Към съдържанието

  •  
  • More

Снимка
- - - - -

Внос на чисто нов Мерцедес от САЩДали е изгодно, има ли уловка


  • Please log in to reply
32 мнения по тази тема

#1 Pavel Sofia

Pavel Sofia

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 9 Мнения:

Публикувано 11 юни 2007 - 16:24

Здравейте приятели,
Нов съм в този форум, но се надявам темата да е полезна.
Посетих официалния сайт на Мерцедес в САЩ www.mbusa.com. Там има чудесен конфигуратор. "Сглобих" си набързо един GL320CDI (с приятна изненада установих, че в САЩ вече продават и дизелови автомобили).
Още по приятно се изненадах от цената, която се получи накрая. При това трябва да се има предвид, че това е начална цена (официално публикувана на сайт) и от нея според мен тепърва може да се договарят отстъпки. Базовата цена е около 53000 долара, а с почти всички възможни екстри се получи около 66000 долара. При сегашния нисък курс на долара това се явява 96000 лева за чисто нов GL с всички екстри.
Разбира се към тази цена "франко САЩ" трябва да се добавят:
Около 2000 долара за транспорт с контейнер по море до България = 3000 лева
Успях да изчисля, след като четох разни закони, че акциза за нов автомобил 224 к.с. е = 4127 лева
След това до колкото знам за нов дизелов автомобил без EU произход (произведен в САЩ) е 10% = 10300 лева
Общата цена, която изчислих без ДДС (автомобилът си е серийно 6+1 места и ползва данъчен кредит) = 113500 лева

Ето и въпросите ми:
1. Моля някой експерт, който се занимава с внос на автомобили да провери сметките ми? Вярно ли изчислявам акциз и мито?
2. Има ли някаква уловка и нещо, което забравям при внос на автомобили от САЩ? Понеже разликата от тези суми и цените в бг (включително и по автокъщите) е в порядъка на 40-50 хиляди лева ми се струва прекалено изгодно, за да е истина?
3. Важи ли гаранцията в Европа (България)? В САЩ дават 4 години гаранция, а в Европа 2 години. Коя гаранция е валидна?
4. Трябва ли автомобила да минава през някакъв вид сертифициране (заради екологични евро норми) преди регистрация?
5. Как се изчисляват акциз, мито и ДДС на "употребяван" автомобил, внос от извън EU - например от САЩ? Не е ли по-изгодно да се "изчака" да стане поне на 6 месеца преди да се регистрира в бг?
Преди имаше един добър он-лайн калкулатор за изчисляване на митата на коли, но от както сме в EU не работи (явно не е нагласен към промените в закона след 1.2007).

Много благодаря предварително за отговор.
  • 0

#2 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 11 юни 2007 - 16:38

Нямаш грижи,провери из Мобилето да видиш колко от луксозните коли са нов внос САЩ.Контейнера до БГ или по-точно Солун или Констанца,че по-евтино е от порядъка на около 3000$,но с търсене може и на 2500 да го намериш,имам връзката ако ти трябва.За гаранцияя ми се струва,че е добре да се обадиш в БАЛКАНСТАР да ги питаш кое ще признаят,но ще ти кажат 2 години или Европейската,а не американската гаранция.Може да не е нов,може да е на 3 седмици кола и на около 2000 километра,но са на друга цена.

http://www.autotrader.com/

Ето една страничка да си провериш кое и как върви,ЗИП КОД 92037 може да ползваш :icon_coolgrin:
  • 0
.

#3 NIK

NIK

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 111 Мнения:
  • Град:San Diego, Callifornia
  • Автомобил:
    W 124 E 320 1995
    Honda Civic 1.7 SONC 2001

Публикувано 11 юни 2007 - 17:17

Колега, по въпроса със сертифицирането за изгорели газове- трябва ти само докъмент че колата отговаря на стандарта за EU. Такъв докъмент може да бъде издаден от дилара тук предполагам. Цената на колата може да се покачи чуствително при покупката понеже не са включени таксите на щата. За Калифорния тези такси са 7.78 %, всяко нещо което купуваш на етикета пише еддна цена, на касата с 7.75 отгоре. Може да ти се наложи да си платиш и застраховка за прекарването , ако ти я драснат някъде дилара няма да го плати това. Май само това са уловките от тая страна на океана, най добре е ако имаш човек тук да го пратиш до дилара да ги пита , те всичко ще си кажат като става въпрос за такава кола. Успех.
  • 0
Член на УС на МБКБ- "Мисля че е очевидно, че щом е Мерцедес-Бенц КЛУБ България форума е на клуба и респективно на членовете му. Всичко други са добре дошли но са само гости. smile.gif А като отидеш на гости не даваш акъл как да си подредят хората мебелите, нали?"

#4 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 11 юни 2007 - 17:29

Това долу е брата,да не се чудиш от де се взеха тия aмериканци. :flagMB new: По закон НЯМА да те ЛЪЖАТ в дилара тук,хванеш ли ги в лъжа отиват на съд та информация лесно се взима даже и по телефона. :icon_coolgrin:
  • 0
.

#5 willy555

willy555

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 798 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 E 200 T, 1993г., 136 к.с.

Публикувано 11 юни 2007 - 18:11

Добре, американците си казаха думата. Аз мога да потвърдя категорично за таксата от около 8%, която ще ти начислят в Калифорния върху продажната цена при дилъра. Така че смятай наново.
Иначе сметките са ти изрядни, чел си правилните закони.

Митото е 10% от митническата стойност на автомобила, която в твоя случай, тъй като е нов, е равна на продажната му цена. Но както стана ясно по-горе, прибави си към цената 8%, а също така и разноските за контейнера, за да получиш правилната митническа стойност.

Акциз. При теб е 700 лева + 90 лева на всеки киловат над 120. Т.е., ако GL-а е 165 киловата, ще платиш 700+90*45 или 4750 лева общо.

Това беше по т.1. Ше прескоча до т.5 за да ти кажа, че ако колата не е нова, а е дори само на няколко дена и не е купена от дилър, са води употребявана и акциза ти скача почти двойно. В твоя случай ще е 9900 лева. Ако ти се занимава, прегледай чл. 40 от Закона за акцизите и данъчните складове. А за митата - Митническата тарифа, позиция 8703 е за леки автомобили.

За контейнера. От пристанище Лос Анжелес до пристанище Варна - 3000 долара. Или както казва Бенцбос - пазарлък. Има и варианти за Солун, като ти прехвърлят колата в автовоз и ти я карат в София. Цената е същата. За 2000 долара можеш да си я вземеш от Германия, ако ти е по-удобно.

По т.3 не съм компетентен, защото никога не съм проверявал как стои въпроса с внос на нови автомобили, а само употребявани без гаранция.

По т.4 ти трябва типов сертификат, който без проблем ще ти издадат в Щатите. Мен например ме интересува един 10-годишен автомобил, и ми казаха че няма проблем да ми издадат сертификат, нещо че колата е купена през 1997г. Така че за нов автомобил не вярвам да има проблеми.

А по т. 2 отговорите са много. Първо, почти не се внасят нови коли от Щатите, все са употребявани, и съответно с високия акциз. Рядко е под 10 000 лева, щото и колите рядко са под 200 к.с. Отделно е митото, и още 20% ДДС, когато не се приспада. Така че донякъде е логично да са толкова големи надценките, особено ако колата е по-стара. И, естествено, не забравяй огромната лакомия на нашего брата търговеца-вносител :)

Това е от мен, приятел. Но държа изрично да подчертая, че всичко това съм го чел по законите, питал съм по институциите, разговарял съм с транспортни фирми, митничари и т.н., но никога не съм внасял кола от Щатите. Така че ако някъде нещо бъркам - сори.
  • 0

#6 NIK

NIK

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 111 Мнения:
  • Град:San Diego, Callifornia
  • Автомобил:
    W 124 E 320 1995
    Honda Civic 1.7 SONC 2001

Публикувано 11 юни 2007 - 18:46

Сега като се замислих малко ми идва още нещо на ум. Май ще може да се разминеш с тези 7.75 % Калифорнийски такси или поне да платиш по малко. Информацията по долу я карам малко по логика , трябва да се разрови накои тук и да развърти малко телефони и ще се разбере. 7.75 такси се плащат на всяко нещо закупено на територията на Калифорния, ако бъде закупено в Невада да речем там таксите са много по малко да не кажа че може и да ги няма. За различните щати таксата е различна. Ако го купиш от Вегас / Невада / таксата може да е много по малка. Прекарване от Весас до Лос Angeles ще ти е няколко стотин долара / марш в контейнера и gas/ Другия вариант е продажбата да бъде изповядана извън територията на Калифорния, нищо че дилара е от там. Занимаваме се с лодки и тарикатите правят един много странен номер - напълно легален. Караме лодката минимум 3 мили от брега , това се счита извън щата, слагаме документите неподписани до GPS за да докажем че сме извън териториалните води на калифорния, после се подписват документите по покупко продажба и пак снимка. Продажбата е изповядана извън Калифорния и не се дължат state тахеs. Същото е ако купувам нещо от ebay, няма такси ако продавача не е от моя щат. В най лошия случаи може да ти се наложи да провериш къде са най малките щатски такси и да я купуваш от там, но доколкото знам Невада е един от най готините щати за такива неща.
  • 0
Член на УС на МБКБ- "Мисля че е очевидно, че щом е Мерцедес-Бенц КЛУБ България форума е на клуба и респективно на членовете му. Всичко други са добре дошли но са само гости. smile.gif А като отидеш на гости не даваш акъл как да си подредят хората мебелите, нали?"

#7 Pavel Sofia

Pavel Sofia

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 9 Мнения:

Публикувано 11 юни 2007 - 22:21

Много благодаря на всички! Не очаквах толкова много отговори за толкова кратко време. Явно феновете на "Звездата" сме много!

По принцип сте прави за местния данък. Вижте какво пише за цената:
Total price excludes all taxes (other than those identified), title/documentary fees, registration, tags, Mercedes-Benz Dealer prep, labor and installation charges, застраховка, certificate of compliance or non-compliance fees, and finance charges. Actual prices may vary by dealer.

Обаче при положение, че става въпрос за съвсем официален износ от САЩ и при положение, че тази кола никога няма да бъде регистрирана и карана в САЩ, а от завода - директно на контейнера за Европа смятам, че не би трябвало нищо от изброените по-горе да се начислява. Дори би трябвало при пазарлък с дилъра и плащане кеш да си договоря и някоя отстъпка. Иначе за щат на сделката си мислех за Делауеър. Там живее мой приятел, който тия дни мисля да ангажирам да поразпита. До колкото знам този щат е оф-шорна зона и не се плащат местни данъци.

Колкото до Калифорния - Дизелови автомобили не се продават в Ню Йорк, Калифорния и Масачузец, тъй като "не покривали стандартите им за екологичност". Странно, при положение, че Кадилак Ескалейд например покрива тези норми, а изхвърля поне 2 пъти повече въглероден двуокис.

За контейнера вероятно бъркам цената. Не съм проверявал конкретно, тъй като има значение и от кое американско пристанище ще тръгне. Но в случая 500 долара повече или по-малко не са от значение.

willy555, сигурен ли си, че такъв "типов сертификат", който ми е нужен за регистрацията в бг могат да ми дадат и от САЩ? Понеже ми е странно защо по автокъщите всички GL-и от САЩ ходят първо до Германия и после ги внасят тук?

За гаранцията - ще се възползвам от съвета и ще питам в Балканстар. Аз сега карам Джип Гранд Чероки и ги познавам горе долу. Аз питах просто ако някой знае нещо със сигурност, понеже има логика в Балканстар да ме метнат, че не важи гаранцията, за да си купя кола от тях.

Някой да е чувал нещо по въпроса, че от 1.2007 митото за внос на нов автомобил е намалено на по-малко от 10%? Поне така пише на офертата на Балканстар в шоурума им.

По въпроса дали да се внася нов или употребяван автомобил:
Знам че акциза скача, когато автомобилът е употребяван - става по 35 лева на киловат за първите 120 и по 60 лева на киловат за киловатите над 120, нали? Или в моя случай 35*120 + 60*45 = 6900 лева. Което е повече от 4750, но не чак ДВОЙНО?
От друга страна останалите митни сборове (мито и ДДС) се плащат върху митническата стойност на автомобила. Тази митническа стойност, когато се внася от извън EU все още ли се изчислява на база конски сили? Преди се смяташе на всяка конска сила по 180 лева. Ако все още е така, то митническата стойност е: 224к.с.*180 = 40320
Значи мито 10% = 4032 лева
ДДС 20% = около 8500 лева
Общо трите налога са доста по-малко от сметките ми в първия постинг (при нов автомобил). Вярно е, че за този модел се ползва данъчен кредит, ама от опит знам, че по-добре да платиш някой лев отгоре, но да не чакаш "Данъчните" да връщат пари.
Вярна ли е тази сметка?

Пък и ако е така, може да направя както казва BENZBOSS и ще потърся нещо на 1 година и малко мили на по-ниска цена.

Много коректно от страна на Willy555 ми се стори, че каза че реално не е внасял до сега автомобил от САЩ и че информацията, която има е на база това което е чел и разпитвал. Въпреки, че и такава информация винаги е от полза.

Останалите на база на личен опит ли говорите?

NIK, значи да си поръчам GL-а през e-bay, така ли? хихихи! :bigemo_harabe_net-110:

А за избора на модел GL какво ще кажете? Имате ли мнение по въпроса? Или за това да пусна отделна тема, та всеки да каже предимствата и недостатъците, които знае?
  • 0

#8 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1243 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Публикувано 11 юни 2007 - 23:00

само 1 въпрос -засто вси4ки смятат митото 4е сте е 10%.
изклу4ая колите придобити в ЕУ -вси4ки останли си пластат пълната сума - там по едиколко си лева на всяка конска сила +ддс то.
поне това бе6е до миналата година- преди да влезем в ЕУ.
И в немско състо е така -вс е пак ЕУ то си пази хляба . Сега които и да каже 4е тва е Мерцедеси и тн-ясно -ама колата на практика е маде ин УСА .
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#9 NIK

NIK

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 111 Мнения:
  • Град:San Diego, Callifornia
  • Автомобил:
    W 124 E 320 1995
    Honda Civic 1.7 SONC 2001

Публикувано 12 юни 2007 - 01:41

Мястото където е приятеля ти е върха за целта, и аз съм чувал от доста места че там почти такси а такива неща няма. Дизелови кадилаци тука няма, живея в California вече 7 години и всички кадилаци са си бензин. Нормите за изгорели газове за Калифорния са по стриктни от много от останалите щати и може би за това не ги продават тук. Няма да се учудя ако гаранцията не важи за Европа, като купувах мойта кола нова / хонда / ясно си спомням че гаранцията ми важеше само за САЩ и Канада. Мислех да звъня до тукашния дилар на мерцедес да ги поразпитам за тия неща ама май ще е най добре да се отиде на място , по телефона работа не се върши, после може да се отметне някои и само да те подлъжа. Най добре е да накараш твоя приятел да им прати емейл със запитване по въпросите които те интересуват. При получаване на отговор на емейла си принтираш какво са ти казали и отиваш при дилара и искаш да говориш с някои от менижерите, искаш каквото ти кажат да го напишат / за таксите и за сертификата по точно говоря/ Цялата тая процедура ще отнеме ден - два и после си готов. Като разбереш нещо пиши два реда как става че съм навит да карам розов кадилaк по Витошка.
  • 0
Член на УС на МБКБ- "Мисля че е очевидно, че щом е Мерцедес-Бенц КЛУБ България форума е на клуба и респективно на членовете му. Всичко други са добре дошли но са само гости. smile.gif А като отидеш на гости не даваш акъл как да си подредят хората мебелите, нали?"

#10 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 12 юни 2007 - 02:40

Още нещо - ЗОРАН СЪРБИНА няма как да го познаваш,но човека вкарваше МЕРЦЕДЕСИ на по 2-3000 мили от тук за Сърбия и му излизаха по на далавера от чистак/бърсак новите,явно има някаква врътка.Другия номер както каза е плащането КЕШ,тук такъв номер почти няма,колата се взима или на лизинг или на изплащане / има разлика,не се смейте / и до момента не съм чул някой да си е купил колата кеш.Е знам за един случаи при които финансовия шеф на една банка отиде да си купи DODGE VAIPER с куфарчето с парите та падна смях,но като цяло такива индивиди няма.Моя позната кара новичас E500 както и мажа и E500AMG,но са на лизинг и са регистрирани на фирмата заради разходите,излизат им мноооого на сметка.Това обаче да се изтрашкаш с толкова мангизи значи 2 неща - или си ги наскубал много или не си американец,за теб ще важат и двете та пазарлъка си заслужава и то много.Не им се давай,те прибират до около 7% от зделката та има от къде да режат от цената ако да е нова,ако да е от дилара,ако да мрънкат..............ще свалят.За това дали да вземеш GL от ebay..............е виж долу,още не съм го намерил и не се знае какво ще ти пусна,но до 2 минути си готов и с такава кола и не е майтап. :icon_coolgrin:
  • 0
.

#11 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 12 юни 2007 - 02:47

http://cgi.ebay.com/...128877460QQrdZ1


Те ти го,колата е на 555 или от вас до ВАРНА и обратно.Тоя като го гледам е дилар,драсни му 2 реда как стои въпроса с кешово плащане,колко ще ти вземе за доставка на колата до БГ,какви документи може да спретне,може ли да и занижи цената по фактура / това не го написах аз / и такива разни номера.За пари ще направят всичко.Те ти какво друго продават от модела.

http://motors.search...R40QQsacatZ6001

Та май майтап няма,всичко можеш да си го изровиш по нета,само се обади на ония главорези у БАЛКАНСТАР да ги питаш за гаранции,порови кое как е за коли до 6 месеца стари или май беше до 1 година и стреляй пак като я вземеш ще черпиш една серия снимки. :flagMB new:
  • 0
.

#12 KPAHK

KPAHK

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3768 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:MLADOST CITY
  • Автомобил:
    MB E 200, 2016
    MB E 320 CDI, 2007
    Mazda3 BL, 2011
    Toyota Hilux DLX, 2007
    Punto MK1, 1998
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 юни 2007 - 09:58

аз пък да кажа за гаранцията - не разчитай на БС

един познат беше купил А класа на 5000 км.от БС, продадена от тях на първият собственик преди 1-2 месеца и не му бяха дали гаранция и 1 ден :censored: , та камо ли да очакваш гаранция за кола купена от САЩ
  • 0

#13 Pavel Sofia

Pavel Sofia

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 9 Мнения:

Публикувано 12 юни 2007 - 11:22

Хей, а няма ли някой "митничар", който да каже как стои въпроса (акциз, мито и ДДС - митническа стойност) след 01.2007 за внос на "употребявани" автомобили. Аз до колкото знам "употребяван" е автомобил над 6 месеца (от първата регистрация) и над 6.000 км пробег. Така ли е?

А някой дилър във фирма вносител на нови автомобили има ли? Да каже дали митото за нов автомобил е все още 10%? Спокойно, автомобила си го внасям за лична употреба и няма да ви взема бизнеса! :beer:

Вярно в ebay продават всичко! И то са добре описани. Като реша вече твърдо да купувам, ще търся и там!

BENZBOSS, значи смяташ, че като плащам кеш има шанс да спазаря по-добра цена? И аз съм чувал че в САЩ никой не носи пари в брой. Да не ме арестуват като им занеса 60K увити във вестник?
  • 0

#14 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 12 юни 2007 - 11:48

Според мен най-големия проблем в случая е сертифицирането на автомобил,който да се движи в ЕС,а не е произведен в ЕС!Коментирахме го тва тук преди...4 месеца,май...!Задължително попитай официалния вносител и после решавай какво и дали ще правиш изобщо!Най-лесно това сертифициране ставало в Германия,защото само там имало такава лаборатория,и колата минавала нещо като TUV,дават се предписания и се започва смяна на фарове,брони,плащат се немалки такси и прочие,и прочие...! :wub:
Та ми се струват излишни всички сметки без да се провери перфектно как стои точно този въпрос-със сертифицирането за ЕС!
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#15 ENOXELA

ENOXELA

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4188 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 12 юни 2007 - 11:55

Линк 1

Настоящ режим на облагане при внос на употребявани автомобили от ЕС

За автомобили за не повече от 9 души, включително водача, с мощност на двигателя над 120 kW (163.2 конски сили; 1 kW =1.36 конски сили) по системата DIN, акцизът е 35 лв. на 1 kW за автомобилите до 150 kW и 60 лв. за 1 kW при автомобилите над тази мощност.
Мито не се дължи.
Дължи се 20% ДДС върху митническата стойност. Митническата стойност се определя на база мощността на двигателя - броят на конските сили по DIN се умножава по 180 (или киловатите по 245) и така изчислената сума се намалява със степента на износване според продължителността на употреба до датата на преминаване на държавната граница на България - през първата година, считано от датата на първоначалната регистрация, не се намалява; през втората година - с 20%; през всяка следваща година до 5-ата включително - с по още 10%, като общото намаление не може да превишава 50% независимо от годините.
Инвалидите са освободени от ДДС до размера на левовата равностойност на 900 долара при определени условия - ако автомобилът е с обем на двигателя до 1800 куб.см, с мощност на двигателя до 100 к.с. по DIN и ако преференцията не е ползвана за период 3 години. Преференцията е ползвана за около 16% (28 хил. бр.) от внесените през 2005 г. автомобили (нови и стари) по данни на Агенция “Митници”.


Линк 2

Линк 3
приятно четене ти желая :friends:
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни

Зареждане...