Охладителната системаКолеги, дайте съвет
Започната от Pelera, 21 окт 2007 - 13:19:43
33 мнения по тази тема
#16
Публикувано 21 октомври 2007 - 18:13
Като попрочетох реших да драсна някой ред, споко бе пич това не е Москвич да духа така лесно гарнитури то цилидар задира и пак гарнитурата е здрава, а някои МВ имат датчик когато колата загрее критично да я огаси ако шофйора гледа само мацката до него, при теб не знам дали има при мен има пробвал сам му деиствието, почни с малкото работа сваляш термостата и в една тенжерка с вода и на котлона боцни му едно термометарче и ще рабереш дали го бива, наи вероятно е от него, то през лятото не е греела та сега изведнаж радиатор и какво ли не, ако тои си е наред тога тарси телето не барзаи да гледаш какво има под вола. Успех.
#17
Публикувано 21 октомври 2007 - 18:25
Като попрочетох реших да драсна някой ред, споко бе пич това не е Москвич да духа така лесно гарнитури то цилидар задира и пак гарнитурата е здрава, а някои МВ имат датчик когато колата загрее критично да я огаси ако шофйора гледа само мацката до него, при теб не знам дали има при мен има пробвал сам му деиствието, почни с малкото работа сваляш термостата и в една тенжерка с вода и на котлона боцни му едно термометарче и ще рабереш дали го бива, наи вероятно е от него, то през лятото не е греела та сега изведнаж радиатор и какво ли не, ако тои си е наред тога тарси телето не барзаи да гледаш какво има под вола. Успех.
...някои МВ имат датчик когато колата загрее критично да я огаси ако шофйора гледа само мацката до него, при теб не знам дали има при мен има пробвал сам му деиствието...
Айде да обясниш кой е тоя датчик,дето при критична температура ти гаси мотора,....че ми е адски любопитно!?
И на твоята кола дето го имаш,...може ли да разкажеш как му пробва действието!?
#18
Публикувано 21 октомври 2007 - 19:03
И на твоята кола дето го имаш,...може ли да разкажеш как му пробва действието!?
Ами простичко го разбрах пребирах се след като ми се скъса ремака на прибежки разбира се и забелязах че колата гасне сама когато температурата стане висока после не пали докато не истине малко пробвах го няколко пати за да се убедя че не сам я прецакал а има някакво противодеиствие, а за скъсания ремак е далга история смена на преден капак заварки и така нататък ако стане вапрос зашо МВ каса нов ремак ще кажа патилата си.
Ами простичко го разбрах пребирах се след като ми се скъса ремака на прибежки разбира се и забелязах че колата гасне сама когато температурата стане висока после не пали докато не истине малко пробвах го няколко пати за да се убедя че не сам я прецакал а има някакво противодеиствие, а за скъсания ремак е далга история смена на преден капак заварки и така нататък ако стане вапрос зашо МВ каса нов ремак ще кажа патилата си.
#19
Публикувано 21 октомври 2007 - 19:19
И на твоята кола дето го имаш,...може ли да разкажеш как му пробва действието!?
Ами простичко го разбрах пребирах се след като ми се скъса ремака на прибежки разбира се и забелязах че колата гасне сама когато температурата стане висока после не пали докато не истине малко пробвах го няколко пати за да се убедя че не сам я прецакал а има някакво противодеиствие, а за скъсания ремак е далга история смена на преден капак заварки и така нататък ако стане вапрос зашо МВ каса нов ремак ще кажа патилата си.
Разбрах,
Гаснела ти е защото при 115-120гр на входа на ел .блок на Джетроника са ходили 20-30 ома от температурния датчик ,..и тогава времето за действие на ел.хидр.регулатор на разпределителя на гориво е равно на 0/ практически затворен/,...колата гасне!
Но не разчитай на това като на защита,...то е нормален физичен процес!
#20
Публикувано 21 октомври 2007 - 20:40
"бе пич това не е Москвич да духа така лесно гарнитури то цилидар задира и пак гарнитурата е здрава"
И според мен е гарнитура, защото антифриза е кафяв, а е само на 1 сезон.
А за белия пушек - не знам колко разновидности на бялото има, но мирише остро, та се не трае. Само до вчера нямаше и помен от мирис.
Иска си сервиз и това е.
Термостата е най лесен, мене ме притеснява, че ми протече радиатора отстрани и не знам дали при изправна охл. с-ма няма пак да си тече от същото място, т.е. смяна с нов.
А като гледам на Боса снимките с разглабянето, то в такъв случай е най-добре да се провери и обтегача на веригата и да си сменя и гумичките на клапаните.
И според мен е гарнитура, защото антифриза е кафяв, а е само на 1 сезон.
А за белия пушек - не знам колко разновидности на бялото има, но мирише остро, та се не трае. Само до вчера нямаше и помен от мирис.
Иска си сервиз и това е.
Термостата е най лесен, мене ме притеснява, че ми протече радиатора отстрани и не знам дали при изправна охл. с-ма няма пак да си тече от същото място, т.е. смяна с нов.
А като гледам на Боса снимките с разглабянето, то в такъв случай е най-добре да се провери и обтегача на веригата и да си сменя и гумичките на клапаните.
#21
Публикувано 21 октомври 2007 - 22:52
братле относно проблема ти мога да ти кажа на 100% какъв е проблема ти ... колата най вероятно е издухала гарнитура
когато имаш избила гарнитура на всмикателен такт цилиндърът се пулни с вода и я изгаря от където ти се полу4ава белият дим от ауспуха , също и неравномерната работа на двигателя ( не е задължително да е пресечено маслото ) това което ще ти препоръчам да направиш е следното : отиваш в някои сервиз където има тестер за избили гарнитури (аз имам такъв но съм чак в стара загора) този тестер с помоща на специална течност засича CO в изгорелите газове като поема от парите в радиатора или компенсаторното казанче (принципът е следният- както казах на всмукателен такт цилиндърът засмуква вода и я изгаря а на изпускателен набива компресия във водната риза от кудето и ти се втвърдяват маркучите а колкото до течът избилата гарнитура често е съпътствана и с теч от радиатора или някое водно съединение тъй като това налягане което се плучава от компресията във водната риза търси най слабото място и избива рано или късно
други възможни варияти за вдигане на температурата също са и нехермитизирана водна риза ( теч от радиатора например ) тогава дори и без да се е загубила кой знае колко охладителна течност колата започва да загрява За6то:
малко въведение
охладителната система на колите работи под налягане (най-често 0,9 до 1,2 бар).Принципът е същият както тенджерата под налягане (под налягане водата завира на по-висока температура)и така ако имаш теч или капачката е повредена то системата няма да може да създаде налягане от там водата ще заври в определен момент (това се случва по често в по горещи дни) а завирайки водата отделя пара ---> парата е много по гореща от водата и попадайки пара на температурния датчик ще ти отчита невероятно висока температура
има и други възможни причини но специално в твоя случай съм сигурен почети на 100% че е гарнитура глава за съжаление успех в ремонта
когато имаш избила гарнитура на всмикателен такт цилиндърът се пулни с вода и я изгаря от където ти се полу4ава белият дим от ауспуха , също и неравномерната работа на двигателя ( не е задължително да е пресечено маслото ) това което ще ти препоръчам да направиш е следното : отиваш в някои сервиз където има тестер за избили гарнитури (аз имам такъв но съм чак в стара загора) този тестер с помоща на специална течност засича CO в изгорелите газове като поема от парите в радиатора или компенсаторното казанче (принципът е следният- както казах на всмукателен такт цилиндърът засмуква вода и я изгаря а на изпускателен набива компресия във водната риза от кудето и ти се втвърдяват маркучите а колкото до течът избилата гарнитура често е съпътствана и с теч от радиатора или някое водно съединение тъй като това налягане което се плучава от компресията във водната риза търси най слабото място и избива рано или късно
други възможни варияти за вдигане на температурата също са и нехермитизирана водна риза ( теч от радиатора например ) тогава дори и без да се е загубила кой знае колко охладителна течност колата започва да загрява За6то:
малко въведение
охладителната система на колите работи под налягане (най-често 0,9 до 1,2 бар).Принципът е същият както тенджерата под налягане (под налягане водата завира на по-висока температура)и така ако имаш теч или капачката е повредена то системата няма да може да създаде налягане от там водата ще заври в определен момент (това се случва по често в по горещи дни) а завирайки водата отделя пара ---> парата е много по гореща от водата и попадайки пара на температурния датчик ще ти отчита невероятно висока температура
има и други възможни причини но специално в твоя случай съм сигурен почети на 100% че е гарнитура глава за съжаление успех в ремонта
#22
Публикувано 21 октомври 2007 - 23:06
102 103 и 111 моторите рядко мешат антифриз и масло при издухване на гарнитура.
а ти проверявал ли си скоро дали ти включва перката??? внимавай да не ремонтираш мотора и пак да го прегрееш!
а ти проверявал ли си скоро дали ти включва перката??? внимавай да не ремонтираш мотора и пак да го прегрееш!
#23
Публикувано 21 октомври 2007 - 23:23
абсолютно си прав много важен елемент е да се открие причината за повредата
#24
Публикувано 22 октомври 2007 - 03:50
Първо си направи мотора,после си смени термостат и радиатор с антифриз,провери или направо смени маркучите и си провери датчици - кога и на колко ти включват перките както казаха колегите.Тая тема май става пример за прегрян мотор и какво се получава като не се сменя навреме.Усетил си я,че си отива,късметлия си,че не е смесила маслото и водата,тогава .............основен се прави.
Лоринсер я кажи ти като отваряш мотор какво сменяш ако е на твоя си кола?
Лоринсер я кажи ти като отваряш мотор какво сменяш ако е на твоя си кола?
.
#25
Публикувано 22 октомври 2007 - 20:23
102 103 и 111 моторите рядко мешат антифриз и масло при издухване на гарнитура.
а ти проверявал ли си скоро дали ти включва перката??? внимавай да не ремонтираш мотора и пак да го прегрееш!
Голямата перка ми се включва една идея над стрелката, която стои между 80 и 120 гр. т.е. малко над 100гр. и спира между въпросната стрелка, да предположим 100гр. и 80гр. т.е. на около 90 гр.
Малката перка се вклютчва само като включа климатика.
Относно смесването на масло с антифриз - това не мога да кажа, само знам, че антифриза го сменям всеки сезон и винаги е с цвят на боза, но не е по-гъст от нормалното. Така и не открих на кокво се дължи. А иначе масло и наливам около 0.5 л. на 10х.км.
Така че според мен има 2 варианта по-евтин - гарнитура, термостат и антифриз. Маркучите като изстинаха отново омекнаха ,пък и не са изпуснали никаде по снадките и не са напукани. И по-скъп вариант гореизброеното + радиатор и тук отивам на едни 500 лв. с работата, което сериозно би ми нарушило бюджета до коледа.
#26
Публикувано 22 октомври 2007 - 20:37
Ти маи не слушаш какво ти се говори .... в твоя слу4аи 100% отива6 да види6 парво дали влизат изгорели газове в водата.... ина4е може и 100 радиатора и термаостата да смени6 и пак да гризаш дарвото.
Ако няма6 газове в охл те4ност тогава мисли за смяна радиатори и другите му там .
Но ако има6 маха6 тиквичката и гледаш от де дуе.......
Ако няма6 газове в охл те4ност тогава мисли за смяна радиатори и другите му там .
Но ако има6 маха6 тиквичката и гледаш от де дуе.......
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#27
Публикувано 23 октомври 2007 - 00:23
Лоринсер я кажи ти като отваряш мотор какво сменяш ако е на твоя си кола?
амии обикновенно отворя капака да долея течност за чистачки и докато се усетя съм извадил мотора
задължително давам главата за пълен ремонт в най-добрия и оборудван сервиз за глави в софия--този в ж.к. хладилника. проверка за цепки, за спукани клапани, луфт на водачи, смяна гумички, пасване на клапани, шлайф, и перфектно измиване и тва е за главата. накрая цакаш м/у 70 и 200лв взависимост колко клапана си спукал
буталата задължително се почистват от нагар. и ако е мой двигател, докато чакам 5 дни да си взема главата, съм си сменил и сегменти, лагери, семеринги, гарнитура и т.н. да убия времето
и сглобяваме и тва е
тва досега го направих на 2 мои коли. но пурата ми все още е с неотваарян мотор и това ми е гордост
НА ТЕМАТА: хубаво е да смениш датчика--май малко късно включва. трябва да пуска на най-късно на 100. иначе е 97 по производство.
перката на климатика трябва да включи на 110градуса авариино за охл на мотора, независимо от климатика. тя същ има датчки, понякога е комбиниран този за моторната перка и този за климата
#28
Публикувано 23 октомври 2007 - 00:33
А е те така се прави,другото е колко да си говорим тук.
.
#29
Публикувано 26 октомври 2007 - 20:18
Да се похваля, че днес си взех таратайката от ремонт.
Равносметката - радиатор 250лв; гарнитура 40 и нещо, антифриз около 10лв. гумички на клапаните 20лв. и работата / шлайфане на главата и блока и нам си още кво/ 120 общо около 400левчета. Мйсторът ме убеждава, че термостата бил добре и наистина, отваря около 82-84 гр. Сдве думи всичко си е Окей.
Кое ме притеснява обаче - проклетата голяма перка включва на около 105 градуса, което ми се струва много. Къде е проклетия датчик и как да го сменя.
Равносметката - радиатор 250лв; гарнитура 40 и нещо, антифриз около 10лв. гумички на клапаните 20лв. и работата / шлайфане на главата и блока и нам си още кво/ 120 общо около 400левчета. Мйсторът ме убеждава, че термостата бил добре и наистина, отваря около 82-84 гр. Сдве думи всичко си е Окей.
Кое ме притеснява обаче - проклетата голяма перка включва на около 105 градуса, което ми се струва много. Къде е проклетия датчик и как да го сменя.
#30
Публикувано 26 октомври 2007 - 20:22
Както и предполагах,....!
Повредата е отстранена,....причината не!
Повредата е отстранена,....причината не!
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни












