
Смяна на спирачна течностправи се на 2 или 3 години
Започната от W123, 17 юни 2007 - 13:51:14
21 мнения по тази тема
#1
Публикувано 17 юни 2007 - 13:51
Малко хора знаят че спирачната течност се сменя през определен интервал.Това се налага главно поради голямата хигроскопичност на същата.
Другото което е,че след време колкото и да е малко,гумичките на помпите,маркучите и т.н. отлагат утайки.От там се получава и черния цвят на самата течност.Това само по себе си води до задържане в цилиндърчетата,неправилна работа на апаратите,повижено износване на гумички и цилиндри от това че в течността "се плацикат" миниатюрни елементи.
Смяната е елементарна и отнема от половин до един час.
Приготвяте си около литър нова спирачна течност,празна бутилка за старата,маркуч малко по-малко от половин метър(става от аквариумите или от система от някоя болница),лула или звезда 9 май че беше.
Като първо с една спринцовка се изсмуква старата течност от казанчето.
Зарежда се с нова догоре и се започва същинската подмяна.
Най-добрия вариянт е да се прави от двама човека,като единия е на спирачния педал,а другия на съответното колело.Правилото е че се почва от най далечното от помпата колело,като тук то е задно дясно.След това е задно ляво,предно дясно и накрая-предно ляво (това е малко спорно понеже има две менения по въпроса-отзад напред или отпред назад).
Единия вариянт е да се прави на канал,а другия е чрез сваляне на всяко колело поотделно.
Ще го обясним по трудния начин.
Сваля се задно дясно колело,на болта за обезвъздушаване се закача маркуча като от другата му страна се вкарва в празната бутилка.Този който е вътре "напомпва" два-три пъти спирачката,като след това натиска педала додолу колкото може.Този който е на колелото развива болта за обезвъждушаване като в маркуча се вижда как потича спирачна течност.Човека вътре ще усети как педала потъва до ламарината.Затяга се болта,пак се помпи 2-3 пъти,задържа се педала,развива се и се завива болта като се гледа цвета и качеството на течността.
Особенното тук е че педала не се пуска докато не се затегне болта,в противен случай се засмуква въздух.
На 4-5 изпомпвания на течност,се проверява нивото в казанчето и се долива.
След като вече виждаме че цвета на течността която изпомпваме е чиста и с цвета с която сме я наляли,сме сигурни че с това колело повече нямаме работа,слагаме гумата и се прехвърляме на следващото.
И така докато не ги минем и четирите.
На канал е по лесно понеже няма смисъл да сваляме гумите-има достъп до обезвъздушителните болтове.
Така и така вече сме се оцапали и сме се хванали с тази работа,е хубаво да се зареди и съединителя с нова течност.
Понеже спирачките и съединителя използват едно и също казанче което е вече с нова течност,се прехвърляме на долната помпа на съединителя и се започва пак същото упражнение-Помпи...задръж...
Някои ще се очудят колко мръсна и черна течност ще излезе отвътре,но това е нормално понеже винаги се сменят масла на двигатели,скорости и диферинцияли,а спирачки и хидравлик и съединител всеки ги "отсвирва" и ги остава на произвола на съдбата.
Другото което е,че след време колкото и да е малко,гумичките на помпите,маркучите и т.н. отлагат утайки.От там се получава и черния цвят на самата течност.Това само по себе си води до задържане в цилиндърчетата,неправилна работа на апаратите,повижено износване на гумички и цилиндри от това че в течността "се плацикат" миниатюрни елементи.
Смяната е елементарна и отнема от половин до един час.
Приготвяте си около литър нова спирачна течност,празна бутилка за старата,маркуч малко по-малко от половин метър(става от аквариумите или от система от някоя болница),лула или звезда 9 май че беше.
Като първо с една спринцовка се изсмуква старата течност от казанчето.
Зарежда се с нова догоре и се започва същинската подмяна.
Най-добрия вариянт е да се прави от двама човека,като единия е на спирачния педал,а другия на съответното колело.Правилото е че се почва от най далечното от помпата колело,като тук то е задно дясно.След това е задно ляво,предно дясно и накрая-предно ляво (това е малко спорно понеже има две менения по въпроса-отзад напред или отпред назад).
Единия вариянт е да се прави на канал,а другия е чрез сваляне на всяко колело поотделно.
Ще го обясним по трудния начин.
Сваля се задно дясно колело,на болта за обезвъздушаване се закача маркуча като от другата му страна се вкарва в празната бутилка.Този който е вътре "напомпва" два-три пъти спирачката,като след това натиска педала додолу колкото може.Този който е на колелото развива болта за обезвъждушаване като в маркуча се вижда как потича спирачна течност.Човека вътре ще усети как педала потъва до ламарината.Затяга се болта,пак се помпи 2-3 пъти,задържа се педала,развива се и се завива болта като се гледа цвета и качеството на течността.
Особенното тук е че педала не се пуска докато не се затегне болта,в противен случай се засмуква въздух.
На 4-5 изпомпвания на течност,се проверява нивото в казанчето и се долива.
След като вече виждаме че цвета на течността която изпомпваме е чиста и с цвета с която сме я наляли,сме сигурни че с това колело повече нямаме работа,слагаме гумата и се прехвърляме на следващото.
И така докато не ги минем и четирите.
На канал е по лесно понеже няма смисъл да сваляме гумите-има достъп до обезвъздушителните болтове.
Така и така вече сме се оцапали и сме се хванали с тази работа,е хубаво да се зареди и съединителя с нова течност.
Понеже спирачките и съединителя използват едно и също казанче което е вече с нова течност,се прехвърляме на долната помпа на съединителя и се започва пак същото упражнение-Помпи...задръж...
Някои ще се очудят колко мръсна и черна течност ще излезе отвътре,но това е нормално понеже винаги се сменят масла на двигатели,скорости и диферинцияли,а спирачки и хидравлик и съединител всеки ги "отсвирва" и ги остава на произвола на съдбата.
#2
Публикувано 17 юни 2007 - 14:30
Айде пак фермани изписа бате. Ще взема да те хвана да сменим на легена тия течности, ама без на съединителя, по обясними причини хихих!
Sky каза:Ела да сръбнеш от извора!
" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"
" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"
#3
Публикувано 17 юни 2007 - 15:21
Аз я правя тази смяна по мързеливия начин-абе накарай мързеливия на работа,че да те научи на акъл!
Отварям капачката на съдчето,развивам в последователността,която колегата каза щуцерчетата.подлагам съдче отдолу и доливам чат-пат спирачна течност!Става доста по-бавно,но пък не се налага обезвъздушаване!Забравих да спомена,че колата трябва да се вдигне цялата на подемник!
За спирачна течност препоръчвам на ОМВ с ДОТ 5.4,или 4,5 май беше...забравил съм!С по-високи показатели е от класическата спирачна течност,като температура на кипене и степен на хигроскопичност!

За спирачна течност препоръчвам на ОМВ с ДОТ 5.4,или 4,5 май беше...забравил съм!С по-високи показатели е от класическата спирачна течност,като температура на кипене и степен на хигроскопичност!
#4
Публикувано 17 юни 2007 - 15:34
Aбе то и така става на самотек,но единствения косур е че остава част от утайката.
#5
Публикувано 17 юни 2007 - 15:39
Aбе то и така става на самотек,но единствения косур е че остава чест от утайката.
Допускам го това,но все пак ефект има!Наистина малцина отдават значение на тази смяна на спир. течност,което е груба грешка!!!Са по тази "технология" мисля да сменя и на помпите на съединителя течността!не вярвам да влезне въздух,кво ти е мнението?
#6
Публикувано 17 юни 2007 - 16:03
Става естествено,но винаги има малкък риск от въздух.В края на краищата можеш да хванеш жена ти да помпи малко че да оцени какво е да се подържа кола,а не само да се вози и да вика "кво прайш толкова по тая бракма.Аз така направих.
#7
Публикувано 17 юни 2007 - 17:47
Става естествено,но винаги има малкък риск от въздух.В края на краищата можеш да хванеш жена ти да помпи малко че да оцени какво е да се подържа кола,а не само да се вози и да вика "кво прайш толкова по тая бракма.Аз така направих.
Тя жена ми квото и да я накарам да направи/или да не направи!/все си вика едно и също:да бях кола при теб,а не жена!

#8
Публикувано 19 юни 2007 - 10:54
а какво ще кажете за смяната с налягане.
някъде бях срещал че вместо да се помпи като изоглавен - като развиеш пробката на корелото и надувай докато изтече чиста течност и така всички колела и всичко е 6
някъде бях срещал че вместо да се помпи като изоглавен - като развиеш пробката на корелото и надувай докато изтече чиста течност и така всички колела и всичко е 6
#9
Публикувано 19 юни 2007 - 11:27
а какво ще кажете за смяната с налягане.
някъде бях срещал че вместо да се помпи като изоглавен - като развиеш пробката на корелото и надувай докато изтече чиста течност и така всички колела и всичко е 6
в мерцедес има таква ма6инка -маха6 капа4ката горе на съда и се завинтва и отива се долу и готово
ндостатак е 4е се хаби пове4е те4ност
но на запад тва е без зна4ение -важното е ВРЕМЕТО да е късо.
ина4е аз ли4но сменям на 5 - 6 години та даже и пове4е.
доста от предписанията на производитела са и с цел да се вземат кинтите на клиента все пак.

Но от опит -според мене това е периода.
Ина4е то в Канада искаха да сменям масло на колата ако 4е било синтети4но на 5000 -6000 със състите аргументи -те били дилари и знаели вси4ко.


W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#10
Публикувано 19 юни 2007 - 12:03
Ами ако не се спази последователността на колелетата какво става? Това проблем ли е.

#11
Публикувано 19 юни 2007 - 16:08
От едни хора съм чувал че се обезвъздушава от най далечното, от други - от най-близкото, и нищо не е в състояние да ги убеди в противното, просто казват, че са прави, така са го правили винаги и другия метод бил грешен казват своите аргументи и винаги звучат убедително. Почвам да си мисля, че дали ще се почне от далечното или близкото крайния ефект е един и същ само да се спазва последователността и да се внимава за въздуха естествено. Иначе на мене ми е блокирало задно дясно буталце, оттам течността завира, получава се въздушна възглавница и педала пропадна до ламарината, как се спира с автоматик питайте ме!
На нашето поколение коли се слага ДОТ 4 който НЕ може да се смесва с ДОТ 5, имаше доста писано за спирачната течност и то не от кой друг, а от Алекс:
http://www.mbclub.bg...d...pic=221&hl=
На нашето поколение коли се слага ДОТ 4 който НЕ може да се смесва с ДОТ 5, имаше доста писано за спирачната течност и то не от кой друг, а от Алекс:
http://www.mbclub.bg...d...pic=221&hl=


светещи желетки, що сте толко нервни?
bliznatsite написаха: mn ne mi haresvat za6toto emblemata na mecedesa e kato mernik i izglezda 4e 6a te zastrelq
#12
Публикувано 19 юни 2007 - 18:59
Здравейте, намесвам се непоканен, но ми стана интересно, защото това, което знаят старите майстори е така, защото:Първо-те са стари и Второ защото всички стари таратайки са били с еднокръгова спирачна система, а от 80те години че и по-отрано вече са с двукръгова сп. система. А при двукр. сп.система по-удачно е да се започне от предните колелета. Това е така, защото буталото в сп. помпа, което е за предните колела, а то се намира по-близо до шофьора по посока на движение, започва да действа преди това за задните колела, което пък се намира впредния край на помпата по посока на движение.С уважение.От едни хора съм чувал че се обезвъздушава от най далечното, от други - от най-близкото, и нищо не е в състояние да ги убеди в противното, просто казват, че са прави, така са го правили винаги и другия метод бил грешен казват своите аргументи и винаги звучат убедително. Почвам да си мисля, че дали ще се почне от далечното или близкото крайния ефект е един и същ само да се спазва последователността и да се внимава за въздуха естествено. Иначе на мене ми е блокирало задно дясно буталце, оттам течността завира, получава се въздушна възглавница и педала пропадна до ламарината, как се спира с автоматик питайте ме!
На нашето поколение коли се слага ДОТ 4 който НЕ може да се смесва с ДОТ 5, имаше доста писано за спирачната течност и то не от кой друг, а от Алекс:
http://www.mbclub.bg...d...pic=221&hl=
#13
Публикувано 21 юни 2007 - 10:42
Значи след ония инцидент с пропадналия педал, реших, че е време за един 17 годишен автомобил да му се направи една профилактика на сп. с-ма. За целта се сдобих ( МБ190, '88 е колата) с ремонтни комплекти за всички спирачни апарати и 1,5 л. Дот 4 всичко АТЕ.Доста си поиграх, апаратите се разглобяват, почистват, заменят се всички гумички, после се събират и т.н. По време на цялата процедура получавах напътствия от един чичо,който се въртеше около блока и гледаше някой да се намери за приказка, та той казваше че навремето е работел в гаража на УБО и общо взето не говореше глупости, помагаше при обезвъздушаването и го правихме от близко към далечно.


светещи желетки, що сте толко нервни?
bliznatsite написаха: mn ne mi haresvat za6toto emblemata na mecedesa e kato mernik i izglezda 4e 6a te zastrelq
#14
Публикувано 21 юни 2007 - 11:06
И аз се поинтересувах и ми казаха съшото каквото и ти си написал!Здравейте, намесвам се непоканен, но ми стана интересно, защото това, което знаят старите майстори е така, защото:Първо-те са стари и Второ защото всички стари таратайки са били с еднокръгова спирачна система, а от 80те години че и по-отрано вече са с двукръгова сп. система. А при двукр. сп.система по-удачно е да се започне от предните колелета. Това е така, защото буталото в сп. помпа, което е за предните колела, а то се намира по-близо до шофьора по посока на движение, започва да действа преди това за задните колела, което пък се намира впредния край на помпата по посока на движение.С уважение.

#15
Публикувано 21 юни 2007 - 13:30
...На нашето поколение коли се слага ДОТ 4 който НЕ може да се смесва с ДОТ 5, имаше доста писано за спирачната течност и то не от кой друг, а от Алекс:
http://www.mbclub.bg...d...pic=221&hl=
Само да добавя, че DOT 5.1, която е с най-добри характеристики от всички досегашни DOT-класове, вече нито е толкова рядка, нито толкова скъпа, така че няма никаква причина да не се използва DOT5.1, вместо DOT4. Последните са напълно съвместими и не се налага да се прави нищо специално по спирачната система. Аз карам с DOT5.1 от близо 5 години, никакви грижи не е имало.
Само не трябва да се бърка с DOT5, която е съвсем друга бира, както пише и в темата от линка по-горе.
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни