Към съдържанието

  •  
  • More

Снимка
- - - - -

Смяна на спирачна течностправи се на 2 или 3 години


  • Please log in to reply
21 мнения по тази тема

#1 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2824 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 17 юни 2007 - 13:51

Малко хора знаят че спирачната течност се сменя през определен интервал.Това се налага главно поради голямата хигроскопичност на същата.
Другото което е,че след време колкото и да е малко,гумичките на помпите,маркучите и т.н. отлагат утайки.От там се получава и черния цвят на самата течност.Това само по себе си води до задържане в цилиндърчетата,неправилна работа на апаратите,повижено износване на гумички и цилиндри от това че в течността "се плацикат" миниатюрни елементи.
Смяната е елементарна и отнема от половин до един час.
Приготвяте си около литър нова спирачна течност,празна бутилка за старата,маркуч малко по-малко от половин метър(става от аквариумите или от система от някоя болница),лула или звезда 9 май че беше.
Като първо с една спринцовка се изсмуква старата течност от казанчето.
Зарежда се с нова догоре и се започва същинската подмяна.
Най-добрия вариянт е да се прави от двама човека,като единия е на спирачния педал,а другия на съответното колело.Правилото е че се почва от най далечното от помпата колело,като тук то е задно дясно.След това е задно ляво,предно дясно и накрая-предно ляво (това е малко спорно понеже има две менения по въпроса-отзад напред или отпред назад).
Единия вариянт е да се прави на канал,а другия е чрез сваляне на всяко колело поотделно.
Ще го обясним по трудния начин.
Сваля се задно дясно колело,на болта за обезвъздушаване се закача маркуча като от другата му страна се вкарва в празната бутилка.Този който е вътре "напомпва" два-три пъти спирачката,като след това натиска педала додолу колкото може.Този който е на колелото развива болта за обезвъждушаване като в маркуча се вижда как потича спирачна течност.Човека вътре ще усети как педала потъва до ламарината.Затяга се болта,пак се помпи 2-3 пъти,задържа се педала,развива се и се завива болта като се гледа цвета и качеството на течността.
Особенното тук е че педала не се пуска докато не се затегне болта,в противен случай се засмуква въздух.
На 4-5 изпомпвания на течност,се проверява нивото в казанчето и се долива.
След като вече виждаме че цвета на течността която изпомпваме е чиста и с цвета с която сме я наляли,сме сигурни че с това колело повече нямаме работа,слагаме гумата и се прехвърляме на следващото.
И така докато не ги минем и четирите.
На канал е по лесно понеже няма смисъл да сваляме гумите-има достъп до обезвъздушителните болтове.
Така и така вече сме се оцапали и сме се хванали с тази работа,е хубаво да се зареди и съединителя с нова течност.
Понеже спирачките и съединителя използват едно и също казанче което е вече с нова течност,се прехвърляме на долната помпа на съединителя и се започва пак същото упражнение-Помпи...задръж...
Някои ще се очудят колко мръсна и черна течност ще излезе отвътре,но това е нормално понеже винаги се сменят масла на двигатели,скорости и диферинцияли,а спирачки и хидравлик и съединител всеки ги "отсвирва" и ги остава на произвола на съдбата.
  • 0

#2 hektor

hektor

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1751 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Гера/София
  • Автомобил:
    Alfa Romeo 147 1.6 ts

Публикувано 17 юни 2007 - 14:30

Айде пак фермани изписа бате. Ще взема да те хвана да сменим на легена тия течности, ама без на съединителя, по обясними причини хихих!
  • 0
Sky каза:Ела да сръбнеш от извора!

" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"

#3 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 17 юни 2007 - 15:21

Аз я правя тази смяна по мързеливия начин-абе накарай мързеливия на работа,че да те научи на акъл! :tongue: Отварям капачката на съдчето,развивам в последователността,която колегата каза щуцерчетата.подлагам съдче отдолу и доливам чат-пат спирачна течност!Става доста по-бавно,но пък не се налага обезвъздушаване!Забравих да спомена,че колата трябва да се вдигне цялата на подемник!
За спирачна течност препоръчвам на ОМВ с ДОТ 5.4,или 4,5 май беше...забравил съм!С по-високи показатели е от класическата спирачна течност,като температура на кипене и степен на хигроскопичност!
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#4 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2824 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 17 юни 2007 - 15:34

Aбе то и така става на самотек,но единствения косур е че остава част от утайката.
  • 0

#5 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 17 юни 2007 - 15:39

Aбе то и така става на самотек,но единствения косур е че остава чест от утайката.


Допускам го това,но все пак ефект има!Наистина малцина отдават значение на тази смяна на спир. течност,което е груба грешка!!!Са по тази "технология" мисля да сменя и на помпите на съединителя течността!не вярвам да влезне въздух,кво ти е мнението?
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#6 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2824 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 17 юни 2007 - 16:03

Става естествено,но винаги има малкък риск от въздух.В края на краищата можеш да хванеш жена ти да помпи малко че да оцени какво е да се подържа кола,а не само да се вози и да вика "кво прайш толкова по тая бракма.Аз така направих.
  • 0

#7 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 17 юни 2007 - 17:47

Става естествено,но винаги има малкък риск от въздух.В края на краищата можеш да хванеш жена ти да помпи малко че да оцени какво е да се подържа кола,а не само да се вози и да вика "кво прайш толкова по тая бракма.Аз така направих.


Тя жена ми квото и да я накарам да направи/или да не направи!/все си вика едно и също:да бях кола при теб,а не жена! :0_yahoo:
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#8 KPAHK

KPAHK

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3768 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:MLADOST CITY
  • Автомобил:
    MB E 200, 2016
    MB E 320 CDI, 2007
    Mazda3 BL, 2011
    Toyota Hilux DLX, 2007
    Punto MK1, 1998
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 юни 2007 - 10:54

а какво ще кажете за смяната с налягане.

някъде бях срещал че вместо да се помпи като изоглавен - като развиеш пробката на корелото и надувай докато изтече чиста течност и така всички колела и всичко е 6
  • 0

#9 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1243 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Публикувано 19 юни 2007 - 11:27

а какво ще кажете за смяната с налягане.

някъде бях срещал че вместо да се помпи като изоглавен - като развиеш пробката на корелото и надувай докато изтече чиста течност и така всички колела и всичко е 6


в мерцедес има таква ма6инка -маха6 капа4ката горе на съда и се завинтва и отива се долу и готово
ндостатак е 4е се хаби пове4е те4ност
но на запад тва е без зна4ение -важното е ВРЕМЕТО да е късо.
ина4е аз ли4но сменям на 5 - 6 години та даже и пове4е.

доста от предписанията на производитела са и с цел да се вземат кинтите на клиента все пак. :rolleyes:

Но от опит -според мене това е периода.
Ина4е то в Канада искаха да сменям масло на колата ако 4е било синтети4но на 5000 -6000 със състите аргументи -те били дилари и знаели вси4ко. :rolleyes: :rolleyes:
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#10 vaakata

vaakata

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 543 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    C250TD , 1996 година(продаден),
    Е350 (W211) - facelift 2006.

Публикувано 19 юни 2007 - 12:03

Ами ако не се спази последователността на колелетата какво става? Това проблем ли е. :dontknow:
  • 0

#11 mitun

mitun

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 616 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W201 230E '88
    W202 250D '95
    S210 200K '01

Публикувано 19 юни 2007 - 16:08

От едни хора съм чувал че се обезвъздушава от най далечното, от други - от най-близкото, и нищо не е в състояние да ги убеди в противното, просто казват, че са прави, така са го правили винаги и другия метод бил грешен казват своите аргументи и винаги звучат убедително. Почвам да си мисля, че дали ще се почне от далечното или близкото крайния ефект е един и същ само да се спазва последователността и да се внимава за въздуха естествено. Иначе на мене ми е блокирало задно дясно буталце, оттам течността завира, получава се въздушна възглавница и педала пропадна до ламарината, как се спира с автоматик питайте ме!
На нашето поколение коли се слага ДОТ 4 който НЕ може да се смесва с ДОТ 5, имаше доста писано за спирачната течност и то не от кой друг, а от Алекс:
http://www.mbclub.bg...d...pic=221&hl=
  • 0
Публикувано изображениеПубликувано изображение
светещи желетки, що сте толко нервни?
bliznatsite написаха: mn ne mi haresvat za6toto emblemata na mecedesa e kato mernik i izglezda 4e 6a te zastrelq

#12 asdf69

asdf69

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 36 Мнения:

Публикувано 19 юни 2007 - 18:59

От едни хора съм чувал че се обезвъздушава от най далечното, от други - от най-близкото, и нищо не е в състояние да ги убеди в противното, просто казват, че са прави, така са го правили винаги и другия метод бил грешен казват своите аргументи и винаги звучат убедително. Почвам да си мисля, че дали ще се почне от далечното или близкото крайния ефект е един и същ само да се спазва последователността и да се внимава за въздуха естествено. Иначе на мене ми е блокирало задно дясно буталце, оттам течността завира, получава се въздушна възглавница и педала пропадна до ламарината, как се спира с автоматик питайте ме!
На нашето поколение коли се слага ДОТ 4 който НЕ може да се смесва с ДОТ 5, имаше доста писано за спирачната течност и то не от кой друг, а от Алекс:
http://www.mbclub.bg...d...pic=221&hl=

Здравейте, намесвам се непоканен, но ми стана интересно, защото това, което знаят старите майстори е така, защото:Първо-те са стари и Второ защото всички стари таратайки са били с еднокръгова спирачна система, а от 80те години че и по-отрано вече са с двукръгова сп. система. А при двукр. сп.система по-удачно е да се започне от предните колелета. Това е така, защото буталото в сп. помпа, което е за предните колела, а то се намира по-близо до шофьора по посока на движение, започва да действа преди това за задните колела, което пък се намира впредния край на помпата по посока на движение.С уважение.
  • 0

#13 mitun

mitun

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 616 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W201 230E '88
    W202 250D '95
    S210 200K '01

Публикувано 21 юни 2007 - 10:42

Значи след ония инцидент с пропадналия педал, реших, че е време за един 17 годишен автомобил да му се направи една профилактика на сп. с-ма. За целта се сдобих ( МБ190, '88 е колата) с ремонтни комплекти за всички спирачни апарати и 1,5 л. Дот 4 всичко АТЕ.Доста си поиграх, апаратите се разглобяват, почистват, заменят се всички гумички, после се събират и т.н. По време на цялата процедура получавах напътствия от един чичо,който се въртеше около блока и гледаше някой да се намери за приказка, та той казваше че навремето е работел в гаража на УБО и общо взето не говореше глупости, помагаше при обезвъздушаването и го правихме от близко към далечно.
  • 0
Публикувано изображениеПубликувано изображение
светещи желетки, що сте толко нервни?
bliznatsite написаха: mn ne mi haresvat za6toto emblemata na mecedesa e kato mernik i izglezda 4e 6a te zastrelq

#14 vaakata

vaakata

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 543 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    C250TD , 1996 година(продаден),
    Е350 (W211) - facelift 2006.

Публикувано 21 юни 2007 - 11:06

Здравейте, намесвам се непоканен, но ми стана интересно, защото това, което знаят старите майстори е така, защото:Първо-те са стари и Второ защото всички стари таратайки са били с еднокръгова спирачна система, а от 80те години че и по-отрано вече са с двукръгова сп. система. А при двукр. сп.система по-удачно е да се започне от предните колелета. Това е така, защото буталото в сп. помпа, което е за предните колела, а то се намира по-близо до шофьора по посока на движение, започва да действа преди това за задните колела, което пък се намира впредния край на помпата по посока на движение.С уважение.

И аз се поинтересувах и ми казаха съшото каквото и ти си написал! :)
  • 0

#15 Само Дизел

Само Дизел

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 929 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Германия

Публикувано 21 юни 2007 - 13:30

...На нашето поколение коли се слага ДОТ 4 който НЕ може да се смесва с ДОТ 5, имаше доста писано за спирачната течност и то не от кой друг, а от Алекс:
http://www.mbclub.bg...d...pic=221&hl=


Само да добавя, че DOT 5.1, която е с най-добри характеристики от всички досегашни DOT-класове, вече нито е толкова рядка, нито толкова скъпа, така че няма никаква причина да не се използва DOT5.1, вместо DOT4. Последните са напълно съвместими и не се налага да се прави нищо специално по спирачната система. Аз карам с DOT5.1 от близо 5 години, никакви грижи не е имало.
Само не трябва да се бърка с DOT5, която е съвсем друга бира, както пише и в темата от линка по-горе.
  • 0
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни

Зареждане...