Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

"Зимен" дизелкак да палим по лесно през зимата


  • Please log in to reply
54 мнения по тази тема

#31 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 04 януари 2008 - 19:31

Не знам как е при вас. Виждам че повечето се оплаквате, ползвате добавки и т.н..
Моя мерцедес е 123, 1982 година. 2400 дизел.
Смених всички консумативи преди 2-3 седмици.
Маслото е Fuchs, ако не бъркам името, минерално 15W40, т.е. обикновено.
Нафта зареждам само от Петрол.
Добавки никакви.
Сутрин подгрявам 3 пъти да не мъча двигателя, и паля.
Пали от първия път, веднага.
Колата нощува навън, на северен паркинг над блока, в който живея, В най-горния край на Казанлак, над мен са лозята и гората.
Температурата тази ноще е била поне -18 може и по-ниско.
А, акумулатора ми е ACDelco (може да бъркам името) 92 Ah, на година.



Ние с теб не сме за тук,раздел трактори ни трябва на нас,само сеир гледаме.По мойта 123 сьм дал 160 кинта за ремонти за 3 години,Мрака толко зима на 2 седмици.
  • 0
.

#32 darkrose

darkrose

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 170 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Казанлък
  • Интереси:Mercedes...

Публикувано 04 януари 2008 - 20:18

Утре сутрин очаквам около -20 С, тука сутринта. Ще видим дали ще запали от първия път отново.
  • 0
Dark Inside The Night

#33 reichfurrer

reichfurrer

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 57 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Troyan

Публикувано 04 януари 2008 - 20:37

тази сутрин в Троян Беше -17, подгрях го изчаках 2-3 сек след лампата и щак....така -така! Утре ще го пробвам рано сутринта, гледам още от сега взе да го коравчи..та ще видим!! Иначе наливам нафта от Петрол и слагам една добавка дето мирише на вонещици!! пише , че е Хамереканска..ама колко е?? :icon14:
  • 0

#34 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2824 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 04 януари 2008 - 21:24

.
.
Сутрин подгрявам 3 пъти да не мъча двигателя, и паля.

Само не ми е ясен тоя номер с подгряването по няколко пъти.
Свещите си "светват" още с първото подгряване.А и все пак свещите не загряват бренера или маслото а си стърчат вътре и запалват впръсканата нафта.
Единственото хубаво при неколкократното подгряване е че свещите "прегряват" и по-лесно горят,което пък гарантира че при честата им смяна се избягва номера със запичането и късането им в главата...
  • 0

#35 darkrose

darkrose

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 170 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Казанлък
  • Интереси:Mercedes...

Публикувано 04 януари 2008 - 21:33

оле...
не го знаех това, а просто якой ми беше казал, че така не се мъчи двигателя...
Ще пробвам сутринта само веднъж, хммм
наистина е вредно да се подгрява повече от веднъж ?
  • 0
Dark Inside The Night

#36 donkadricio

donkadricio

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 110 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ихтиман

Публикувано 04 януари 2008 - 21:34

при мен сутринта беше -23 подгрях завъртях веднъж не запали.Запалих печката слезнах след 30 мин. дори не подгрях и запали.Най-после се убедих че това е най-голямата екстра да е жив и здрав гн.Вебасто че я е измислил но да беше сложил едно дистанционно место тоя таимер нямаше да има грешка.
  • 0

#37 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2824 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 04 януари 2008 - 21:48

:offtopic1:

...Най-после се убедих че това е най-голямата екстра да е жив и здрав гн.Вебасто че я е измислил ...


На моя модел явно г-н Вебасто е бил още малък и не му е стигал акъла за повече от това да среже покрива и да го направи да се плъзга назад,ама е сложил една врътка да се заключва поне.
Вече 27 години си работи безпроблемно за разлика от ел.аналозите му,за което - евала Вебасто...
  • 0

#38 donkadricio

donkadricio

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 110 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ихтиман

Публикувано 04 януари 2008 - 21:53

за печката говоря
  • 0

#39 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 04 януари 2008 - 21:55

Само не ми е ясен тоя номер с подгряването по няколко пъти.
Свещите си "светват" още с първото подгряване.А и все пак свещите не загряват бренера или маслото а си стърчат вътре и запалват впръсканата нафта.
Единственото хубаво при неколкократното подгряване е че свещите "прегряват" и по-лесно горят,което пък гарантира че при честата им смяна се избягва номера със запичането и късането им в главата...


Абе не знам и аз какъв е номера, обаче преди време карах едно Peugeot 405 и зимата ако не подгреех няколко пъти, трудно му беше.
Много по-трудно отколкото при първи угасване на лампата.

А и за бренера не си съвсем прав - свещта си грее яко не само отпред.
Пробвал ли си ги някога по този начин?
Ако не си и го направиш, горещо ти препоръчвам да не пипаш свещта дори от към "студения" и край барем 5мин след теста.
Щото аз я пипнах.
И стана точно както в "Баш майстора на море" - крясъка ми вдигна във въздуха един рояк гарги от тополата наблизо :lol:
  • 0

879897.png


#40 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2824 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 04 януари 2008 - 22:06

за печката говоря

Да бе знам...Иронизирам модела 123 понеже е бая стар а люковете са перфектни.А и за 123 впрочем има печки Вебасто ама са голяма рядкост.


А и за бренера не си съвсем прав - свещта си грее яко не само отпред.

To е ясно че и той се затопля малко,ама идеята на свещта е съвсем друга-да запали в първите няколко такта впръсканата нафта понеже все пак колкото и да е ледения въздух неможе да се загрее толкова добре че да се самозапали качествено впръсканото гориво.

Абе в края на краищата всеки да подгрява както сметне за добре.Но принципно всички майстори казват че неколкократното подгряване еб@ва мамата на свещите...
  • 0

#41 darkrose

darkrose

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 170 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Казанлък
  • Интереси:Mercedes...

Публикувано 05 януари 2008 - 12:49

Ам, днес се изложи малко мерца със запалването...
Интересно ми е защо се получи така...
Колата запали след около 3-4 мин мъчене и 7-8 пъти въртях стартера.
Всички си е наред по системите.
Сутринта е било около -20, може и малко по-надолу тука на това място.
Интересно че като дам на контакт и се мъча да паля маслото стигаше само до налягане 1 и стрелката се движеше почти незабелижимо на манометъра, т.е. много много бавно..
след няколко опита взе да мърда по-бързо, стигна си до почти 3 и тогава запали.
това на какво може да се дължи ?
Да е почнала да замръзва нафтата или маслото или ?
  • 0
Dark Inside The Night

#42 san bernar

san bernar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 113 Мнения:

Публикувано 05 януари 2008 - 16:41

Ам, днес се изложи малко мерца със запалването...
Интересно ми е защо се получи така...
Колата запали след около 3-4 мин мъчене и 7-8 пъти въртях стартера.
Всички си е наред по системите.
Сутринта е било около -20, може и малко по-надолу тука на това място.
Интересно че като дам на контакт и се мъча да паля маслото стигаше само до налягане 1 и стрелката се движеше почти незабелижимо на манометъра, т.е. много много бавно..
след няколко опита взе да мърда по-бързо, стигна си до почти 3 и тогава запали.
това на какво може да се дължи ?
Да е почнала да замръзва нафтата или маслото или ?



Вчера и аз обяснявах кое как, ама днес и при мен се получи абсолютно същото. С Алпин дизел и масло Кастрол 5W40.

Явно маслото е стегнало. Но и акумулаторът лятото го мерих - 1,24, а на една клетка - 1,20. Заминал е сигурно. Е как тогава направих толкова опити и накрая запали. А когато стартирах, бендиксът прибуксуваше след първият оборот и половина и - опитай отново. Някой да знае, дали това не е някоя защита, която се включва при падане на напрежението?
  • 0

#43 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 05 януари 2008 - 16:57

оле...
не го знаех това, а просто якой ми беше казал, че така не се мъчи двигателя...
Ще пробвам сутринта само веднъж, хммм
наистина е вредно да се подгрява повече от веднъж ?


Според мен,ако матората си е затръгвала има ефект от двойно подгряване=все пак затопля пространството вътре!Но не изчаквам загасването на лампата,а прекратявам подгрева по-рано,изчаквам 15-на секунди и тогава повтарям!Важно е да се знае,че от първоначалния подгрев живва замръзналия акумулатор,и после развърта по-енергично!!!Това е горчив опит със 123-та преди да и направя основен ремонт!После няколко пъти на -19 градуса и палеше от раз!
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#44 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 05 януари 2008 - 17:02

Това с "бокусването" на бендикса си е чист механичен проблем.
Всеки бендикс превърта в едната посока - това е така, щото като се стартира мотора а ти не си успял да върнеш ключа,
да не повлече маховика електродвигателя след себе си - оборотите му се по-големи и така ще стане ако я няма тази защита.
Когато обаче стартера срещне голямо натоварване и бендика е стар, случва се да превърти и в "правилната" посока.
Точно както е станало при теб в тоя студ.
Същото стана и при мен преди няколко месеца докато се правих на U-boat в големите дъждове - влезе вода около маковика,
разхвърля го едно хубаво по съединителя и бендикса и аз се хванах за палците със същите симптоми.
Съединителя изсъхна и се оправи.
Бендикса обаче утече с нов.

При теб предполагам като поодпусне времето и ще се оправи.
  • 0

879897.png


#45 orel

orel

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 2 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML163/270

Публикувано 05 януари 2008 - 23:38

Прочетох внимателно цялата тема и тъй като карам дизел вече близо 20 г. изцяло съм съгласен с това ,че е необходимо за зимата колата да е подготвена както бе описано по-горе. Относно добавките към нафтата керосина не е нищо повече от пречистена нафта , при дестилацията на петрола , като първа фракция се отделят бензините, следва керосина , след това е нафтат и следва т.н. котелно гориво и мазут. По време на кризата за горива през 90-91г. карах изцяло с керосин и нямаше никакви проблеми, освен ,че колата вървеше много. В книжката за експлоатация на мерцедеса изрично е посочено , че при много ниски температури се препоръчва да се добавя известен % бензин към нафтата като в зависимост от температурата е от 10-15-30% . Книжката ми е в колата и утре се надявам да ви скенирам страницата и да се убедите лично.
Успех !!
  • 0




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни