Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Кога ползвате фаровете за мъгла?легалното и практичното


  • Please log in to reply
36 мнения по тази тема

#31 MB 230 TE

MB 230 TE

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 120 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ботевград
  • Автомобил:
    W124 230TE 1988
    W124 300D 1992
    W202 C200K 1997

Публикувано 10 октомври 2007 - 14:04

Сега по темата;фаровете за мъгла ги ползвам ВИНАГИ когато е тъмно и то при положение,че асфалтът е мокър.За мъгла,дъжд,снеговалеж и т.н. то е ясно.А извън темата съм ЗА ползването на късите светлини целогодишно.Защо?Ами съгласете се , вероятно на всеки от вас се е случвало след кратък летен,но силен дъжд да тръгне да изпреварва TIR например и уж няма никой насреща изведнъж изпод мъглата от вода (вдигната от камиона)изплува някой профан дето си кара колата само веднъж-дваж в годината.По принцип не е длъжен през юни да си включва светлините през деня.И какво става...?Курбаааан.А аматьори дал господ.


Напълно съм съгласен с колегата, да не казвам че ми взе мислите от главата. А именно случка от преди 2 месеца: Прибирам се доволен от почивката си на големия гьол (МОРЕТО), и пред мен ТИР. Времето беше лошо - вали дъжд. Естествено камионът вдига една "мъгла" от мокрия асвалт и нямах никаква видимост. Автомобилите насреща се разпознаваха само по включените фарове. Виждам аз пролука, в която няма насрешно движещи се автомобили и решавам да изпреварвам. Ляв мигач, втора и газ. Но в последния момент, насреща ИДИОТ със сива кола (а в тази обстановка тя не се вижда). Без включени светлини - Камикадзе. За секунда и се вписвахме във водещите новини на BTv. Изпреварих ТИР-а малко по късно разбира се, на малко по-сухо място, но нямаше да е така ако Идиота-Камикадзе си беше включил светлините. Било то къси или за мъгла.
Така че ще ме извиняват колегите, дали мнение по-рано от мен, на които не им изнася, но мисля че късите фарове трябва да се включват целогодишно.

Включете фаровете, спасете живот/и/

Пожелавам ви безаварийно шофиране.
  • 0
Публикувано изображениеПубликувано изображение

#32 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2836 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 10 октомври 2007 - 16:59

Фаровете за мъгла са си за МЪГЛА!И аз съм на мнението 4е трябва да се кара целогодишно на къси светлини,а това 4е изтощавали акумулатора много са глупости!
  • 0

#33 ico850

ico850

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 164 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна - Ивайловград

Публикувано 10 октомври 2007 - 18:26

И аз карам постояно с вкл. светлини те са свързани така че като дам за контакт си светват. Имам също и халогени заводски които са монтирани най-отдолу на бронята и те си светят постоянно, но за тях ми правят забележка и ме карат да ги изключвам ама акт още не са ми писали пък и само на излизане от Златни пясъци ме карат да ги изключвам явно, че катаджиите са на ясно със закона за разлика от другите полицай и с тях не съм имал проблем. Никога не гася фаровете, аз съм си свикнал да си светят постоянно и като се кача на друга кола все забравям да ги вкл. А онези тъпаци с постоянно вкл. задни светлини за мъгла направо са за съд ама кво да правят като другите им светлини едва тлеят. Особено са дразнещи на рено меган коуч те са от двата края на номера и направо ти вадят очите, а масово келешите които ги карат ги държат включени. АЗ ЕЛЕКТРОМЕР НА КОЛАТА НЯМАМ :4036:
  • 0

#34 Blond

Blond

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3955 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    C124 200E 1992
    S202 220CDI 11.1999
    W211 220CDI 04.2004
    C207 350CDI 06.2009
    W212 220CDI 11.2013
    W213 400d 07.2020

Публикувано 10 октомври 2007 - 20:17

Лично аз не смятам, че халогените на колата заслепяват насрещните или пред нея автомобили, но за задната светлина за мъгла - верно ми е идело да пребия не един малоумник, който ги светва ей така!
И с полицаи съм спорил - не помага.
Та - карам си на къси обикновено, а като има мъгла или намалена видимост - светвам и халогени.
Задните светлини за мъгла ги включвам само в екстремни ситуации на намалена видимост или като искам да стресна някой , лепнал се за задния ми номер (уж спирам).
И нямам проблеми де!
:flagMB new:
  • 0

#35 SAMURAIJACK

SAMURAIJACK

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3037 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Живота, Вселената и Всичко останало
  • Автомобил:
    C 140 CL 500 (weekend car)
    В историята:
    W124 260 E
    W124 E 300
    W126 S 500
    C140 CL500(US)

Публикувано 11 октомври 2007 - 19:18

Ако може да се изкажа и аз:)(къде без мене)
Карам автомобили целогодишно всякви типове и марки-занимавам се с професионално шофиране с висок риск-няма да изпадам в подробности-искам да ви споделя мойте наблюдения
карането на включени светлини не само че трябва да е задължително ами трябва и да се наказва много строго ако не се изпълнява-и то целогодишно=надявам се скоро закона да бъде променен и да е задължително цяла година-относно това колко харчи и дали харчи повече с включени светлини и как се изтощава акумулатора-ако има някой който смята че това е така-да си изхвърли касетофона,запалката,ел стъклата,осветлението на таблото...или най добре е да си купи колело....с динамо....:)
давам пример относно светлините-движите се зад по голям автомобил(бус,камион,джип)искате да изпреварите-поглеждате -чисто-тръгвате...и срещу вас идва сив автомобил слял се с асфалта който виждате мноооого късно-вариантите са няколко но нито един от тях не е приятен ,а има и трагичен такъв
подобен пример става когато тръгвате да изпреварвате и няма никой зад вас и изведнъж клаксони и светлинни клаксони(или цъкане на дългите)и пак неприятни историй-примери мога да дам хиляда...и един-не е в това въпроса-просто трябва да ни стане навик при качването-както си пускате касетофона например-така да си вклющчите и фаровете
относно халогените-двигателист каза почти всичко което мисля по въпроса,само ще добавя ,че на по новите автомобили халогенните светлини не са толкова силни и според мен е реззонно да се ползват в сумрачно време или на магистрала
относно стоп светлините и тия за мъгла-повечето хора който си пускат светлината за мъгла нямат никва идея че са го направили-подсетете ги:)-препоръчвам на моделите който нямат трети стоп да се сложи-не за друго (примерно да е някой гъзараки дето свети с надпис стоп или некви дискотеки-голема....ния е)а просто защото при включени светлини на повечето от старите модели трудно се различава като се натисне спирачката(особенно на опел)
и едно от най важните неща според мен-пак по Двигателист-
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ТРЯБВА ДА СЕ ВЪВЕДЕ СЕЗОННА ПРОВЕРКА И НАСТРОЙКА НА СВЕТЛИНИТЕ НА СТЕНД
когато колата ви е с регулирани светлини няма да заслепите никой-примерно с халогените на мерцедеса-аз ги използвам основно през деня-виждат се от далече и като са настроени не заслепяват никой
..та тва е от мен...знам ,че едва ли некой го е изчел цялото-но все пак ако има такива-поздравления:)
Успехи в живота и радост на пътя Ви пожелавам:)
  • 0
MERCEDESBENZCLCoupe C140  1902 4 (1)

#36 rotsen

rotsen

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 79 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Свищов
  • Автомобил:
    MB 190E; м.09.1988г. продаден !!!

Публикувано 14 октомври 2007 - 14:38

И аз карам постояно с вкл. светлини те са свързани така че като дам за контакт си светват. Имам също и халогени заводски които са монтирани най-отдолу на бронята и те си светят постоянно, но за тях ми правят забележка и ме карат да ги изключвам ама акт още не са ми писали пък и само на излизане от Златни пясъци ме карат да ги изключвам явно, че катаджиите са на ясно със закона за разлика от другите полицай и с тях не съм имал проблем. Никога не гася фаровете, аз съм си свикнал да си светят постоянно и като се кача на друга кола все забравям да ги вкл. А онези тъпаци с постоянно вкл. задни светлини за мъгла направо са за съд ама кво да правят като другите им светлини едва тлеят. Особено са дразнещи на рено меган коуч те са от двата края на номера и направо ти вадят очите, а масово келешите които ги карат ги държат включени. АЗ ЕЛЕКТРОМЕР НА КОЛАТА НЯМАМ :4036:

След влизане в сила на ПРОМЕНИТЕ В ЗАКОНА - за да не бъда постоянно под напрежение : ВКЛЮЧИХ или НЕ СВЕТЛИНИТЕ НА "190 Е"-ката - потърсих в INTERNET-а информация : има ли електронни устройства, които позволяват след стартиране на двигателя - АВТОМАТИЧНО ДА СЕ ВКЛЮЧВАТ т.н."КЪСИ" СВЕТЛИНИ НА "МЕРЦЕДЕСА"-а ? Оказа се, че има такива !!! В почти всеки град в българия има "електронни момчета", които ИЗРАБОТВАТ електронни устройства !! В гр.Свищов открих такъв младеж - закупих си това "чудо" - монтираха ми го на "Мерцедеса"-а - и.... нямам проблеми със СВЕТЛИНИТЕ !!! "Електронното" устройство е включено през цялата година !!! Стартирам автомобила - и "късите" светлини АВТОМАТИЧНО СЕ ВКЛЮЧВАТ !!!
ПОДДЪРЖАМА КОЛЕГИТЕ, КОИТО СЧИТАТ, ЧЕ ВЕЧЕ Е КРАЙНО НЕОБХОДИМО ПРЕЗ ЦЯЛАТА ГОДИНА ДА СЕ УПРАВЛЯВАТ АВТОМОБИЛИТЕ СЪС ПОСТОЯННО ВКЛЮЧЕНИ "КЪСИ" СВЕТЛИНИ !!! Това на никого не пречи !!! Животът е по-мил от всичко друго !!! Поздрави...
  • 0
Публикувано изображение

#37 krasch

krasch

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1103 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Горна Оряховица

Публикувано 14 октомври 2007 - 16:45

Здравейте , аз например когато се кача на магистралата винаги съм с включени светлини в това число и халогените за мъгла , не мисля че заслепяват а в повечето случай помагат , няма значение дали е зима или лято , но в градско ги включвам много рядко или само когато има намлена видимост.Подкрепям приемането на закона светлините да бъдат включени през цялата година , защото по пътищата има много които не ги включват и така застрашават останалите.

НЕ СЕ БОИТЕ ВКЛЮЧВАТЕ СИ СВЕТЛИНИТЕ ВИНАГИ , ТЕ ВСЕ ПАК НЕ СА ЗАКАЧЕНИ КЪМ ЕЛЕКТРОМЕРИТЕВИ В КЪЩИ!!!!!!!!!!
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни