Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

"Зимен" дизелкак да палим по лесно през зимата


  • Please log in to reply
54 мнения по тази тема

#46 orel

orel

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 2 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML163/270

Публикувано 07 януари 2008 - 18:59

Прочетох внимателно цялата тема и тъй като карам дизел вече близо 20 г. изцяло съм съгласен с това ,че е необходимо за зимата колата да е подготвена както бе описано по-горе. Относно добавките към нафтата керосина не е нищо повече от пречистена нафта , при дестилацията на петрола , като първа фракция се отделят бензините, следва керосина , след това е нафтат и следва т.н. котелно гориво и мазут. По време на кризата за горива през 90-91г. карах изцяло с керосин и нямаше никакви проблеми, освен ,че колата вървеше много. В книжката за експлоатация на мерцедеса изрично е посочено , че при много ниски температури се препоръчва да се добавя известен % бензин към нафтата като в зависимост от температурата е от 10-15-30% . Книжката ми е в колата и утре се надявам да ви скенирам страницата и да се убедите лично.
Успех !!



Трябва да се извиня на всички допуснал съм същественна грешка не става въпрос за бензин , а за керосин в инструкцията за експлоатация!!!

Предвид писаното по-горе смятъм , че ако се редуцира процента ,т.е. вместо 20% се поставят 10% бензин резултат би бил същия, но това всеки го решава сам, от друга страна аз съм ползвал бензин без забележимо влияние върху двигателя - при митсубиши галант и 190д
  • 0

#47 Lusco

Lusco

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 583 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 2.5D комби автоматик

Публикувано 07 януари 2008 - 21:27

Не зная каква е тази мания да се сипват какви ли не боклуци и добавки в резервоарите та да пали зимата по-лесно двигателя. Карам дизел повече от 15 год. но друго освен масълце за смазване на ГНП-то не съм слагал - не е имало случай да ми замръзне нафтата. Един единствен път имах проблем в Говедарци през 1995г. Тогава имах FORD SIERRA 2.3D но явно много е била кръстена нафтата щото филтъра беше пълен с вода вода и имаше малко даже в ГНП-то. Тогава съм имал невероятен късмет че не скъсах вала й и се разминах само с промиване и нов филтър. Температурите трябва да са под -25гр. за да има проблем, но това е проблем на руснаците. Моят съвет към вас е - не си икономисвайте пари от филтри и зареждайте само в проверени от времето бензиностанций. За дизела за добро палене са важни : масло,филтри,свещи,стартер и акумулатор. Сега съм с 250д - не беше пален 6 дни баш в студовете - само помириса ключа и почна да мърка като коте. :)
  • 0

#48 pepino

pepino

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 476 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:софия

Публикувано 07 януари 2008 - 21:39

принцип масло и всички филтри 10000км проблеми за сега нямам нафта само на 3 вериги бензиностанцийи мецана е на барут сутрин
  • 0

#49 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 07 януари 2008 - 21:59

Не зная каква е тази мания да се сипват какви ли не боклуци и добавки в резервоарите та да пали зимата по-лесно двигателя. Карам дизел повече от 15 год. но друго освен масълце за смазване на ГНП-то не съм слагал - не е имало случай да ми замръзне нафтата. Един единствен път имах проблем в Говедарци през 1995г. Тогава имах FORD SIERRA 2.3D но явно много е била кръстена нафтата щото филтъра беше пълен с вода вода и имаше малко даже в ГНП-то. Тогава съм имал невероятен късмет че не скъсах вала й и се разминах само с промиване и нов филтър. Температурите трябва да са под -25гр. за да има проблем, но това е проблем на руснаците. Моят съвет към вас е - не си икономисвайте пари от филтри и зареждайте само в проверени от времето бензиностанций. За дизела за добро палене са важни : масло,филтри,свещи,стартер и акумулатор. Сега съм с 250д - не беше пален 6 дни баш в студовете - само помириса ключа и почна да мърка като коте. :)


По принцип няма какво да добавя към казаното :icon_welldone:
Вярно че имам по-малък стаж с нафтови печки (има-няма 7г), но аз също освенб масло и то не редовно - нищо друго не слагам.
А даже не ползвам и "зимните" горива на бензиностанциите.
Най-фрапиращото беше, че дори и миналата година дизел секцията на фиат форума взе да се пълни рано-рано.
Не съм събирал статистика целенасочено, но май всичките бяха с JTD мотори. С такова впечатление останах.
И тук не визирам конкретната марка, просто моторите със скапана електроника по тях - JTD, CDI, HDI и изобщо моторите с директно впръскване на гориво.
Имах леки притеснения за мерцедеса че ми е първа зима с него но и тук нямаше нито един гаф с паленето.
Та така, направо не знам какво да мисля - май това ще ли да запали или не си зависи от всичко на куп, не само на фактора гориво.
  • 0

879897.png


#50 Lusco

Lusco

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 583 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 2.5D комби автоматик

Публикувано 07 януари 2008 - 22:44

Та така, направо не знам какво да мисля - май това ще ли да запали или не си зависи от всичко на куп, не само на фактора гориво.


Да де, то последното дет не го писах е моторетката - там коментарите са други.
  • 0

#51 Gringo

Gringo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 212 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W124 300 D Turbo 4 matic
    Mercedes C124 E 200 с V8 M113

Публикувано 10 януари 2008 - 17:40

Пичове аз карам 15 години дизел и имаме два багера и два камьона и мога да ви кажа че съм правил всеважможни опити в фризера с всякаква нафта на -10 на -20 и на -30 какво я размразява и какво я разрежда на OMV обикновената нфтата замръзна на -20 тоес не замръзва нафтата а се появява парафин в нея кристалчета като в мастика и това нещо запушва филтера и идват ороблемите Alpin-на не замръзна на -30 но когато замръзна обикновената нафта пробвах с газ за горене стана но по бавно се размрази парафина а когато пробвах с бензин за нулавреме се размрази когато разклатих бурката, пробвал съм със съотношение 10 % бензин или 20 % газ и мога да каза че с бензина си е екстра хем по ефтино минаваш хем не губиш литража отколкото с тия скапани добавки от бензиностанциите
  • 0

#52 CE Profi

CE Profi

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 14 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:SOFIA
  • Интереси:HiFI Audio Systems
  • Автомобил:
    MB 190 E 2.0 1989g
    MB C 180 1998
    MB c 220 D 1993
    VW Golf3 1.9TDI chip(130 hp)

Публикувано 12 януари 2008 - 23:34

Дизелист съм по професия( корабни дизели) а с дизелова кола съм пояече от 20 год.Всъшност горивната апаратура на един дизел е половината кола и е много важно в какво състояние са и отделните елементи.Чистотата на горивото е от първостеппено значение и този които пише за по честа смяна на филтри е на прав път.В Българиа горивата са повече от
лоши и за това особено тези с по модерните горивни системи са изложени на големи рискове.Наи доброто дизелово гориво е това което се води Танкова нафта със специфично тегло
0.7но то се намира само по поделенията на Армията.Температурата му филтрация е -30 градуса.На ОМV и Лукоил е добро ама за наи добри резултати бих препорачал на дизелистите
да си наливат горивото в два или три варела свързани на каскаден принцип така се да могат да отливат от горивото само наи горните слоеве на последния варел и желателно е горивото да престои известно време да се утаи.Така се получава че по леките фракции остават горе а по тежките на дъното.По този начин ще улесните работата на вашия дизел.Много важно е как ви е центрована дизеловата апараура (момент на подаване на горивото в цилиндъра.Ако сте ходили на проверка не се лъжете ако ви предложат да направят дизела ви по тих.Това е изместване на момента на впръскване на горивото след горна мъртва точка на буталото и така се затруднява пускането при студен двигател.Проверете си по книга на колко градуса е указал производителя и с времето го коригираите леко напред за да компенсирате износването на горивните елементи на помпата и дюзите.
  • 0

#53 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 13 януари 2008 - 00:29

Намерих една статия публикувана в DieselBG:
Защо замръзва нафтата? (АКТУАЛНА ДИАГНОСТИКА) .
Изобщо не бих се учудил ако са нацелили точната причина.
Въпреки че има и нещо с което не съм много съгласен - климата в БГ всяка година се приспособява все повече и повече с изискванията, наложени ни от европейския съюз :lol:
Колко ли пъти температурата в последните години е падала под -15гр?
  • 0

879897.png


#54 dubdi

dubdi

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 25 Мнения:

Публикувано 14 януари 2008 - 15:45

нафтата на мерцедеса много трудно замрьзва заштото врьща гореща нафта в резерв. ,карах350км при -10 и като слязох пипнах рез. беше леко топьл
  • 0

#55 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 14 януари 2008 - 22:09

Всеки дизел е така.Не замрьзва ако го караш по 24 часа
  • 0
.




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни