анти-корозионна защитаили какво има зад широките лайсни на 124 и 190?
Започната от mbenz, 18 юни 2007 - 18:15:10
23 мнения по тази тема
#1
Публикувано 18 юни 2007 - 18:15
Половин година откакто купих колата все ме тормозеше да сваля лайсните и да видя какво е положението там,няма ли наченки на ръжда,които да се тушират овреме,че като тръгне веднъж...!
Няколко пъти се опитвах да ги сваля,но не поддаваха и сърце не ми даваше да напъна!Накрая след консултации оттук,и след като огледах няколко цедеси със свалени лайсни/ужас!/,вдянах как става:постила се нещо подходящо до прага,отваря се вратата,ляга се и се гледа къде точно са долните щипки,и с голяма плоска отвертка се разщипват точно където е мястото на захват!Задължително купувате 5-6 комплекта ОРИГИНАЛНИ долни щипки!Едната половина се захваща към купето,а другата-към лайсната!Забравих да спомена,че операцията започва с развиването на рапидките в задната долна и горна част на лайсната от вътр.страна на вратата-сори!После цялата лайсна леко с поклащане и почукване се издърпва назад и готово-в ръцете ви е!Ако колата е австрийка,германка,холандка вероятността да откриете ръжда е 99%!
Основно по горните отвори на захват и задължително в долния ръб на вратата,както и по цялата долна част на вратата!Следва третиране с анти-корозионен грунд 2-3 слоя,смяна на счупена щипка,почистване от вътр.страна на лайсната и на вратата...Ако искате да задържите колата за години напред тази операция е задължителна!
#2
Публикувано 18 юни 2007 - 20:36
Моята е от Италия, проверих и там и няма нищо,нищичко абе никаква ръжда
1991 190E SportLine turbo 0.6bar
#3
Публикувано 19 юни 2007 - 11:27
И мойто либе е "италианка".... засега е ОК.
Надявам се да си остане все така - хубава!
Надявам се да си остане все така - хубава!
Old Mercs don't die, they just get faster!
"Опит се трупа собственоръчно, собственокрачно и най-вече собственогъзно..."
190E 2.0i WDB2010241F806491
#4
Публикувано 19 юни 2007 - 19:07
Моята е от Италия, проверих и там и няма нищо,нищичко абе никаква ръжда
Добре,бе-радвам се за всички,които нямат ръжда по колите си!Но темата не е за тях,разбира се!Прекрасно знам,че "италиянките" нямат ръжда!Ама няма да е излишно да си проверите компресията,например!
#5
Публикувано 19 юни 2007 - 19:48
Прекрасно знам,че "италиянките" нямат ръжда!Ама няма да е излишно да си проверите компресията,например!
Пък после да напишете резултата!
Също състояние на хидравликата,диференциала,лапа ли масло и т.н. ...!
Ей това е коментар на място!
В тази връзка и изобщо по темата корозия искам това лято да направя следната процедура. Вече преди година свалях лайсните, пооправих малкото ръжда по дупките за крика, уплътних си наново задното стъкло и почистих ръждата отдолу (при 190то задното стъкло не е лепено за съжаление). Ръжда за 17 години имаше твърде малко по купето на типичните места и то само повърхностна. Получи се страхотна работа благодарение и на това, че използвах един от най-добрите препарати в света за премахване на повърхностна ръжда.
Конкретно въпросът ми е как да сваля само в долната част уплътненията на предните две врати. Опрях до тях да ги правя. Имат лека ръжда по дупките отдолу за отводняване и точно там където минава отдолу уплътнението. Виждам, че заводски е залепено с някво лепило като дъвка и отделно занитено с някакви пластмасови нитове. НЕ желая да го свалям цялото на всяка врата, защото няма нужда. Само отдолу трябва да го отделя и после да го залепя. Обаче се опасявам да не го скъсам.
Някой може ли да каже как да разкача уплътнението (с какво по-лесно да го разлепя) и по-важното с какво да го залепя?
Иначе темата ръжда при мен е слаба работа, но мен и най-малкото кафяво петно ме дразни.
Отделно мога да препоръчам на всички смазване с оръжейна смазка на калниците отвътре. Но от по-плътната. Страхотни качества има и зима и лято. Така блокирате влагата да ги яде отвътре. Преден калник се сменя, ама задните само кърпене ако ги нападне ръждата по-сериозно. Това важи особено за комбита, където имат типичните проблеми с течове от уплътненията на задните странични прозорци. Мога да кача снимки при интерес да видите до какво води този теч с времето. Зад корите в багажника има страшен конденз, който не се вижда обикновено най-вече през тази част от годината когато температурите рязко се сменят денем и нощем. Водата директно отива в калниците и си започва коварната работа.
#6
Публикувано 19 юни 2007 - 20:56
Компресия, хидравлика окачване и всичко ми е перфектноДобре,бе-радвам се за всички,които нямат ръжда по колите си!Но темата не е за тях,разбира се!Прекрасно знам,че "италиянките" нямат ръжда!Ама няма да е излишно да си проверите компресията,например!
Пък после да напишете резултата!
Също състояние на хидравликата,диференциала,лапа ли масло и т.н. ...!
И малко Оффтопик - И следващата ми кола ще е от Италия
1991 190E SportLine turbo 0.6bar
#7
Публикувано 20 юни 2007 - 11:16
Айде сега да попитам, а колко трябва да е компресията на 200Е, на 190Е и т.н...защото и моята е италианка, тези дни баща ми отдолу гледа гледа, вика ти си си взел нова кола, дееба, няма грам ръжда 
Ама е на компресията...колко трябва да държи
Ама е на компресията...колко трябва да държи
#8
Публикувано 20 юни 2007 - 11:59
Айде сега да попитам, а колко трябва да е компресията на 200Е, на 190Е и т.н...защото и моята е италианка, тези дни баща ми отдолу гледа гледа, вика ти си си взел нова кола, дееба, няма грам ръжда
![]()
Ама е на компресията...колко трябва да държи
Абе,ако не ти пуши синьо и не гори масло ич не я ръчкай!А,износването на мотора най-лесно/и евтино/ ще разбереш като на работещ мотор развиеш капачката за доливане на масло-ако духа слабо е ок,но ако духа много силно,значи вече имаш износване на цилиндри,сегменти...!
#9
Публикувано 20 юни 2007 - 12:02
За моята 190Е 2.0 пише май 9,1 компресия, ама колко поддържа...нинам
Масло не помирисва дори, хидравликата е екстра....
Диференциала ми се струва че "вие" тихичко.
Иначе (засега) всичко е тип-топ
Масло не помирисва дори, хидравликата е екстра....
Диференциала ми се струва че "вие" тихичко.
Иначе (засега) всичко е тип-топ
Old Mercs don't die, they just get faster!
"Опит се трупа собственоръчно, собственокрачно и най-вече собственогъзно..."
190E 2.0i WDB2010241F806491
#10
Публикувано 20 юни 2007 - 12:07
За моята 190Е 2.0 пише май 9,1 компресия, ама колко поддържа...нинам
![]()
Масло не помирисва дори, хидравликата е екстра....
Диференциала ми се струва че "вие" тихичко.
Иначе (засега) всичко е тип-топ
Съветвам те да смениш маслото на хидравликата и диф-а,че там ремонт няма,или ако има реззултатът не е гарантиран!Но само с оригинални масла!
#11
Публикувано 20 юни 2007 - 12:22
Бате, 9.1 е степента на сгъстяване...а то не е същото...моята я измерихме, 13 ми е компресията...това добре ли е, зле ли е...
#12
Публикувано 20 юни 2007 - 12:32
Компресията трябва да бъде между 10 и 12. Максималната допустима разлика между цилиндрите е 1,5. Границата на износване е 8,5.
Много е важен уреда, с който мерите! Такава порнография на уреди съм виждал в България, че не ми се говори (пише)!
Съжалявам, че се отколоняваме от основната тема на поста!
Много е важен уреда, с който мерите! Такава порнография на уреди съм виждал в България, че не ми се говори (пише)!
Съжалявам, че се отколоняваме от основната тема на поста!
#13
Публикувано 20 юни 2007 - 12:33
Бате, 9.1 е степента на сгъстяване...а то не е същото...моята я измерихме, 13 ми е компресията...това добре ли е, зле ли е...
Искам да кажа нещо за меренето на компресия!Познавам един-единствен майстор,който има десет компресомера и след десетина замервания го дава за тариране в техн. университет!Всички останали,като си купят веднъж компресомер "мерят" с него,докато не се скапе!Точността естествено е никаква!Който не вярва да си измери компресията на няколко места и ще се убеди,че стойностите ще са различни-понякога доста!И нещо,което съм чувал за меренето на компресия при бенз.мотори: при определена степен на износване на мотора от масления филм е възможно да покаже висока компресия!При дизелите това не се получава,защото налягането е по-високо и масления филм не издържа!И още:ако имаш клапани,които не прилягат добре компресията ще е ниска,но не защото мотора е износен!Та,затова лично аз съм противник на меренето на компресия на бензинов мотор,като показател за износването му!Но ще се радвам да чуя и баш-майсторите по въпроса!
#14
Публикувано 20 юни 2007 - 12:39
Прав си mbenz! За клапаните също! Забравих да добавя, че компресия не се мери на студен мотор, както доста правят.
#15
Публикувано 20 юни 2007 - 12:47
Прав си mbenz! За клапаните също! Забравих да добавя, че компресия не се мери на студен мотор, както доста правят.
И аз знам,че само на студен мотор се мери компресия-поне за дизелите...Може би е добре да се пусне една тема за меренето на компресия,начини,температура на мотора и прочие!Аз на моя дизел нямам никакво намерение да му меря компресията,щото по всички признаци е ок!Ако имах бензинка изобщо нямаше да ми дойде на акъла да го правя тва замерване,така,че пичове да пуска темата,който пита!
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни







Виж ГАРАЖА








