Кога ползвате фаровете за мъгла?легалното и практичното
Започната от SashoS, 08 окт 2007 - 17:14:24
36 мнения по тази тема
#16
Публикувано 09 октомври 2007 - 09:34
Колеги няма смисъл дори да се раzисква темата zа фаровете. Те помагат много. Примерно в Дания колите се продават с ве4е светнати фарове. Демек пали6 колата и автомати4но се светват късите.
Колегата к79 ми припомни една друга информация която я 4ух наскоро, 4е zаради ло6и гуми ( малък грайфер или нето4но налягане в тях) само в европа се прахосват няколко милиона тона горива годи6но. Споменах го, zа6тото си говорихме zа пестене.....
Колегата к79 ми припомни една друга информация която я 4ух наскоро, 4е zаради ло6и гуми ( малък грайфер или нето4но налягане в тях) само в европа се прахосват няколко милиона тона горива годи6но. Споменах го, zа6тото си говорихме zа пестене.....
Sky каза:Ела да сръбнеш от извора!
" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"
" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"
#17
Публикувано 09 октомври 2007 - 09:50
Koлега, да те попитам само - миналата зима колко крушки смени, колко пъти не можа да запалиш от изтощен акумулатор, колко гориво ти даде преразход колата и много ли обедня, дето си карал на фарове?
Защото знаеш ли колко се дразня на такива, дето мислят като тебе и не пускат фарове, докато все още виждат на дневна светлина. "Пестят", ае заеби. Доказано е че целодневното каране на фарове помага в доста ситуации. Не смятам че има нужда да се коментира повече това. Проблем с акумулатора има, когато алтернатора не зарежда, и понеже едни четки са скъпи (1.60 2-те) дай да не натоварваме акумолатора.
Не става дума само за икономии (реални или мними). Моето (изпитано) наблюдение и на други хора е, че въздействие на изкуствено осветление през деня дразни повече очите и изобщо е отрицателен дразнител върху психиката. Не съм чел изследвания по въпроса, но със сигурност би трябвало да се отчете и този фактор при оценка на общата полезност на такива мерки.
Разбирам, че има ситуации лампите през деня да се окажат полезни. Не одобрявам обаче common-denominator логика на закона: сиреч взима се свободата на човека да преценява кога е удачно и дали да ползва тази възможност. Щом дойде 1-ви ноември и хайде всички на лампи, независимо дали покрай това глобално затопляне все още пече лятно слънце или не.
190E 2.0 1992г. Бензин. Сив-металик. Седан.
#18
Публикувано 09 октомври 2007 - 09:52
Не съм сигурен, но мисля че е задължително до края на март!
А за тези, които искат да избегнат актовете за това, че са забравили да включат късите:
- Миналия сезон на риалитито "включени фарове" се увенча с много приходи в хазната, от шофьори, забравили да включат фаровете си! За да не се случва ето какво направих на предишният(тогава служебен) автомобил - монтирах допълнително реле, което подава "+" на релетата за фаровете независимо от лост(дублира го) ! А, и да не забравя да кажа - за да не светват фаровете при контакт, и да не се тормози допълнително акомулатора при старт, РЕЛЕТО сработва когато двигателя запали, а за целта получава сигнал от лампата за маслото!
А за тези, които искат да избегнат актовете за това, че са забравили да включат късите:
- Миналия сезон на риалитито "включени фарове" се увенча с много приходи в хазната, от шофьори, забравили да включат фаровете си! За да не се случва ето какво направих на предишният(тогава служебен) автомобил - монтирах допълнително реле, което подава "+" на релетата за фаровете независимо от лост(дублира го) ! А, и да не забравя да кажа - за да не светват фаровете при контакт, и да не се тормози допълнително акомулатора при старт, РЕЛЕТО сработва когато двигателя запали, а за целта получава сигнал от лампата за маслото!
Застраховки Каско и ГО - Тук!
Нашите мисли определят желанията ни, но само нашите действия показват това, което сме в действителност!
Отбор по футбол на Мерцедес - Бенц Клуб България - Тук!
Нашите мисли определят желанията ни, но само нашите действия показват това, което сме в действителност!
Отбор по футбол на Мерцедес - Бенц Клуб България - Тук!
#19
Публикувано 09 октомври 2007 - 10:08
Незнам за вас колеги. Аз лично като се кача в колата първата ми работа е да светна фаровете. Фаровете за мъгла ги ползвам винаги, когато пускам фаровете.
Мерцедес C180 97г. -> Р4572РХ
#20
Публикувано 09 октомври 2007 - 10:09
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително
намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини
не може да се използват самостоятелно.
(2) Допълнителна задна светлина за мъгла с червен цвят се използва само когато
видимостта е намалена под 50 метра.
Някои хора тълкуват закона както им е приятно. Предишната ми кола имаше халогени,които съответно бяха допълнително монтирани. Никога никой нищо не ми е казвал,че ги ползвам.Постоянно си карах само на халогени. ПОгледнете следния казус.. казва се "при налена видимост" поради ..... еди какво си И ДР.ПОДОБНИ УСЛОВИЯ! а сега освен магла дъжд сняг и каквото и да е какви "МЕТЕОРОЛОГИЧНИ" условия може да има!? които да са предпоставка за вкл. на тези светлини. Това е един спор, в който ако се захванеш един катаджия никога неможе да те обори... казваш,че видимостта е намалена цитираш му закона и го пращаш да пасе.
намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини
не може да се използват самостоятелно.
(2) Допълнителна задна светлина за мъгла с червен цвят се използва само когато
видимостта е намалена под 50 метра.
Някои хора тълкуват закона както им е приятно. Предишната ми кола имаше халогени,които съответно бяха допълнително монтирани. Никога никой нищо не ми е казвал,че ги ползвам.Постоянно си карах само на халогени. ПОгледнете следния казус.. казва се "при налена видимост" поради ..... еди какво си И ДР.ПОДОБНИ УСЛОВИЯ! а сега освен магла дъжд сняг и каквото и да е какви "МЕТЕОРОЛОГИЧНИ" условия може да има!? които да са предпоставка за вкл. на тези светлини. Това е един спор, в който ако се захванеш един катаджия никога неможе да те обори... казваш,че видимостта е намалена цитираш му закона и го пращаш да пасе.
#21
Публикувано 09 октомври 2007 - 16:30
Аз пък не сам съгласен с карането на ХАЛОГЕНИ без необходимост
и предните и задните заслепяват колкото и странно да ви изглежда (и аз не вярвах но имаше подобна дискусия при фиатките и в последствие се убедих)
Колкото и странно да ви се вижда и всички да си мислят - ама те светят долу и встрани факт е че поради голямата си мощност - заслепяват. Така че да ме прощават МАЙСТОРИТЕ дето жулят на халогени постоянно (не че и аз до преди годинка не бях лумпен)
За карането на къси две мнения няма - полезно, въпреки че не го спазвам, но затова пък Бенц-а има автоматично включване след запалване на двигателя.
и предните и задните заслепяват колкото и странно да ви изглежда (и аз не вярвах но имаше подобна дискусия при фиатките и в последствие се убедих)
Колкото и странно да ви се вижда и всички да си мислят - ама те светят долу и встрани факт е че поради голямата си мощност - заслепяват. Така че да ме прощават МАЙСТОРИТЕ дето жулят на халогени постоянно (не че и аз до преди годинка не бях лумпен)
За карането на къси две мнения няма - полезно, въпреки че не го спазвам, но затова пък Бенц-а има автоматично включване след запалване на двигателя.
#22
Публикувано 09 октомври 2007 - 17:05
При включени фарове автомобила се забелязва в огледалата за задно виждане много по-категорично!Затова на магистрала задължително вкл.късите-без значение зиме,или лете!Спор по този въпрос не може да има!А,и повечето шофьори и шофьорки са заплювци,и ако не си с вкл.фарове най-вероятно няма да те забележат,като ги изпреварваш и е много вероятно да те засекат!И още за фаровете за мъгла-заслепяват,дори и да са на мерцедес,и да са регулирани,както трябва!!!Затова съм твърдо"ЗА" да се наказват тези,които ги използват без нужда!
#23
Публикувано 09 октомври 2007 - 18:05
Не разбирам, откъде биха ви заслепявали толкова фаровете за мъгла в цедката? При мен отзад си светят стоповете, нищо друго. Отпред режим мъгла, дори и с четирите фарове включени, си свети едва-едва (силната светлина както ми обясниха би създавала ефекта на "светлинна стена" което е желателно да се избягва). Оттук ми идеше реч, че режима мъгла е "по-лек" - за колата и другите участници в движението.
Говоря за копче в положение 1 и 1' черно
Говоря за копче в положение 1 и 1' черно
190E 2.0 1992г. Бензин. Сив-металик. Седан.
#24
Публикувано 09 октомври 2007 - 18:14
Ами какво да ви кажа, аз паля колата и си пускам късите. И така си карам постоянно. Големия проблем в България е, че много хора карат с нерегулирани фарове, които ужасно заслепяват през нощта (случвало ми се е да отбивам, защото не виждам нищо) и доста пречат през деня. Така че най-важно е за мен са правилно регулираните светлини. Това лято карах доста извън града и поне аз забелязвам насрещен автомобил с включени фарове на по-голямо разстояние. За фаровете за мъгла, когато са правилно регулирани не ме дразнят. Вярно, че общата осветеност с тях е два пъти по-голяма, което води до известно заслепяване през нощта. Но предпочитам това, пред възможността срещу мен да се движи някой спортист с китайски лампи марка Хунцюжн от 100 вата, които светят навсякъде другаде но е и върху платното… Иначе фаровете за мъгла на Мерцедес (до основните) когато са включени нощно време определено дразнят (мое мнение), просто светят по високо отколкото светлини разположени в бронята. Друго което забелязвам, като се прибирам вечер – доста хора не им е ясно за какво служи задната светлина за мъгла. Еми за мъгла. Когато няма мъгла направо ти вади очите, особено ако са две.
#25
Публикувано 09 октомври 2007 - 19:40
Дядо поп за това си монтира боен фар на джипа да го врътка по-лесно по огледалата на хората. До сега не ми се е налагало. Иначе по думи на познати дългите на ланчата къртели мивки, за малко да ме бият.доста хора не им е ясно за какво служи задната светлина за мъгла. Еми за мъгла. Когато няма мъгла направо ти вади очите, особено ако са две.
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#26
Публикувано 10 октомври 2007 - 09:58
Не разбирам, откъде биха ви заслепявали толкова фаровете за мъгла в цедката? При мен отзад си светят стоповете, нищо друго. Отпред режим мъгла, дори и с четирите фарове включени, си свети едва-едва (силната светлина както ми обясниха би създавала ефекта на "светлинна стена" което е желателно да се избягва). Оттук ми идеше реч, че режима мъгла е "по-лек" - за колата и другите участници в движението.
Говоря за копче в положение 1 и 1' черно
Приятелю май си в голама грешка. При първото издърбване на ключа към теб светват предните светлини за мъгла познати като халогени (тези вътрешните) а при второто светва задната светлина за мъгла. ако на теб не ги светва нищо си смени крушката
#27
Публикувано 10 октомври 2007 - 10:16
Приятелю май си в голама грешка. При първото издърбване на ключа към теб светват предните светлини за мъгла познати като халогени (тези вътрешните) а при второто светва задната светлина за мъгла. ако на теб не ги светва нищо си смени крушката
Ама не е срамно да не знае човек нещо...
Аз съм карал години наред преди изобщо да разбера че има такава идея в автомобилостроенето
И накрая към колегата - не търси 2 крушки отзад - само в левия плафон има.
В десния има само дупка, без инсталация и фасонка.
#28
Публикувано 10 октомври 2007 - 11:24
KRANK, а, как се наглася режим за автоматично включване на светлините /късите/ ? W 124 -ките , имат ли такава опция?Приятелю май си в голама грешка. При първото издърбване на ключа към теб светват предните светлини за мъгла познати като халогени (тези вътрешните) а при второто светва задната светлина за мъгла. ако на теб не ги светва нищо си смени крушката
#29
Публикувано 10 октомври 2007 - 11:44
Сега по темата;фаровете за мъгла ги ползвам ВИНАГИ когато е тъмно и то при положение,че асфалтът е мокър.За мъгла,дъжд,снеговалеж и т.н. то е ясно.А извън темата съм ЗА ползването на късите светлини целогодишно.Защо?Ами съгласете се , вероятно на всеки от вас се е случвало след кратък летен,но силен дъжд да тръгне да изпреварва TIR например и уж няма никой насреща изведнъж изпод мъглата от вода (вдигната от камиона)изплува някой профан дето си кара колата само веднъж-дваж в годината.По принцип не е длъжен през юни да си включва светлините през деня.И какво става...?Курбаааан.А аматьори дал господ.
W124 260E 122Kw
#30
Публикувано 10 октомври 2007 - 12:27
Халогените на Мерцедеса заслепяват (или най-малкото са дразнещи) насрещното движение и колата пред тебе. През деня обаче аз включвам именно тях,защото работата им е "да бъдеш виждан", а не да ти осветяват пътя, нали е светло, щом се стъмни обратно - само къси. Според мене на тъмно освен, че е неприятна за другите шофьори, светлината на халогените създава много светло петно точно пред колата и увеличава контраста с пътя по-напред - влошава видимостта. Когато са само "къси" светлината е по слаба, обаче е насочена напред и осветявания участък е по-дълъг. Получава се същия ефект, както ако се намирате под улична лампа, която осветява на 3-4 метра около теб, но извън осветеното е непрогледен мрак.
За задната светлина за мъгла мисля, че е дори по-разнеща от дълги светлини в огледалото, особено в колона от коли по път с много завои.
За фарове тип "зенитен прожектор" и сини габарити no comment
За задната светлина за мъгла мисля, че е дори по-разнеща от дълги светлини в огледалото, особено в колона от коли по път с много завои.
За фарове тип "зенитен прожектор" и сини габарити no comment
светещи желетки, що сте толко нервни?
bliznatsite написаха: mn ne mi haresvat za6toto emblemata na mecedesa e kato mernik i izglezda 4e 6a te zastrelq
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни