Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Грешка 2205, VGS speed sensor y3-8n1


  • Please log in to reply
9 мнения по тази тема

#1 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 25 май 2023 - 09:51

Привет Колеги,

 

В неделя колата ме изненада неприятно - докато се изкачвах от Алея Яворов към Цариградско, автоматът започна да се държи като стар автомат без lockup.

 

На светофара на Орлов мост при потегляне усетих че трябва да дам много газ и едва тогава едва-едва потегли.

 

След като рестартирах, кутията се държеше пак нормално, но беше записал грешка 2205 - Component Y3/8n1 (Turbine Speed Sensor(VGS)) is Defective.

 

Въпросният сензор не се предлага като резервна част от Мерцедес, защото е част от платката. Онлайн търговци обаче, вкл. в България, го продават, заедно с някакъв инструмент, необходим за изваждането на стария сензор.

 

https://www.ebay.de/...bEaAgTGEALw_wcB

 

https://xn--80aaaaco...исия-7229-html/

 

Поръчах си комплект, но не съм сигурен, че ще се справя със смяната му и може би ще прибягна до услугите на специализиран сервиз.

 

Имате ли опит и впечатления с такива сервизи.


Този пост е редактиран от Subsonic: 25 май 2023 - 09:55

  • 0

#2 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 29 май 2023 - 16:44

Малко развитие по темата - за една седмица два пъти ми заби грешка за сензорите, като единият път беше за другия сензор - y3/8n2.

 

Поведението, като вдигне грешка, също се различава.

 

При дефект на y3/8n2, забива на 2-ра, но локъпа си работи.

 

При дефект на y3/8n1, сензор на турбината, изключва локъпа на хидрото.

 

След рестарт, IGN Off/ IGN On се оправя, но подозирам, че проблемите ще зачестят.

 

Съмнявам се, че проблемът не е в самите сензори, а във връзките им с платката. Вероятно спойките се развалят с годините.


Този пост е редактиран от Subsonic: 29 май 2023 - 16:45

  • 0

#3 barty

barty

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 953 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C180 Kompressor the Black bird

Публикувано 29 май 2023 - 17:51

Полезна тема, браво!
  • 0

#4 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 339 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 31 май 2023 - 23:14

Моята платка я пращаха във Варна (мисля софтелектроник), всичко излезе към 800 лева /сваляне на платка, ремонт, качване, нов филтър+гарнитура, доливане на 2 литра масло/.
Това се случи като беше за ремонт на двигателя.

Забиваше на втора със същата грешка, а когато уж нямаше проблем - при рязко натискане на газта активираше ESP и ме режеше моментално, даже на съвсем сухо. В момента на същите условия присвирват гуми :)
  • 0

#5 kopoev1

kopoev1

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 240 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:софия
  • Автомобил:
    ML 320, МL 350, CL203

Публикувано 01 юни 2023 - 07:29

Не си писал каква е колата, но по снимките на сензора се предполага ,че е със 7G......! За да не ти се налага да отваряш няколко пъти кутията, моят съвет е да си вземеш нова платка и lockup  соленоид.  Може да се сменят и само сензорите, но е цигания.....! А може и да е прекъсната връзката към сензорите някъде по платката...! Вече има доста сервизи, които предлагат тази услуга!


  • 0

#6 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 06 юни 2023 - 09:50

Развитието по темата е...че няма развитие.

 

През последната седмица не се е появявала грешка. Знам, че няма да се разреши от само себе си. Всъщност, това което направих е да върна едни кодировки на ECM-a за динамичен радиус на предни и задни гуми, high-byte и low-byte, и да изтрия адаптациите на кутията за upshift, downshift, torque converter lockup.

динамичният радиус го бях фиксирал на 2040мм, а видях че стоково е 2,008 low-byte, 2040 high-byte.

На E-класата ми е 2040 навсякъде.

 

Кутията е 7G - честно казано, след първоначалния ентусиазъм, смятам че 5G ми допада повече smile.png. Иначе и аз подозирам, че не са самите сензори, а вързките им с платката или кой знае какво.

 

Даже се замислям за ретрофит на 722.6 А 580. С кодировките и обучението ще се спрвя някак. Въпросър е какво още трябва да се смени заедно с куитята. На прима виста се сещам за предната част на кардана.

 

Буксата май е еднаква, но не знам дали окабеляването е същото.


Този пост е редактиран от Subsonic: 06 юни 2023 - 09:52

  • 0

#7 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 07 юни 2023 - 12:44

Малко се изказах неподготвен за даунгрейда на кутията, от 7G- на 5G-tronic. smile.png

 

Пропуснах дребният, но не маловажен факт, че ECU-то на 722.6 е извън кутията, в краката на пасажера, а, на 722.9 е вътре в кутията.

 

Не знам дали инсталациите на м113к (722.6) и м113е50 (722.9) са еднакви, но по-скоро не са.

 

Иначе в нета е пълно с теми за смяна на 5G със 7G, но за обратното намерих само една, изключвайки настоящата.


Този пост е редактиран от Subsonic: 07 юни 2023 - 12:45

  • 0

#8 mimo160

mimo160

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2203 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes w221 s320 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 юни 2023 - 08:42

Стани,сигурен съм ,че не е невъзможно,CLS 55 AMG е с 5G кутия и М113 мотор,всичко е въпрос на заигравка и както ти казваш ,да се види инсталацията да се вземе готова,гледай за някой пляснат и направо да се извади инсталация крепежи стойки компютри и т.н

Този пост е редактиран от mimo160: 08 юни 2023 - 08:43

  • 0

#9 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 12 юни 2023 - 22:07

Не съм имал време да вдигна стелката на пасажера, да видя какво има отдолу. На 5g е там ЕКУ-то.

 

То ако намеря цлс55 на части, напарво да взема и валовете.


  • 0

#10 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 21 септември 2023 - 10:51

От информацията, която намерих за 722.9, Мерцедес препоръчва да не се сменят отделни соленоиди, а цяла платка, тъй като характеристиките на клапаните се съхраняват в управляващия блок, който е интегриран с платката.

 

При нужда може да се свали "мозъка" и да се почистят соленоидите посредством магнит (не се препоръчва въздух) и да се свалят и промият цедките (тази на локъпа) от стружки и налепи.

 

Също така не се препоръчва изтриване на адаптациите, защото се губи информация, събирана хиляди км и после трябва да се прави ново ре-адаптиране на превключването на всяка предавка и на локъпа. Аз за съжеления на два пъти изтрих адаптации и мога да потвърдя, че поведението на кутията се влошава, оосбено при дауншифт (3-2, 2-1).

 

Ре-адаптирането на локъпа се прави с две процедури. При едната се задържа автомобила на Д и спирачка за поне 30 сек. на студен, топъл и напълно загрял мотор. При другата, с диагностика се прави ре-адаптация в три различни режима на натоварване на 3-та предавка, при момент 20-40 Nm, 40-80 Nm, 80-150 Nm.

 

Adaptation via coolant temperature:
1 Perform cold start
2 Engage gear range "D"
3 Move steering wheel to straight-ahead position and
brake vehicle for 30 s with service brake
4 Drive until the coolant temperature has risen by
approx. 20 °C
5 Repeat steps 3 and 4 until the operating
temperature of 80-90 °C is reached.

 

Adaptation in 3 torque windows:
1 Transmission oil temperature must be over 60 °C
2 Gears 3 to 5 are best suited for the following steps
(if necessary limit the transmission to these gears
with the gearshift lever) as is driving on a level road
surface at a speed between 40 and 80 km/h.
3 Drive within the torque range of 20-40 Nm (speed
between 1,500 and 2,500 rpm) and maintain for at
least 5 s (menu for 2-3 upshift suitable for display).
If it was not possible to maintain the torque range
for 5 s, repeat this step.
4 Drive within the torque range of 40-80 Nm (speed
between 1,500 and 2,500 rpm) and maintain for at
least 5 s (menu for 5-6 upshift suitable for display).
If it was not possible to maintain the torque range
for 5 s, repeat this step.
5 Drive within the torque range of 80-150 Nm (speed
between 1,500 and 2,500 rpm) and maintain for at
least 5 s (menu for 6-7 upshift suitable for display).
If it was not possible to maintain the torque range
for 5 s, repeat this step.


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни