Към съдържанието

  •  

Снимка

За нивото на маслото


  • Please log in to reply
15 мнения по тази тема

#1 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 14 септември 2007 - 23:03

Здравейте,
Ето ме след отпуск, бодър като репичка и с готова чуденка пак около пустото масло...
Няма отърване от тая тема, ей :rolleyes:
Не, въпроса не дежурния - какво да бъде, или поне не основно това ;)
Та на самия въпрос:

Значи в началото на лятото напълних 15W50 полусинтетика на Мотул. Ей ТОВА.
Реших лятото да бъде с по-голям вискозитет при работни режими и до това пътуване ефекта който ме притеснява не съм го забелязвал.
Очевидно не ми тежи много крака :)

На път за морето обаче, оказах се в следната ситуация:

При по-продължителна работа на мотора между 3000 - 3500 оборота, лампата за ниво на маслото светва.
Като намаля оборотите под тези или изключа от скорост за малко, лампата изгасва.
И после пак същото.
Спрях на едно място за да видя нивото и не ми хареса - беше ниско, но над минимума и не долях.
След като пристигането на големия гьол, направих няколко наблюдения:

- След доста продължителен престой, нивото на маслото си отива малко под максимума.
Имам предвид една нощ, например.
Ето толкова става.
- До 20мин след гасене на мотора и достигната нормална работна температура обаче, нивото на маслото е доста ниско.
Ето го.

На връщане ми писна да гледам тази жълта светлина и долях около 200гр.
Лампата не е светила от тогава но и снимки на нивото след престой не съм правил.
Предполагам че ще бъде над тази снимка, тоест максимум.

Та въпроса е дали този ефект на бавно оттичане на маслото го дължа на вискозитета (15W50) или би трябвало да търся друг проблем?
Все си мисля че двадесетина минути са напълно достатъчно време да се завърне и последното масло в картера?
Особено при топъл мотор.
Или кофти масло?

Защото ситуацията не е нормална и проблем определено има.
Явно е че при високи обороти се засмуква по-голямо количество масло, което не успява да се върне овреме в картера.
Затова и лампата индикира ниско ниво - съвсем вярно.
Изключвам варианта за проблем с датчика - вече казах какви са ми аргументите.

След около 3к километра се задава смяна и със сигурност ще бъде някакво xW40.
Ще се види след това дали този ефект ще се запази.
Мисля тогава да мина на пълна Приста синтетика за зимата - цената е около 18лв/литър и е колкото на мотула с който съм в момента.
Пък и на етикета му пише че покрива MB229.3 спецификация.
Всъщност марката няма значение но мисля да пробвам именно това все пак.

Интересно ми е мнението ви за проблема в момента, обаче.
Мисля че някой спомена да е карал с 15W50 наскоро и мисля че беше mbentz.
Пламене при теб имаше ли го този момент с нивото?

Иначе с изключение на този инцидент, мерцедеса за сетен път доказа че е невероятно удоволствие да бъде каран.
И че човек може да разчита на него.
5 човека + 1 дете и пълен багажник - как пък с нищо не показа че съм го затруднил.
Евала, това е колата...

Forever and ever!

:icon_coolgrin:

Благодаря @ll ;)
  • 0

879897.png


#2 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 14 септември 2007 - 23:20

Знайш,че не помня много и за тва не си писал кво караш нали,да ми е гадно. :flagMB new:

Снощи карах един нов дизел,ма толко нов,че имаше 7 минути работа на мотора.На пръчката за маслото бележка - проверка на масло след 10 минути,гасиш и чакаш 10 минути и проверяваш.

Това твойто много мързеливо ми се струва,мойто студено/топло ми дава разлика 30% от пръчката,на студен мотор сам малко под максимума. - MPAKA

На дизела карам 15W40 и топъл/студен разликата е около половината на пръчката.

Да не ти е подбиван картера,да си го удрял някъде тия дни?

:offtopic1: Няма голяма връзка с темата,но на 1400 коня мотор му слагаме 20 галона масло,между минимум и максимум е около 3 галона,че и горница,между топъл и студен мотор разликата е около 5 галона на пръчката.
  • 0
.

