Jump to content

  •  

Photo

Акумулатор?


  • Please log in to reply
45 replies to this topic

#31 pc3om

pc3om

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 13 Posts:

Posted 21 November 2007 - 08:47

Аз имам дизел А170 и от сега се притеснявам ако ми се наложи да сменям или презареждам акумулатора. Понеже чета тук из форумите че евентуално може да повредя компютъра или пък да му се нулират някакви стойности и да иска кодове.
Цитирам на ALEXONE:
"Когато свалите минусовата клема на акумулатора всички елктронни уреди във вашия автомобил ще загубят своите данни (бордови компютър, запаметен код на радиото и т.н.), ето защо тези данни трябва да се въведат след поставянето на акумулатора допълнително. "
Как се въвеждат тези данни допълнително? На сервиз ли трябва да ходи да я закачат за компютър или има и друг начин направо в гаража?
  • 0

#32 Lusco

Lusco

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 583 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 2.5D комби автоматик

Posted 21 November 2007 - 14:08

Аз имам дизел А170 и от сега се притеснявам ако ми се наложи да сменям или презареждам акумулатора. Понеже чета тук из форумите че евентуално може да повредя компютъра или пък да му се нулират някакви стойности и да иска кодове.
Цитирам на ALEXONE:
"Когато свалите минусовата клема на акумулатора всички елктронни уреди във вашия автомобил ще загубят своите данни (бордови компютър, запаметен код на радиото и т.н.), ето защо тези данни трябва да се въведат след поставянето на акумулатора допълнително. "
Как се въвеждат тези данни допълнително? На сервиз ли трябва да ходи да я закачат за компютър или има и друг начин направо в гаража?


Взимаш си ток с кабели от друга кола закачаш клемите и така не оставяш колата без ток додето го смениш.А ако е само за зареждане няма нужда да се сваля.
  • 0

#33 StefanB

StefanB

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 350 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C220CDI
    10.2001/143 ph
    A/T 722.6

Posted 21 November 2007 - 15:54

Е, колега ти ме разби, как си представяш да зареждаш акумилатор без да го свалиш... Мисля че рискуваш да кипне или да стане беля, тогава не е истина каквомазало става с киселината...
Не, според мен едиственото зареждане без да е свален е от алтернатора, иначе за дозарядка - долу и на трансформатора леко с до 10% от ампеража, най-добре с 2-3 колкото часа е нужно - по сметката. При това в началото да се разреди и после зареждане, за да не се налага често...
  • 0

#34 bibitkata

bibitkata

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 339 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    W 124 - 250 D - 1986

    W 245 - B180CDi - 2007

Posted 21 November 2007 - 18:27

Имам мерцедес 190. Акумулатора е 65 ампера, искам да си купя нов. Кажете ми колко ампера трябва да бъде, някоя хубава марка и ми кажете ако сложа повече ампера има ли някаква опасност от някаква повреда?

W201 с бензинов двигател - 55 А/ч акумулатор, стартерен ток 690-750 А
W201 с дизелов двигател - 72 А/ч акумулатор, стартерен ток 660-810 А
а колкото до марките въпрос на преценка, аз лично съм за българските но стандартно мерцедес оборудва голяма част от моделите си с Варта
:flagMB new:
  • 0
.... Опита е фенер който свети на гърба ни - Конфуций ....

#35 Vladek

Vladek

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3,744 Posts:
  • Пол:Мъж

Posted 21 November 2007 - 20:34

Номера е да не надвишиш стойността 13,9-14,1 волта(значи зареждане по метода с постоянно напрежение-пък дръж жиците ако искаш и цял живот на акумолатора)
Когато акумолатора е долу - можеш да го зареждаш по всички други методи(с постоянен ток и по изравнителния метод-който е на-добрия за една батерия и зарежда батерията до 120-130% в дадени случаи)
Мани това което ти казват - 14,5волта
  • 0
Публикувано изображение
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител

#36 bojo

bojo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 84 Posts:
  • Град:София

Posted 21 November 2007 - 21:08

Късно видях, че питате как влияе по-големият акумулатор, но да отговоря:
Когато се включи подгряване, напрежението на акумулатора пада и свещите са сметнати за него. По-голям акумулатор ще държи по-високо напрежение и от там живота им се скъсява. Някой попита по-бели ли стават. Отговора е, твърдо ДА! :D
  • 0

#37 Vladek

Vladek

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3,744 Posts:
  • Пол:Мъж

Posted 21 November 2007 - 21:22

Късно видях, че питате как влияе по-големият акумулатор, но да отговоря:
Когато се включи подгряване, напрежението на акумулатора пада и свещите са сметнати за него. По-голям акумулатор ще държи по-високо напрежение и от там живота им се скъсява. Някой попита по-бели ли стават. Отговора е, твърдо ДА! :D

Виж за това не съм се замислял
  • 0
Публикувано изображение
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител

#38 LYNX

LYNX

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,380 Posts:
  • Пол:Мъж

Posted 21 November 2007 - 22:52

Ако щеш и акумулатор от комбайна да сложиш,...напрежението си е постоянно и спада на напрежение в/у подгревателните свещи си остава постоянно!

Закони на физиката!

Капацитета на батерията не влияе негативно в/у консуматорите!
Ровете из избите и вадете мухлясалите учебници!
четете!
  • 0

#39 Vladek

Vladek

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3,744 Posts:
  • Пол:Мъж

Posted 21 November 2007 - 22:59

Ако щеш и акумулатор от комбайна да сложиш,...напрежението си е постоянно и спада на напрежение в/у подгревателните свещи си остава постоянно!

Закони на физиката!

Капацитета на батерията не влияе негативно в/у консуматорите!
Ровете из избите и вадете мухлясалите учебници!
четете!

Така е
Капацитета на батерията не би трябва ло да влияе на консуматорите
Просто влияе на продължителността на работата на консуматорите(във време)
  • 0
Публикувано изображение
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител

#40 Rado555

Rado555

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 21 Posts:

Posted 22 November 2007 - 00:00

съгласен съм с LYNX и Vladek по въпроса-карам моя MB 190D с 95 А/ч акумулатор(при фабричен-72 А/ч) и не съм имал проблем
  • 0

#41 LYNX

LYNX

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,380 Posts:
  • Пол:Мъж

Posted 22 November 2007 - 00:08

къв проблем бе пич,. ..даже требе да си доволен!

На новата C class вече слагаме 110 АН,..вместо 90АН,.....препоръка на производителя!
  • 0

#42 StefanB

StefanB

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 350 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C220CDI
    10.2001/143 ph
    A/T 722.6

Posted 22 November 2007 - 12:32

Na моя - Ц220 ЦДИ ноември 2001 беше Варта оригиналния, 100 а/ч но имам като опция 673 - "батерия с висок капацитет"
  • 0

#43 pagoda

pagoda

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 156 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник

Posted 22 November 2007 - 16:05

Вземи си 65А монбат или искра. Isti ku..ts!
  • 0

#44 bojo

bojo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 84 Posts:
  • Град:София

Posted 22 November 2007 - 21:40

Предлагам да направите проверка. Слагате два различни по мощност, греете и мерите напрежението. Колкото по-голям ток може да отдаде един акумулатор, толкова по-малко ще падне напрежението при един и същи товар. Това го знам от старите майстори, които са видяли много изгорели свещи, точно по тази причина. Това, че фирмите предлагат по-мощни акумулатори не значи, че ефекта не се проявява. Сегашните свещи са доста по-добри и издържат на претоварване, а ако не издържат... още по-добре за търговците. :lol:
  • 0

#45 bon_bonev

bon_bonev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 253 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора

Posted 22 November 2007 - 21:44

Въпросче? - Едно приятелче ми дава 80 А/Ч без парички , свален от 525 тдс и доста читав за през зимата. Дали обаче няма да си прецакам моя който е на 1 год и е в гаранция като стои неизползван до пролетта. Нещо да се разреди примерно и вместо да си го запазя през студовете да го прецакам?
  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users