Ето ме след отпуск, бодър като репичка и с готова чуденка пак около пустото масло...
Няма отърване от тая тема, ей

Не, въпроса не дежурния - какво да бъде, или поне не основно това

Та на самия въпрос:
Значи в началото на лятото напълних 15W50 полусинтетика на Мотул. Ей ТОВА.
Реших лятото да бъде с по-голям вискозитет при работни режими и до това пътуване ефекта който ме притеснява не съм го забелязвал.
Очевидно не ми тежи много крака

На път за морето обаче, оказах се в следната ситуация:
При по-продължителна работа на мотора между 3000 - 3500 оборота, лампата за ниво на маслото светва.
Като намаля оборотите под тези или изключа от скорост за малко, лампата изгасва.
И после пак същото.
Спрях на едно място за да видя нивото и не ми хареса - беше ниско, но над минимума и не долях.
След като пристигането на големия гьол, направих няколко наблюдения:
- След доста продължителен престой, нивото на маслото си отива малко под максимума.
Имам предвид една нощ, например.
Ето толкова става.
- До 20мин след гасене на мотора и достигната нормална работна температура обаче, нивото на маслото е доста ниско.
Ето го.
На връщане ми писна да гледам тази жълта светлина и долях около 200гр.
Лампата не е светила от тогава но и снимки на нивото след престой не съм правил.
Предполагам че ще бъде над тази снимка, тоест максимум.
Та въпроса е дали този ефект на бавно оттичане на маслото го дължа на вискозитета (15W50) или би трябвало да търся друг проблем?
Все си мисля че двадесетина минути са напълно достатъчно време да се завърне и последното масло в картера?
Особено при топъл мотор.
Или кофти масло?
Защото ситуацията не е нормална и проблем определено има.
Явно е че при високи обороти се засмуква по-голямо количество масло, което не успява да се върне овреме в картера.
Затова и лампата индикира ниско ниво - съвсем вярно.
Изключвам варианта за проблем с датчика - вече казах какви са ми аргументите.
След около 3к километра се задава смяна и със сигурност ще бъде някакво xW40.
Ще се види след това дали този ефект ще се запази.
Мисля тогава да мина на пълна Приста синтетика за зимата - цената е около 18лв/литър и е колкото на мотула с който съм в момента.
Пък и на етикета му пише че покрива MB229.3 спецификация.
Всъщност марката няма значение но мисля да пробвам именно това все пак.
Интересно ми е мнението ви за проблема в момента, обаче.
Мисля че някой спомена да е карал с 15W50 наскоро и мисля че беше mbentz.
Пламене при теб имаше ли го този момент с нивото?
Иначе с изключение на този инцидент, мерцедеса за сетен път доказа че е невероятно удоволствие да бъде каран.
И че човек може да разчита на него.
5 човека + 1 дете и пълен багажник - как пък с нищо не показа че съм го затруднил.
Евала, това е колата...
Forever and ever!

Благодаря @ll