#3 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 14 септември 2007 - 23:35

Знайш,че не помня много и за тва не си писал кво караш нали,да ми е гадно. :flagMB new:

Снощи карах един нов дизел,ма толко нов,че имаше 7 минути работа на мотора.На пръчката за маслото бележка - проверка на масло след 10 минути,гасиш и чакаш 10 минути и проверяваш.

Това твойто много мързеливо ми се струва,мойто студено/топло ми дава разлика 30% от пръчката,на студен мотор сам малко под максимума. - MPAKA

На дизела карам 15W40 и топъл/студен разликата е около половината на пръчката.

Да не ти е подбиван картера,да си го удрял някъде тия дни?

:offtopic1: Няма голяма връзка с темата,но на 1400 коня мотор му слагаме 20 галона масло,между минимум и максимум е около 3 галона,че и горница,между топъл и студен мотор разликата е около 5 галона на пръчката.


Сори, W210 с 2,5 дизел - OM605.912
Точно това се чудя и аз, доста мудно ми се струва.
Утре ще видя как е нивото на топло/студено след доливането и ще докладвам - са лампа не свети.
Ще погледна картера но не ми е правило впечатление да е подбиван, най-малко пък тези дни :dontknow:
  • 0

879897.png


#4 LYNX

LYNX

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2380 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 15 септември 2007 - 00:08

Картера е алуминиев-забравяме за подбитости и изкривяване!

Колега Еспер,как беше със старото масло-святкаше ли нивомера?

Слагай му 5/40,...10/40

Ако не се оправи,провери каналите за оттичане/в главата-вертикални са/ да нема нагар!
Не се засягай,но дори и с хубави масла се случва да се събере нагар по каналите около 4/5 цилиндър-такава е конструкцията!
Пуска се 8 мм стебло и се проверява дали каналите са проходими!

При условие че каналите са чисти-смени нивомера!

Успех
  • 0

#5 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 15 септември 2007 - 07:53

Картера е алуминиев-забравяме за подбитости и изкривяване!

Колега Еспер,как беше със старото масло-святкаше ли нивомера?

Слагай му 5/40,...10/40

Ако не се оправи,провери каналите за оттичане/в главата-вертикални са/ да нема нагар!
Не се засягай,но дори и с хубави масла се случва да се събере нагар по каналите около 4/5 цилиндър-такава е конструкцията!
Пуска се 8 мм стебло и се проверява дали каналите са проходими!

При условие че каналите са чисти-смени нивомера!

Успех


Сега като се замисля - да, случвало се е и със стартото масло.
Погледнах си писанията - средно съм доливал около 70гр на 1000км.
А съм доливал именно по тази причина - лампата.
Просто до сега не бях обръщал че има толкова голяма разлика в нивата при топъл/студен мотор.
И че се стича толкоз бавно.
Само че старото масло не знам какво е било, предишен собственик и т.н.
Каза ми че бил някакъв полусинтетичен мотул пак.

Това за обидата ме разсмя, честно - да не би да държа контролен пакет акции в Мотул че да го вземам навътре :D

Колкото до картера, почти съм сигурен че не е алуминий - метален е.

Хъм, до тези маслоотвеждащи канали как се стига - трябва да се свалят двата пластмасови капака на главата ли?
Предполагам че ТОВА не е достатъчно?
Ще го направя това задължително, на следващата смяна.
Само ме притеснява ситуацията в която има нагар, аз го избутам в картера с тая пръчка и дали ще успея да го изкарам през пробката при смяната?
  • 0

879897.png


#6 Denislav

Denislav

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 76 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 15 септември 2007 - 08:57

В твоят случай с бавно-оттичащото се масло, слушай ЛИНКС, защото си спомням на една снимка беше показал новото си масло, заедно с промивно масло. Ако си промивал, много е вероятно да си задръстил или затлачил някой канал! Сори, че те плаша така, ама това е доста неприятен ефект. Не знам обаче как може да се разбере има ли затлачен маслен канал.

Имам и аз същият мотор като тебе 605.912. И аз много четох и много се чудех за маслото при първата ми смяна преди 3 месеца.
Това, което аз знам за нашия мотор е че това е високооборотен дизел, с многоклапанна система (20 клапана) и трябва да се ползва с пълна синтетика. Без значение, че няма турбо компресор. От сайта на кастрол препоръчват 5х-40. Спецификацията ни трябва да е 229.3, а не 229.1. Аз сега съм с един Шел дизел полусинтетика 10х-40 за през лятото. (не съм фен на марката, но реших това да взема, че поне е сигурно, че не е менте). И на мен ми предстой смяна след месец два (7500км) и съм наумил да взимам ESSO Ultron diesel 5x-40. Ще е идеално за зимата. Има го във всички списъци като масло 229.3. И цената е малко по-ниска от Мобил-а, а пък са и двете от една и съща фирма.

Ако решиш да сравниш нещо как работи на друга такава кола, свиркай. С удоволствие ще помогна.
  • 0

#7 LYNX

LYNX

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2380 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 15 септември 2007 - 10:03

Сега като се замисля - да, случвало се е и със стартото масло.
Погледнах си писанията - средно съм доливал около 70гр на 1000км.
А съм доливал именно по тази причина - лампата.
Просто до сега не бях обръщал че има толкова голяма разлика в нивата при топъл/студен мотор.
И че се стича толкоз бавно.
Само че старото масло не знам какво е било, предишен собственик и т.н.
Каза ми че бил някакъв полусинтетичен мотул пак.

Това за обидата ме разсмя, честно - да не би да държа контролен пакет акции в Мотул че да го вземам навътре :D

Колкото до картера, почти съм сигурен че не е алуминий - метален е.

Хъм, до тези маслоотвеждащи канали как се стига - трябва да се свалят двата пластмасови капака на главата ли?
Предполагам че ТОВА не е достатъчно?
Ще го направя това задължително, на следващата смяна.
Само ме притеснява ситуацията в която има нагар, аз го избутам в картера с тая пръчка и дали ще успея да го изкарам през пробката при смяната?






Щом и със предишното масло ти се е случвало да ти свети лампата за нивото-забрави за каналите в главата!
100% са проходими,а и драстичен разход на масло нямаш/един от признаците за частично запушен канал/....
Сам казваш че 70гр масло ти решават проблема с нивомера1
Самите нивомери са така конструирани/с биметален вентил на камерата /.....,че се повреждат/стават много чувствителни при малка промяна на нивото в картера/

смени нивомера !

Успех!
  • 0

#8 mitun

mitun

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 616 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W201 230E '88
    W202 250D '95
    S210 200K '01

Публикувано 15 септември 2007 - 11:35

Първо да отбележа, че два пъти казваш за маслото 10W50, а на етикета пише 15W50, предполагам че е случайна грешка или си сложил друга снимка?
Сега да ти кажа, че мойто масло е 15W50 само, че 4100 http://www.prospeed........1752&p=3681 наливно вече трета смяна. Двигателя е 605.910 и в книжката пише 7 литра не доливам за 9-10 хил дори и грам (старата 190 дето беше 350 хил.км като я почнах с това масло спря да харчи!!!) последният път обаче смених масларя и той вика 6,5 литра!? -"Сипи 7, винаги слагам толкова" ( в книжката на колата пише Ц250 -7л.) той "-Не, много е!" Добре, че ми даде половинката, защото точно след ходенето до морето ги долях-нивото беше под средата на двата белега. Сега е ОК.Интересно, че с Пламен (mbenz) като съм си говорил също ми казва, че налива по 6,5 л -уж и на трима ни двигателите за 250 20V.Ти колко сипваш при смяна?
Понеже Пламен много го хвали хидрокрека на Mobil 5W40 мисля и аз да налея такова за студеното полугодие. Мислех да пробвам 5W50 Мобил, обаче е 30лв литъра егати
  • 0
Публикувано изображениеПубликувано изображение
светещи желетки, що сте толко нервни?
bliznatsite написаха: mn ne mi haresvat za6toto emblemata na mecedesa e kato mernik i izglezda 4e 6a te zastrelq

#9 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 15 септември 2007 - 12:28

И аз съм забелязал,че мноооого дълго се оттича маслото на мотора!За да е истинско показанието на пръчката изчаквам 2 часа поне!А и е много важно колата да е хоризонтална и да няма наклон-нито страничен,нито надлъжен!!!!!!!Инак се получават драстични разлики!И мисля,че вискозитета на маслото не е от значение за оттичането му при загрял двигател!А,хидрокрека на Мобил 5/40 го използвам/вчера направих трета смяна/,защото определено само с него мотора е доста по-тих от 2500 об/мин. нагоре!С всички други масла започваше да се чува едно ручене,бръмчене,което много ме дразнеше!

Доливам точно 6,5литра при смяна и нивото е 3мм. под максимума.
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#10 ENOXELA

ENOXELA

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4188 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 15 септември 2007 - 16:19

Хайде сега и един :offtopic1: и то здрав.
Имаше предложение от един пич,да зарежем нашите "търговци" и да си поръчаме един варел с масло от немско,трябва само да се спрем на Марка и модел и да видим колко човека ще подкрепят идеята.
  • 0

#11 DeyanIYI

DeyanIYI

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 36 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:хладно оръжие и красиви жени

Публикувано 15 септември 2007 - 16:55

аз съм ЗА1. Да си купил един варел масло от немско.
  • 0
I bite my time

#12 hijacker

hijacker

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 192 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Амстелвейн
  • Интереси:Музика, компютри, автомобили, нови филми, пътувания, спортове и др.
  • Автомобил:
    Мерцедес 190Е 1.8
    Шкода Октавия 1.9ТДи
    Шкода Фабия 1.2ТСИ

Публикувано 15 септември 2007 - 17:57

Здравейте колеги,
Само да споделя с Esper, че аз също карам с маслко 15w50 и се наблюдава същия симптом. При загрят двигател и високи обороти(качване на нагорнища) лампата за маслото светва от време на време и после си гасне. Индикацията на маслото при загрял двигател от щеката е много близко до минимума, може би с 3-4 милиметра над минимума. А при студен двигател(след 1 ден да кажем) нивото на маслото е в златната среда.

Предполагам това се дължи на типа масло - натурално - Кастрол 15-50.

Но поне първоначалния проблем, заради който минах на това маслко изчезна - налягането при загрял двигател на свободен ход падаше до 0.3 показание, което беше плашещо.

Остават около 1 000 км. до 10 000км, и смятам да го сменя с 10-40 по възможност пак натурално за зимата.

Поздрави,
-Николай
  • 0

#13 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 16 септември 2007 - 00:01

Самите нивомери са така конструирани/с биметален вентил на камерата /.....,че се повреждат/стават много чувствителни при малка промяна на нивото в картера/

смени нивомера !

Успех!


ОК, ще проверя как стоят нещата около нивомера в понеделник при Ивайжет но имам чувството че няма да са розови...
Поне не достатъчно че да оправдаят смяната.
Може би при подмяна на маслото ще го сваля за да го огледам дали не мога да му помогна с нещо.
Почистване или нещо си.
Аз си мислех че е просто поплавък, без биметални пластини както е при италианките.
Поне се сваля лесно - на 2 или 3 болта 6мм е ;)

В твоят случай с бавно-оттичащото се масло, слушай ЛИНКС, защото си спомням на една снимка беше показал новото си масло, заедно с промивно масло. Ако си промивал, много е вероятно да си задръстил или затлачил някой канал! Сори, че те плаша така, ама това е доста неприятен ефект. Не знам обаче как може да се разбере има ли затлачен маслен канал.

Имам и аз същият мотор като тебе 605.912. И аз много четох и много се чудех за маслото при първата ми смяна преди 3 месеца.
Това, което аз знам за нашия мотор е че това е високооборотен дизел, с многоклапанна система (20 клапана) и трябва да се ползва с пълна синтетика. Без значение, че няма турбо компресор. От сайта на кастрол препоръчват 5х-40. Спецификацията ни трябва да е 229.3, а не 229.1. Аз сега съм с един Шел дизел полусинтетика 10х-40 за през лятото. (не съм фен на марката, но реших това да взема, че поне е сигурно, че не е менте). И на мен ми предстой смяна след месец два (7500км) и съм наумил да взимам ESSO Ultron diesel 5x-40. Ще е идеално за зимата. Има го във всички списъци като масло 229.3. И цената е малко по-ниска от Мобил-а, а пък са и двете от една и съща фирма.

Ако решиш да сравниш нещо как работи на друга такава кола, свиркай. С удоволствие ще помогна.


Мисля си че промивното масло не може да доведе до такива последици.
Естествено не знам какво съдържа, но съм почти сигурен че няма такива активни съставки, каквито се онези флакончета с някаква субстанция дето се сипва в маслото точно преди смяна.
Доста обикаляне ми костваше да намеря промивно масло - почти навсякъде продават онези препарати!
Аз обаче такова нещо няма да доближа...
Едно време просто ползвахме трансформаторно за тази цел.

Мерси за предложението, ще го имам предвид.
Всъщност същото важи и за теб ;)


Първо да отбележа, че два пъти казваш за маслото 10W50, а на етикета пише 15W50, предполагам че е случайна грешка или си сложил друга снимка?Сега да ти кажа, че мойто масло е 15W50 само, че 4100 http://www.prospeed........1752&p=3681 наливно вече трета смяна. Двигателя е 605.910 и в книжката пише 7 литра не доливам за 9-10 хил дори и грам (старата 190 дето беше 350 хил.км като я почнах с това масло спря да харчи!!!) последният път обаче смених масларя и той вика 6,5 литра!? -"Сипи 7, винаги слагам толкова" ( в книжката на колата пише Ц250 -7л.) той "-Не, много е!" Добре, че ми даде половинката, защото точно след ходенето до морето ги долях-нивото беше под средата на двата белега. Сега е ОК.Интересно, че с Пламен (mbenz) като съм си говорил също ми казва, че налива по 6,5 л -уж и на трима ни двигателите за 250 20V.Ти колко сипваш при смяна?
Понеже Пламен много го хвали хидрокрека на Mobil 5W40 мисля и аз да налея такова за студеното полугодие. Мислех да пробвам 5W50 Мобил, обаче е 30лв литъра егати


Да, грешката е моя и случайна - сори ако съм заблудил някой.
Маслото в момента е това от снимката - серия 6100, 15W50.
Преди него беше 10W40, или поне такова ми казаха че е като купувах колата.
При смяната налях точно 6 литра и нивото при студен двигател беше ето толкова.
Всъшност трябва да бъде 7 литра!
Тогава обаче не знаех - в Проспийд гледаха някакъв каталог и казаха 6 литра :(
Аз взех 7 все пак и сега доливам от литъра, който ми остана.
Ето какви данни дават за двата типа мотори:
ОМ605.911 (W124) - 6,5 литра
ОМ605.912 (W210) - 7 литра.
Не знаех и особеността че нивото е толкова зависимо от толкоз фактори...

Предполагам че при 7 литра нивото при студен мотор ще иде на максимум, при работни режими ще стига средата.
Очевидно в още при смяната съм карал на границата при което е трябвало да светне лампата.

Благодаря и на mbentz и hijacker - очевидно отцеждането при тези мотори е по-лениво.
Нямах идея за това.
А като се има предвид и че съм карал с по-малко масло от това по каталог, май светването на лампата е съвсем нормално в този случай...
Днес сутринта погледнах пак нивото на студено - точно на средата :o
Направо не знам как докарах тази снимка с максимума от първия пост :dontknow:
Освен колата да е не е била точно хоризонтално, или пък съм опрял пръчката някъде при ваденето...
Това е егаси хазарта - за първи път се сблъсквам с такава ситуация. :0_evil:


Следващата смяна - 5W40.
В първия пост писах за Приста Ултра.
Мисля че цени от порядъка на 26-27 лв за литър са абсурдни.
Поне за мен 18лв/литър е разумния таван.
А освен това, колкото и еретично да звучи на пръв поглед, изобщо не мисля че това масло е лошо.

Благодаря на всички за отговорите ;)
  • 0

879897.png


#14 radolinio

radolinio

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 35 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна

Публикувано 16 септември 2007 - 06:08

аз карам с минерално елф-трофи (мв 190 2.5)
поглеждам нивомера след като съм минал 10000 км,а сменям маслото на 12000 и ако щете вярвайте не доливам нито капка ,и така е от 3 години откакто монтьора ми препоръча това масло.
  • 0

#15 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 16 септември 2007 - 21:00

Почни да го сменяш на 7000 щом си доволен от колата. :icon_coolgrin:
  • 0
.




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни