Към съдържанието

  •  

Снимка

Хаиде сега помагайтесмяна на веригата мотор-102.962


  • Please log in to reply
38 мнения по тази тема

#1 martijeff

martijeff

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 62 Мнения:
  • Град:Vratza
  • Интереси:GSM-service,CAR-alrm,......................

Публикувано 16 юни 2007 - 18:15

Става на въпрос за мотор-102.962 , при запалване на мотора се чува силно чукане маистори разни казват: сменяй веригата.
Днес вдигам капака на клапаните и що да видя като завъртя коляновия вал се чува едно прищракване, сякаш веригата подскача, изпъва се за миг и обтегача и заедно с нея изпъва се и се прибира със всяко щракване.
Някакви идеи какъм би могъл да е проблема ?
  • 0

#2 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 16 юни 2007 - 19:00

Проблема е сериозен!На твое място не бих посмял да карам колата,ами с "ласо" бих отишъл на сервиз за смяна на верига,обтегачи...и зъбни колела най-вероятно..! :wub: Късал съм верига,та знам какво е!И после непланиран основен ремонт...! :0_evil:
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#3 martijeff

martijeff

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 62 Мнения:
  • Град:Vratza
  • Интереси:GSM-service,CAR-alrm,......................

Публикувано 16 юни 2007 - 20:24

Знае ли някои как се сваля ангренажният капак на 102.962
  • 0

#4 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 16 юни 2007 - 20:53

проблема си е наистина сериозен. сигурно си строшил плъзгача долу вдясн(като си с лице срещу мотора. за да свалиш капака на веригата, трябва да махнеш маслената вана, за да откачиш смукателя на маслената помпа.... най лесно става ако свалиш мотора, щото така или иначе смаляш ВСИЧКО от предната му страна за да махнеш капака. при счупен плъзгач или банан, аз препоръчвам направо основен ремонт. остава ти само да махнеш и главата за да извадиш буталата
  • 0

#5 martijeff

martijeff

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 62 Мнения:
  • Град:Vratza
  • Интереси:GSM-service,CAR-alrm,......................

Публикувано 17 юни 2007 - 13:39

вчера един приятел ми каза че ангренажният капак можел да се свали без да се сваля главата и картера дали е възможно или са само празни приказки
  • 0

#6 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 17 юни 2007 - 14:00

можеш да го свалиш без да махаш главата!!!!, но без да махнеш картера е невъзможно.с двуредова верига ли си ???? досега съм махал 3 картера, но все на едноредови вериги, съмнявам се ако си с двуредова,че констукцията на маслената помпа ще е различна
  • 0

#7 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 17 юни 2007 - 14:05

За колко време се маха картер,така или иначе си се омацал........... :icon_coolgrin:
  • 0
.

#8 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 17 юни 2007 - 15:37

За колко време се маха картер,така или иначе си се омацал........... :icon_coolgrin:



зависи, аз когато за пръв път махах картер, 2-ма майстори ми казаха че на 201 и 124 е НЕВЪЗМОЖНО да махнеш картера без да извадиш мотора. е да де, ама на мене като ми каже някой "неможеш да го направиш" аз просто трябва да му докаже, че мога, а той да си направи салфетник от дипломата. след дълго оглеждане, клатене, въртене на коляновия вал, открих схема, чрез превъртане на коляновия вал да извадя картера на 4 цил бензинов мотор, при това без да имам канал или подемник. мотора се откача, повдига, накланя и има начин да се извади. ;)
  • 0

#9 martijeff

martijeff

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 62 Мнения:
  • Град:Vratza
  • Интереси:GSM-service,CAR-alrm,......................

Публикувано 17 юни 2007 - 15:50

веригата е едноредова
е ще може ли да сваля капака бе да махам картера
  • 0

#10 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 17 юни 2007 - 19:23

веригата е едноредова
е ще може ли да сваля капака бе да махам картера


КАТЕГОРИЧНО НЕ. много нерентабилно е констуирана !!!маслената помпа е хваната отвътре за капака, а смукателя за масло е хванат за единия основен лагер... всъщност незнам дали ще успееш да махнеш картера, без да извадиш мотора...

а като погледнеш с фенерче навътре в отвора за веригата---какво виждаш??? от коя страна се охлабва и опъва веригата?? делкото равномерно ли се върти??(когато въртиш на ръка)
  • 0

#11 martijeff

martijeff

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 62 Мнения:
  • Град:Vratza
  • Интереси:GSM-service,CAR-alrm,......................

Публикувано 17 юни 2007 - 21:32

току що свалих картера без да свалям мотора. Само го надигнах с дървено трупче и всичко заспа, одвих смукателя на маслената помпа захванат е с два болта отдолу до коляновият вал, свалих и ангренажният капак, банана е много зле липсват 2 зъба на зъбното колело на разпределителният вал които по късно намерих в картера зъбното колело на коляновият вал също е зле, друго всичко е ок.
А искам да попитам също по въпроса с разхода на масло дали ще се оправи само с смяна на гумички на клапаните ?
  • 0

#12 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 17 юни 2007 - 23:19

току що свалих картера без да свалям мотора. Само го надигнах с дървено трупче и всичко заспа, одвих смукателя на маслената помпа захванат е с два болта отдолу до коляновият вал, свалих и ангренажният капак, банана е много зле липсват 2 зъба на зъбното колело на разпределителният вал които по късно намерих в картера зъбното колело на коляновият вал също е зле, друго всичко е ок.
А искам да попитам също по въпроса с разхода на масло дали ще се оправи само с смяна на гумички на клапаните ?



бил си на косъм от скъсване на верига или прескачане на верига, ако вече не е прескочила, но щом работи, значи с не повече от 1 чъб, но кво значение има са ше го провериш. земи си нова верига! 50лв е
браво на тебе, щом извади картера без махане на мотора ;)

свали главата, дай я за пълен ремонт в жк Хладилника, около70-120лв, ако не си спукал клапани
смени сегментите, но без да чистиш много-много нагара от каналите на буталата!!! иначе разхода на масло пак ще скочи(помпен ефект) 100лв
смени и биелните лагери-60лв
основните нама нужда ако не си над 450хил.км

след тази операция, ще имаш ЧИСТО НОВ МЕРЦЕДЕС ДВИГАТЕЛ с ресурс 1000000км, и как ще те радва след 1000км не е истина :D изпитал съм го 2 пъти на мои коли и не съжалявам грам за парите за части
  • 0

#13 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 17 юни 2007 - 23:25

ИЗКЛЮЧИТЕЛНО МНОГО ВНИМАВАЙ как стягаш болтовете на петите за разпределителния вал!!!! на 10Nm, нито грам повече, че резбата в главата супер лесно превърта и ще се видиш във фантастично приключение. ще ти трябва малък динометричен ключ!!! 50лв е.
  • 0

#14 martijeff

martijeff

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 62 Мнения:
  • Град:Vratza
  • Интереси:GSM-service,CAR-alrm,......................

Публикувано 18 юни 2007 - 10:24

ами веригата нее прехвърлила зъб защото белезите на коляновият вал и разпределителният си съвпадаха просто имаше 10 градуса отклонение от разтежението на веригата а относно жъпроса з биалние лагери и сегментите трудно ли се сменят защото сам си правя всичко и искам да попитам все пак
  • 0

#15 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 18 юни 2007 - 11:35

ами веригата нее прехвърлила зъб защото белезите на коляновият вал и разпределителният си съвпадаха просто имаше 10 градуса отклонение от разтежението на веригата а относно жъпроса з биалние лагери и сегментите трудно ли се сменят защото сам си правя всичко и искам да попитам все пак



браво на тебе че си правиш всичко сам. на мен за тва ми е кеф да ти помогна. няма нищо сложно вече щом си свалил картера. сваляй и главата, после отвиваш по 2 болта на биела и избутваш буталото нагоре с дръжката на чука, сменяваш първо сегментите, после черупките на лагера и със скоба за бутала поставяш обратно. всяка движеща се част ще я мажеш обилно с масло преди монтаж

ако работиш бавно няма начин да объркаш нещо. внимавай само да не обърнеш някое бутало или биела.маркирай с издраскване с нож посоката върху челото на буталото за да не го обърнеш, а също и да не обърнеш капака на биелата наобратно

ДАВАЙ СМЕЛО, квото се оплетеш--пиши
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни