Цифри, които сами подсказват за две неща - висок адреналин на човека зад волана и мнооооого стопени гуми.
На немските журналисти, поканени на един тест, Ясмин Вет от Väth Motortechnik обещава “незабравим бял специалитет”. “Пишещите братя” от Германия очакват някоя от новите S-класи със 600 к.с. или някой тунингован SLR McLaren - но не, “снежнобелият жребец” е Mercedes SLK с добавката V58 към името - V е използвано заради Väth, а 58 - заради работния обем. И какво толкова - с 0,3 л повече от серийните 5,5 при SLK 55 AMG?

Ауспуховата система завършва с четири тръби ... само леко оптично подобрения, ще си кажете вие - само дето звукът, който тя произвежда далеч не е като при серийния модел... Един бърз поглед в data sheet-а на автомобила веднага показва, че изпускателната система заедно с металните си катализатори струва колосалните 6000 евро!
След няколко бърнаута тестовете започват - от 0 до 100 км/ч роудстърът се ускорява само за 4,7 секунди или с 0,3 по-малко, отколкото SLK 55 AMG. Немските аутобани, прочути с липсата на скоростен лимит, дават чудесни възможности за тестване на максималните километри в час, които един автомобил може да достигне.

При Väth V58 стрелката на скоростомера достига цифрата 305, благодарение на отстраняването ограничителя до 250. Всичко това е много хубаво, но трудно би впечатлило журналистите на AUTOTUNING например, които са имали досег с автомобили с по 500-600 “коня”.
Явно, за да се усетят истинските качества на автомобила, той трябва потанцува върху асфалта - няма проблем. ESP-системата се изключва, 7-степенният автоматик се включва ръчно на 1.предавка, с левия крак се натиска спирачката, с десния - газта до дупка! Няколко секунди минават, докато широки усмихват се разтягат по лицата на забавляващите се в кабриото. Дебела димна вълна се образува около мерцедеса, човек би помислил, че той се е запалил, ако не беше ревът на V-образния “осмак”. Колкото и странно да звучи, усещането при мириса на изгоряла гума и скъп V-Power е толкова приятно, колкото и усещането при досег с нежните рамене на полугола жена...

Освен за дрифтинг, V58 става и за перчене пред мадамите - запознатите от тях откачат при вида на 19-ките с черна звезда. А ако познавач види SLK-то, то той несъмнено ще остане впечатлен от огромните 380-милиметрови спирачни дискове.
----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- -----
