Като се поразмисли човек стига до следния извод : На когото гумите са летни примерно и с по малък грайфер то той си има едно на ум и ще кара по внимателно ,докато има бабаити които като са поставили зимни гуми си мислят че могат да карат както си искат и се надяват че с такива гуми няма да имат проблеми .Та мисълта ми е да не се осланяме само на гумите ами най вече на съзнанието на човека зад кормилото.
Стават ли катастрофи и на идеални пътища - стават!
Стават ли катастрофи и с хора които не са пили -стават.
Стават ли катастрофи и с напълно нови и здрави коли - стават.
Е тогава къде остава проблема ?
Като отидох на годишен технически преглед платих 25лв и за какво ???? Единствено ми провериха спирачките защото няма как има компютър и щеш нещеш трябва да минеш. Нито са ми проверили предницата , нито светлините , нито чистачките пожарогасител и. т . н. Но си взеха 25лв за несвършена работа . Че по тоталитарно време се трепереше като лист когато се явиш на технически преглед . Вдигат ти на крик предния мост оглеждатго ,със щанга гледат за луфт ,маркучетата на спирачките и какво ли не и от 10 коли дошли на преглед близо половината ги връщаха да отидат в сервиз и си оправят дефектите .
По принцип съм съгласен колега с теб, но не е и точно така.
В противовес на казаното от теб ще дам една случка:
Един приятел ме помоли да му закарам колата на ГТП защото нямаше време за това. До тук нищо странно. Сега да се спрем на колата - Деу Нубира, тогава беше на 3 или 4 години (не помня точно).
Та , отивам аз при едни мои познати с пункт за ГТП, а колата е самолет ти казвам - тръгва, спира и т.н. супер (еми нова е все пак). Качват я те на стендовете му там разни - всичко е наред, после някви други изследвания и се оказва, че в изгорелите газове има вещества(незнам там точно какво беше) с концентрация малко над нормите определени от Министерството по Транспорта. И разбира се - колата не мина изпита !
Сега някой ще каже - филтри, масла дрън дрън и т.н. - ОБАЧЕ понеже са ми дружки онея там викат "споко ... ела да ти покажем нещо, изкарват чисто ново рено меган, качват го на стенда и какво мислиш - и то е скъсано на изпита с малко по-високи стойности ...... както при нубирата. Отварят после те наредбата с допустимите стойности и до нея отварят книга с техн . характеристики - Е вярвай ми и най- новата и модерна кола нямаше да мине теста, да не говорим, че 78% от автопарка на страната ни е с автомобили над 8години.
Та това дето искам да кажа е: Нека пунктовете за ФТП не са критерий за изправност на автомобилите ни поне докато не им се пуснат норми, които да са адекватни към днешните условия на експлоатация на автомобилите!