Към съдържанието

  •  

Снимка

как се разглобява кардана на 190


  • Please log in to reply
13 мнения по тази тема

#1 martijeff

martijeff

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 62 Мнения:
  • Град:Vratza
  • Интереси:GSM-service,CAR-alrm,......................

Публикувано 04 юли 2007 - 20:46

Имам в предвид предната част на кардана тази която е от към скоростната кутия, като го раздвижа на пред и на зад с ръка има малък луфт а и гуменото каре предното е за смяна как се сваля че нещо недоумявам
  • 0

#2 Liusi Purata

Liusi Purata

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 289 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Off Road
    риболов
    ретро автомобили
  • Автомобил:
    W126 - 260 SE, 1987
    Polaris 800 EFI, 2007
    Lada Niva 1600

Публикувано 04 юли 2007 - 21:38

Имам в предвид предната част на кардана тази която е от към скоростната кутия, като го раздвижа на пред и на зад с ръка има малък луфт а и гуменото каре предното е за смяна как се сваля че нещо недоумявам

Гуменото каре е с 6 болта, три към фланеца на кардана и три към фланеца на скоростите. Така и отзад.
Трябва да го свалиш и отзад, висящия лагер, също.
Има едни малки зъбчета отстрани на каретата, и ако не са сваляни отдавна, щангата, чука и мамата...
В двата края на кардана в центъра, има едни втулки, напръв поглед са все едно от кардана, само че те центрират кардана в двата края, на едни "пишки" дето стърчат от фланците на скоростите и диференцияла.
Та тези втулки, са метало гумени, като отвън са метални, гума, а отвътре са с бронз, защото приплъзват по онези "пишки" на фланците при движение на колата.
Внимавай с тях, огледай ги внимателно и ако са разбити ги смени, защото те пораждат следните повреди,
Тресене, разбиване на карданния вал, късане на гумените карета.
Много хора сменят карета, докато се усетят за тези втулки.
Успех.
  • 0

#3 icko_h

icko_h

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 59 Мнения:

Публикувано 04 юли 2007 - 23:09

здравейте колеги и аз имам сащия проблем с карето но не можах да разбера дали се сменя цяло каре или само жтулките щото моето каре не е напукано но кардана се движи на прет на за-зад и аз съм в невидение ако някой има по подробна информация да помага.
Благодаря предварително
  • 0

#4 martijeff

martijeff

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 62 Мнения:
  • Град:Vratza
  • Интереси:GSM-service,CAR-alrm,......................

Публикувано 05 юли 2007 - 20:41

разбрах от каде е идвал луфта на предната част на кардана а именно от гуменото каре което е от към скоростната кутия, само неми стана ясно това до гуменото каре каквое нещо като метална гривна в средата с гума а в гумата дупки в които влизат нещо като втулки идващи от гуменото каре
  • 0

#5 martijeff

martijeff

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 62 Мнения:
  • Град:Vratza
  • Интереси:GSM-service,CAR-alrm,......................

Публикувано 05 юли 2007 - 20:48

Някои може ли да каже дали това гумено каре (2024101215) на ФЕБИ ще стане за 190, на външен вид е малко по различно от сегашното в смисъл такъв то е кръгло а моето е шестоъгълно а иначе дупките пасват точно
  • 0

#6 martijeff

martijeff

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 62 Мнения:
  • Град:Vratza
  • Интереси:GSM-service,CAR-alrm,......................

Публикувано 05 юли 2007 - 22:20

имали значение като съм извадил предната част на кардана от шлиците които са до висящият лагер после как ще го сложа
  • 0

#7 nick chuck

nick chuck

    Почетен член на МБКБ

  • Почетни членове на МБКБ
  • 520 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Преслав
  • Интереси:Спортни купета МБ

Публикувано 06 юли 2007 - 08:15

Карето е 300 лева. но има и карета за 100 лв. за такси избирай!! :bigemo_harabe_net-110:
  • 0
Един за всички, Всички за един!
Публикувано изображение

#8 martijeff

martijeff

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 62 Мнения:
  • Град:Vratza
  • Интереси:GSM-service,CAR-alrm,......................

Публикувано 06 юли 2007 - 16:03

няма ли кои да даде компетентен отговор на въпроса проблем ли е като съм извадил предната част на кардана от шлиците на висящия лагер и не запомних положението му
  • 0

#9 caki

caki

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 501 Мнения:
  • Град:Разград
  • Интереси:коли,тенис и ...
  • Автомобил:
    Mercedes 190 Е
    Mercedes 200 CE

Публикувано 06 юли 2007 - 17:16

Сега, няма никакъв проблем как си извадил карето и как си завъртял шлиците. Внимавай само при избора на каре защото след като смених 3 задни (нови) , си купих втора ръка и най-накрая рахатясах. Слага се лесно но ти трябва плоска щанга за да успееш да дръпнеш кардана с нея. Ако не успееш, разкачаш опорния лагер и така вече ще стане.
При слагането внимавай да не го обърнеш , защото карето е с посока и ще го разбиеш за нула време.
  • 0

#10 rotki

rotki

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 92 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    220CDI S203 2005г.

Публикувано 07 юли 2007 - 16:35

Предната и задната част на кардана имат белези така че внимавай с центровката след като си го разделял.Не помня на коя от двете части има двоен белег а на другата респективно единичен. Така че при центроването единичният трябва да е между двойният.
  • 0

#11 martijeff

martijeff

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 62 Мнения:
  • Град:Vratza
  • Интереси:GSM-service,CAR-alrm,......................

Публикувано 07 юли 2007 - 17:20

в какво се изразяват белезите на едната част на кардана видях че са направени като пръстени от боя дали именно това са тези белези
  • 0

#12 коцев

коцев

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 445 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    190 D 2.5 1988г

Публикувано 07 юли 2007 - 19:14

Съжалявам много че късно прочетох темата . Трябвало е преди да ги разделиш да ги бележиш двете половинки с по един център .Когато сменяхме моя висящ лагер преди доста години майстора ми беляза и двете части .Като извади шлиците не видяхме да има за което пише по горе колегата тоест на единия кардан да има два близо един до друг прореза и между тях да се завира единичен от другия кардан. Моя майстор ми показа заварени едни малка тежести и на едната половина и на другата половина . По неговите думи фабрично се балансирали двете половинки вкарани една в друга на стенд и подобно на балансирането на гуми слагат тежести по двете части на кардана..Все си мисля че едва ли в завода ще пропуснат при това положение да направят някаква маркировка но е факт че при мен нямаше никъде маркировка. Ами остава като го събереш и подкараш да се вслушаш има ли някакво виене биене и ако има от кардана ще е .Огледай ги хубаво шлиците на двете половинки и дано има някакъв белег.
  • 0

#13 martijeff

martijeff

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 62 Мнения:
  • Град:Vratza
  • Интереси:GSM-service,CAR-alrm,......................

Публикувано 07 юли 2007 - 22:29

М да видях белезите направих го и сега е супер а ето итемата която ми помогна
http://www.w201club....
  • 0

#14 caki

caki

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 501 Мнения:
  • Град:Разград
  • Интереси:коли,тенис и ...
  • Автомобил:
    Mercedes 190 Е
    Mercedes 200 CE

Публикувано 08 юли 2007 - 08:00

Не съм те разбрал. Ти говориш за връзката при опорния лагер. Там има значение и се бележи преди разглобяването. А иначе продуктите на FEBI са много добри. Само гледай да пасват дупките и да не опира. Може да е задно каре затова да е по различно.То е малко по- малко от предното. Дупките съвпадат и са взаимозаменяеми предно и задно. Предното обаче е подсилено. Могат да се сложат 2 предни или 2 . . .
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни