Не мога да спра парното в купето.Не мога да спра топлината от парното .
Started by 200D, 27 Apr 2006 - 17:14:13
12 replies to this topic
#1
Posted 27 April 2006 - 17:14
Колеги днес се занимавах доста с МБ-то 124 , 200 дизел -86 година.От както се стопли времето спирането на топлината към радиатора за парното е невъзможно.Преди време смених врътките на централната конзола и за момент реших проблема.Днес си играх с мултицета и установих , че от врътките идва токов инпулс до бубините, но явно в тях нещо се е скапало.Как се решава проблема.Мога ли да сменя само бубините или трябва да откача всичко.И има ли някъде кранче като на соцвозилата за спиране на тая жега.Може ли да сподели някои цена на тия скапани бубинки.И не на последно място може ли да каже някой препатил преди мен как да спра притока на въздух от средните въздуховоди.Поиграх си с опит да отрегулирам клапата постигнах някъкъв евфект но не напълно спиране както си беше.Абе с винтелацията на купето направо го закъсах яко.Помагаите.
#2
Posted 27 April 2006 - 17:48
Ами явно клапите (бубинките, дето викаш) са заяли отворени. Пробвай с почукване по корпуса им.
По принцип, те се контролират, чрез прекъсване на масата - като нямат маса - остават отворени. Може и в този смисъл да пробваш нещо.
Иначе не са много евтини. Май към 150 Евро идват...
По принцип, те се контролират, чрез прекъсване на масата - като нямат маса - остават отворени. Може и в този смисъл да пробваш нещо.
Иначе не са много евтини. Май към 150 Евро идват...
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#3
Posted 24 September 2006 - 13:20
А бе момчета искам да попитам на маркуча който отива към бубините за парното има една помпичка- тя за какво е при мене е с отрязан кабел и не занам трябжа ли да я свързвам и къде?
W124 300D
#4
Posted 24 September 2006 - 14:35
циркулационна помпа - някои имат функция да ти върти водата през парното и след като угасиш колата, но досега не съм се занимавал да и разбера функциите по подробноА бе момчета искам да попитам на маркуча който отива към бубините за парното има една помпичка- тя за какво е при мене е с отрязан кабел и не занам трябжа ли да я свързвам и къде?
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#5
Posted 24 September 2006 - 14:39
И аз имах същия проблем.Окза се че ми е изгорял някакъв цезерен диод.Неможе да се смени защото е 18 волтов и ми се наложи да купя цялата контролно платка на парното.Другия проблем е че трудно се намират.Дано не е това.
#6
Posted 24 September 2006 - 19:51
Dezki а да знаешкъде е свързана? има там един кабел ама е различен не ми се вярва да е той
W124 300D
#7
Posted 24 September 2006 - 20:03
Оглеждаш се за най-близкия кабел с подходяща дължина - то са 2 жици със сечение на проводника към 1.0мм (външно с изолацията към 2мм), които минават в общ шлаух. Куплунга е 2-пинов (най-вероятно прав, щото има и Г-образни)
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#8
Posted 25 September 2006 - 13:56
Знам че тая циркулационна помпичка рабти след като изгасиш колата. Целта е да завърти водата, ако има опасност от спукване на главата.А бе момчета искам да попитам на маркуча който отива към бубините за парното има една помпичка- тя за какво е при мене е с отрязан кабел и не занам трябжа ли да я свързвам и къде?
Мисля че СамоДизел е прав. На моята баха блокирали тия клапанчета дето са на маркучите за парното. Като ги разглобих, забелязах че са направени така че винаг да пропускат топла вода ако са развалени. Реших проблема като сложих най-обикновен кран за вода на мястото на клапите. През лятото спирах циркулацията от кранчето, а зимата го отварях докрай.
#9
Posted 25 September 2006 - 15:34
И аз карам 124/200D/86 г. и имам същия проблем с парното. За момента съм го решил на магия. Първо може бубинките да са повредени.Ако не щракат при работещ двигател и местене на бутонете за парното са те.Другия проблем е, че лостчетата с конусите, които се задвижват от бубинките клеясват защатото реално по 4-5 месеца не се ползват.През годините им пада никела и клеясват от антифириза. Леко се зачистват. Трето важно е гумента менбрана която изолира бубинките от антифриза и направлява лостчетата с конусите.През отворите на тази менбрана минатват лостчетата и с времето отворите се износват /разбиват/ и лостчетата застват на криво и не се движат.Самата гума на отворите е по твърда, но с времето антифриза е разяжда.Няма нищо вечно.Решенито е втора употреба като няма гаранция, че не е повреда и тя или с кран и спирането на рака.При демонтаж да се внимава да не се прекъснат медната тел на бубинките защото са мого тънки.
Каквото и да ти говорят, става дума за пари.
#10
Posted 25 September 2006 - 18:13
да ви кажа аз какво направих -с клапаните, разглобих ги както са на място като отвинтих болтчетата отгоре и леко ги отделих от основата конусчетата са от бронз така че не ръждясват, пробвах буталата в електромагнитите дали се движат ( антифриз не изтича) и сглобих наново. има три клеми от които средната е маса ,като подавам ток по отделно между средната и една от страничните клеми установих че щракат (отварят).след това на контакт завъртам копчетата на парното на положение синьо докрай( чува се щракане) и поставям буксата - щтраква значи затваря. на положение червено докрай (също щрака) пак опитвам с клемата и не щрака и сега работи перфектно ,само че като се напълни с топла вода докато изстине минава известно време.
W124 300D
#11
Posted 25 September 2006 - 18:59
дааа така е и аз в началото бях уплашен , ама е така докато не ухлади течноста останалав радиаторите на парното духа топло , не е като при другите до отклонява въздуха , тук се отклонява течноста
MB C200
#12
Posted 29 May 2007 - 09:28
да ви кажа аз какво направих -с клапаните, разглобих ги както са на място като отвинтих болтчетата отгоре и леко ги отделих от основата конусчетата са от бронз така че не ръждясват, пробвах буталата в електромагнитите дали се движат ( антифриз не изтича) и сглобих наново. има три клеми от които средната е маса ,като подавам ток по отделно между средната и една от страничните клеми установих че щракат (отварят).след това на контакт завъртам копчетата на парното на положение синьо докрай( чува се щракане) и поставям буксата - щтраква значи затваря. на положение червено докрай (също щрака) пак опитвам с клемата и не щрака и сега работи перфектно ,само че като се напълни с топла вода докато изстине минава известно време.
Ако имаше и сники щеше да е супер.
Сега да попитам и аз.
Както си карам и когато мина през някой "кратер" ми се вклюзва парното започва да подухва топло без да съм пипал копчетата на клематроника.
Когато натисна 0 бутона за спиране престава да духа.
Дали нещо по бутоните не се бъзика
#13
Posted 29 May 2007 - 10:31
Инфо относно ЕлектроМагнитните Клапани на Парното.
Зана4и ЕМКнП на 124 работят по следния на4ин
Когато няма напрежение на тях - са ОТВОРЕНИ.И много свясно е замислено-ако през зимата се скапе не6то-по управлението им -4овека излиза отван и маха 3 пиновия куплунг и има парно.е дефекта е 4е е топло през лятото ама от топло през лятото никои не е умрял докато от студ през зимата......
Когато доиде напрежение на тях са затварят или пак пропускат -в зависимост от импулсите към тях.
Електрониката ( на коли дето са без клима ) е поне 3-4 вида -там зад коп4етата дето се въртят- ве4е е стар модел и по4ти вси4ко има за тях и в голяма 4аст от слу4аите се ремонтира-но все пак трябва да се направи от 4овек дето си ползва главата .
На тия коли дето са с Клима е по сложно но и там има възможност за намеса но процентно 6анса да се оправи е по малак.
Зана4и ЕМКнП на 124 работят по следния на4ин
Когато няма напрежение на тях - са ОТВОРЕНИ.И много свясно е замислено-ако през зимата се скапе не6то-по управлението им -4овека излиза отван и маха 3 пиновия куплунг и има парно.е дефекта е 4е е топло през лятото ама от топло през лятото никои не е умрял докато от студ през зимата......
Когато доиде напрежение на тях са затварят или пак пропускат -в зависимост от импулсите към тях.
Електрониката ( на коли дето са без клима ) е поне 3-4 вида -там зад коп4етата дето се въртят- ве4е е стар модел и по4ти вси4ко има за тях и в голяма 4аст от слу4аите се ремонтира-но все пак трябва да се направи от 4овек дето си ползва главата .
На тия коли дето са с Клима е по сложно но и там има възможност за намеса но процентно 6анса да се оправи е по малак.
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users