"Зимен" дизелкак да палим по лесно през зимата
Започната от OgO, 12 ное 2007 - 07:47:58
54 мнения по тази тема
#1
Публикувано 12 ноември 2007 - 07:47
Момчета,
От утре метеоролозите дават рязко спадане на температурите и тъй като имам съмнениея от относно дизела, който се продава по родните бензиностанции., имам следния въпрос:
Помня, че някъде бях чел, за добавяне на бензин в дизела, но не помня в какво съотношение. Някой има ли опит?
Ще се радвам да споделите и ваши впечатления от добавки за дизел.
Предварително благодаря!
От утре метеоролозите дават рязко спадане на температурите и тъй като имам съмнениея от относно дизела, който се продава по родните бензиностанции., имам следния въпрос:
Помня, че някъде бях чел, за добавяне на бензин в дизела, но не помня в какво съотношение. Някой има ли опит?
Ще се радвам да споделите и ваши впечатления от добавки за дизел.
Предварително благодаря!
W123 240 D 1980/Norway edition
W123 230 E 1984
W123 230 E 1984
#2
Публикувано 12 ноември 2007 - 10:12
Здравей.И аз съм чувал за бензина,ама не смея да ти го препоръчвам!Особенно ако е по-нов дезел...Аз си купувам добавка от Шел,там има много но тази мойта е по-скъпа.Не си спомням как се казва,но като отидеш там ще ти кажат какво имат.И още нещо: слагам светилна газ,купувам си я от железарийте.Питал съм хора-химици и всички казват че газта разтваря парафина.И моят съвет е: добавка+газ.НО виж и други мнения на колегите които са в час повече.
Успех!
Успех!
#3
Публикувано 12 ноември 2007 - 10:42
Тази ГАЗ в какво съотношение е слагаш?
#4
Публикувано 12 ноември 2007 - 10:53
Това , дизела у нас си е гадна работа, егати досадата, като ходя на бензиностанция, да му бъркам като на свиня, айде нема начин ....
По добре да си карам бензинова кола, тая нафта я направиха 2,20/хубавата/ но и тя замръзва
По добре да си карам бензинова кола, тая нафта я направиха 2,20/хубавата/ но и тя замръзва
#5
Публикувано 12 ноември 2007 - 11:43
Наъ-добре е зимата да се слага керосин(реактивното гориво)в съотношение до 30% за мнооого големи студове-30 градуса!За -10 е 10%,за -20 е 20% керосин!Има го в неограничени количества по летищата,но трудно се изнася!Газта за горене е 99% керосин,но аз от години не съм видял да е такава газ в шишето-в най-добрия случай е нафта,а обикновенно е някаква гнъс!Прекрасно знам как мирише керосина!На по-старите дизели с железната редова помпа при големи студове съм слагал до 7-8% бензин и около 200 грама моторно масло(или за двутактови мотори)!Момчета,
От утре метеоролозите дават рязко спадане на температурите и тъй като имам съмнениея от относно дизела, който се продава по родните бензиностанции., имам следния въпрос:
Помня, че някъде бях чел, за добавяне на бензин в дизела, но не помня в какво съотношение. Някой има ли опит?
Ще се радвам да споделите и ваши впечатления от добавки за дизел.
Предварително благодаря!
#6
Публикувано 12 ноември 2007 - 13:00
мисля, че никой няма да се затрудни с езика. Инфото е снимано от руското ръководство за W202, и включва дизелите C200 16V, C220 16V и C250 20V с двигатели: 601.913; 604.915; 604.910; 605.910 общо взето това се отнася за чисти дизели без турбо, комън рейл системите са още по-далечни, така, че с тях още по-внимателно трябва да се пипа
Нещо от моя опит:
1. Като купих колата (нали дизел се зима зимата ;-) ) и аз се направих на хитър и ливнах някое друго килце бензин. Е такива мизерий ми дигна във филтрите, че се видях в чудо, източване на горивото и други такива
2.(май трябваше да е 1-во това) Дизела, зимния, ако няма допълнителни добавки кристализира на -15 по спецификация (всеки сам да си вади изводите)
3.Ползвам изключително добавката на кастрол TDA и не е имало случай да не запали джугана за 2 зими (тая е 3-та). Лятото, къде от икономия къде от шубе я ограничавам (добавката) на 2-3 или 4 резервоара само една доза
4.Особено зимно време карайте с възможно по-пълни резервоари, защото колкото повече е въздуха вътре толкова повече е конденза
5.Лично аз не се връзвам на разните "алпини" и "пингвини" карам с чист дизел и кастрола си знае работата
имаше схема в някоя стара тема какво е съотношението на керосина, в зависимост от температурата, ако не се лъжа до 50% стигаше
Нещо от моя опит:
1. Като купих колата (нали дизел се зима зимата ;-) ) и аз се направих на хитър и ливнах някое друго килце бензин. Е такива мизерий ми дигна във филтрите, че се видях в чудо, източване на горивото и други такива
2.(май трябваше да е 1-во това) Дизела, зимния, ако няма допълнителни добавки кристализира на -15 по спецификация (всеки сам да си вади изводите)
3.Ползвам изключително добавката на кастрол TDA и не е имало случай да не запали джугана за 2 зими (тая е 3-та). Лятото, къде от икономия къде от шубе я ограничавам (добавката) на 2-3 или 4 резервоара само една доза
4.Особено зимно време карайте с възможно по-пълни резервоари, защото колкото повече е въздуха вътре толкова повече е конденза
5.Лично аз не се връзвам на разните "алпини" и "пингвини" карам с чист дизел и кастрола си знае работата
имаше схема в някоя стара тема какво е съотношението на керосина, в зависимост от температурата, ако не се лъжа до 50% стигаше
светещи желетки, що сте толко нервни?
bliznatsite написаха: mn ne mi haresvat za6toto emblemata na mecedesa e kato mernik i izglezda 4e 6a te zastrelq
#7
Публикувано 12 ноември 2007 - 13:30
Народе, с TD на фиата абсолютно никога до сега не съм имал грижи.
Имало е и под -20 градуса и добавки не е близвал.
Направо не знам какво да мисля след всичко изчетено по форумите за тея добавки.
Или съм някакво уникално изключение или не знам...
Ще видим мерца как ще се държи но за момента изобщо не мисля да му бъркам разни помии.
Нещо не ми се вярва да бера ядове с него а с темпрата - не
Имало е и под -20 градуса и добавки не е близвал.
Направо не знам какво да мисля след всичко изчетено по форумите за тея добавки.
Или съм някакво уникално изключение или не знам...
Ще видим мерца как ще се държи но за момента изобщо не мисля да му бъркам разни помии.
Нещо не ми се вярва да бера ядове с него а с темпрата - не
#8
Публикувано 12 ноември 2007 - 15:08
Народе, с TD на фиата абсолютно никога до сега не съм имал грижи.
Имало е и под -20 градуса и добавки не е близвал.
Направо не знам какво да мисля след всичко изчетено по форумите за тея добавки.
Или съм някакво уникално изключение или не знам...
Ще видим мерца как ще се държи но за момента изобщо не мисля да му бъркам разни помии.
Нещо не ми се вярва да бера ядове с него а с темпрата - не
То не е проблема с колата, проблема е горивото. На братми с ПЕЖО 307 като му замръзна нафтата в резервоара, колкото и добър да е двигатела, дюзите не могат да впръскат маджун или недай боже лед. Или поне аз не съм чувал за такива. То кат замръзне нафтата в горивопроводите , чакаш да са стопли или с платформа прибираш колата и у гаража на топло да са втечни тъпата нафта и вече добавки ли ще слагаш, ще я точиш ли, както си прецениш. Но и той кара с след това с добавката на КАСТРОЛ ТДА и проблеми няма.
А за колегата дето е сложил онези руски препоръки аз за С250 с 16 клапана не съм чувал, поради простата причина че са 5 цилиндрови и няма как да е с 16 клапана.
#9
Публикувано 12 ноември 2007 - 16:16
То не е проблема с колата, проблема е горивото. На братми с ПЕЖО 307 като му замръзна нафтата в резервоара, колкото и добър да е двигатела, дюзите не могат да впръскат маджун или недай боже лед. Или поне аз не съм чувал за такива. То кат замръзне нафтата в горивопроводите , чакаш да са стопли или с платформа прибираш колата и у гаража на топло да са втечни тъпата нафта и вече добавки ли ще слагаш, ще я точиш ли, както си прецениш. Но и той кара с след това с добавката на КАСТРОЛ ТДА и проблеми няма.
А за колегата дето е сложил онези руски препоръки аз за С250 с 16 клапана не съм чувал, поради простата причина че са 5 цилиндрови и няма как да е с 16 клапана.
Ами тогава евала на ОМВ и свръхобикновения им дизел - какво друго на кажа
#10
Публикувано 12 ноември 2007 - 20:25
Компресия да има,редовно смяна на филтри и ТО преди зимата на горивопровода и резервоара.Момчета,
От утре метеоролозите дават рязко спадане на температурите и тъй като имам съмнениея от относно дизела, който се продава по родните бензиностанции., имам следния въпрос:
Помня, че някъде бях чел, за добавяне на бензин в дизела, но не помня в какво съотношение. Някой има ли опит?
Ще се радвам да споделите и ваши впечатления от добавки за дизел.
Предварително благодаря!
Вече пета зима карам само дизели и не съм имал случаи да ми замръзва нафтата,а съм карал и през Алпите на много ниски температури.
Нещо повече бензиновите коли имат проблеми повече през зимата от мен.
#11
Публикувано 12 ноември 2007 - 20:30
Истината е в хубавия акумулатор и хубави свещи.Акумулатора в час ли е и завърти ли както трябва,свещите ако пожълтеят просто невиждам начин да не запали.
А никъде не чух за тези температури -10,-15,-20 градуса някой да спомена за масло 10W40 или друго по избор.Всеки подценява масълцето ама то си е баш бая товар за електромотора.Почистване на клемите на акумулатора и на свещите и готово.И естествено както казаха колегите пълен резервоар и Кастрол ТДА в багажника...
А никъде не чух за тези температури -10,-15,-20 градуса някой да спомена за масло 10W40 или друго по избор.Всеки подценява масълцето ама то си е баш бая товар за електромотора.Почистване на клемите на акумулатора и на свещите и готово.И естествено както казаха колегите пълен резервоар и Кастрол ТДА в багажника...
#12
Публикувано 12 ноември 2007 - 20:40
Истината е в хубавия акумулатор и хубави свещи.Акумулатора в час ли е и завърти ли както трябва,свещите ако пожълтеят просто невиждам начин да не запали.
А никъде не чух за тези температури -10,-15,-20 градуса някой да спомена за масло 10W40 или друго по избор.Всеки подценява масълцето ама то си е баш бая товар за електромотора.Почистване на клемите на акумулатора и на свещите и готово.И естествено както казаха колегите пълен резервоар и Кастрол ТДА в багажника...
Много си прав,ама аз по презумпция съм все с пълна синтетика 5/40,та го пропуснах този момент...!
#13
Публикувано 12 ноември 2007 - 21:17
Много си прав,ама аз по презумпция съм все с пълна синтетика 5/40,та го пропуснах този момент...!
То аз съм с 10В50 полусинтетика,ама все ще се намери някой който е с 20В50 още от лятото.
Хора не подценявайте маслото особенно зимата...
#15
Публикувано 03 януари 2008 - 23:55
Бързам да споделя днешния си опит от палене на дизел при ниски температури.
Вчера мечока запали без много да се замисли и това ме накара да подходя доста самонадеяно днес.
Сутрината се пробвах без помощни средства да запаля половин час, докато акукулатора отказа да завърта стартера.
След безброй проклятия си хванах такси. Таксиджита ми сподели, че температурата навън е пониска от вчера - около - 12. Малко късно обаче.
Вечерта ме обхвана вдъхновение и реших, че няма да оставя тая работа така.
На връщане не намерих Кастрол ТДА, затова купих от ШЕЛ (пфу) "Diesel Depresser" - прозрачна течност, чийто мирис поразително напомня на газта, с която ме мажеха против въшки като малък.
и някакъв спрей, който се впръсква във въздухозаборника на въздушния филтър (смърди на ацетон, че не се трае).
И сега процедурата по паленена дизел в голям студ, на полуизтощен акумулатор:
1.-во В тъмното сипах в резервояра 5 пъти!!!! повече от препоръчаната доза "Diesel Depresser" (250гр. вместо 50 гр.) .... ама нямаше как да отлея ...
2. бавно и постепенно облях двигателя с 3 кофи гореща вода + 2 чайника вряла вода за горивната система. Малко гереща вода за акумулатора.
3. Впръсках спрея директно в отвора зад (не пред както е препоръчано) въздушния филтър.
4. Затворих капака на колата, за да остане топлия въздух отдолу.
И о чудо!
На стартера не му се наложи да направи пълен оборот.
Колата си запали само с едно докосване.
Е, после повъртях 2 часа да позарди акумулатора и да се поизпари водата, ноооо като изключим това неудобство май метода ми е приложим.
Вчера мечока запали без много да се замисли и това ме накара да подходя доста самонадеяно днес.
Сутрината се пробвах без помощни средства да запаля половин час, докато акукулатора отказа да завърта стартера.
След безброй проклятия си хванах такси. Таксиджита ми сподели, че температурата навън е пониска от вчера - около - 12. Малко късно обаче.
Вечерта ме обхвана вдъхновение и реших, че няма да оставя тая работа така.
На връщане не намерих Кастрол ТДА, затова купих от ШЕЛ (пфу) "Diesel Depresser" - прозрачна течност, чийто мирис поразително напомня на газта, с която ме мажеха против въшки като малък.
и някакъв спрей, който се впръсква във въздухозаборника на въздушния филтър (смърди на ацетон, че не се трае).
И сега процедурата по паленена дизел в голям студ, на полуизтощен акумулатор:
1.-во В тъмното сипах в резервояра 5 пъти!!!! повече от препоръчаната доза "Diesel Depresser" (250гр. вместо 50 гр.) .... ама нямаше как да отлея ...
2. бавно и постепенно облях двигателя с 3 кофи гореща вода + 2 чайника вряла вода за горивната система. Малко гереща вода за акумулатора.
3. Впръсках спрея директно в отвора зад (не пред както е препоръчано) въздушния филтър.
4. Затворих капака на колата, за да остане топлия въздух отдолу.
И о чудо!
На стартера не му се наложи да направи пълен оборот.
Колата си запали само с едно докосване.
Е, после повъртях 2 часа да позарди акумулатора и да се поизпари водата, ноооо като изключим това неудобство май метода ми е приложим.
W123 240 D 1980/Norway edition
W123 230 E 1984
W123 230 E 1984
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни