Jump to content

  •  

Photo

Да сменям ли съединителя на перката.


  • Please log in to reply
51 replies to this topic

#1 hipo

hipo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 290 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Хасково

Posted 16 June 2007 - 22:15

Тия дни в започващите жеги забелязах, че колата ми загрява до към 100 градуса, до стрелката нежду 80 и 120. На дълъг път е малко над 80, 82-83 градуса, но вляза ли в града отива към 100 градуса. Пробвах с вестник да спра перката като беше около 100 градуса и я спрях. После пробвах, както беше писал Dezki, при 100 градуса гася двигателя и гледам колко оборота ще направи докато спре. И си се въртя поне 20 пъти преди да спра. И реших, явно е за смяна, но пък прочетох в темата за силиконовия съединителя, че BenzBoss беше писал че зацепва към 110 градуса и затова реших да попитам. Иначе съм намерил за около 80-100 лв. втора употреба, ако работи.

Колата в W202 C180 111.920 двигател.
  • 0

ML270 04г.

ex-С180 94г.


#2 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6,668 Posts:
  • Пол:не е посочено

Posted 16 June 2007 - 23:32

Аз ако сам на теб първо ще му мушна термометъра в дупето да го видя каква температура държи,на колко включва перки,на колко изключва..............и после ще си взема НОВ ако този е здал багажа.

Това за 110 градуса важи за тия предните перки,голямата вътре си върти на доста по-ниска температура,като почне да върти и загасиш колата ако ти направи повече от 3-4 оборота е за смяна.
  • 0
.

#3 hipo

hipo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 290 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Хасково

Posted 17 June 2007 - 00:15

При мен е лесно. Имам само 1 перка, няма клима, няма нищо друго :) И точно тази на 102-103 градуса като изгася колата се върти доста, верно че гледам термометъра на таблото, ни мисля че е ОК, защото извънграда си държи 80 градуса
  • 0

ML270 04г.

ex-С180 94г.


#4 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,339 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 420 SEL
    --W222 S550L
    --R107 380sl

Posted 17 June 2007 - 00:32

сигурен ли си че си с ВИСКО ?? не съм много запознат с C-класата, но мисля че си на електромагнитен съединител. ако е 2рото, 90% е заминал датчик.
ако си с виско---не бързай да сменяваш. сътворих начин за пренастройване кога да включва, ако не ти е изтекъл силикона!! чрез натягане на биметалния включвател ;)) доста си играх, и сега мойта зацепва ТОЧНО на 93 град ;)
  • 0

#5 hipo

hipo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 290 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Хасково

Posted 17 June 2007 - 01:09

сигурен ли си че си с ВИСКО ?? не съм много запознат с C-класата, но мисля че си на електромагнитен съединител. ако е 2рото, 90% е заминал датчик.
ако си с виско---не бързай да сменяваш. сътворих начин за пренастройване кога да включва, ако не ти е изтекъл силикона!! чрез натягане на биметалния включвател ;)) доста си играх, и сега мойта зацепва ТОЧНО на 93 град ;)


Ето на тази страница е даден за моя модел. На външен вид е като моя.

Публикувано изображение
Публикувано изображение

А и за електромагнитен си мисля че трябва да има някакви кабели, а не виждам такива. След няколко часа ще сложа и актуални снимки от моята кола :)

А и на това братушките му викат "Термомуфта Mercedes M111". Така че ако споделиш за план Б, какво си измислил. Ще огледам за някакъв теч, но мисля че няма.

Edited by hipo, 17 June 2007 - 01:14 .

  • 0

ML270 04г.

ex-С180 94г.


#6 Inkas

Inkas

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 732 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе

Posted 17 June 2007 - 17:10

Колега, и моя модел е същия и при мене го има същия проблем
  • 0
Мерцедес C180 97г. -> Р4572РХ

#7 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,339 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 420 SEL
    --W222 S550L
    --R107 380sl

Posted 17 June 2007 - 19:18

така или иначе ще взимаш нов, поне ще пробваш да ремонтираш този.
щом нямаш съсмнения че е изтекъл силикона, махни биметалната пластина отпред, и тогава ако всичко вътре е ок, следващия път когато колата ти достигне 110 градуса, съединителя ще зацепи!!!, но няма да освободи, дори и -20да е, докато не поставиш отново биметалната пластин. направи първо това с махането на пластината, подкарай колата и кажи какво е станало, след като загрее, и после ще ти обясня как да я сложиш и настроиш
  • 0

#8 hipo

hipo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 290 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Хасково

Posted 19 June 2007 - 19:25

Днес смених съединителя с "новия". Проблем беше да си намеря ключ 36-тънък, но след продължително търсене из града, намерих и стария съединител "падна" за секунди. Скоро смятам да се сдобия с точния ключ и планка за контра. Направи ми впечатление, че стария съединител на ръка се върти като "новия". От външния край беше затлачен с много боклуци. Нещо подобно на изтекало масло с боклук отгоре. Възможно ли е това да е изтекъл силикон? Утре ще направя снимки. Ако боклука не е полепнал по силикон, възможно ли е, той да е блокирал работата на биметалната пластина?
  • 0

ML270 04г.

ex-С180 94г.


#9 Inkas

Inkas

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 732 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе

Posted 20 June 2007 - 00:05

hipo, я обясни подробно сега ... до коя четричка ти отиваше стрелката, която ти показва температурата? И като си на висока тепература ( от порядъка на 100-110 градуса ) надуваше ли ти маркуча?
  • 0
Мерцедес C180 97г. -> Р4572РХ

#10 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,339 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 420 SEL
    --W222 S550L
    --R107 380sl

Posted 20 June 2007 - 00:40

Днес смених съединителя с "новия". Проблем беше да си намеря ключ 36-тънък, но след продължително търсене из града, намерих и стария съединител "падна" за секунди. Скоро смятам да се сдобия с точния ключ и планка за контра. Направи ми впечатление, че стария съединител на ръка се върти като "новия". От външния край беше затлачен с много боклуци. Нещо подобно на изтекало масло с боклук отгоре. Възможно ли е това да е изтекъл силикон? Утре ще направя снимки. Ако боклука не е полепнал по силикон, възможно ли е, той да е блокирал работата на биметалната пластина?



под тази биметална пластина има едно малко бутонче. като се нагрее пластината се изкривява и освобождава бутончето, а то активира зацепването чрез силикона. затова ти казах да махнеш пластината и да пробваш с освободено бутонче. тая работа с бутона става само като е на 93-98 град иначе незацепва. но щом си го сменил---по-добре няма да е
  • 0

#11 hipo

hipo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 290 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Хасково

Posted 20 June 2007 - 17:03

hipo, я обясни подробно сега ... до коя четричка ти отиваше стрелката, която ти показва температурата? И като си на висока тепература ( от порядъка на 100-110 градуса ) надуваше ли ти маркуча?


Карам си извънградско, 82-83 градуса. Влезна в града и за 5-10 мин, вече е 100. Само вчера оставих на място малко да качи до 110 да видя стария съединител да не вземе да проработи и като го смених се успа на 84-85 градуса, макар че беше 5-6 часа и времето захладня. Но тия дни като остане време че изчистя стария съединител и ще го сложа да видя дали проблема не е бил в многото натрупан боклук, който да е пречел на пластината да натисне въпросното бутонче, както пише Lorinser.

А има ли вариант да се намери такава биметална пластина или не е известно, тази от какви метали е.

Не съм забелязал да се надуват маркучите. Специално не съм се замислял да ги пипам като стане 100-110 градуса. Но докато гледах какво да правя с съединителя съм ги пипал и като че ли си бяха мекички.
  • 0

ML270 04г.

ex-С180 94г.


#12 Inkas

Inkas

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 732 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе

Posted 20 June 2007 - 17:10

За колко кинти купи новия съединител?
  • 0
Мерцедес C180 97г. -> Р4572РХ

#13 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,339 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 420 SEL
    --W222 S550L
    --R107 380sl

Posted 20 June 2007 - 23:19

Карам си извънградско, 82-83 градуса. Влезна в града и за 5-10 мин, вече е 100. Само вчера оставих на място малко да качи до 110 да видя стария съединител да не вземе да проработи и като го смених се успа на 84-85 градуса, макар че беше 5-6 часа и времето захладня. Но тия дни като остане време че изчистя стария съединител и ще го сложа да видя дали проблема не е бил в многото натрупан боклук, който да е пречел на пластината да натисне въпросното бутонче, както пише Lorinser.

А има ли вариант да се намери такава биметална пластина или не е известно, тази от какви метали е.

Не съм забелязал да се надуват маркучите. Специално не съм се замислял да ги пипам като стане 100-110 градуса. Но докато гледах какво да правя с съединителя съм ги пипал и като че ли си бяха мекички.


пластината не го натиска, а обратно. освобождава го. дотогава съхранявай съединителя ПРАВ.

целия ми опит се позовава на виското на 2Х103 мотора. там оправих нещата първо с махане на пластината за проверка дали работи, почистване, после обратно слагане, и много трудно регулиране на пластината, но стана перфектно
  • 0

#14 lucho

lucho

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 2 Posts:

Posted 22 June 2007 - 15:00

priatel slushai sega za toia visko saidinitel....sas stari nestava taka che si napravil dobre che si kupil nov,ima specialen kluch za smiana na tova visko,stava za 5 min,a kolkoto za zagriavaneto do 100 gradusa e normalno taka pishe v kniga,no mnogo vajno neshto e termostata take che savatvam te da go smenish.ako imash oshte vaprosi pitai
  • 0

#15 hipo

hipo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 290 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Хасково

Posted 22 June 2007 - 17:29

priatel slushai sega za toia visko saidinitel....sas stari nestava taka che si napravil dobre che si kupil nov,ima specialen kluch za smiana na tova visko,stava za 5 min,a kolkoto za zagriavaneto do 100 gradusa e normalno taka pishe v kniga,no mnogo vajno neshto e termostata take che savatvam te da go smenish.ako imash oshte vaprosi pitai



Аз купих стар, който работи. Ако вече и с него не стане тогава ще е новия, но засега работи според очакванията ми. Не мисля че е от термостата, иначе бих има проблем и извън града. А и както писах като го смених и колата заспа в жегата на 84-85 градуса. А специалния ключ е 36 номер, тънък и гумено чукче. За контрата скоро ще имам и необходимата скоба. С точния инструмент съм съгласен че е за 5 мин работа.
  • 0

ML270 04г.

ex-С180 94г.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users