Да сменям ли съединителя на перката.
Започната от hipo, 16 юни 2007 - 22:15:24
51 мнения по тази тема
#1
Публикувано 16 юни 2007 - 22:15
Тия дни в започващите жеги забелязах, че колата ми загрява до към 100 градуса, до стрелката нежду 80 и 120. На дълъг път е малко над 80, 82-83 градуса, но вляза ли в града отива към 100 градуса. Пробвах с вестник да спра перката като беше около 100 градуса и я спрях. После пробвах, както беше писал Dezki, при 100 градуса гася двигателя и гледам колко оборота ще направи докато спре. И си се въртя поне 20 пъти преди да спра. И реших, явно е за смяна, но пък прочетох в темата за силиконовия съединителя, че BenzBoss беше писал че зацепва към 110 градуса и затова реших да попитам. Иначе съм намерил за около 80-100 лв. втора употреба, ако работи.
Колата в W202 C180 111.920 двигател.
Колата в W202 C180 111.920 двигател.
ML270 04г.
ex-С180 94г.
#2
Публикувано 16 юни 2007 - 23:32
Аз ако сам на теб първо ще му мушна термометъра в дупето да го видя каква температура държи,на колко включва перки,на колко изключва..............и после ще си взема НОВ ако този е здал багажа.
Това за 110 градуса важи за тия предните перки,голямата вътре си върти на доста по-ниска температура,като почне да върти и загасиш колата ако ти направи повече от 3-4 оборота е за смяна.
Това за 110 градуса важи за тия предните перки,голямата вътре си върти на доста по-ниска температура,като почне да върти и загасиш колата ако ти направи повече от 3-4 оборота е за смяна.
.
#3
Публикувано 17 юни 2007 - 00:15
При мен е лесно. Имам само 1 перка, няма клима, няма нищо друго
И точно тази на 102-103 градуса като изгася колата се върти доста, верно че гледам термометъра на таблото, ни мисля че е ОК, защото извънграда си държи 80 градуса
ML270 04г.
ex-С180 94г.
#4
Публикувано 17 юни 2007 - 00:32
сигурен ли си че си с ВИСКО ?? не съм много запознат с C-класата, но мисля че си на електромагнитен съединител. ако е 2рото, 90% е заминал датчик.
ако си с виско---не бързай да сменяваш. сътворих начин за пренастройване кога да включва, ако не ти е изтекъл силикона!! чрез натягане на биметалния включвател
) доста си играх, и сега мойта зацепва ТОЧНО на 93 град
ако си с виско---не бързай да сменяваш. сътворих начин за пренастройване кога да включва, ако не ти е изтекъл силикона!! чрез натягане на биметалния включвател
#5
Публикувано 17 юни 2007 - 01:09
сигурен ли си че си с ВИСКО ?? не съм много запознат с C-класата, но мисля че си на електромагнитен съединител. ако е 2рото, 90% е заминал датчик.
ако си с виско---не бързай да сменяваш. сътворих начин за пренастройване кога да включва, ако не ти е изтекъл силикона!! чрез натягане на биметалния включвател) доста си играх, и сега мойта зацепва ТОЧНО на 93 град
Ето на тази страница е даден за моя модел. На външен вид е като моя.


А и за електромагнитен си мисля че трябва да има някакви кабели, а не виждам такива. След няколко часа ще сложа и актуални снимки от моята кола
А и на това братушките му викат "Термомуфта Mercedes M111". Така че ако споделиш за план Б, какво си измислил. Ще огледам за някакъв теч, но мисля че няма.
Този пост е редактиран от hipo: 17 юни 2007 - 01:14
ML270 04г.
ex-С180 94г.
#6
Публикувано 17 юни 2007 - 17:10
Колега, и моя модел е същия и при мене го има същия проблем
Мерцедес C180 97г. -> Р4572РХ
#7
Публикувано 17 юни 2007 - 19:18
така или иначе ще взимаш нов, поне ще пробваш да ремонтираш този.
щом нямаш съсмнения че е изтекъл силикона, махни биметалната пластина отпред, и тогава ако всичко вътре е ок, следващия път когато колата ти достигне 110 градуса, съединителя ще зацепи!!!, но няма да освободи, дори и -20да е, докато не поставиш отново биметалната пластин. направи първо това с махането на пластината, подкарай колата и кажи какво е станало, след като загрее, и после ще ти обясня как да я сложиш и настроиш
щом нямаш съсмнения че е изтекъл силикона, махни биметалната пластина отпред, и тогава ако всичко вътре е ок, следващия път когато колата ти достигне 110 градуса, съединителя ще зацепи!!!, но няма да освободи, дори и -20да е, докато не поставиш отново биметалната пластин. направи първо това с махането на пластината, подкарай колата и кажи какво е станало, след като загрее, и после ще ти обясня как да я сложиш и настроиш
#8
Публикувано 19 юни 2007 - 19:25
Днес смених съединителя с "новия". Проблем беше да си намеря ключ 36-тънък, но след продължително търсене из града, намерих и стария съединител "падна" за секунди. Скоро смятам да се сдобия с точния ключ и планка за контра. Направи ми впечатление, че стария съединител на ръка се върти като "новия". От външния край беше затлачен с много боклуци. Нещо подобно на изтекало масло с боклук отгоре. Възможно ли е това да е изтекъл силикон? Утре ще направя снимки. Ако боклука не е полепнал по силикон, възможно ли е, той да е блокирал работата на биметалната пластина?
ML270 04г.
ex-С180 94г.
#9
Публикувано 20 юни 2007 - 00:05
hipo, я обясни подробно сега ... до коя четричка ти отиваше стрелката, която ти показва температурата? И като си на висока тепература ( от порядъка на 100-110 градуса ) надуваше ли ти маркуча?
Мерцедес C180 97г. -> Р4572РХ
#10
Публикувано 20 юни 2007 - 00:40
Днес смених съединителя с "новия". Проблем беше да си намеря ключ 36-тънък, но след продължително търсене из града, намерих и стария съединител "падна" за секунди. Скоро смятам да се сдобия с точния ключ и планка за контра. Направи ми впечатление, че стария съединител на ръка се върти като "новия". От външния край беше затлачен с много боклуци. Нещо подобно на изтекало масло с боклук отгоре. Възможно ли е това да е изтекъл силикон? Утре ще направя снимки. Ако боклука не е полепнал по силикон, възможно ли е, той да е блокирал работата на биметалната пластина?
под тази биметална пластина има едно малко бутонче. като се нагрее пластината се изкривява и освобождава бутончето, а то активира зацепването чрез силикона. затова ти казах да махнеш пластината и да пробваш с освободено бутонче. тая работа с бутона става само като е на 93-98 град иначе незацепва. но щом си го сменил---по-добре няма да е
#11
Публикувано 20 юни 2007 - 17:03
hipo, я обясни подробно сега ... до коя четричка ти отиваше стрелката, която ти показва температурата? И като си на висока тепература ( от порядъка на 100-110 градуса ) надуваше ли ти маркуча?
Карам си извънградско, 82-83 градуса. Влезна в града и за 5-10 мин, вече е 100. Само вчера оставих на място малко да качи до 110 да видя стария съединител да не вземе да проработи и като го смених се успа на 84-85 градуса, макар че беше 5-6 часа и времето захладня. Но тия дни като остане време че изчистя стария съединител и ще го сложа да видя дали проблема не е бил в многото натрупан боклук, който да е пречел на пластината да натисне въпросното бутонче, както пише Lorinser.
А има ли вариант да се намери такава биметална пластина или не е известно, тази от какви метали е.
Не съм забелязал да се надуват маркучите. Специално не съм се замислял да ги пипам като стане 100-110 градуса. Но докато гледах какво да правя с съединителя съм ги пипал и като че ли си бяха мекички.
ML270 04г.
ex-С180 94г.
#12
Публикувано 20 юни 2007 - 17:10
За колко кинти купи новия съединител?
Мерцедес C180 97г. -> Р4572РХ
#13
Публикувано 20 юни 2007 - 23:19
Карам си извънградско, 82-83 градуса. Влезна в града и за 5-10 мин, вече е 100. Само вчера оставих на място малко да качи до 110 да видя стария съединител да не вземе да проработи и като го смених се успа на 84-85 градуса, макар че беше 5-6 часа и времето захладня. Но тия дни като остане време че изчистя стария съединител и ще го сложа да видя дали проблема не е бил в многото натрупан боклук, който да е пречел на пластината да натисне въпросното бутонче, както пише Lorinser.
А има ли вариант да се намери такава биметална пластина или не е известно, тази от какви метали е.
Не съм забелязал да се надуват маркучите. Специално не съм се замислял да ги пипам като стане 100-110 градуса. Но докато гледах какво да правя с съединителя съм ги пипал и като че ли си бяха мекички.
пластината не го натиска, а обратно. освобождава го. дотогава съхранявай съединителя ПРАВ.
целия ми опит се позовава на виското на 2Х103 мотора. там оправих нещата първо с махане на пластината за проверка дали работи, почистване, после обратно слагане, и много трудно регулиране на пластината, но стана перфектно
#14
Публикувано 22 юни 2007 - 15:00
priatel slushai sega za toia visko saidinitel....sas stari nestava taka che si napravil dobre che si kupil nov,ima specialen kluch za smiana na tova visko,stava za 5 min,a kolkoto za zagriavaneto do 100 gradusa e normalno taka pishe v kniga,no mnogo vajno neshto e termostata take che savatvam te da go smenish.ako imash oshte vaprosi pitai
#15
Публикувано 22 юни 2007 - 17:29
priatel slushai sega za toia visko saidinitel....sas stari nestava taka che si napravil dobre che si kupil nov,ima specialen kluch za smiana na tova visko,stava za 5 min,a kolkoto za zagriavaneto do 100 gradusa e normalno taka pishe v kniga,no mnogo vajno neshto e termostata take che savatvam te da go smenish.ako imash oshte vaprosi pitai
Аз купих стар, който работи. Ако вече и с него не стане тогава ще е новия, но засега работи според очакванията ми. Не мисля че е от термостата, иначе бих има проблем и извън града. А и както писах като го смених и колата заспа в жегата на 84-85 градуса. А специалния ключ е 36 номер, тънък и гумено чукче. За контрата скоро ще имам и необходимата скоба. С точния инструмент съм съгласен че е за 5 мин работа.
ML270 04г.
ex-С180 94г.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни












