Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Внос на чисто нов Мерцедес от САЩДали е изгодно, има ли уловка


  • Please log in to reply
32 мнения по тази тема

#16 willy555

willy555

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 798 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 E 200 T, 1993г., 136 к.с.

Публикувано 12 юни 2007 - 12:01

willy555, сигурен ли си, че такъв "типов сертификат", който ми е нужен за регистрацията в бг могат да ми дадат и от САЩ? Понеже ми е странно защо по автокъщите всички GL-и от САЩ ходят първо до Германия и после ги внасят тук?

Някой да е чувал нещо по въпроса, че от 1.2007 митото за внос на нов автомобил е намалено на по-малко от 10%? Поне така пише на офертата на Балканстар в шоурума им.

По въпроса дали да се внася нов или употребяван автомобил:
Знам че акциза скача, когато автомобилът е употребяван - става по 35 лева на киловат за първите 120 и по 60 лева на киловат за киловатите над 120, нали? Или в моя случай 35*120 + 60*45 = 6900 лева. Което е повече от 4750, но не чак ДВОЙНО?
От друга страна останалите митни сборове (мито и ДДС) се плащат върху митническата стойност на автомобила. Тази митническа стойност, когато се внася от извън EU все още ли се изчислява на база конски сили? Преди се смяташе на всяка конска сила по 180 лева. Ако все още е така, то митническата стойност е: 224к.с.*180 = 40320
Значи мито 10% = 4032 лева
ДДС 20% = около 8500 лева
Общо трите налога са доста по-малко от сметките ми в първия постинг (при нов автомобил). Вярно е, че за този модел се ползва данъчен кредит, ама от опит знам, че по-добре да платиш някой лев отгоре, но да не чакаш "Данъчните" да връщат пари.
Вярна ли е тази сметка?


За типовия сертификат - както съм написал, не съм сигурен, а само предполагам. Сигурен съм за употребяван автомобил, защото съм питал за един 10-годишен мерцедес, който мисля да си докарам скоро, ама за нов - не. Но има и нещо друго, което сега се сещам - възможно е да има разлика ако колата е произведена в Щатите или е от Европа. Нямам идея къде са заводите, в които се произвежда GL-а, но съм сигурен, че лесно ще разбереш. И ако се окаже, че е в Германия, възможно е това да е обяснението защо предпочитат да ги внасят първо там - може би взимат там сертификат. Така или иначе, най-добър е съветът на нашите братя от Сан Диего - пиши до дилъра и те всичко ще си кажат.

За митото - погледнах актуалната Митническа тарифа и там пише: Пътнически автомобили и други автомобилни превозни средства, предназначени за транспорт на хора, включително товаропътническите и състезателните автомобили, с бутален двигател със запалване чрез компресия (дизелов двигател или дизелов двигател с термостартер), с работен обем, превишаващ 2 500 cm3, нов - 10 %. Никъде не пише да е 5%, освен за линейки.
Митническата стойност вече не се изчислява на конски сили. За нов автомобил тя е равна на продажната цена, посочена в договора, с който си купил колата. За употребяван по принцип е същото, но там вече митничаря има право да не признае посочената цена и да изчисли сам митническата стойност. Това се прави по един ужасяващ ред, посочен в Глава 6, чл. 34-43 от Закона за митниците, от който извода е, че могат да ти определят буквално каквато си искат стойност.

За акциза - ще се повторя от предишния пост - чл. 40 от Закона за акцизите гласи
Чл. 40. (В сила от 1.07.2006 г.) (1) Акцизната ставка за употребяваните автомобили е, както следва:
1. за автомобили с мощност на двигателя над 120 kW до 150 kW по системата DIN - 35 лв. за 1 kW;
2. за автомобили с мощност на двигателя над 150 kW по системата DIN - 60 лв. за 1 kW;
Това означава, че акциза за кола над 150 киловата, какъвто е твоя случай, се изчислява така: 165*60= 9900, а не 35*120 + 60*45 = 6900

Така че прекалкулирай за трети път всичко

И, ъъъ, Алекс, информацията за конските сили е малко старичка - митническата стойност не се изчислява на база конски сили от 01.01.2006г.
Сори, шефе!
  • 0

#17 ENOXELA

ENOXELA

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4188 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 12 юни 2007 - 12:28

Но има и нещо друго, което сега се сещам - възможно е да има разлика ако колата е произведена в Щатите или е от Европа. Нямам идея къде са заводите, в които се произвежда GL-а, но съм сигурен, че лесно ще разбереш. И ако се окаже, че е в Германия, възможно е това да е обяснението защо предпочитат да ги внасят първо там - може би взимат там сертификат. Така или иначе, най-добър е съветът на нашите братя от Сан Диего - пиши до дилъра и те всичко ще си кажат.

И, ъъъ, Алекс, информацията за конските сили е малко старичка - митническата стойност не се изчислява на база конски сили от 01.01.2006г.
Сори, шефе!

Благодаря за поправката Уили взимам я под внимание :icon_welldone:
По въпроса относно производството,то ако GL е произведен в Германия,което много ме съмнява то се внаса по надлежния ред с Евро -там еди колко си,само като се изиска сертификат от централата на Мерцедес в немско, който мисля могат и по пощата да ти пратят.
  • 0

#18 willy555

willy555

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 798 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 E 200 T, 1993г., 136 к.с.

Публикувано 12 юни 2007 - 12:30

BENZBOSS, значи смяташ, че като плащам кеш има шанс да спазаря по-добра цена? И аз съм чувал че в САЩ никой не носи пари в брой. Да не ме арестуват като им занеса 60K увити във вестник?

Тъй като Бенцбос спи дълбоко по това време на деня/нощта, ще се опитам аз да ти отговоря. Както ти казах, не съм внасял кола от САЩ, но съм купувал кола в САЩ. Даже точно такава ти караш в момента. Та при пазарлъка при обявена цена 18 000 долара, крайната цена беше 14 500. И отстъпката се дължеше на факта, че предложихме 7000 долара предплата, а останалото на изплащане - т.е. това се води много сериозно плащане, там повечето хора си взимат колите без да дадат лев. Смятай за каква отстъпка можеш да си правиш устата, ако плащаш цялата сума в кеш! Лично на мен ми се иска да видя физиономията на дилъра, който чуе как плащаш. Но все пак не носи парите във вестник :D
Но пак правя уточнение - колата не беше нова, а 3-годишна.
  • 0

#19 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 12 юни 2007 - 16:50

Хич не се замисляй за кеша,тук над 10 000 кеш нямаш право да носиш.Като ми плащаха една операция преди време се наложи до болницата да ходим по 4-5 човека да носим парите..............тъпотия,но ако им извадиш кеш е те така ше те гледат. :bigemo_harabe_net-110: :bigemo_harabe_net-110: :bigemo_harabe_net-110:

На тия линкове които ти ги дадох има и дилари,че и повечето май са такива,драсни им 2 реда с въпроси,стига са мързелували. :flagMB new:
  • 0
.

#20 Pavel Sofia

Pavel Sofia

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 9 Мнения:

Публикувано 13 юни 2007 - 15:48

Да! Получих доста полезна информация от всички. Благодаря!

Да обобщим:

Няма особена файда колата да се внася като употребявана. Акциза наистина скача двойно до 9900 лева, а след като митническата стойност не се смята вече на база конски сили, а се "измисля" от някой нацупен митничар, общите налози ще бъдат вероятно повече, от колкото ако колата е нова.

1. Значи цената на нов GL320CDI с всички възможни екстри (без някои малки изключения) в САЩ е 66000 долара = 96000 лева.
2. Към тази цена все още се надявам, че няма да ми добавят никакви местни данъци и разходи по регистрации и застраховки в САЩ. Все пак ще правя официален износ на колата и няма да я регисрирам и карам в САЩ. Би трябвало да важат подобни правила на продажбите през ebay от един щат в друг, при които не се плащат данъци.
3. Би следвало дори да договоря отстъпка от цената, понеже няма да взимам колата на изплащане или лизинг (наистина в чужбина има разлика между двата термина). Няма да им нося парите, увити във вестник, за да не будя съмнение, а ще им ги внеса в банковата сметка.
4. Транспорта с контейнер до Солун или до Варна от Източния Бряг излиза към 3000 долара = 4400 лева. GL-а влиза на магия в 20 футов контейнер.
5. Акциза за 165KW нов автомобил е 4750 лева.
6. Има и някаква Екотакса, до колкото знам, но едва ли е голяма. Типов сертификат ще ми извадят предполагам в Балканстар (имам приятели там). Някой ще каже ли как се казва този типов сертификат на английски? Той се издава за модела или за конкретната кола (номер на шаси, двигател...)?
7. Мито: 10% от Митническата стойност = 10%* (96000+4400) = 10040 лева.
8. Всичко без ДДС става 115.200 лева
9. ДДС: 20% върху всичко по-горе 23.040 лева
10. Питах в една автокъща: На GL с американско изпълнение се дава фабрична гаранция в цяла Европа (в България от Балкан Стар) в продължение на 2 години от първоначалната регистрация, без ограничение на километрите. Звучи логично и мисля, че може да им се вярва. Разбира се, преди да тръгна да купувам, ще питам пак в Балкан Стар.

Яд ме е само за две екстри, които не се предлагат (по неясни за мен причини) на моделите за САЩ:
-Вентилирани предни седалки
-Офроуд пакет - блокаж чрез бутон на заден диференциал и повдигане на окачването чрез бутон с още 7 см.
Хубави ектри, но имайки предвид парите, които се спестяват ще минем и без тях.

Сега мисля да си продам Черокито за 45000 лева (толкова проверих, че вървят като моето) и да търся някоя банка да ме спонсорира за останалите пари.
  • 0

#21 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1243 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Публикувано 13 юни 2007 - 16:14

Да! Получих доста полезна информация от всички. Благодаря!

Да обобщим:

Няма особена файда колата да се внася като употребявана. Акциза наистина скача двойно до 9900 лева, а след като митническата стойност не се смята вече на база конски сили, а се "измисля" от някой нацупен митничар, общите налози ще бъдат вероятно повече, от колкото ако колата е нова.

1. Значи цената на нов GL320CDI с всички възможни екстри (без някои малки изключения) в САЩ е 66000 долара = 96000 лева.
2. Към тази цена все още се надявам, че няма да ми добавят никакви местни данъци и разходи по регистрации и застраховки в САЩ. Все пак ще правя официален износ на колата и няма да я регисрирам и карам в САЩ. Би трябвало да важат подобни правила на продажбите през ebay от един щат в друг, при които не се плащат данъци.
3. Би следвало дори да договоря отстъпка от цената, понеже няма да взимам колата на изплащане или лизинг (наистина в чужбина има разлика между двата термина). Няма да им нося парите, увити във вестник, за да не будя съмнение, а ще им ги внеса в банковата сметка.
4. Транспорта с контейнер до Солун или до Варна от Източния Бряг излиза към 3000 долара = 4400 лева. GL-а влиза на магия в 20 футов контейнер.
5. Акциза за 165KW нов автомобил е 4750 лева.
6. Има и някаква Екотакса, до колкото знам, но едва ли е голяма. Типов сертификат ще ми извадят предполагам в Балканстар (имам приятели там). Някой ще каже ли как се казва този типов сертификат на английски? Той се издава за модела или за конкретната кола (номер на шаси, двигател...)?
7. Мито: 10% от Митническата стойност = 10%* (96000+4400) = 10040 лева.
8. Всичко без ДДС става 115.200 лева
9. ДДС: 20% върху всичко по-горе 23.040 лева
10. Питах в една автокъща: На GL с американско изпълнение се дава фабрична гаранция в цяла Европа (в България от Балкан Стар) в продължение на 2 години от първоначалната регистрация, без ограничение на километрите. Звучи логично и мисля, че може да им се вярва. Разбира се, преди да тръгна да купувам, ще питам пак в Балкан Стар.

Яд ме е само за две екстри, които не се предлагат (по неясни за мен причини) на моделите за САЩ:
-Вентилирани предни седалки
-Офроуд пакет - блокаж чрез бутон на заден диференциал и повдигане на окачването чрез бутон с още 7 см.
Хубави ектри, но имайки предвид парите, които се спестяват ще минем и без тях.

Сега мисля да си продам Черокито за 45000 лева (толкова проверих, че вървят като моето) и да търся някоя банка да ме спонсорира за останалите пари.

Без да съм 4ел съм 99% сигурен -относно то4ка 10- И в америката и тук в Европа гаранцията е на принипа -ка д а преебем клиента .
Обикновено с едни много малки букви пи6е
или 2 години или едиколко си кимометри -което събитие настъпи първо.
то ако бе6е 2 години без ограни4ение в км -Мерцедес сте се оварри яко-то пове4ето нови коли я изкарат 200 000 я не без да грамне несто по серизно.
мога да се обада туак в немско и да питам но сте си е загубено време стото такъв филм няма.

и 1 друго несто -кола правена за уса пазара е едно а състата за Немско е друго.

Сега в УСА има лимит 60-70 мили в 4ас -не помня ве4е.ама в немско няма.
И даже и Мерцедес да е не изпускат да спестят от тая работа -в УСА обсто километрите които колата сте се движи с 200 км в 4ас да кажем са 10% от времето -доакто в Немско може и да е 90%
от което веднага лъсва -ми засто да слагаме хубави спира4ки -тя колата сте спира от 100км не от 200 и все неста от сорта.
тои не слу4аино в америката са по евтини -просто половината неста дето са вложени са с много по евтини отколкото дето са правени за европа.
А тия факти са 100% факти стот работя в американска фирма в немско и знам какво се доставя в амерка и какво за тука6ния пазар.
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#22 willy555

willy555

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 798 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 E 200 T, 1993г., 136 к.с.

Публикувано 13 юни 2007 - 16:38

тои не слу4аино в америката са по евтини -просто половината неста дето са вложени са с много по евтини отколкото дето са правени за европа.
А тия факти са 100% факти стот работя в американска фирма в немско и знам какво се доставя в амерка и какво за тука6ния пазар.

тука има едно уточнение. Задължително трябва да се провери къде е произведена колата. Можеш да попаднеш на екземпляр, който е произведен в Германия и всичко да е ОК. По американските закони всяка кола, изложена за продан, задължително има табелка, на която пише къде какво е произведено. И това се спазва, и не лъжат. Лично съм виждал табелка с надпис:"99% от частите на тази кола са произведени в Германия". Не пишеше коя част се падаше в 1%, отпуснат на американците /вероятно дръжките на вратите/ :D
  • 0

#23 Pavel Sofia

Pavel Sofia

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 9 Мнения:

Публикувано 13 юни 2007 - 17:02

По принцип за гаранцията казвам, каквото ми казаха в автокъщата.
Че гаранцията за всички коли на Даймлер Крайслер за Европа е 2 години и без лимит на километрите съм сигурен. Освен това в момента карам Гранд Чероки, което съм си купил втора ръка от Белгия. В Балкан Стар ми поеха гаранцията без проблеми. Те от това печелят, защото гаранционните ремонти им ги плащат от завода производител.

Willy555, ти съгласен ли си с мнението, че за щатите колите са осакатени и не са толкова качествени, колкото колите, произведени в същия завод, но за Европа? По принцип всички GL-ли, независимо за кой пазар се произвеждат в САЩ. GL, ML, R-Class се произвеждат изцяло в САЩ, дори и дизелите.
  • 0

#24 mitun

mitun

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 616 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W201 230E '88
    W202 250D '95
    S210 200K '01

Публикувано 15 юни 2007 - 15:49

Гледам, че доста вече се изписа по темата, правят се вече сравнения за качество и екстри... Има нещо обаче, заради което не се връзва сметката и това е защото се прави без кръчмаря!!! От 01,01,2007 може да си внасяте каквито коли искате, за тях се дължат акцизите и такси защото са на територията на страната вече, НО автомобили произведени извън ЕС не може да се регистрират без сертификата от проиводителя, че МПС-то може да се движи в Европа. До сега това ставаше като колата минаваше Технотест, който я стандартизира за БГ. Технотеста обаче сега трябва да я стандартизира по критериите на ЕУ, от който сме вече част и ние за добро или зло. В едно изречение: кола с произход извън Европа няма да получи номер от КАТ, ако не е произведена за европейския пазар
  • 0
Публикувано изображениеПубликувано изображение
светещи желетки, що сте толко нервни?
bliznatsite написаха: mn ne mi haresvat za6toto emblemata na mecedesa e kato mernik i izglezda 4e 6a te zastrelq

#25 willy555

willy555

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 798 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 E 200 T, 1993г., 136 к.с.

Публикувано 15 юни 2007 - 16:42

Гледам, че доста вече се изписа по темата, правят се вече сравнения за качество и екстри... Има нещо обаче, заради което не се връзва сметката и това е защото се прави без кръчмаря!!! От 01,01,2007 може да си внасяте каквито коли искате, за тях се дължат акцизите и такси защото са на територията на страната вече, НО автомобили произведени извън ЕС не може да се регистрират без сертификата от проиводителя, че МПС-то може да се движи в Европа. До сега това ставаше като колата минаваше Технотест, който я стандартизира за БГ. Технотеста обаче сега трябва да я стандартизира по критериите на ЕУ, от който сме вече част и ние за добро или зло. В едно изречение: кола с произход извън Европа няма да получи номер от КАТ, ако не е произведена за европейския пазар

Колега, ние кръчмарите ги уважаваме много и винаги си правим сметката с тях ;)
Още на първа страница засегнахме въпроса за сертификата. Аз го наричам типов сертификат, някои само сертификат, трети удостоверение от Технотест и т.н. Законът го нарича "сертификат за съответствие с одобрения тип". Той съществува от години, но едва в последната година от КАТ взеха да го изискват.
За всичко си прав без последното изречение - кола, произведена за външен на общността пазар, може да се кара в ЕС. Нали не мислиш сериозно, че никой в ЕС не кара американски джипове /примерно/, произведени за американския пазар?
Просто се промени реда за получаване на сертификат. Аз например ще внасям лека кола от Щатите, произведена в Европа за американския пазар. В този случай сертификата ще ми го издаде американския представител на Мерцедес, който е внесъл колата и я е продал като нова. Даже казаха че ще ми предсоставят и копие от митническата декларация за вноса в Щатите. Е разбира се, аз като българин съм длъжен да се съмнявам до последно дали всичко ще е така, както са обещали :)
И най-важното: типов сертификат се изисква само за марки и модели, които не са регистрирани в България преди това, т.е. ако внасям Мерцедес С 230, каквито в България определено има регистрирани, сертификат не ми трябва. Само че тук навлизаме в дебрите на преценката на органите на КАТ, които само чакат да се хванат за нещо - спокойно могат да ти кажат - ами, пич, първия си с такава кола, така че давай сертификат! Нищо че отвън има пет такива паркирани, ходи се разправяй. Така че аз ще си осигуря типов сертификат да ми е мирна главата.
Но още веднъж подчертавам - не съм чул в българското законодателство да има каквато и да е забрана за регистрация на коли, които са предвидени за пазар, различен от ЕС
  • 0

#26 willy555

willy555

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 798 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 E 200 T, 1993г., 136 к.с.

Публикувано 15 юни 2007 - 17:53

Willy555, ти съгласен ли си с мнението, че за щатите колите са осакатени и не са толкова качествени, колкото колите, произведени в същия завод, но за Европа? По принцип всички GL-ли, независимо за кой пазар се произвеждат в САЩ. GL, ML, R-Class се произвеждат изцяло в САЩ, дори и дизелите.

Изобщо нямам представа, колега! Може и да е вярно това, а може и да не е. Все пак колегата brpi говори от личен опит, може и да е прав. Лично аз смятам, познавайки бегло щатските порядки и закони, че е много пресилено да се каже, че за Щатите се произвеждат боклуци, а за Европа хубави коли. Това няма кой да го търпи в Щатите, особено пък ако е всеизвестен факт, както излиза. И да има някаква разлика, няма да е толкова голяма. Изискванията за сигурност в САЩ са много сериозни и поне в тази област съм абсолютно убеден, че качеството няма как да е занижено. По-скоро е възможно обратното.
И още нещо - не съм забелязал европейските марки коли, произведени за Щатите и карани там, да се чупят повече в сравнение с техните европейски братя. Наблюденията са ми ограничени от личния опит, естествено, не мога да правя генерални изводи, но ще дам един пример - мерцедеса, който съм харесал, С 230, е почти на 10 години, около 340 000 км. пробег, експлоатиран предимно в задръстванията на Лос Анджелес, и никога не е влизал в сервиз, освен за консумативи! Това е сигурен факт, тъй като колата е собственост на член от семейството ми още от магазина. Е, за каква некачествена изработка говорим? Колата е като музеен експонат, както обича да казва Бенцбос. Така че това с некачествената изработка е силно относително и съм склонен да мисля, че не се отнася за мерцедесите поне. А ние все пак за тях говорим, нали? :)
  • 0

#27 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 16 юни 2007 - 23:20

А някои ако не се сеща какво е трафик в Л.А. да попрегледа и да види,че това е един от най-лошите градове за каране,радост за окото ако киснеш само по 4 часа на ден.Аз много не съм на мнение,че колите правени за САЩ са доста по-различни от тия за останалата част на света,може да има малки разлики,но се преглъщат лесно като сравниш цената на едните и другите. :bigemo_harabe_net-110: За екстри по моделите и норми за сигурност няма какво да си говорим,тия тук са откачени на темата.
  • 0
.

#28 hektor

hektor

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1751 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Гера/София
  • Автомобил:
    Alfa Romeo 147 1.6 ts

Публикувано 18 юни 2007 - 09:19

Аз мога само да добавя, че М, R и G класите се прозивеждат у Америка,в завода в Алабама!!!!
  • 0
Sky каза:Ела да сръбнеш от извора!

" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"

#29 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 18 юни 2007 - 09:25

Аз мога само да добавя, че М, R и G класите се прозивеждат у Америка,в завода в Алабама!!!!


Ама верно ли?Щото четох,че след първите 2 години на п-во на М-ката в щата Алабама,поради отвратителното качество немците местят производството при тях,и нещата "заспиват"!Може да продължават да произвеждат,но само за американския пазар...?
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#30 Pavel Sofia

Pavel Sofia

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 9 Мнения:

Публикувано 18 юни 2007 - 09:38

Аз лично мисля, че няма как хем да дават два пъти по-голяма гаранция за САЩ от колкото за Европа (4 години вместо 2) и качеството да е занижено. Единствено ме е яд (специално за GL320), че неясно по каква причина в САЩ за дизела не предлагат следната екстра: Off-road package. Този пакет се предлага за бензиновите модели и струва към 2000 долара. Той включва режим за офроуд, в който просвета се повдига с няколко сантиметра, окачването се втвърдява и най-вече разполагаме с ръчен блокаж (с бутонче) на заден и на централен диференциал.
Това последното смятам за много важно. В момента карам Гранд Чероки, което няма ръчни блокажи, а разчита само на перманентното 4х4. Два пъти ми се случва (веднъж на сняг и веднъж в кал) така да се закопая, че после да ме вадят с фадрома. А ако можех да кажа кое колело да се върти и кое не, щях да си изляза без проблем (и дори нямаше да се заровя).
А в изпълнението за Европа тази ектстра си я предлагат за всички модели. Странно, нали? А се произвеждат в един и същ завод.
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни