Към съдържанието

  •  

Снимка

Акумулатор?


  • Please log in to reply
45 мнения по тази тема

#16 Vladek

Vladek

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3744 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 11 ноември 2007 - 22:41

Не си ли доволен от него,та търсиш друга марка и ампераж?

Не бе Стуци
Той каза ,че вече не ставал(С такова убеждение останах)
  • 0
Публикувано изображение
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител

#17 CyBeR SoUnD

CyBeR SoUnD

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 24 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 11 ноември 2007 - 22:47

Ами аз съм си доволен от него ама вече си му е време за смяна... Ще си взема пак 65 ампера.. А що се отнася мястото за акумулатора си е доста голямо... А си търся по - голям ампераж защото мисля че ще е по - добре ако е повече...
  • 0

#18 stoian

stoian

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 664 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Златица
  • Интереси:Риболов
    Мотори

Публикувано 11 ноември 2007 - 22:51

Не бе Стуци
Той каза ,че вече не ставал(С такова убеждение останах)

Е да де той не става,но имам впредвид за 4 год.,ако не е
давал проблеми,защо да търси друга марка и друг ампераж!?
Да си заложи на изпитаното!
  • 0
W201 190 2.5Turbo disel avtomatik-- Продаден

#19 Vladek

Vladek

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3744 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 11 ноември 2007 - 22:52

Забий и един 65 (БГ) и си джикаай безгрижно
Не се мъчи ами си карай готиния автомобил
  • 0
Публикувано изображение
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител

#20 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 11 ноември 2007 - 22:52

Нещо на спам отива темата :rolleyes:
Така, според ТОВА инфо, акумулатора ти трябва да бъде 55Ah или 62Ah
От тук нататък какво ще сложиш си е твой избор.
И 75Ah ако събереш пак ще работи. Нема да уплашиш свешите с него :lol:
За марки поразрови в търсачката - това е един от евъргрийните във всеки един автофорум.
Наред със зимните гуми, маслата, антифризите термостатите...
Тоест всеки си има мнение :icon_coolgrin:
  • 0

879897.png


#21 ENOXELA

ENOXELA

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4188 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 11 ноември 2007 - 22:54

Автомобилен акумулатор е тип акумулатор доставящ електрическа енергия в автомобила. Той може да бъде Стартерен доставящ електричество до стартера, светлините и запалителната система на двигателя или Тягов - използван като основен източник на енергия в електромобила.

Обикновено те са оловно-киселинни акумулатори номинално осигуряващи 12-волта (по-точно 12.6 волта) използващи шест клетки, всяка от които отдава от 2 до 2.1 волта. Както и другите акумулатори от този тип той е направен от пластини съдържащи олово и оловен диоксид . Тези пластини са потопени в 35% сярна киселина и 65% дистилирана вода наречен електролит. Това води до химическа реакция която освобождава електрони и по този начин позволява производството на електричество. При разреждането на акумулатора материала от оловните пластини реагира с киселината от електролита, променяйки повърхността и на двата полюса в оловен сулфат. Когато акумулатора се зарежда това обръща химическата реакция. Оловния сулфат става олово и оловен диоксид, възстановявайки пластините до началното им състояние, позволяващо процеса да протече отново.

Видове

Автомобилните акумулатори имат различно използване и други елементи са използвани заедно с оловото - калций, кадмий или стронций за промяна на плътността, твърдостта или порестостта на пластините позволяваща по лесното им производство.

- Стартерния тип дава висок ампераж за кратко време, обикновено за стартиране на двигател. Те обикновено имат повече пластини, и оттук по голяма площ, която позволява отдаването на повече ток за кратко време. След стартирането на двигателя те се зареждат.

- Тяговите батерии са предназначени за постоянно подаване на ток за дълъг период от време например в електокар или друго транспортно средство работещо от електрическа енергия. Те могат да се озползват за временно съхраняване на енергията от вятърна турбина. Техните пластини са по-дебели за по-голям капацитет и позволяват повече цикли на разреждане/зареждане.

Има и акумулатори с двойно предназначение (Стартерни и тягови).

Използване и поддръжка

Ниво на електролита

По-голямата част от акумулаторите произвеждани по нова технология нямат нужда от поддръжка и от обслужване /доливане с дестилирана вода, зареждане/. Ако акумулатора има лесно отварящи се запушалки то е необходимо периодично /ежемесечно, а при по- старите батерии дори и ежеседмично/ да му се следи нивото на електролита в определените граници и при нужда то трябва да бъде коригирано. В този случай запушалките се махат и се долива само с дистилирана вода в границите от 10 до 15 mm над горната повърхност на плочите.

Вода от чешмата или дъждовна вода НИКОГА не трябва да се използват тъй като те съдържат минерали, които намаляват производителността на акумулатора.

Зареждане и разреждане

При нормална работа на алтернатора (генератора) той подава електричество на автомобила и възстановява заряда загубен при стартирането на двигателя. При поставянето на нов акумулатор или зареждането на разреден акумулатор, се прилагат няколко метода за заряд. Най-нежния от тях се нарича продължително зареждане. Другите са бавно и ускорено зареждане, като втория е най-груб към акумулатора.

В краен случай акумулатора може да бъде подпомогнат от специално устройство или от акумулатора на друг автомобил.

Зареждане на акумулатор

В повечето автомобили за маса се използва купето на автомобила като минуса на акумулатора се свързва към купето. В миналото имаше автомобили в които плюса на акумулатора е свързан към купето, но те корозират повече. Към зареждането трябва да се подходи с внимание тъй като електролита е сярна киселина и може да нанесе поражения на човешката кожа.

При изваждането на акумулатора, минуса трябва да се махне първо и след това плюса. Това няма да позволи създаването на късо съединение от ключа докосващ част от купето при положение че първо се маха кабела от плюса. При поставянето му се действа в обратния ред.

Експлодиращи акумулатори

Необслужваемите акумулатори имат клапан на всяка клетка позволяващ изпускане при повишаване на налягането. Обаче кислорода и водорода се комбинират в пространството над електролита, тъй че свръхналягането е рядко. Но ако клапана откаже (например клапана е блокиран) то има възможност за експлозия ако сместа се запали. Съвсем малка искра е достатъчна за възпламеняване. Това обикновено става, когато има забележимо подуване на стените на акумулатора. То варира от клетка до клетка, като най-силно изразено е в краищата на акумулатора тъй като пластмасата не се поддържа от другите клетки. Учудващо е, че такова малко пространство може да възпроизведе такава експлозия, но след малката експлозия се получава верижна реакция, която усилва ефекта от експлозията. Такива акумулатори трябва да бъдат изолирани и извадени от употреба, като се използват защитни средства.

Терминология

- Ампер-час (A·h) означава че акумулатора може да отдаде определен ток за определен период на разряд. Тава дава представа за енергията, която акумулатора е способен да съхрани и след това отдаде.

- Стартерен ток (CA), е тока, който акумулатора може да отдаде за 30 секунди при 0 °C като запази 1.2 волта/клетка (7.2 волта за 12 волтов акумулатор).

- Стартерен ток на студено (CCA) е тока, който акумулатора може да отдаде за 30 секунди при -18 °C като запази 1.2 волта/клетка (7.2 волта за 12 волтов акумулатор).

- Стартерен ток на топло (HCA) е тока, който акумулатора може да отдаде за 30 секунди при 26.7 °C като запази 1.2 волта/клетка (7.2 волта за 12 волтов акумулатор).

- Закон на Пюкерт обяснява, че капацитета на акумулатора варира в съответствие със скоростта на разряд. Акумулатор разреждащ се по бързо отдава по-малко ампер-часа отколкото същия разреждан по-бавно.

- Анемометърът измерва гъстотата и като следствие каква чат от електролита е сярна киселина. Ниски показания означават, че сулафата е на пластините и акумулатора е разреден. След зареждане сулфата се връща в електролита.

- Волтажа измерен, когато двигателя е изключен може приблизително да даде представа за степента на зреденост на акумулатора:

Нови видове

С развитието на технологията нови видове акумулатори намират приложение в автомобила. Двигател на прогреса са т.н. "хибридни автомобили" използващи електрически двигател и двигател с вътрешно горене. За подаване на енергия към електрическия двигател в автомобила се поставят тягови акумулатори или водородни клетки. Видове акумулатори:

- NiMH - никел-металхидридни
- LiION - литиево-йонни

Акумулатор

При постоянни грижи - безотказен акумулатор
Ако се грижите постоянно за вашия акумулатор и спазвате правилата за експлоатация, той дълги години ще ви служи добре. Вечни акумулатори няма. Така или иначе ще дойде време, когато де се наложи да подмените и вашия. Важното е той да ви служи оезотказно и да не “издъхне” още през първата или втората година. Към това бяха насочени всички съвети, които дадохме в тази книга. Вярно е, че някои процедури, като тренировъчните цикли и десулфатизацията, отнемат повече време, но те са важна предпоставка за предотвратяването на неприятностите, свързани с електрозахранването на автомобила и с преждевременното бракуване на акумулатора.

Така например проверката на нивото на електролита и доливането с дестилирана вода отнема само няколко минути, но нали именно те могат да ви спестят впоследствие сума ти неприятности?
Искам още веднъж да ви напомня, че при полагане на елементарни грижи към българския ви акумулатор, той може ди. ви служи вярно 8-10 години. Както и да съсипете за “нула време” батерия от най-реномирана световна фирма! Затова, ако следвате съветите ни и предпазите акумулатора си от преждевременно остаряване, ще се радваме, че сме ви помоонали да
си спестите излишни грижи, много нерви и не на последно доста пари!

И така - приятно, пътуване, с безотказен акумулатор!

Моля ви, не се отнасяйте към тази информация като към забавно четиво, веднага щом я прочетете.
Връщайте се от време на време към нея и припомнете си какво пагубно влияние има например спадането на нивото на електролита, нервното неправилно пускане на двигателя.


I don't like using 100% on a table cell when I have a pixel width defined in the other cell so rather than defining the 100% I just hide a large div at the bottom to push out the edge. I don't like using 100% on a table cell when I have a pixel width defined in the other cell so rather than defining the 100% I just

Повече стартова мощност.
Нова генерация акумулатори Bosch Silver


Създадоха акумулатор, който може да работи 30 години без презареждане
  • 0

#22 Vladek

Vladek

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3744 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 11 ноември 2007 - 22:59

Малиии
Сите пишат
  • 0
Публикувано изображение
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител

#23 stoian

stoian

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 664 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Златица
  • Интереси:Риболов
    Мотори

Публикувано 11 ноември 2007 - 23:10

Алекс,това е много полезно за всички.
:4036:
  • 0
W201 190 2.5Turbo disel avtomatik-- Продаден

#24 CyBeR SoUnD

CyBeR SoUnD

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 24 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 11 ноември 2007 - 23:21

Много Ви благодаря пичове

Mercedes Forever :)
  • 0

#25 ENOXELA

ENOXELA

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4188 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 11 ноември 2007 - 23:29

Welcome to VARTA!
Please click on the website of the company which you would like to visit.

  • 0

#26 Vladek

Vladek

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3744 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 11 ноември 2007 - 23:30

Алекс,това е много полезно за всички.
:4036:

Да
Темата е много готина и наистина обширна и не така праволинейна както мислят повечето
Хубаво е ,че ALEX я зачекна ,та да се види ,че и това(акумолаторната батерия) е много важна част от автомобила
  • 0
Публикувано изображение
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител

#27 ENOXELA

ENOXELA

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4188 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 11 ноември 2007 - 23:36

Трудният старт през зимата
Лекът срещу минусовите температури: проверка на акумулатора преди студените дни


Температурите вече се понижиха - преминаването към зимния сезон вече е факт. Това означава и зелена светлина за някои задължителни проверки преди коварния сезон - най-вече на стартовата система на автомобила. Неизправния акумулатор е най-честата причина за загубата на ценни минути в студените дни. А подаването на ток с до болка познатите кабели не винаги може да свърши работа
Какво се случва, ако в студената зимна сутрин стартерът не иска да превърти, или пък от акумулатора се чува само леко "почукване" - технически по-грамотните шофьори веднага вдигат капака на мотора и извършват някои проверки, след което се опитват да установят причината за проблема. Тези неприятности обаче могат да бъдат избегнати, ако се спазват някои прости правила на сервизните "доктори". На първо място: Правилният изборът на акумулатор
Най-важното условие е да се анализират точните параметри, или да се определи каква е консумацията на ток и в какъв режим се експлоатира автомобила. При този подбор се отчитат и всички допълнителни консуматори като аларми, радиостанции, подобрени двигатели, и т. н. Акумулаторът трябва да съответства по параметри точно за електрическа система автомобилът в който е поставен.
Специалистите в бранша обясняват, че у нас битува заблудата, че производствените параметри на акумулатора важат вечно. Те поясняват, че вследствие на стареенето на автомобила се променят и характеристиките на колата. Това важи особено за возилата с дизелови двигатели. У нас тези автомобили не се ремонтират след изминаването на определени километри, след които задължително (на Запад) се извършва основен ремонт. Разбира се това е така най-вече поради икономически причини. Всеки собственик на амортизиран автомобил предпочита най-лесното и естествено най-евтиното. А много "по-изгодно" излиза да се закупи по-мощен акумулатор за около 100 лв., отколкото да се похарчат 500 лв. и дори много повече за ремонт на двигателя. С времето обаче системата се претоварва, появяват се проблеми, и автомобилът не може да се стартира. В повечето случаи това води до словесен сблъсък между клиента и продавача на акумулатори.
Поради тези причини в специализираните магазини и сервизи се извършва задължителна диагностика на електрическата система още при продажбата. Така могат да се открият възникнали проблеми и разбира се да се отстранят. След монтирането специалистите проверяват условията при които стартира автомобила, както и състоянието на алтернатора. Сервизите дават и някои безценни съвети на шофьора за експлоатацията на автомобила.
Проверка преди зимния сезон
Експертите са единодушни, че акумулаторът и електрическата система трябва на всяка цена да преминат през диагностика преди настъпването на студените дни. По време на процедурата се замерват условията, при които работи акумулатора, както и зареждането му от алтернатора. Ако то е над границата (14 волта) ще се подава повече ток, съответно ще се намали и относителната тежестта на течността в акумулатора. Следва съвсем нормално по-бързо износване. При по ниско ниво на електролита системата няма да се зарежда, характеристиките й ще намалеят и постепенно ще излезе от строя.
Диагностиката може да покаже, че е необходимо дозареждане на акумулатора. Нормално то продължава около 20 часа. Поради това в някои специализирани сервизи преотстъпват на шофьорите оборотни акумулатори докато трае процедурата.
По време на проверката може да се отчете и намаляване на нивото на електролита. Това се получава, защото през горещите дни водата в акумулатора може постепенно да намалее, с което се променя и съотношението й с киселината. Корекцията се извършва бързо - чрез доливането на дестилирана вода. Как се подава ток от един автомобил на друг
Процедурата на приятелската помощ с кабелите е пословична и едва ли има зимен ден, в който де не може да се срещне бесен от "мръзненето" в студа шофьор и услужлив съсед, който предоставя мощностите на своя автомобил. Тук обаче трябва да се внимава акумулаторът от който се взима ток да съответства на параметрите на този, на който се подава живителна енергия. В противен случай се рискува и двата автомобила да останат на паркинга. Това важи особено когато "закъсалата" кола е с дизелов двигател. Освен правилното поставяне на кабелите - плюс и минус, особено значение има и сечението. За стартиране на бензинови автомобили най-често се използват проводници с дебелина 16 квадрата, но за стартирането на дизелов мотор се препоръчват най-малко 35. Процедурата ще бъде допълнително улеснена, ако двигателят на автомобила от който се черпи ток работи по време на "спасителната акция".
Експлоатацията
Едно от условията на производителите е акумулаторът да се поддържа сух и чист. В това число, разбира се влизат и клемите. Тук трябва да се спомене, че практикуваното от много шофьори "почукване" върху тях може да доведе до пукнатини в пластмасата около полюса. Това се получава обикновено при неквалифициран монтаж. През микроскопичните "пробойни" започва да изтича киселина или газ, което води до конденз около клемите. Окисляване им може да се получи и в следствие на ред други причини, поради това не е лошо през определен период да им се "хвърля" по един поглед. Почистването на натрупалият се сулфат (оловен или меден) се извършва с обикновена вода. За да се ускори процедурата специалистите съветват в течността да се прибави и сода бикарбонат, която активизира химическата реакция. Така разтварянето протича по-бързо. Самото почистване е необходимо, защото спомага за по-доброто протичане на ток, както намалява и загубите.
Не и тайна, че зимните дни са най-тежките за работата на акумулаторната система. Диагностиката обаче може да предотврати евентуалните проблеми в студените сутрини. Процедурата не излиза скъпо, а спестява много излишни средства и най-вече така досадните неприятности.
  • 0

#28 ENOXELA

ENOXELA

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4188 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 11 ноември 2007 - 23:41

Инструкции за експлоатация

Стартерни оловно-калциеви акумулаторни батерии с марката “FIAMM”.

Стартерните акумулаторни батерии “FIAMM” са предназначени за стартиране на двигатели с вътрешно горене и за захранване на електрическата инсталация на автомобилите.

С удоволствие Ви предлагам няколко препоръки преди началото експлоатацията им.




Монтаж на акумулаторната батерия
Смяната се извършва при изключен двигател и изключени консуматори като първо се демонтира клемата от отрицателния полюсен извод, а след това - от положителния полюсен извод.
Когато първо сваляте стария, а после монтирате новия акумулатор, не ги клатете, за да не се полеете с киселина от вентилационните отвори.
Когато свалите минусовата клема на акумулатора всички елктронни уреди във вашия автомобил ще загубят своите данни (бордови компютър, запаметен код на радиото и т.н.), ето защо тези данни трябва да се въведат след поставянето на акумулатора допълнително.
Извършва се проверка на клемите и полюсните изводи като в случай на замърсяване същите се почистват.
След монтирането й в автомобила, батерията трябва да се закрепи по начина, определен от производителя на автомобила.
Свързването на акумулаторната батерия се извършва като първо се свързва положителната клема към положителния полюсен извод, а след това – отрицателната клема към отрицателния полюсен извод.
Проверете правилно ли сте поставили акумулатора и добре ли сте го закрепили.
Ако в автомобила си разполагате със съответните вентилационни маркучи, поставете ги на вентилационните отвори. Ако имате само един вентилационен маркуч, то останалите трябва да бъдат затворени със запушалка. За акумулатори без вентилационни изводи запушалка не е необходима.
След приключване на монтажа клемите и полюсните изводи се намазват с технически вазелин.
При автомобили с два акумулатора: смяна на един акумулатор, двата винаги еднакви по тип, капацитет, пусков ток;
при допълнително изведено 12V захранване между двата акумулатора.


Експлоатация на акумулаторната батерия в автомобила
Номиналният капацитет на акумулаторната батерия, стартерния й ток, размерите и прилижението й трябва да съответстват на препоръките на производителя на автомобила.
За акумулаторни батерии заредени с електролит е необходимо да се контролира нивото и плътността на електролита. При ниво по-високо от маркиривката “min” акумулаторната батерия трябва да бъде допълнена с дестилирана вода и непременно трябва да бъде проверено напрежението, поддържано от зарядната система на автомобила.
Батерии “ Maintenance free” се проверяват само от оторизираните сервизи на “Косер” – АД.

В случаите на експлоатация в градски условия, при често използване на външните светлини на автомобила или при монтиране в автомобила на допълнителни консуматори на ток, трябва по-често да бъде контролирано състоянието на зареденост на акумулатора и напрежението, поддържано от зарядната система на автомобила. При необходимост акумулаторната батерия се зарежда съгласно точка 3.3.
Да не се стартира двигателят на автомобила при дълбоко разредена акумулаторна батерия чрез т.н. “бутане” или с помощта на друг автомобил. Стартирането на автомобил по този начин при присъединена акумулаторна батерия може да доведе до пълното й унищожаване (след включването на двигателя протича ток на зареждане със стойност, неколкократно по-висока от допустимата).
Ако настъпи дълбоко разреждане на акумулаторната батерия, тя трябва да бъде заредена в кратък период от време, съгласно т. 3.3. “Зареждане на акумулаторната батерия”. Съхраняването на акумулаторната батерия в разредено състояние предизвиква сулфатизация на плочите й, а при ниски температури води до замръзване на електролита.
Акумулаторната батерия трябва да се поддържа в чисто и сухо състояние: проходимостта на вентилите и каналите за вентилиране трябва да бъде контролирана.
свързващите елементи трябва да бъдат намазвани с технически вазелин.


Не използвайте каквито и да било добавки към електролита.
Поддържайте акумулаторната батерия винаги в заредено състояние.
В случайте, при които напрежението на акумулаторната батерия при отворена верига е по-ниско от 12,3V/6,15V за акумулаторни батерии с номинално напрежение 6V/ осигурете изравняващ заряд съгласно т. 3.3.

Зареждане на акумулаторната баретия със зарядно устройство

Зареждане извън автомобила се налага:

при голям саморазряд поради продължителен престой на автомобила;
продължителни и неуспешни опити за стартиране на автомобила, дължащо се на повреди в системата.

Зареждането на акумулаторната батерия с допълнително зарядно устройство да се извършва извън автомобила.
Зареждането на акумулаторната батерия трябва да става в помещение с добра циркулация на въздуха.
Акумулаторът се зарежда с постоянен ток със стойност не по-голяма от една десета от капацитета на батерията и с напрежение при зареждане 14,4 V.
При зареждането на акумулаторната батерия е необходимо: батерията да бъде демонтирана от автомобила.
да се провери нивото на електролита / в границите “min” – “max” или до нивопоказателя във вентилационните отвори/ и в случай на недостиг, да се долее само дестилирана вода.


Забележка: Допълването и изравняването на нивото на електролита не се отнася за херметично затворените акумулатори от типа “Maintenance free”.

положителният извод на зарядното устройство трябва да бъде включен към положителния полюсен извод на акумулаторната батерия, а отрицателния извод – към отрицателния полюсен извод. Неправилното свързване води до повреждане на батерията.
максималният ток на заряд не трябва да надвишава стойност равна на една десета от номиналния капацитет на акумулаторната батерия.
зареждането трябва да бъде извършвано до достигане на постоянна плътност на електролита 1,28 +/-0,01 г/см3.


Внимание! Температурата на електролита по време на зареждането не може да надвишава 55°С. При нужда трябва да се намали силата на тока на зареждане или то изцяло да се прекрати


Помощно стартиране при монтиран акумулатор
Свържете положителния полюс на акумулатора с положителния полюс на чуждия източник на електричеството.
Свържете отрицателния полюс на чуждия източник с метална повърхнсот (без лаково покритие) в автомобила (напр. двигателя) и се отдалечете най-малко на половин метър, за да се предпазите от образуващата се в близост до акумулатора искра.
След стартиране на двигателят да се остави да поработи около 3 минути. Преди да се отдели чуждия източник да се включат допълнителни конскуматори на ток в автомобила – нагревател на задното стъкло, вентилатор (но не фарове). Така се предпазва от евентуален пик на напрежението в момента на разединяване.

Указания за безопасност



Прочетете внимателно “Инструкциите за експлоатация” преди да започнете работа.




При работа по акумулатора се ползват защитни очила и ръкавици.


Изключете двигателя на автомобила, ако работите върху електрическата инсталация или акумулатора.
При поставяне и изваждане на акумулатора не го клатете за да не разлеете киселина през вентилационните отвори.
Съхранявайте и транспортирайте акумулатора в изправено положение.
При зареждане се отделя експлозивен газ, който е лесно възпламеним и избухлив. Препоръчва се в близост ди акумулатора да не се пуши, да няма открит огън, да се внимава при работа с инструменти, при работа с кабели да се внимава да не се предизвика късо съединение.
Не поставяйте върху акумулаторните батерии метални предмети и инструменти, които могат да предизвикат късо съединение.
Върху корпуса на всяка акумулаторна батерия е поставена маркировка, съдържаща знаци за безопасност, означаващи следното: Спазвайте инструкцията за експлоатация!
Киселинна батерия! Акумулаторната сярна киселина е силноразяждаща.
Пазете очите! – при попадане в очите да се изплаква обилно с вода и потърси спешно лекарска помощ; - при попадане върху кожата – измива се с вода, а след това с 5%-ен разтвор на сода бикарбонат и при нужда да се потърси лекарска помощ; - при неволно поемане и поглъщане трябва да се пие топла вода, мляко или белтък от яйце. Да не се предизвиква повръщане! Спешно да се потърси медицинска помощ.

Пазете от деца! - Киселината да не попада в ръцете на деца. Внимание! При приготвяне на електролит да се налива винаги сярна киселина във вода! Обратното е абсолютно забранено!
Експлозивен газ! Зарядните газове са експлозивни – при зареждане в затворени помещения да се обезпечи добра вентилация.


Не изхвърляйте стари акумулаторни батерии в контейнера за битови отпадъци. Акумулаторната батерия съсдържа олово и оловни съединения.

Поддръжка
Акумулаторът трябва да бъде чист и сух. Клемите трябва да се почистват със смазка, несъдържаща киселина и устойчива на киселина. При почистване на акумулаторната батерия трябва да се използва само влажен парцал и никога сух.
При спиране на автомобила за по-дълъг период от време акумулаторът трябва напълно да се зареди. Поради саморазряда на акумулатора да се контролира състоянието на зареденост всеки месец.
Внимание! Съхранението в незаредено състояние води до необратима сулфатизация и повреда на акумулатора.

Акумулатори със система за проверка на заредеността.
С цел да се наблюдава нивото на зареденост някои акумулатори са оборудвани с контролни системи монтирани върху капака им. Нивото на зареденост е показан с помощта на цветове, които се появяват на контролната система:

зелен – акумулаторът е достатъчно зареден;
тъмно кафяв – акумулаторът трябва да се дозареди, понеже не е достатъчно зареден;
чисто бял – акумулаторът трябва да бъде заменен, тъй като нивото на елктролита в него е преколена ниско. В никакъв случай такъв акумулатор не трябва да се зарежда! Трябва да се направи проверка на електрическата система и алтернатора на автомобила.

Този пост е редактиран от ALEXONE™: 11 ноември 2007 - 23:44

  • 0

#29 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 12 ноември 2007 - 01:00

без да чета всичко до тук, ще ти кажа:
вземи възможно няй-голям акумолатор според джоба си.
колкото е по-голям(както капацитет разбирай), толкова по-дълго ще изкара и няма да почувстваш недостиг на енергия. отделно при авария и трудно и продължително въртене на стартер, ще имаш по-дълго време стартов ток, много по-малък шанс за скапване на батерията.
и не се притеснявай за алтернатора, колкото време изкара с малък акумолатор, толкова и ще изкара и с огромен. за генератора няма никакво значение акумолатора.
и така, всичко опира до джоба ти.
и 55А да вземеш, не е проблем, разликата със 100А ще е 1 година повече за 2рия, ако не пържеш дълго стартера и мотора ти е изправен, живота им ще е почти еднакъв, но ако имаш затруднено и често палене, 100А ще изкара доста повече

силно ти препоръчвам калциеви акумолатори, издържат много прeди да се сулфатизират
  • 0

#30 strelec

strelec

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 195 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора-Пловдив
  • Автомобил:
    W124 200TE 136k.c. 1994
    Opel Corsa Sport X15DT

Публикувано 13 ноември 2007 - 02:32

Вярвам, че повечето от вас са наясно с тези принципи, но ще е полезно за други колеги (колежки).
Избягвайте задържането на стартера вкл. повече от 5 сек. Ако двигателя не е запалил изчакайте около 30 сек. и пробвайте отново. Не бъдете припряни.
Ако Вие си зареждате акумулатора е добре да го правите със зарядно устройство, което е с регулатор на зарядния ток. Най-добре е да се зарежда с 2 [А]. По-бавно е, но по-качествено. Големия заряден ток предизвиква кипене, което от своя страна води до разрушаване ламелите на акумулатора и съкращаването на живота му. Също така е добре да се прави цикъл на акумул. батерия. Разреждане, примерно с 21[W] крушка докато гъстотата на електролита падне до 1,20. След това се зарежда с I=2[A] до гъстота 1,29. Не е нужно да ви разяснявам химическия процес на цялата процедура, но ако има някой любознателен...
За сведение 1 акум. произведен '93 г. го сменихме тази година през месец юни!
Желая ви дълга и безпроблемна експлоатация на вашите акум. батерии.
  • 0
Публикувано изображение




4 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 4 гости, 0 анонимни