Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Панел на климатроника-In deep insideW210


  • Please log in to reply
23 мнения по тази тема

#1 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 08 ноември 2007 - 01:24

Направо на въпроса:

Климатроника е двузонов, панела е електронния - с бутончетата и LCD дисплея.
Питането е дали има начин да се задейства REST функцията със сигнал "от вън"?

Сега за причината ;)
Изперкал съм съвсем на тема печка и по всичко личи че скоро се задава монтаж :rolleyes:
Значи основните неща освен че печката трябва да се "разгори" са две:

- Да се пусне електрическата циркулационната помпа на водата в блока
- Да се пусне вентилатира на парното

И двете неща ги прави именно фунцията REST на климатроника и искам да я ползвам.
Бутона на панела обаче действа с еднократно натискане: първото задейства тези неща, второто ги спира.

Таймерите на печката или каквото там се използва активират постоянен сигнал докато печката трябва да работи (+12V) и го прекъсват когато тя трябва да спре.
Аз дори възнамерявам да заменя таймера с едно GSM устройство което да пуска и спира печката с SMS-и.
Ето това конкретно:
Публикувано изображение
За мен не е проблем да модифицирам сигнала от таймера или горното устройство така, че да прави един импулс при сигнала за активиране и още един при деактивиране на печката.
С този сигнал бих могъл да симулирам натискането самия бутон от панела.
Обаче при това положение обаче ще трябва да отварям самия панел, да вадя кабел паралелно на бутона а не ми се иска.
Абсолютно съм сигурен че панела е предвиден да активира REST-a именно заради възможноста за вграждане на подобен автономен отоплител.
Въпроса е на кой пин точно.
Аз имам някаква схема на климатроника но не виждам там да се коментира тази възможност.
Ето я схемата - W210 - Air Conditioning Circuits

По принцип унифицираното решение което използват вебесто, еберспахер и изобщо печкаджиите е с реле, с което цъкат вентилатора паралелно с оригиналната инсталация.
На мен обаче не ми се иска да дублирам нещо, което климатроника може да прави!

Всъщност не разчитам много на конкретен отговор щото питането е доста специфично, ама знае ли човек...
Преди да хвана поялника може пък да изкочи решение.
Още повече от постовете на brpi в една друга тема разбрах че се е занимавал с "печки", ще изчакам и тежката артилерия в лицето на LYNX :icon_coolgrin:

Благодаря предварително и със сигурност ще има снимки и хау-ту в края на мисията :icon_welldone:
  • 0

879897.png


#2 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1243 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Публикувано 08 ноември 2007 - 12:05

На схемата дето си го дал е мътна работа- кажи на LYNX или някои дето има ВИС да ти даде сехмата на твоита кола.
Ако има6 касмет може и да стане- на старите ко4ини ако има фабрична печка се управлява по К линия - в тоя слу4аи некои сте трябва да ти пи6е софт и трябва да се тестне дали твоито блок4е за кимата разпознава тия команди -само в тоя случаи сте стане без да чепкаш в него.
Обаче ао не става - няма начин -сте го правиш като Вебасто го прават -само с добавяне .
на твоита схема -долу в дясно има Аир контрол модуле- е тва е таралежа- 2 жици отиват в мотора и 1 в блока-е на тая дето иде от климат контрола -от там се клати да пуснеш мотора на парното -кат стигне6ш до там сте ти кажа как става но все пка намери орг схема - ина4е има риск да грамнеш нещо ако схемата не е вярна.

Да се пусне електрическата циркулационната помпа на водата в блока - тва го забравяш -не е нужно - пуска се САМО вентилатора да дуине в купето .
ако искаш да топлиш и мотора -сте има да чакаш..........
То в същност кат се пусне печката няма начин да не се стопли и мотора но -колкото се стопли -толкова .Мотора ако е над 5 градуса е ве4е топал мотор дето му се вика.

А тва ГСМ модулче дето мислиш д а ползваш -препораката ми е да не го ползваш - че то галта ток като ламя златни ябълки. 150мА е ОГРОМНА стоиност за приемник -повярваи ми.
Аз кат видя че нещо по дарпа пове4е от 10ма и го отсвирвам. Ама ти си решаваи но после да не кажеш 4е не сам те предупредил........
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#3 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 08 ноември 2007 - 16:16

На схемата дето си го дал е мътна работа- кажи на LYNX или някои дето има ВИС да ти даде сехмата на твоита кола.
Ако има6 касмет може и да стане- на старите ко4ини ако има фабрична печка се управлява по К линия - в тоя слу4аи некои сте трябва да ти пи6е софт и трябва да се тестне дали твоито блок4е за кимата разпознава тия команди -само в тоя случаи сте стане без да чепкаш в него.
Обаче ао не става - няма начин -сте го правиш като Вебасто го прават -само с добавяне .
на твоита схема -долу в дясно има Аир контрол модуле- е тва е таралежа- 2 жици отиват в мотора и 1 в блока-е на тая дето иде от климат контрола -от там се клати да пуснеш мотора на парното -кат стигне6ш до там сте ти кажа как става но все пка намери орг схема - ина4е има риск да грамнеш нещо ако схемата не е вярна.

Да се пусне електрическата циркулационната помпа на водата в блока - тва го забравяш -не е нужно - пуска се САМО вентилатора да дуине в купето .
ако искаш да топлиш и мотора -сте има да чакаш..........
То в същност кат се пусне печката няма начин да не се стопли и мотора но -колкото се стопли -толкова .Мотора ако е над 5 градуса е ве4е топал мотор дето му се вика.

А тва ГСМ модулче дето мислиш д а ползваш -препораката ми е да не го ползваш - че то галта ток като ламя златни ябълки. 150мА е ОГРОМНА стоиност за приемник -повярваи ми.
Аз кат видя че нещо по дарпа пове4е от 10ма и го отсвирвам. Ама ти си решаваи но после да не кажеш 4е не сам те предупредил........



То и аз имах ВИС но точно като ми трябва се оказа че лицензния ключ е изпирясал... Как и да е, ще питам.

Хмм... Честно да ти кажа имах идеята да развъртя водата и в блока.
Ти обаче упорито ми твърдиш че е безмислено и най накрая ще взема да ти повярвам :icon_coolgrin:

Значи моята идея беше следната:
Да закача кюмбето абсолютно последователно на моята ел.циркулационна помпа и да не използвам изобщо същата такава, каквато има и на самата печка. Просто ще я изключа или дори мислех да я демонтирам.
За циркулация на водата през печката и системата на парното да си използвам моята.
Предполагам че знаеш за коя помпа говоря но за всеки случай - ЦЪК.

Именно за това идеята ми беше да го вържа през REST режима на панела.
Мислиш ли че ще стане така или да се придържам стриктно към техния си начин?
Ако стъпим да основата, може и да се придържам към класическата схема на свързване - реле - вентилатор на парното.

И още един въпрос в тая насока - аз мислех че има само една турбина парното - онази под жабката, вътре в купето.
Какъв е онзи от схемата - блокчето за което ти спомена (Таралежа) и прилежащия ми вентилатор?
Аз мислех че нямам таралеж - онзи под жабката има електроника за управление.

За контролера - ще видим. Чакам едни познати да поръчат такова нещо в близко време и ще го взема за ден-два - тестове.
Може би консумацията дето е написана включва и заряда на ACCU-то, освен това има две релета...
Абе като го сложа на масата ще го огледам до колко може да се намали и колко точно е консумацията.
Иначе си прав, 150мА си е голяма консумация за кола.
Не ми се иска да вземам ДУ от рея, от една страна не знам дали ще работи със стари печки като моята, от друга е сумати пари :)
Не че тоя ГСМ модул е много евтин - около 360лв ама за ДУ-то коментираха цени от 800 и нагоре :kill_myself:
  • 0

879897.png


#4 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1243 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Публикувано 08 ноември 2007 - 17:11

Само 1 мотор е - наистина не сам го написал ясно - тва модулче дето клати мотора дето духа топло е
АЦ систем Блуер юнит.Нещо сам спал кат сам писал тая част.
Блоуер мотора му иде плюс на червената жица и с 1 транзистор го клатят на маса и така дуе.колко да дуе идва сигнал на бяло/розовата жица.
ГСМ модулчето на Телит го знам на изус .а и не само него - наште хора в Бг не са лоши хора ама са далече от автомобилната електроника.

А ина4е дали сте ми вярваш или не ............. твоя работа. Нямам никакви претеиции да съм наи великиа маистор ама бая неща са ми минали през ръцете -та тва дето ти го казвам по горе е от опит.
Аз ако не исках да помагам нямаше да пиша тука.

успехи.
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#5 krasch

krasch

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1103 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Горна Оряховица

Публикувано 08 ноември 2007 - 17:35

Много се извинявам , че пиша извън темата но все пак моля да ми обесните за какво служи този бутон REST на блока за управлени.А и има още един бутон който не мие е ясно каква функция изпълнява EC , благодаря предварително и още един път се извинявам.
  • 0

#6 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 08 ноември 2007 - 21:09

Няма проблем че питаш, дори и тук :rolleyes:
Обаче в прозореца на браузера, горе в дясно има бутон "Търсене".
Натисни го, напиши само REST в полето за търсене и сам ще се учудиш колко пъти е писано за него :cool:
  • 0

879897.png


#7 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 16 ноември 2007 - 19:55

Тая работа не е като оная - няма да стане така, както си го мислех :huh:
REST работи точно 30мин и след това се спира автоматично.
Не знам дали това време е зависимо от температурата, обаче при загрял мотор работи точно половин час.
Ако се спре циркилацията на водата докато печката бумти, лоши работи могат да станат.
Явно че и вентилатора и циркулационната помпа ще трябва да се управляват отделно от контролера на печката.
Та в тая връзка, някой да има идея с какъв сигнал се управляват оборотите на вентилатора на климата?
Посточннотоков или цифров?
Студено и влажно, не ми се клечи под таблото с осциолоскопа :rolleyes:
Жълтата жица от тая схема както каза brpi...

LYNX, дали можеш да ми извадиш от WIS-a нещо по-подробно около климата като схеми?
Мерсаж ин адвънс ;)
  • 0

879897.png


#8 top

top

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2109 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB 2010 SL350 316hp;2015 E350 BlueTEC 258hp.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 ноември 2007 - 20:36

Тая работа не е като оная - няма да стане така, както си го мислех :huh:
REST работи точно 30мин и след това се спира автоматично.
Не знам дали това време е зависимо от температурата, обаче при загрял мотор работи точно половин час.
Ако се спре циркилацията на водата докато печката бумти, лоши работи могат да станат.
Явно че и вентилатора и циркулационната помпа ще трябва да се управляват отделно от контролера на печката.
Та в тая връзка, някой да има идея с какъв сигнал се управляват оборотите на вентилатора на климата?
Посточннотоков или цифров?
Студено и влажно, не ми се клечи под таблото с осциолоскопа :rolleyes:
Жълтата жица от тая схема както каза brpi...

LYNX, дали можеш да ми извадиш от WIS-a нещо по-подробно около климата като схеми?
Мерсаж ин адвънс ;)


На мен климатроника ми е този тип като на снимката и като програмирам печката или директно я пусна, след известно време сам се пуска и климатроника в смисъл и от двете страни изписва 22 градуса и почва леко да духа топло докато работи печка и после спира заедно с нея. Явно е предвидено в този модел модул на климатика да може печката да го контролира и сигурно управлението на печката като го пусне и той пуска циркулационната помпа да работи.

Публикувано изображение
  • 0

#9 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 16 ноември 2007 - 20:56

На мен климатроника ми е този тип като на снимката и като програмирам печката или директно я пусна, след известно време сам се пуска и климатроника в смисъл и от двете страни изписва 22 градуса и почва леко да духа топло докато работи печка и после спира заедно с нея. Явно е предвидено в този модел модул на климатика да може печката да го контролира и сигурно управлението на печката като го пусне и той пуска циркулационната помпа да работи.


Ами аз точно това искам да разбера как се прави.
Доколкото разбрах от brpi, в зависимот от вида на печката и контролера и, май двата възела могат да си говорят по някаква комуникационна шина ( к-лайн :dontknow: )
Не съм наясно обаче кои контролери го могат, какво представлява тая шина и т.н.
Иначе точно така ми се иска да го направя и аз - същия панел е обаче печката не е вебасто, контролера е някакъв на HELLA а самата печка доколкото разбрах се е използвала от VOLVO - VFA Typ 091.
Ето я печката а това е контролера.
Но малко ме съмнява да успея на направя тази симбиоза между двете системи или поне не и без сериозно рамо от някъде :(
Предполагам че твоята е вебасто?
Знаеш ли какъв е модела?
  • 0

879897.png


#10 top

top

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2109 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB 2010 SL350 316hp;2015 E350 BlueTEC 258hp.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 ноември 2007 - 21:07

Ами аз точно това искам да разбера как се прави.
Доколкото разбрах от brpi, в зависимот от вида на печката и контролера и, май двата възела могат да си говорят по някаква комуникационна шина ( к-лайн :dontknow: )
Не съм наясно обаче кои контролери го могат, какво представлява тая шина и т.н.
Иначе точно така ми се иска да го направя и аз - същия панел е обаче печката не е вебасто, контролера е някакъв на HELLA а самата печка доколкото разбрах се е използвала от VOLVO - VFA Typ 091.
Ето я печката а това е контролера.
Но малко ме съмнява да успея на направя тази симбиоза между двете системи или поне не и без сериозно рамо от някъде :(
Предполагам че твоята е вебасто?
Знаеш ли какъв е модела?


Сигурно където са буксите за модула на климатика има жици които идват от ел блока на печката тъй че може би трябва да намериш описание коя жица за какво е и така поне ще ти се изясни как печката пуска климатроника. На управлението на твоя климатроник виж дали на буксата всички пинове са свързани или има свободни и ако има свободни може да са точно тия които са ако има печка. Иначе моята не я знам какъв модел е но е вебасто със сигурност.
  • 0

#11 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 16 ноември 2007 - 21:12

Сигурно където са буксите за модула на климатика има жици които идват от ел блока на печката тъй че може би трябва да намериш описание коя жица за какво е и така поне ще ти се изясни как печката пуска климатроника. На управлението на твоя климатроник виж дали на буксата всички пинове са свързани или има свободни и ако има свободни може да са точно тия които са ако има печка. Иначе моята не я знам какъв модел е но е вебасто със сигурност.


Да де, но дори и да има клеми които не се използват, няма как да разбера за какво са.
Тая работа с налучкване не става или поне това не е мой стил на работа ;)
Може би точно поради липсата на тоя стил да не успея да постигна желаното, ама и вероятноста да изгоря панела е много по-малка :lol:
Ще чакам LYNX ако може да ме съпортне с малко повече инфо около панела...
  • 0

879897.png


#12 LYNX

LYNX

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2380 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 16 ноември 2007 - 21:42

давай номера на рамата!
  • 0

#13 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 16 ноември 2007 - 21:46

Сдавам: WDB2102101A360483

;)
  • 0

879897.png


#14 disem

disem

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 117 Мнения:

Публикувано 16 ноември 2007 - 21:51

Въобще не мога да разбера защо не подаваш сигнал през релета ДИРЕКТНО към помпата за циркулация и към ел. мотора на парното? Май обичаш да ти е трудно!
  • 0

#15 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 16 ноември 2007 - 21:58

Въобще не мога да разбера защо не подаваш сигнал през релета ДИРЕКТНО към помпата за циркулация и към ел. мотора на парното? Май обичаш да ти е трудно!


Накрая може би така ще стане.
Просто предпочитам, ако е възможно разбира се, да го направя точно така, както го описа top.
Ако цъкам помпата с реле трябва да се внимава, щото панела следи дали я има или не. Иначе се отчита грешка.
Вентилатора по каруцарския начин ще работи на макс. За да работи в някакъв по-лек режим пак трябва да се симулира сигнал за управление.
Точно за това питах как се управляват оборотите.

Иначе си прав, понякога за да счупя орех ползвам мобилен телефон :D
  • 0

879897.png





1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни