Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

анти-корозионна защитаили какво има зад широките лайсни на 124 и 190?


  • Please log in to reply
23 мнения по тази тема

#1 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 18 юни 2007 - 18:15

Половин година откакто купих колата все ме тормозеше да сваля лайсните и да видя какво е положението там,няма ли наченки на ръжда,които да се тушират овреме,че като тръгне веднъж...! :0_evil: Няколко пъти се опитвах да ги сваля,но не поддаваха и сърце не ми даваше да напъна!Накрая след консултации оттук,и след като огледах няколко цедеси със свалени лайсни/ужас!/,вдянах как става:постила се нещо подходящо до прага,отваря се вратата,ляга се и се гледа къде точно са долните щипки,и с голяма плоска отвертка се разщипват точно където е мястото на захват!Задължително купувате 5-6 комплекта ОРИГИНАЛНИ долни щипки!Едната половина се захваща към купето,а другата-към лайсната!Забравих да спомена,че операцията започва с развиването на рапидките в задната долна и горна част на лайсната от вътр.страна на вратата-сори!После цялата лайсна леко с поклащане и почукване се издърпва назад и готово-в ръцете ви е!Ако колата е австрийка,германка,холандка вероятността да откриете ръжда е 99%! :wub: Основно по горните отвори на захват и задължително в долния ръб на вратата,както и по цялата долна част на вратата!Следва третиране с анти-корозионен грунд 2-3 слоя,смяна на счупена щипка,почистване от вътр.страна на лайсната и на вратата...Ако искате да задържите колата за години напред тази операция е задължителна!
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#2 Vlado190

Vlado190

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 617 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Samokov

Публикувано 18 юни 2007 - 20:36

Моята е от Италия, проверих и там и няма нищо,нищичко абе никаква ръжда :0_yahoo:
  • 0
1991 190E SportLine turbo 0.6bar ;)

#3 Kotitu

Kotitu

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 440 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 юни 2007 - 11:27

И мойто либе е "италианка".... засега е ОК.
Надявам се да си остане все така - хубава! :icon_coolgrin:
  • 0

Old Mercs don't die, they just get faster!

"Опит се трупа собственоръчно, собственокрачно и най-вече собственогъзно..."

190E 2.0i WDB2010241F806491


#4 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 19 юни 2007 - 19:07

Моята е от Италия, проверих и там и няма нищо,нищичко абе никаква ръжда :0_yahoo:


Добре,бе-радвам се за всички,които нямат ръжда по колите си!Но темата не е за тях,разбира се!Прекрасно знам,че "италиянките" нямат ръжда!Ама няма да е излишно да си проверите компресията,например! :0_yahoo: Пък после да напишете резултата! :0_yahoo: Също състояние на хидравликата,диференциала,лапа ли масло и т.н. ...! :tongue:
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#5 izoholz

izoholz

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 274 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив

Публикувано 19 юни 2007 - 19:48

Прекрасно знам,че "италиянките" нямат ръжда!Ама няма да е излишно да си проверите компресията,например! :0_yahoo: Пък после да напишете резултата! :0_yahoo: Също състояние на хидравликата,диференциала,лапа ли масло и т.н. ...! :tongue:


Ей това е коментар на място! :icon_coolgrin:

В тази връзка и изобщо по темата корозия искам това лято да направя следната процедура. Вече преди година свалях лайсните, пооправих малкото ръжда по дупките за крика, уплътних си наново задното стъкло и почистих ръждата отдолу (при 190то задното стъкло не е лепено за съжаление). Ръжда за 17 години имаше твърде малко по купето на типичните места и то само повърхностна. Получи се страхотна работа благодарение и на това, че използвах един от най-добрите препарати в света за премахване на повърхностна ръжда.

Конкретно въпросът ми е как да сваля само в долната част уплътненията на предните две врати. Опрях до тях да ги правя. Имат лека ръжда по дупките отдолу за отводняване и точно там където минава отдолу уплътнението. Виждам, че заводски е залепено с някво лепило като дъвка и отделно занитено с някакви пластмасови нитове. НЕ желая да го свалям цялото на всяка врата, защото няма нужда. Само отдолу трябва да го отделя и после да го залепя. Обаче се опасявам да не го скъсам.

Някой може ли да каже как да разкача уплътнението (с какво по-лесно да го разлепя) и по-важното с какво да го залепя?
Иначе темата ръжда при мен е слаба работа, но мен и най-малкото кафяво петно ме дразни.

Отделно мога да препоръчам на всички смазване с оръжейна смазка на калниците отвътре. Но от по-плътната. Страхотни качества има и зима и лято. Така блокирате влагата да ги яде отвътре. Преден калник се сменя, ама задните само кърпене ако ги нападне ръждата по-сериозно. Това важи особено за комбита, където имат типичните проблеми с течове от уплътненията на задните странични прозорци. Мога да кача снимки при интерес да видите до какво води този теч с времето. Зад корите в багажника има страшен конденз, който не се вижда обикновено най-вече през тази част от годината когато температурите рязко се сменят денем и нощем. Водата директно отива в калниците и си започва коварната работа.
  • 0

#6 Vlado190

Vlado190

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 617 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Samokov

Публикувано 19 юни 2007 - 20:56

Добре,бе-радвам се за всички,които нямат ръжда по колите си!Но темата не е за тях,разбира се!Прекрасно знам,че "италиянките" нямат ръжда!Ама няма да е излишно да си проверите компресията,например! :0_yahoo: Пък после да напишете резултата! :0_yahoo: Също състояние на хидравликата,диференциала,лапа ли масло и т.н. ...! :tongue:

Компресия, хидравлика окачване и всичко ми е перфектно ;) и така вече над 60 000км откак я купих, - нищо не ми е искала досега :0_yahoo: А по въпроса - мисля че най добре е човек като си купи колата, ВЕДНАГА да я прегледа за ръжда навсякъде дето може да има и да вземе мерки. Мечоците имат хубава защита, ама все пак се случва я камъче да удари някъде я друго.

И малко Оффтопик - И следващата ми кола ще е от Италия ;)
  • 0
1991 190E SportLine turbo 0.6bar ;)

#7 VladoBENZ

VladoBENZ

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 614 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Интереси:В сърцето ми има място само за една жена, моето сладурче, и за много коли, все Мерцедеси :)

Публикувано 20 юни 2007 - 11:16

Айде сега да попитам, а колко трябва да е компресията на 200Е, на 190Е и т.н...защото и моята е италианка, тези дни баща ми отдолу гледа гледа, вика ти си си взел нова кола, дееба, няма грам ръжда :)
Ама е на компресията...колко трябва да държи
  • 0
Публикувано изображение

#8 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 20 юни 2007 - 11:59

Айде сега да попитам, а колко трябва да е компресията на 200Е, на 190Е и т.н...защото и моята е италианка, тези дни баща ми отдолу гледа гледа, вика ти си си взел нова кола, дееба, няма грам ръжда :)
Ама е на компресията...колко трябва да държи


Абе,ако не ти пуши синьо и не гори масло ич не я ръчкай!А,износването на мотора най-лесно/и евтино/ ще разбереш като на работещ мотор развиеш капачката за доливане на масло-ако духа слабо е ок,но ако духа много силно,значи вече имаш износване на цилиндри,сегменти...! :0_evil:
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#9 Kotitu

Kotitu

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 440 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 юни 2007 - 12:02

За моята 190Е 2.0 пише май 9,1 компресия, ама колко поддържа...нинам :dontknow:
Масло не помирисва дори, хидравликата е екстра....
Диференциала ми се струва че "вие" тихичко.
Иначе (засега) всичко е тип-топ :hooray:
  • 0

Old Mercs don't die, they just get faster!

"Опит се трупа собственоръчно, собственокрачно и най-вече собственогъзно..."

190E 2.0i WDB2010241F806491


#10 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 20 юни 2007 - 12:07

За моята 190Е 2.0 пише май 9,1 компресия, ама колко поддържа...нинам :dontknow:
Масло не помирисва дори, хидравликата е екстра....
Диференциала ми се струва че "вие" тихичко.
Иначе (засега) всичко е тип-топ :hooray:


Съветвам те да смениш маслото на хидравликата и диф-а,че там ремонт няма,или ако има реззултатът не е гарантиран!Но само с оригинални масла!
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#11 VladoBENZ

VladoBENZ

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 614 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Интереси:В сърцето ми има място само за една жена, моето сладурче, и за много коли, все Мерцедеси :)

Публикувано 20 юни 2007 - 12:22

Бате, 9.1 е степента на сгъстяване...а то не е същото...моята я измерихме, 13 ми е компресията...това добре ли е, зле ли е...
  • 0
Публикувано изображение

#12 izoholz

izoholz

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 274 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив

Публикувано 20 юни 2007 - 12:32

Компресията трябва да бъде между 10 и 12. Максималната допустима разлика между цилиндрите е 1,5. Границата на износване е 8,5.

Много е важен уреда, с който мерите! Такава порнография на уреди съм виждал в България, че не ми се говори (пише)!

Съжалявам, че се отколоняваме от основната тема на поста! :dontknow:
  • 0

#13 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 20 юни 2007 - 12:33

Бате, 9.1 е степента на сгъстяване...а то не е същото...моята я измерихме, 13 ми е компресията...това добре ли е, зле ли е...


Искам да кажа нещо за меренето на компресия!Познавам един-единствен майстор,който има десет компресомера и след десетина замервания го дава за тариране в техн. университет!Всички останали,като си купят веднъж компресомер "мерят" с него,докато не се скапе!Точността естествено е никаква!Който не вярва да си измери компресията на няколко места и ще се убеди,че стойностите ще са различни-понякога доста!И нещо,което съм чувал за меренето на компресия при бенз.мотори: при определена степен на износване на мотора от масления филм е възможно да покаже висока компресия!При дизелите това не се получава,защото налягането е по-високо и масления филм не издържа!И още:ако имаш клапани,които не прилягат добре компресията ще е ниска,но не защото мотора е износен!Та,затова лично аз съм противник на меренето на компресия на бензинов мотор,като показател за износването му!Но ще се радвам да чуя и баш-майсторите по въпроса!
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#14 izoholz

izoholz

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 274 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив

Публикувано 20 юни 2007 - 12:39

Прав си mbenz! За клапаните също! Забравих да добавя, че компресия не се мери на студен мотор, както доста правят.
  • 0

#15 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 20 юни 2007 - 12:47

Прав си mbenz! За клапаните също! Забравих да добавя, че компресия не се мери на студен мотор, както доста правят.


И аз знам,че само на студен мотор се мери компресия-поне за дизелите...Може би е добре да се пусне една тема за меренето на компресия,начини,температура на мотора и прочие!Аз на моя дизел нямам никакво намерение да му меря компресията,щото по всички признаци е ок!Ако имах бензинка изобщо нямаше да ми дойде на акъла да го правя тва замерване,така,че пичове да пуска темата,който пита! :tongue: Владо беше,май...? :happy:
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни