Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Проблем с контролни лампи!W124 250D


  • Please log in to reply
56 мнения по тази тема

#1 reichfurrer

reichfurrer

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 57 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Troyan

Публикувано 17 декември 2007 - 08:28

Проблема се яви вчера, след като реших да заредя акумолатора! Та свалих го аз сложих го в мазата да се зарежда, и тази сутрин го сложих на колата! Дадох на контакт, но светн само лампата за подгряване, другите за маслото и за зареждането на акумолатора не светят! Колата е 124/250Д. Имали на идея някой какво може да бъде, от къде се е получило това? предпазителите са здрави проверих ги!!
  • 0

#2 Benz2007

Benz2007

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 326 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Parvomai

Публикувано 17 декември 2007 - 11:53

Проблема се яви вчера, след като реших да заредя акумолатора! Та свалих го аз сложих го в мазата да се зарежда, и тази сутрин го сложих на колата! Дадох на контакт, но светн само лампата за подгряване, другите за маслото и за зареждането на акумолатора не светят! Колата е 124/250Д. Имали на идея някой какво може да бъде, от къде се е получило това? предпазителите са здрави проверих ги!!

Съмнява ме за лоша споика на таблото, те се захранват през диоди от обща шина.
  • 0

#3 reichfurrer

reichfurrer

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 57 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Troyan

Публикувано 18 декември 2007 - 11:18

Съмнява ме за лоша споика на таблото, те се захранват през диоди от обща шина.



А възможно ли е нещо да изгоряло, примерно релето при предпазителите? Вчера нещя да запали, и взех друг акумолатор, сложих го и с него ламите не светнаха на таблото, но колата запали нормално, след това при запален двигател махнах акум. и фаровите изгаснаха , сложих моя и след като покарах малко чух едно щракване на реле, после си палеше нормално! Та възможно ли е от комутацията да е станало нещо по релетата??
  • 0

#4 reichfurrer

reichfurrer

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 57 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Troyan

Публикувано 18 декември 2007 - 12:03

не си прави подобни експерименти, струват скъпо....



какво може да стане? а то може и да е станало!
  • 0

#5 Benz2007

Benz2007

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 326 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Parvomai

Публикувано 18 декември 2007 - 12:53

А възможно ли е нещо да изгоряло, примерно релето при предпазителите? Вчера нещя да запали, и взех друг акумолатор, сложих го и с него ламите не светнаха на таблото, но колата запали нормално, след това при запален двигател махнах акум. и фаровите изгаснаха , сложих моя и след като покарах малко чух едно щракване на реле, после си палеше нормално! Та възможно ли е от комутацията да е станало нещо по релетата??

А така дойдохме си на думата, не зарежда генератора не само лампите не светят.
Бях писал наскоро за бърз и сигорен тес на генератора.
На около 1200 оборота запалени фарове включено парно откачяш акумолатора, трябва да останат да си работят.
И ето ефекта: фарове около 120 W парно около 30 W = 150W = 12.5А , генератора е под нормален товар и напрежението не може да се увеличава след като регулатораза го следи за да регулира подмагнитването.
Няма опасност да стане беля, но задължително е генератора да е под товар, да не се откачва акумолатора без да има товар.
Ако генератора е добре то всичко си работи фаровете си светят и парното си работи.
Ако не зарежда достатъчно не може да осигори 10 - 12 А което е 1/3, генераторите обикновено са за 30 или 45 ампера ток, независимо дали контролната лампа не свети, което често се получава при износване на чедки, то при този товар всичко гасне, напрежението става 0 и беля няма от къде да дойде. Успех. :icon_coolgrin:
  • 0

#6 reichfurrer

reichfurrer

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 57 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Troyan

Публикувано 18 декември 2007 - 13:25

А така дойдохме си на думата, не зарежда генератора не само лампите не светят.
Бях писал наскоро за бърз и сигорен тес на генератора.
На около 1200 оборота запалени фарове включено парно откачяш акумолатора, трябва да останат да си работят.
И ето ефекта: фарове около 120 W парно около 30 W = 150W = 12.5А , генератора е под нормален товар и напрежението не може да се увеличава след като регулатораза го следи за да регулира подмагнитването.
Няма опасност да стане беля, но задължително е генератора да е под товар, да не се откачва акумолатора без да има товар.
Ако генератора е добре то всичко си работи фаровете си светят и парното си работи.
Ако не зарежда достатъчно не може да осигори 10 - 12 А което е 1/3, генераторите обикновено са за 30 или 45 ампера ток, независимо дали контролната лампа не свети, което често се получава при износване на чедки, то при този товар всичко гасне, напрежението става 0 и беля няма от къде да дойде. Успех. :icon_coolgrin:


Благодаря за орговора! Днеска няма да мога да го проверя щото съм на банкет, но утре ако съм добре ще я свърша тая работа и ще пиша!!
  • 0

#7 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 18 декември 2007 - 16:48

не си прави подобни експерименти, струват скъпо....



Чети тва мнение пак. :icon_coolgrin:

:icon_coolgrin: На работеща кола не и барай кабелите,на теория и аз го знам ма на практика може да изплякаш алтернатора.Има си едни предпазители които се слагат допалнително и които предпазват алтернатора ако му се наложи да работи без да зарежда нищо ма се сьмнявам да имаш такова нещо.
  • 0
.

#8 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 18 декември 2007 - 17:40

или четки или прекъснал ротор
  • 0

#9 Benz2007

Benz2007

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 326 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Parvomai

Публикувано 18 декември 2007 - 19:28

:icon_coolgrin: На работеща кола не и барай кабелите,на теория и аз го знам ма на практика може да изплякаш алтернатора.Има си едни предпазители които се слагат допалнително и които предпазват алтернатора ако му се наложи да работи без да зарежда нищо ма се сьмнявам да имаш такова нещо.


Май трябва да вмъкна още малко пояснения по въпроса.

Когато пътуваме на дъло растояние и акумолатора се зареди, кво правим тогава?
Регулатора е вграден на самия генератор заедно с четките ( или алтернатор, на който както му звучи по добре) подържа изходното напрежение на генератора да е 14V и след като е зареден акумолатора зареждане няма и ток към акумолатора не тече, щом като ток не тече то дали е закачен или откачен си е все тая.

Значи както съм описал по горе, за да вкараме в режим генератора да може да даде пълния капацитет на работа го въртим на около 1200 - 1500 оборота на двигателя, при това полужение сме го натоварили с включените фарове на около 30% от капацитета му, след като откачим акумолатора, ако си е по реда си подържа 14 то волта и не може да стане каквато и да е беля.
Ако не може да подържа 14 волта то напрежението започва да спада до такова ниво че не може да се възбужада и тогава от 14 V става 0 V под приложения товар от около 12 А с запалените фарове.

На практика съм го изпитвал многократно не само на моите чупентии. Успех. :icon_coolgrin:
  • 0

#10 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 18 декември 2007 - 20:19

Даже не ти прочетох до край писанията. :rolleyes: Зареден или не е вьрзан за батерията,оставиш ли го да вьрти без да зарейда и без да е вьрзан след около 30 секунди му трещи регулатора па кой кво ще да ми разправя.После мойе да му махнеш регулатора и да го вьржеш на кьсо и с волтметьр да следих колко оборота да подаваш за да не си опечеш батерията ма тва е друга история.
  • 0
.

#11 Benz2007

Benz2007

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 326 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Parvomai

Публикувано 18 декември 2007 - 20:29

Нали това сам подчертал няколко пъти, да е под товар генератоа с вкючените фарове, не бой се нищо няма да му стане.


А така дойдохме си на думата, не зарежда генератора не само лампите не светят.
Бях писал наскоро за бърз и сигорен тес на генератора.
На около 1200 оборота запалени фарове включено парно откачяш акумолатора, трябва да останат да си работят.
И ето ефекта: фарове около 120 W парно около 30 W = 150W = 12.5А , генератора е под нормален товар и напрежението не може да се увеличава след като регулатораза го следи за да регулира подмагнитването.
Няма опасност да стане беля, но задължително е генератора да е под товар, да не се откачва акумолатора без да има товар.
Ако генератора е добре то всичко си работи фаровете си светят и парното си работи.
Ако не зарежда достатъчно не може да осигори 10 - 12 А което е 1/3, генераторите обикновено са за 30 или 45 ампера ток, независимо дали контролната лампа не свети, което често се получава при износване на чедки, то при този товар всичко гасне, напрежението става 0 и беля няма от къде да дойде. Успех.


  • 0

#12 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 18 декември 2007 - 20:33

реле регулаторите са предвидени да работят при капацитивен товар
т.е акумулатора е един много голям кондензатор образно казано
освен това на изхода си имат обратна връзка по ток и ако нямат товар
си вдигат възбудителния ток теоретично да безкрайност от там и
напрежението на изхода на генератора расте теоретично до
безкрайност на практика докато избият диодите
това че консуматорите ще го натоварят и няма нищо да му стане
е твърде рисковано трябва да знаеш точната VA характеристика на изхода
на генератора и то при какви обороти и да включиш точно определен
товар при точно определени обороти и ако мръднат малко оборотите или товара
се получава лавинообразно нарастване или намаляване на
напрежението в първия случай гори регулатора във втория гасне колата
ама това не значи че генератора не работи

на старите лади и москвичи номера ставаше но те бяха с механично реле
и следяха само напрежението на изхода без да ги интересува тока
  • 0

#13 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 18 декември 2007 - 20:51

А сега някой ако иска му пускам предпазител който позволява да се изключва алтернатора без опасни последици.Около 70 каймета струва и е малко голям и .............темата е дьлга.С 2 думи аз ако сьм няма да се пробвам. :rolleyes:
  • 0
.

#14 Benz2007

Benz2007

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 326 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Parvomai

Публикувано 18 декември 2007 - 20:57

реле регулаторите са предвидени да работят при капацитивен товар
т.е акумулатора е един много голям кондензатор образно казано
освен това на изхода си имат обратна връзка по ток и ако нямат товар
си вдигат възбудителния ток теоретично да безкрайност от там и
напрежението на изхода на генератора расте теоретично до
безкрайност на практика докато избият диодите
това че консуматорите ще го натоварят и няма нищо да му стане
е твърде рисковано трябва да знаеш точната VA характеристика на изхода
на генератора и то при какви обороти и да включиш точно определен
товар при точно определени обороти и ако мръднат малко оборотите или товара
се получава лавинообразно нарастване или намаляване на
напрежението в първия случай гори регулатора във втория гасне колата
ама това не значи че генератора не работи

на старите лади и москвичи номера ставаше но те бяха с механично реле
и следяха само напрежението на изхода без да ги интересува тока


С тая теория за превузбуждането на генератора е така, нали затова го слагаме под товар,
не съм съгласен ни най малко че следи тока от изхода на генератора.
Все пак трябва да правим разлика между ток и напрежение, той следи напрежението.
За ладите, ми не съм имал такава.
  • 0

#15 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 18 декември 2007 - 21:03

А колко алтернатора си изтрещял по тоя начин?
  • 0
.




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни