Към съдържанието

  •  

Снимка

Да сменям ли съединителя на перката.


  • Please log in to reply
51 мнения по тази тема

#1 hipo

hipo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 290 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Хасково

Публикувано 16 юни 2007 - 22:15

Тия дни в започващите жеги забелязах, че колата ми загрява до към 100 градуса, до стрелката нежду 80 и 120. На дълъг път е малко над 80, 82-83 градуса, но вляза ли в града отива към 100 градуса. Пробвах с вестник да спра перката като беше около 100 градуса и я спрях. После пробвах, както беше писал Dezki, при 100 градуса гася двигателя и гледам колко оборота ще направи докато спре. И си се въртя поне 20 пъти преди да спра. И реших, явно е за смяна, но пък прочетох в темата за силиконовия съединителя, че BenzBoss беше писал че зацепва към 110 градуса и затова реших да попитам. Иначе съм намерил за около 80-100 лв. втора употреба, ако работи.

Колата в W202 C180 111.920 двигател.
  • 0

ML270 04г.

ex-С180 94г.


#2 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 16 юни 2007 - 23:32

Аз ако сам на теб първо ще му мушна термометъра в дупето да го видя каква температура държи,на колко включва перки,на колко изключва..............и после ще си взема НОВ ако този е здал багажа.

Това за 110 градуса важи за тия предните перки,голямата вътре си върти на доста по-ниска температура,като почне да върти и загасиш колата ако ти направи повече от 3-4 оборота е за смяна.
  • 0
.

#3 hipo

hipo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 290 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Хасково

Публикувано 17 юни 2007 - 00:15

При мен е лесно. Имам само 1 перка, няма клима, няма нищо друго :) И точно тази на 102-103 градуса като изгася колата се върти доста, верно че гледам термометъра на таблото, ни мисля че е ОК, защото извънграда си държи 80 градуса
  • 0

ML270 04г.

ex-С180 94г.


#4 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 420 SEL
    --W222 S550L
    --R107 380sl

Публикувано 17 юни 2007 - 00:32

сигурен ли си че си с ВИСКО ?? не съм много запознат с C-класата, но мисля че си на електромагнитен съединител. ако е 2рото, 90% е заминал датчик.
ако си с виско---не бързай да сменяваш. сътворих начин за пренастройване кога да включва, ако не ти е изтекъл силикона!! чрез натягане на биметалния включвател ;)) доста си играх, и сега мойта зацепва ТОЧНО на 93 град ;)
  • 0

#5 hipo

hipo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 290 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Хасково

Публикувано 17 юни 2007 - 01:09

сигурен ли си че си с ВИСКО ?? не съм много запознат с C-класата, но мисля че си на електромагнитен съединител. ако е 2рото, 90% е заминал датчик.
ако си с виско---не бързай да сменяваш. сътворих начин за пренастройване кога да включва, ако не ти е изтекъл силикона!! чрез натягане на биметалния включвател ;)) доста си играх, и сега мойта зацепва ТОЧНО на 93 град ;)


Ето на тази страница е даден за моя модел. На външен вид е като моя.

Публикувано изображение
Публикувано изображение

А и за електромагнитен си мисля че трябва да има някакви кабели, а не виждам такива. След няколко часа ще сложа и актуални снимки от моята кола :)

А и на това братушките му викат "Термомуфта Mercedes M111". Така че ако споделиш за план Б, какво си измислил. Ще огледам за някакъв теч, но мисля че няма.

Този пост е редактиран от hipo: 17 юни 2007 - 01:14

  • 0

ML270 04г.

ex-С180 94г.


#6 Inkas

Inkas

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 732 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе

Публикувано 17 юни 2007 - 17:10

Колега, и моя модел е същия и при мене го има същия проблем
  • 0
Мерцедес C180 97г. -> Р4572РХ

#7 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 420 SEL
    --W222 S550L
    --R107 380sl

Публикувано 17 юни 2007 - 19:18

така или иначе ще взимаш нов, поне ще пробваш да ремонтираш този.
щом нямаш съсмнения че е изтекъл силикона, махни биметалната пластина отпред, и тогава ако всичко вътре е ок, следващия път когато колата ти достигне 110 градуса, съединителя ще зацепи!!!, но няма да освободи, дори и -20да е, докато не поставиш отново биметалната пластин. направи първо това с махането на пластината, подкарай колата и кажи какво е станало, след като загрее, и после ще ти обясня как да я сложиш и настроиш
  • 0

#8 hipo

hipo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 290 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Хасково

Публикувано 19 юни 2007 - 19:25

Днес смених съединителя с "новия". Проблем беше да си намеря ключ 36-тънък, но след продължително търсене из града, намерих и стария съединител "падна" за секунди. Скоро смятам да се сдобия с точния ключ и планка за контра. Направи ми впечатление, че стария съединител на ръка се върти като "новия". От външния край беше затлачен с много боклуци. Нещо подобно на изтекало масло с боклук отгоре. Възможно ли е това да е изтекъл силикон? Утре ще направя снимки. Ако боклука не е полепнал по силикон, възможно ли е, той да е блокирал работата на биметалната пластина?
  • 0

ML270 04г.

ex-С180 94г.


#9 Inkas

Inkas

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 732 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе

Публикувано 20 юни 2007 - 00:05

hipo, я обясни подробно сега ... до коя четричка ти отиваше стрелката, която ти показва температурата? И като си на висока тепература ( от порядъка на 100-110 градуса ) надуваше ли ти маркуча?
  • 0
Мерцедес C180 97г. -> Р4572РХ

#10 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 420 SEL
    --W222 S550L
    --R107 380sl

Публикувано 20 юни 2007 - 00:40

Днес смених съединителя с "новия". Проблем беше да си намеря ключ 36-тънък, но след продължително търсене из града, намерих и стария съединител "падна" за секунди. Скоро смятам да се сдобия с точния ключ и планка за контра. Направи ми впечатление, че стария съединител на ръка се върти като "новия". От външния край беше затлачен с много боклуци. Нещо подобно на изтекало масло с боклук отгоре. Възможно ли е това да е изтекъл силикон? Утре ще направя снимки. Ако боклука не е полепнал по силикон, възможно ли е, той да е блокирал работата на биметалната пластина?



под тази биметална пластина има едно малко бутонче. като се нагрее пластината се изкривява и освобождава бутончето, а то активира зацепването чрез силикона. затова ти казах да махнеш пластината и да пробваш с освободено бутонче. тая работа с бутона става само като е на 93-98 град иначе незацепва. но щом си го сменил---по-добре няма да е
  • 0

#11 hipo

hipo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 290 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Хасково

Публикувано 20 юни 2007 - 17:03

hipo, я обясни подробно сега ... до коя четричка ти отиваше стрелката, която ти показва температурата? И като си на висока тепература ( от порядъка на 100-110 градуса ) надуваше ли ти маркуча?


Карам си извънградско, 82-83 градуса. Влезна в града и за 5-10 мин, вече е 100. Само вчера оставих на място малко да качи до 110 да видя стария съединител да не вземе да проработи и като го смених се успа на 84-85 градуса, макар че беше 5-6 часа и времето захладня. Но тия дни като остане време че изчистя стария съединител и ще го сложа да видя дали проблема не е бил в многото натрупан боклук, който да е пречел на пластината да натисне въпросното бутонче, както пише Lorinser.

А има ли вариант да се намери такава биметална пластина или не е известно, тази от какви метали е.

Не съм забелязал да се надуват маркучите. Специално не съм се замислял да ги пипам като стане 100-110 градуса. Но докато гледах какво да правя с съединителя съм ги пипал и като че ли си бяха мекички.
  • 0

ML270 04г.

ex-С180 94г.


#12 Inkas

Inkas

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 732 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе

Публикувано 20 юни 2007 - 17:10

За колко кинти купи новия съединител?
  • 0
Мерцедес C180 97г. -> Р4572РХ

#13 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 420 SEL
    --W222 S550L
    --R107 380sl

Публикувано 20 юни 2007 - 23:19

Карам си извънградско, 82-83 градуса. Влезна в града и за 5-10 мин, вече е 100. Само вчера оставих на място малко да качи до 110 да видя стария съединител да не вземе да проработи и като го смених се успа на 84-85 градуса, макар че беше 5-6 часа и времето захладня. Но тия дни като остане време че изчистя стария съединител и ще го сложа да видя дали проблема не е бил в многото натрупан боклук, който да е пречел на пластината да натисне въпросното бутонче, както пише Lorinser.

А има ли вариант да се намери такава биметална пластина или не е известно, тази от какви метали е.

Не съм забелязал да се надуват маркучите. Специално не съм се замислял да ги пипам като стане 100-110 градуса. Но докато гледах какво да правя с съединителя съм ги пипал и като че ли си бяха мекички.


пластината не го натиска, а обратно. освобождава го. дотогава съхранявай съединителя ПРАВ.

целия ми опит се позовава на виското на 2Х103 мотора. там оправих нещата първо с махане на пластината за проверка дали работи, почистване, после обратно слагане, и много трудно регулиране на пластината, но стана перфектно
  • 0

#14 lucho

lucho

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 2 Мнения:

Публикувано 22 юни 2007 - 15:00

priatel slushai sega za toia visko saidinitel....sas stari nestava taka che si napravil dobre che si kupil nov,ima specialen kluch za smiana na tova visko,stava za 5 min,a kolkoto za zagriavaneto do 100 gradusa e normalno taka pishe v kniga,no mnogo vajno neshto e termostata take che savatvam te da go smenish.ako imash oshte vaprosi pitai
  • 0

#15 hipo

hipo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 290 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Хасково

Публикувано 22 юни 2007 - 17:29

priatel slushai sega za toia visko saidinitel....sas stari nestava taka che si napravil dobre che si kupil nov,ima specialen kluch za smiana na tova visko,stava za 5 min,a kolkoto za zagriavaneto do 100 gradusa e normalno taka pishe v kniga,no mnogo vajno neshto e termostata take che savatvam te da go smenish.ako imash oshte vaprosi pitai



Аз купих стар, който работи. Ако вече и с него не стане тогава ще е новия, но засега работи според очакванията ми. Не мисля че е от термостата, иначе бих има проблем и извън града. А и както писах като го смених и колата заспа в жегата на 84-85 градуса. А специалния ключ е 36 номер, тънък и гумено чукче. За контрата скоро ще имам и необходимата скоба. С точния инструмент съм съгласен че е за 5 мин работа.
  • 0

ML270 04г.

ex-С180 94г.





1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни