ИНЖЕКЦИОНИKE J TRONIC НА 124 200ТЕ 90Г.
Започната от vladokos, 21 сеп 2007 - 12:03:37
17 мнения по тази тема
#16
Публикувано 28 септември 2007 - 09:45
Моля кажете ми този потенциометър за който си говориме дали е този който е на тялото на дебитомера дали е правоъгълен с трипътен куплунг на механичната инжекция или е някой друг и ако е той дайте някаква цена за диагностиката и смяната на потенциометъра с труд и части. И с колко е паднал разхода на гориво след това?
#17
Публикувано 28 септември 2007 - 16:06
Моля кажете ми този потенциометър за който си говориме дали е този който е на тялото на дебитомера дали е правоъгълен с трипътен куплунг на механичната инжекция или е някой друг и ако е той дайте някаква цена за диагностиката и смяната на потенциометъра с труд и части. И с колко е паднал разхода на гориво след това?
Правоъгълен черен с трипътен куплунг е. Можеш да провериш дали е наред като вържеш волтметър на 1-ви(маса) и 2-ри пин (потенциометричен сигнал). Буксата се разглобява, така че можеш да закачиш на 1-ви и 2-ри пин по едно крокодилче без да дупчиш с карфица кабелите. На празен ход трябва да дава около 0.7V и да нараства при подаване на газ.
Ако обаче е повреден ще имаш кофти празен ход и кофти ускорение.
Потенциометърът се настройва като му се променя позицията. В двата му края има две дъговидни капачета, под всяко от които има по два болта-звезда торкс 15. Обаче веднъж разцентровано, трудно се напасва точно.
Иначе май е доста дефицитна част. Не се произвежда вече. В Ивайджет предлагат целия модул с главата на инжекциона и е над 1000 лева - не си направих труда да запомня защото ми беше извън кривата на бюджета.
Иначе можеш да провериш ламбда сондата. На десния калник, отдясно на акумулатора има продълговата черна кутийка, в която са буксите за ламбда сондата. Има една плоска с два кабела и една кръгла с един кабел. Трябва ти тази кръглата. Без да я изключваш премери на загрял двигател на празен ход напрежението. Тук вече май ще ти трябва карфица.
Та напрежението трябва да се мени постоянно и да е в рамките на 0,2-0,8 V. Под 0,2 е бедна, над 0,8 е богата сместа. При мен на празен ход играе между 0,2-0,6
Има още едно място откъдето можеш да провериш смесо-образуването.
На левия калник - диагностичния конектор. Той е една кръгла кутийка с капаче на винт. Под капачео има 9 изхода.
Замери напрежението между изход 2 и изход 3. Ако мултицета ти има duty cycle мери duty cycle, ако не - мери напрежение. На включен контакт и неработещ двигател трябва да е около 4V (70% duty cycle). На загрял работещ двигател трябва да е между 6 и 7 волта (50% duty cycle) с леки колебания (двигателят работи в затворен цикъли получава информация от ламбда сондата). При подаване на газ трябва тази стойност да се покачва.
Ако не е в норми може да се коригира от болта за корекция на сместа, но корекциите трябва да се правят много внимателно и да се изчаква 10 секунди да се стабилизира сместа.
Толкова от мен.
Ако това не помогне бягай на майстор.
#18
Публикувано 12 октомври 2007 - 11:17
Много съм благодарен на всички за мненията схемите и коментарите по тази доста болна тема. Оправих я тази кола но не разбрах как. Смених комплект дроселова клапа, дебитомер с потенциометъра на него, инжекционната глава с регулатора на нея с втора ръка от друга кола за която ми казаха че до преди да я разфасоват за части след удар е харчила около 10-11л. и е работира много добре и явно не са ме излъгали защото сега положението и съвсем различно. Закачихме газоанализатора и регулирахме сместа до 1.20 СО. От началото черния пушек при форсиране отсана но разхода веднага намаля с около 4-5литра на градско а след като я покарах около 300км. явно започна да изчиства натрупаните сажди в гърнетата и сега почти не пуши черно. Смятам скоро да я изкарвам на извънградско и ще засека колко ще даде като разход и да доиздухам гърнетата окончателно. От какво се оправи така и не разбрах но е едно от всичко това което казах че съм сменил много съм доволен и върви като луда и харчи малко. А моята кола по принцип няма ламбда сонда. За сега още не знам колко харчи защото забравих вече кога съм го напълнил резервоара но съм минал 300км.само градско и стрелката седи малко преди средата а преди за този пробег стрелката падаше доста под средата и минавах около 100км.с оставащото гориво. Надявам се че на дълго ще свали още.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни