Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Проблем с CAN шина W212 E350 CDIКолата влезе в авариен режим

w212 can грешка авариен режим

  • Please log in to reply
10 мнения по тази тема

#1 Dexter

Dexter

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 106 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    '10 W212 Е350 CDI

Публикувано 05 ноември 2022 - 14:32

Здравейте колеги,

 

вчера, при чистене на салона на колата (W212 E350 CDI) дясната пасажерска седалка отказа да слезе надолу при натискане на бутоните. Направих проверка на бушоните, но всички ми изглеждат здрави. По-странното е, че веднага след това при потегляне колата изгуби всякаква мощност и влезе в авариен режим. Закачих я на СТАР диагностика и показа следните информативни грешки.

 

Карам колата от 6г и никога не е записвала такива грешки, като последно е четена преди 2 седмици и нямаше нито една записана грешка. За съжаление СТАР-а не ми дава насоки точно какво да проверя както прави при реални грешки, а и не мисля, че разполагам с диагностика и умения за проверка на CAN мрежата. Предполагам, че проблемът е в някой кабел и има общо със спирането на седалката, която при подаване на ток директно към нея, тръгна без проблем.

 

Та питането ми е дали някой може да ме насочи кои кабели да проверя, ако са известни някакви слаби места на модела и/или да ме насочите към човек/сервиз, който може да я погледне.

 

Благодаря предварително!

 

Прикачен файл  sedalka_Page_1.jpg   207,47K   9 Брой свалянияПрикачен файл  sedalka_Page_2.jpg   109,76K   9 Брой свалянияПрикачен файл  sedalka_Page_4.jpg   236,12K   10 Брой сваляния


Този пост е редактиран от Dexter: 05 ноември 2022 - 14:37

  • 0

#2 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 891 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 05 ноември 2022 - 17:43

Обикновенно лявата седалка е в левия кан.. дясната в десния. Виж да не се е наводнила под мокет стелките. Има доста кабелаж отдолу


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#3 Dexter

Dexter

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 106 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    '10 W212 Е350 CDI

Публикувано 05 ноември 2022 - 19:12

Гледах, всичко е сухо, а и колата си вървеше нормално непосредствено преди да се вдигне седалката догоре и да откаже да слезе.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#4 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 403 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 ноември 2022 - 10:10

При подобен проблем при мен се оказа, че ина повреда в самия модул на седалката.
При мен не мърдаше абсолютно на никъде.
Свалих модула, и се оказа че има два надути консензатора. Смених ги, и всичко си дойде на мястото.

Проблемите по CAN-a могат да се дължат или на повреден модул, или някъде по CANа има късо/замаяване.
Т.е. Пробвай да откачиш всички кабели на седалката, и виж дали пак ще има проблеми по CAN комуникацията. Ако има - значи не е модула, и филма става по-голям….

Прави впечатление и напрежението на акумулатора - 11.8 волта.
Колко е при запалена кола? На място и в движение?

Този пост е редактиран от dkmi123: 06 ноември 2022 - 10:13

  • 0

#5 Dexter

Dexter

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 106 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    '10 W212 Е350 CDI

Публикувано 06 ноември 2022 - 11:10

Това е напрежението на контакт, след като доста време колата е седяла на него заради диагностиката. Разкачих цялата седалка от буксата, появиха се само още грешки, но другите не изчезнаха.

Къде препоръчвате да закарам колата понеже не мисля, че мога да се справя с електрически проблеми сам.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#6 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 403 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 ноември 2022 - 15:25

Надявах се след разкачане на седалката да остане само грешка за самата седалка, ама.... щом не е работата става по-сложна.

Вероятно или някой друг модул, или окъсяване/замасяване по CAN-а някъде.

Като се махне акумулатора и се премери съпротивлението между двата CAN-а (Hi и Low) трябва да има, ако не се лъжа - 60 ома съпротивление.

Но аз съм самоук, и тези неща ги мажа само и единствено по собствената си кола, и може и да бъркам :)

 

Иначе, добър електрончик за Мерцедесите, ако става въпрос за Пловдив - Кольо Рокера. Човека наистина знае какво прави. 
Като цяло, и от другаде да си - си заслужава да си закараш колата при него. Може да седи 1-2 седмици, но гаранция ще хване и оправи проблема, и не е скъпар човека доста добри са му цените.

  • 0

#7 Dexter

Dexter

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 106 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    '10 W212 Е350 CDI

Публикувано 06 ноември 2022 - 21:05

Благодаря за насоките. От София съм и колата в момента с този авариен режим е трудно да се предвижва освен на репатрак. Намерих схемите за различните CAN мрежи, но сам трудно ще се справя с измерването, така че още се търси сервиз, където ще могат да помогнат. Аз съм почти сигурен, че не е модул, а е някъде прекъсване по кабелите, случвало ми се е без никакви записани грешки преди време, колата да влезе в авариен режим, гася, паля и се оправя. Това за 6г ми го е правила около 10 пъти и никога няма записани грешки в колата, затова го отдавам на някакво окъсяване за част от секундата.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Този пост е редактиран от Dexter: 06 ноември 2022 - 21:07

  • 0

#8 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 403 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 ноември 2022 - 10:50

Сега проверих - 60 ома трябва да е съпротивлението като се замери между CAN-Hi и CAN-Low.

 

https://www.youtube....h?v=JPE42HSJxAk

 

Нямам идея какъв цвят са при тази кола, но по принцип двата проводника за CAN-а са усукани един с друг.

Като се откачи акумулатора, и се премери - би трябвало да покаже 60 ома.

Ако покаже по-малко - значи има късо. Ако е повече - нещо е прекъснато.

 

Напълно е възможно да е от някой модул.

На старата ми кола (бмв, ама то кана си е кан...) всичко изглеждаше нормално, но се беше омазал ABS модула, и от там бъгваше целия CAN, и съответно - цялата кола. Даже автомата беше отказал да сменя предавките.

 

Принципа е следния:

Всички модули са вързани по кана паралелно един с друг.

КАН-а не трябва да седи "отворен", за това в началната и крайната му точка има резистори по 120 ома, които на практика се явяват паралелно включени.

За това като се премери - съпротивлението трябва да е 60 ома, или близко до 60 ома.

Тези резистори на практика са сложени в два модула - най-близкия и най-далечния по КАН-а. Кои са тези модули - нямам идея smile.png

Ако КАН-а е отворен започва да прави мизерии, което води до бъгване на цялата кола. Ако има късо - същата работа.

 

Аз бих подходил по следния начин:

Откачам акумулатора, и меря. Ако съпротивлението не е 60 ома (или близко до 60) - откачам напр. SBC-то и меря пак. Ако няма промяна - закачам си го, и откачам друг модул, и така все някога ще се хване проблемния.

/давам пример с SBC, но това е само за да схванеш логиката, колата може и да няма SBC../

 

Напълно възможно е ако някой е пипал по колата, да са оставили някакви недобре закачени проводници и да са се протрили някъде.

Същото се беше случило пак с бмвто на един колега - не му бяха закрепили кабелите на ламбда сондите, в следствие бяха опрели в колектора и съответно изолацията заминава, и в колата цветомузика smile.png

Така и при теб - възможно е някъде да има протрита изолация на някой от CAN проводниците, и да опира в корпуса на колата.

 

 

Щом колата го е правила и друг път - ми прилича точно на подобен проблем с нещо, което е било "на прекъсване", и сега се е прекъснало.

При мен имаше подобен проблем:
Бяха се прекъснали няколко проводника, които влизат в капака на багажника - от многото отваряне/затваряне.
След като отворих снопа и поправих прекъснатите, после ги изолирах добре - вече всичко е ОК.
 

Прикачени файлове


Този пост е редактиран от dkmi123: 07 ноември 2022 - 10:51

  • 0

#9 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 891 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 08 ноември 2022 - 21:19

Кан шината на двигател и скорости е различна от тази на седалки и тн. Можеш ли да влезнеш в скоростите… много вероятно е да е умряла платката


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#10 Dexter

Dexter

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 106 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    '10 W212 Е350 CDI

Публикувано 08 ноември 2022 - 22:14

С помощта на правилния диагностик се откри проблемът - един бушон беше сложен на грешно място, който отговаря за кутията - при връщането му на правилното място, нещата си дойдоха на мястото. За седалката е още по-комично - някой някога е сменял бушона и вместо 30А е сложил 5А. Явно не сме премерили правилно/видели, че е окъсил - при смяната му с нов, седалката тръгна.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Този пост е редактиран от Dexter: 08 ноември 2022 - 22:15

  • 0

#11 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 403 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09 ноември 2022 - 14:40

Е, понякога източникът на проблем е възможно най-тривиален... :) 

Добре, че се е оказало това, а не някой сдухан модул.


  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: w212, can, грешка, авариен режим

2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни