Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

фарове И зимни гуми?задължително?


  • Please log in to reply
40 мнения по тази тема

#31 krasch

krasch

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1103 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Горна Оряховица

Публикувано 01 ноември 2007 - 23:01

Както е тръгнала работата напролет ще ни задължават да си сменим зимните гуми с летни иначе пак вземане на точки и разни там глоби. Ще се окаже че зимните гуми през лятото съсипват асвалта ??? :closed-topic: :0_evil:


Зимнате не съсипват асфалта , а съсипваш гумата , затова е по-добре да ги сменяш.Аз си имам два комплекта на джанти и на всеки две години ги подменям без значение колко протектор имат , след 24 месеца каране гумите не стават за нищо.
  • 0

#32 ml500

ml500

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 149 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ

Публикувано 02 ноември 2007 - 01:20

Спокойно бе хора, не са много ченгетата които ще различават летни от зимни гуми, изключвам чисто лятните сликове. Просто си карайте с по-голям грайфер и точка по въпроса.
  • 0

#33 mun4o

mun4o

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 143 Мнения:

Публикувано 02 ноември 2007 - 07:17

Всички във форума са водачи на МПС и имат свидетелство за правоуправление.Нали е така?Всички са се явявали на изпит и преди това са изучавали Закон за движение по пътищата и правилника за приложението му.Всички тези неща които се дискутират са ясно написани и са задължителни за всички.През зимата се кара със зимни гуми(МБ не съм виждал с две гуми-освен след катастрофа),грайфер 1.4 мм (ППЗДвП-нека модератора го приложи) но непомня кой член беше.ЗДвП го има в отделен раздел и много хора са писали по него.


Пиша го за последен път - няма законово изискване за зимни гуми. Толкоз. Ако някой твърди обраното - нека да посочи закона, наредбата или там каквото е. Иначе от гледна точка на безопасност - няма какво да говорим
  • 0

#34 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 02 ноември 2007 - 09:12

Абе 2-3 сраници ми бяха достатъчни, за да си съставя мнение за тея "капацитети":
" летните гуми късат шортите на зимните при минус 7 град."
"целогодишно карам с летни"
"целогодишно карам със зимни"
"две такива и две такива"
"гумите нямат никакво значение, пробутват ни ги производителите"
8 катастрофи и тоя гледал на всичките коли гумите (тея със зимни били виновни във всичките 8 случая)
"6 години карам с едни гуми, имат още грайфер за 3-4 години поне" и още и още
"зимните гуми били само за сняг"

Абеее ЗАЕБИ! И тея хора имат книжки и коли
Само един пич КИМИ е в час и им обяснява ама оно рупа ли рупа


То всеки си е "башка луд" както казваше баба ми...
Точно КИМИ в друг пост беше изразил мнение, че единственото свойство на един антифриз било да не замръзва :kill_myself:
Всичко останало като антикорозионни добавки, цветове и др са единствено маректингов трик - баламите да плащат:

А кое е важно за един антифриз- най- важното е да не замръзва, останалото всички го знаем че е "менте" алкохол- то и затуй руснаците го боядисват- я в синьо, я в червено, я в зелени- да не се пие кат водка, не за друго, иначе пълните съставки на антифриза се изследват в специализирани лабораторий в Швейцария, но за нашия пазар тези сертификати са задължителни по принцип... : :D
По- рано авттомобилите в страната са се карали основно с чешмяна вода и не е имало драстични повреди по машините( с изключение, разбира се на източването на водата вечер!)
Спекулацийте за износване на охладителната система са промоционирани от големите производители на антифриз- още едно средство за промиване на мозъка на обикновения потребител- за 20 години каране с чиста вода от чешмата- не се натрупва и 1 мм. котлен камък- останалото е реклама-
добър ден, зайци!


Пинко пък тук ми спря дъха с тея снимки, изобщо всеки си е прав за себе си.
Затова тая работа със съветите накрая завършва така:

Публикувано изображение

:hooray:
  • 0

879897.png


#35 SashoS

SashoS

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 321 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:компютри... а сега и Мерцедес! :-)
  • Автомобил:
    190E 2.0 1992

Публикувано 02 ноември 2007 - 10:01

Спокойно бе хора, не са много ченгетата които ще различават летни от зимни гуми, изключвам чисто лятните сликове. Просто си карайте с по-голям грайфер и точка по въпроса.


Мисля, че не е това основния проблем (много гуми дори нямали индикация дали зимни или летни). По-скоро, ако не дай си боже си участник в ПТП, може да се окаже застраховката да не те покрива, защото да се окажеш с неподходящи гуми (тогава наистина добре ще гледат) автоматично ще те поставя в нарушение. Я представи си сега като се заледи да блъснеш някой Майбах... :kill_myself:
  • 0
190E 2.0 1992г. Бензин. Сив-металик. Седан.

#36 коцев

коцев

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 445 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    190 D 2.5 1988г

Публикувано 02 ноември 2007 - 10:44

Като се поразмисли човек стига до следния извод : На когото гумите са летни примерно и с по малък грайфер то той си има едно на ум и ще кара по внимателно ,докато има бабаити които като са поставили зимни гуми си мислят че могат да карат както си искат и се надяват че с такива гуми няма да имат проблеми .Та мисълта ми е да не се осланяме само на гумите ами най вече на съзнанието на човека зад кормилото.
Стават ли катастрофи и на идеални пътища - стават!
Стават ли катастрофи и с хора които не са пили -стават.
Стават ли катастрофи и с напълно нови и здрави коли - стават.
Е тогава къде остава проблема ?
Като отидох на годишен технически преглед платих 25лв и за какво ???? Единствено ми провериха спирачките защото няма как има компютър и щеш нещеш трябва да минеш. Нито са ми проверили предницата , нито светлините , нито чистачките пожарогасител и. т . н. Но си взеха 25лв за несвършена работа . Че по тоталитарно време се трепереше като лист когато се явиш на технически преглед . Вдигат ти на крик предния мост оглеждатго ,със щанга гледат за луфт ,маркучетата на спирачките и какво ли не и от 10 коли дошли на преглед близо половината ги връщаха да отидат в сервиз и си оправят дефектите .
  • 0

#37 House M.D.

House M.D.

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3301 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1. Suzuki Sv650, '04
    silver

Публикувано 02 ноември 2007 - 10:59

Като се поразмисли човек стига до следния извод : На когото гумите са летни примерно и с по малък грайфер то той си има едно на ум и ще кара по внимателно ,докато има бабаити които като са поставили зимни гуми си мислят че могат да карат както си искат и се надяват че с такива гуми няма да имат проблеми .Та мисълта ми е да не се осланяме само на гумите ами най вече на съзнанието на човека зад кормилото.
Стават ли катастрофи и на идеални пътища - стават!
Стават ли катастрофи и с хора които не са пили -стават.
Стават ли катастрофи и с напълно нови и здрави коли - стават.
Е тогава къде остава проблема ?
Като отидох на годишен технически преглед платих 25лв и за какво ???? Единствено ми провериха спирачките защото няма как има компютър и щеш нещеш трябва да минеш. Нито са ми проверили предницата , нито светлините , нито чистачките пожарогасител и. т . н. Но си взеха 25лв за несвършена работа . Че по тоталитарно време се трепереше като лист когато се явиш на технически преглед . Вдигат ти на крик предния мост оглеждатго ,със щанга гледат за луфт ,маркучетата на спирачките и какво ли не и от 10 коли дошли на преглед близо половината ги връщаха да отидат в сервиз и си оправят дефектите .

По принцип съм съгласен колега с теб, но не е и точно така.
В противовес на казаното от теб ще дам една случка:
Един приятел ме помоли да му закарам колата на ГТП защото нямаше време за това. До тук нищо странно. Сега да се спрем на колата - Деу Нубира, тогава беше на 3 или 4 години (не помня точно).
Та , отивам аз при едни мои познати с пункт за ГТП, а колата е самолет ти казвам - тръгва, спира и т.н. супер (еми нова е все пак). Качват я те на стендовете му там разни - всичко е наред, после някви други изследвания и се оказва, че в изгорелите газове има вещества(незнам там точно какво беше) с концентрация малко над нормите определени от Министерството по Транспорта. И разбира се - колата не мина изпита !
Сега някой ще каже - филтри, масла дрън дрън и т.н. - ОБАЧЕ понеже са ми дружки онея там викат "споко ... ела да ти покажем нещо, изкарват чисто ново рено меган, качват го на стенда и какво мислиш - и то е скъсано на изпита с малко по-високи стойности ...... както при нубирата. Отварят после те наредбата с допустимите стойности и до нея отварят книга с техн . характеристики - Е вярвай ми и най- новата и модерна кола нямаше да мине теста, да не говорим, че 78% от автопарка на страната ни е с автомобили над 8години.

Та това дето искам да кажа е: Нека пунктовете за ФТП не са критерий за изправност на автомобилите ни поне докато не им се пуснат норми, които да са адекватни към днешните условия на експлоатация на автомобилите!
:flagMB new:
  • 0
Застраховки Каско и ГО - Тук!

Нашите мисли определят желанията ни, но само нашите действия показват това, което сме в действителност!

Публикувано изображение
Отбор по футбол на Мерцедес - Бенц Клуб България - Тук!
Публикувано изображение

#38 коцев

коцев

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 445 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    190 D 2.5 1988г

Публикувано 02 ноември 2007 - 11:02

При нвоя случай поне са си направили труда да проверят газовете ,докато при мен а и на всички преди мен нищо не проверяваха а само спирачките .
  • 0

#39 House M.D.

House M.D.

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3301 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1. Suzuki Sv650, '04
    silver

Публикувано 02 ноември 2007 - 11:08

Абе карай - "Ще правя каквото мога пък да става каквото ще! " :icon_coolgrin:
:beer: :flagMB new: :friends:
  • 0
Застраховки Каско и ГО - Тук!

Нашите мисли определят желанията ни, но само нашите действия показват това, което сме в действителност!

Публикувано изображение
Отбор по футбол на Мерцедес - Бенц Клуб България - Тук!
Публикувано изображение

#40 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 02 ноември 2007 - 11:19

Нещо се отплеснахме, обаче газовете си ги мерят - дори тук, на село.
Друг е въпросацче ги мерят така, че на минеш.
При последния преглед на фята, помолих пичовете да го направят както си трябва.
Точно си бях възстановил EGR-то, от любопитство.
Едва тогава забучиха датчик в маслото и ме накараха да вдигна няколко пъти оборотите плавно до около 2500.
Не знам какви трябва да бъдат резултатите, но човека каза че моите са под нормите.
Ето го теста за димност: снимка.
Иначе за гумите Коцев има право - когато знаеш че са гола вода - стягаш се и не правиш глупости.
Но естествено не трябва да се разчита не това.
  • 0

879897.png


#41 Dezki

Dezki

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1517 Мнения:
  • Град:София

Публикувано 02 ноември 2007 - 12:34

Аз съм го правел упажнението с летни гуми зимата- пързаля се, седат твърди - кофти.
- зимни гуми лятото- пак се пързалят, щото се мажат по асфалта и освен това скърцат
-всесезонни гуми - компромисно решениое е ама ни зимата ги бива, ни лятото гадни са.
-стари гуми със грайфер- ми то си е дърво- на всяко тръгване се пилят гуми, еле пък ако е влажно, а зимата.... мани бегай
-освен това някои гуми се изкривяват след 4 год постоянна екплоатация - всесезонните на Фаерстоун, модел 2003 го правеха.
Най съм доволен от зимни гуми Унироял- нито се изкривяват след 4 г нито нищо, а зимно време все едно лепнат за пътя.
В момента съм с 2 К-та гуми на ал и железни джанти- мисля че е най-удачното.
  • 0
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни