата за сервото на волана, даже ползват общ вал!!
3.регулатор. помпата прави налягане, което стига по метална тръбичка до регулатора за височината на задницата. той е вързан с малка щангичка за торсиона. когато колата клекне регулатора подава ОЩЕ и още масло към амортисьорите, докато задницата заеме изходно положение. когато се изправи, регулатора върти маслото обрато към казанчето. счупен или течащ регулатор, не съм виждал. готиното е че можеш сам да си настроиш височината на задницата, на канал. толкова колкото ти е кеф
4. сфери и амортисьори. сферите са нещо като буркан с тесен отвор за пълнене с масло. вътре в сферата в дъното има гумен балон, пълен с азот. маслото влиза и свива азота. за момент дотук със сферите
амортисьорът, всъщност не е амортисьор а си една обикновенна хидравлика. представете си спринцовка, която пълните през иглата с масло. пълните и буталото излиза и задницата се вдига. когато гумата удари примерно паве, спринцовката се свива и избутва маслото обратно през иглата, то се връща по маркуч в сферата и влязлото там масло свива азотния балон.
хидравликите са практически вечни, ако са здрави сферите. живот на сферите в германия--от 10 до 25 години. в България от 2 до 12 г.
а с тази схема--май става ясно действитео. колко може да се натовари ли?? според дадените килограми в книжката, но все пак нивомата може да понесе доста повече от обикновенното окачване. още един + е че по цялата система няма никаква електроника, няма дори едно кабелче.
#3
Публикувано 18 януари 2008 - 12:49
Хаха, готино, браво
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#4
Публикувано 18 януари 2008 - 14:37
Добър е, много!
Точно и ясно, браво, който не е разбрал да ходи на лекар
Даже аз разбрах
Точно и ясно, браво, който не е разбрал да ходи на лекар
Даже аз разбрах
брабус написа: "абе само аз ли спуквам тьрсачката?"
#5
Публикувано 18 януари 2008 - 15:12
Добър е, много!
Точно и ясно, браво, който не е разбрал да ходи на лекар
Даже аз разбрах
хихихи и с какво ще ти помогне лекаря, да ти обесни как работи ли? , по-добре си го разпечатай и на някой механик го дай той да ти обесни как работи ако не си го разбрал, защото лекара ако не го разбере не може да ти помогне.
#6
Публикувано 18 януари 2008 - 16:54
krash, който не разбере - да ходи да го прегледат, защото не е в ред
Обяснено е перфектно.
sorry
Обяснено е перфектно.
sorry
брабус написа: "абе само аз ли спуквам тьрсачката?"
#7
Публикувано 18 януари 2008 - 17:18
Това не трябва ли немедленно да се премести в раздел "Полезна информация"?
Защото си е такава отвсякъде!
Присъединявам се към аплодисментите! Браво на Боян
Защото си е такава отвсякъде!
Присъединявам се към аплодисментите! Браво на Боян
#8
Публикувано 19 януари 2008 - 11:09
Благодарности за информацията колега Lorinser! Да те попитам на 111 мотор помпата като на 102 ли е иането вашите Т модели (комбита) когато ги запалите като ситроените ли се вдигат, или този регулатор за налягане го задърйа постоянно и работи само при промяна на натоварването? Питам, защото на моя авромобил не съм забелязал някакво движение нагоре-надоло. И да си направя извод работи ли, или има нужда от проверка.
Благодаря предварително.
Благодаря предварително.
#9
Публикувано 20 януари 2008 - 22:35
знам окачването на стария ситроен BX, имал съм такъв и не е добро. ситроените клякат, защото нямат пружини, от там май им идват проблемите, вдигат се само на хидравликите и са много натоварени, а при мерцедес се разтоварват от това че пружината си го подпомага, а амортисьора само коригира нивото.
на 111 мисля че е тандем помпа сменявай и често маслото да не се разтече. и не само маслото на нивомата, а и на сервото.
има един проблем, който може да те излъже че не работи.
ако пружините са много високи, а пък си настроил регулатора по-ниско от височината на пружината, колата няма да клекне принудително от това че си настроил нивомата по-ниско, и като я натовариш малко няма да се изправи, докато не я натовариш толкова, че подмине настройката на регулатора, тогава вече ще я вдигне до зададеното ниво
иначе най-сигурно е като погледнеш отдолу, или свалиш гумата, да видиш дали са там хидравликите. в горният им край влиза маркуч. ако нивомата е дефектирал, факирите махат хидравличните амортисьори и слагат обикновенни амортисьори и режат тръбичките, като естествено и маслото утива на пътя. помпата започва да работи на СУХО, което ще рече, че скоро ще блокира и нещо ще се счупи. тогава е добре да махнеш помпата.
на 111 мисля че е тандем помпа сменявай и често маслото да не се разтече. и не само маслото на нивомата, а и на сервото.
има един проблем, който може да те излъже че не работи.
ако пружините са много високи, а пък си настроил регулатора по-ниско от височината на пружината, колата няма да клекне принудително от това че си настроил нивомата по-ниско, и като я натовариш малко няма да се изправи, докато не я натовариш толкова, че подмине настройката на регулатора, тогава вече ще я вдигне до зададеното ниво
иначе най-сигурно е като погледнеш отдолу, или свалиш гумата, да видиш дали са там хидравликите. в горният им край влиза маркуч. ако нивомата е дефектирал, факирите махат хидравличните амортисьори и слагат обикновенни амортисьори и режат тръбичките, като естествено и маслото утива на пътя. помпата започва да работи на СУХО, което ще рече, че скоро ще блокира и нещо ще се счупи. тогава е добре да махнеш помпата.
#10
Публикувано 22 януари 2008 - 14:55
Благодаря за изчерпателния отговор. Ще проверя всичко това.знам окачването на стария ситроен BX, имал съм такъв и не е добро. ситроените клякат, защото нямат пружини, от там май им идват проблемите, вдигат се само на хидравликите и са много натоварени, а при мерцедес се разтоварват от това че пружината си го подпомага, а амортисьора само коригира нивото.
на 111 мисля че е тандем помпа сменявай и често маслото да не се разтече. и не само маслото на нивомата, а и на сервото.
има един проблем, който може да те излъже че не работи.
ако пружините са много високи, а пък си настроил регулатора по-ниско от височината на пружината, колата няма да клекне принудително от това че си настроил нивомата по-ниско, и като я натовариш малко няма да се изправи, докато не я натовариш толкова, че подмине настройката на регулатора, тогава вече ще я вдигне до зададеното ниво
иначе най-сигурно е като погледнеш отдолу, или свалиш гумата, да видиш дали са там хидравликите. в горният им край влиза маркуч. ако нивомата е дефектирал, факирите махат хидравличните амортисьори и слагат обикновенни амортисьори и режат тръбичките, като естествено и маслото утива на пътя. помпата започва да работи на СУХО, което ще рече, че скоро ще блокира и нещо ще се счупи. тогава е добре да махнеш помпата.
#11
Публикувано 27 декември 2008 - 18:32
[quote name='Lorinser' date='18th January 2008 - 00:07' post='93505']
амортисьорът, всъщност не е амортисьор а си една обикновенна хидравлика. представете си спринцовка, която пълните през иглата с масло. пълните и буталото излиза и задницата се вдига. когато гумата удари примерно паве, спринцовката се свива и избутва маслото обратно през иглата, то се връща по маркуч в сферата и влязлото там масло свива азотния балон.
хидравликите са практически вечни, ако са здрави сферите. живот на сферите в германия--от 10 до 25 години. в България от 2 до 12 г.
Здравейте, гледам никой не е писал отдавна, но все пак нали е отворена темата.
Въпрос за W 210 Е270 ' 02 комби , смених всички тампони , сфери и продалжава да "тропа" на бабуните.Няма теч никъде.
След смяната на сферите малко се подобри но пак остана малко потропване.
Няма луфтове в основата и на въха на амотрисьорите.Подържа ниво на купето.Може би амотрисьорите са за смяна ,ама пробата
е сериозна от към лев. Та ,някави идеи?
амортисьорът, всъщност не е амортисьор а си една обикновенна хидравлика. представете си спринцовка, която пълните през иглата с масло. пълните и буталото излиза и задницата се вдига. когато гумата удари примерно паве, спринцовката се свива и избутва маслото обратно през иглата, то се връща по маркуч в сферата и влязлото там масло свива азотния балон.
хидравликите са практически вечни, ако са здрави сферите. живот на сферите в германия--от 10 до 25 години. в България от 2 до 12 г.
Здравейте, гледам никой не е писал отдавна, но все пак нали е отворена темата.
Въпрос за W 210 Е270 ' 02 комби , смених всички тампони , сфери и продалжава да "тропа" на бабуните.Няма теч никъде.
След смяната на сферите малко се подобри но пак остана малко потропване.
Няма луфтове в основата и на въха на амотрисьорите.Подържа ниво на купето.Може би амотрисьорите са за смяна ,ама пробата
е сериозна от към лев. Та ,някави идеи?
#12
Публикувано 27 декември 2008 - 19:02
А задна стабилизираша шанга с пластмасивите биалетки как е,..а !?
#13
Публикувано 27 декември 2008 - 19:33
Утре проверкааа!Thanks!А задна стабилизираша шанга с пластмасивите биалетки как е,..а !?
#14
Публикувано 27 декември 2008 - 19:40
Тва само на канал се проверява,..нали знаеш,...фащате я за тавана и я разклащате като за последно,...и майстора долу у дупката!
аха,..щех да забравя,...и един легнал у багажника,...оти ако знаеш на тва купе как тропа задната врата,...уж не е тя,..ама е тя!
аха,..щех да забравя,...и един легнал у багажника,...оти ако знаеш на тва купе как тропа задната врата,...уж не е тя,..ама е тя!
#15
Публикувано 28 декември 2008 - 12:37
Не е , нейната...... здрави са биалетките и втулките на щангата.Возих го вече в багажника и врата не е -забравих да пиша ,посъветва ме Майстор от Пловдив работи в БС.Тва само на канал се проверява,..нали знаеш,...фащате я за тавана и я разклащате като за последно,...и майстора долу у дупката!
аха,..щех да забравя,...и един легнал у багажника,...оти ако знаеш на тва купе как тропа задната врата,...уж не е тя,..ама е тя!
И той първо към врата ме насочи.Каза "карай по павета най-добре личи " ама като нямаме павета и дупки няма, та карам през бабуни.
Е не мога да го хвана и това е.Казаха ми още нещо ,след смяна на сфери минавали стотина километра докато се нормализира незнам дали е вярно.
Ще взема да прескоча утре до Варна белким се оправи.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни