Към съдържанието

  •  

Снимка

неравномерно чукане откъм дюзите на 123 300d


  • Please log in to reply
24 мнения по тази тема

#1 asdf69

asdf69

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 36 Мнения:

Публикувано 05 юни 2007 - 09:13

От известно време ми вдигна разхода и най-вече има едно споредично почукване откъм дюзите, сутрин като я запаля трябва да я изфорсирам 2-3 пъти за да изчисти работата защото иначе тресе на пресекулки, като загрее работи добре.Но пак се долавя това чукане и мисля че е от втора дюза.Каква е причината ; дюза, гнп, отсичащ клапан или нещо друго? А мисля че и оборотите на празен ход са по-високи.Моля помогнете.
  • 0

#2 Само Дизел

Само Дизел

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 929 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Германия

Публикувано 05 юни 2007 - 10:40

Може да дърпа въздух от някъде. Но за всеки случай можеш да занесеш дюзите да ти тестват, почистят и регулират на стенд. Преди няколко години струваше 2 лв. на дюза или нещо такова.
  • 0
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603

#3 Чичко

Чичко

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 135 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 05 юни 2007 - 11:35

Погледни си и нагревните свещи за всеки случай.
  • 0

#4 asdf69

asdf69

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 36 Мнения:

Публикувано 05 юни 2007 - 22:19

Може да дърпа въздух от някъде. Но за всеки случай можеш да занесеш дюзите да ти тестват, почистят и регулират на стенд. Преди няколко години струваше 2 лв. на дюза или нещо такова.

Дюзите са на около година, индийски Bosch, казаха ми, че били добри.
  • 0

#5 Само Дизел

Само Дизел

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 929 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Германия

Публикувано 06 юни 2007 - 11:59

Дюзите са на около година, индийски Bosch, казаха ми, че били добри.


Ами да, оригиналните Бош са индийски или турски.
Добре, значи малко вероятно да е от дюзите.
Остава да видиш свещите, както казва колегата. След това става дебело...
  • 0
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603

#6 asdf69

asdf69

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 36 Мнения:

Публикувано 06 юни 2007 - 23:21

Ами да, оригиналните Бош са индийски или турски.
Добре, значи малко вероятно да е от дюзите.
Остава да видиш свещите, както казва колегата. След това става дебело...

Добре де, каква е връзката на дюзите със свещите при загрял работещ двигател, а и това, че става дебело малко ме плаши.Обясни ми малко повече. За толкова съм в час с материята, но явно има много да уча. А искам да науча и нещо за тези отсичащи клапани в гнп-то, регулира ли се нещо чрез тях, или просто се стягат, с каква сила и на колко етапа, защото и такова нещо бях чел някъде. Помпата е редова PES 5M. Благодаря предварително.
  • 0

#7 Само Дизел

Само Дизел

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 929 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Германия

Публикувано 07 юни 2007 - 10:03

Добре де, каква е връзката на дюзите със свещите при загрял работещ двигател, а и това, че става дебело малко ме плаши.Обясни ми малко повече. За толкова съм в час с материята, но явно има много да уча. А искам да науча и нещо за тези отсичащи клапани в гнп-то, регулира ли се нещо чрез тях, или просто се стягат, с каква сила и на колко етапа, защото и такова нещо бях чел някъде. Помпата е редова PES 5M. Благодаря предварително.


Става въпрос, за това тресене и работене на пресекулки в първите няколко минути. Това е типично за неработеща свещ. Проблеми при загрял двигател, естествено не могат да се дължат на свещите.
А по помпата, единственото, което можеш да регулираш, са оборотите и начало на впръскване. За останалото трябва помпата да е свалена и на стенд.
На кое викаш "отсичащ клапан"? На каналите в бутално-цилиндровите двойки в помпата ли?
  • 0
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603

#8 Deko

Deko

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 2 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Интереси:Щом ше има коли, и аз трябва да съм в кюпа

Публикувано 07 юни 2007 - 10:29

Nadqwam se da ne se namesvam nepokanen, ama i az imam edin problem s 123-kata, samo deto moita e 240D. Pri men ima edno ujasno luleene na motora no samo kogato e topyl. Dvigatelq e s novi injectori, novi swe6ti i pasnati klapani. Ako imam s4upen segment moje li da mi pravi takiva magarii?
P.S: ako 4ukaneto na motora e otskoro moje da e i ot gorivoto (kakvi li ne nafti ima i s vodi4ka i s bonusi) Az po princip na 20l nafta slagam 50g maslo i dvigatelq poutihva malko. Ne zabelqzvam zasega strani4ni deistviq:)

Powered by Rudolf Diesel!
  • 0

#9 asdf69

asdf69

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 36 Мнения:

Публикувано 07 юни 2007 - 10:43

Става въпрос, за това тресене и работене на пресекулки в първите няколко минути. Това е типично за неработеща свещ. Проблеми при загрял двигател, естествено не могат да се дължат на свещите.
А по помпата, единственото, което можеш да регулираш, са оборотите и начало на впръскване. За останалото трябва помпата да е свалена и на стенд.
На кое викаш "отсичащ клапан"? На каналите в бутално-цилиндровите двойки в помпата ли?

Имам една книга за дизели и в нея така го упоменават. Това е клапана, който държи налягането в тръбичката т.е.; помпен елемент-въпросния клапан-тръбичка-дюза. Та в тая книга дето я имам за редовите помпи има само една страница, другите 300 са за роторните, а мойта е редоваааа.Тя се центрова по метода на прокапването,но искам да знам докато двигателя работи, мога ли да я връткам докато уцеля момента.
  • 0

#10 asdf69

asdf69

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 36 Мнения:

Публикувано 07 юни 2007 - 11:55

Nadqwam se da ne se namesvam nepokanen, ama i az imam edin problem s 123-kata, samo deto moita e 240D. Pri men ima edno ujasno luleene na motora no samo kogato e topyl. Dvigatelq e s novi injectori, novi swe6ti i pasnati klapani. Ako imam s4upen segment moje li da mi pravi takiva magarii?
P.S: ako 4ukaneto na motora e otskoro moje da e i ot gorivoto (kakvi li ne nafti ima i s vodi4ka i s bonusi) Az po princip na 20l nafta slagam 50g maslo i dvigatelq poutihva malko. Ne zabelqzvam zasega strani4ni deistviq:)

Powered by Rudolf Diesel!

Добре си дошъл ама маани я тая маймуница давай на кирилица. Та така, моята като е студена тресе първата половин до една минута, но пък загрее ли работи перфектно само дето духа през капачката за наливане на маслото.
  • 0

#11 asdf69

asdf69

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 36 Мнения:

Публикувано 07 юни 2007 - 12:05

Става въпрос, за това тресене и работене на пресекулки в първите няколко минути. Това е типично за неработеща свещ. Проблеми при загрял двигател, естествено не могат да се дължат на свещите.
А по помпата, единственото, което можеш да регулираш, са оборотите и начало на впръскване. За останалото трябва помпата да е свалена и на стенд.
На кое викаш "отсичащ клапан"? На каналите в бутално-цилиндровите двойки в помпата ли?

Искам само да вметна: колата е на 250000 истински гарантирани километри, гледана е като малко дете с редовна смяна на всички консумативи,НО:
  • 0

#12 asdf69

asdf69

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 36 Мнения:

Публикувано 07 юни 2007 - 12:11

Става въпрос, за това тресене и работене на пресекулки в първите няколко минути. Това е типично за неработеща свещ. Проблеми при загрял двигател, естествено не могат да се дължат на свещите.
А по помпата, единственото, което можеш да регулираш, са оборотите и начало на впръскване. За останалото трябва помпата да е свалена и на стенд.
На кое викаш "отсичащ клапан"? На каналите в бутално-цилиндровите двойки в помпата ли?

Искам само да вметна: колата е на 250000 истински гарантирани километри, гледана е като малко дете с редовна смяна на всички консумативи,НО:Възможно ли е от прекалено НЕпипане нищо по мотора да е довело до някои отклонения я по клапани я по центровка и т. н. На колегата Deko писах, че малко духа през капачката за маслото като е загряла. Какво означава това? клапани, сегменти или...
  • 0

#13 Само Дизел

Само Дизел

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 929 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Германия

Публикувано 07 юни 2007 - 15:58

Тя се центрова по метода на прокапването,но искам да знам докато двигателя работи, мога ли да я връткам докато уцеля момента.


Теоретично може, но никога не би ми дошло на акъла да го правя, пък и защо?
Между другото, регулирал ли си скоро клапаните?
  • 0
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603

#14 LORINSEN

LORINSEN

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 5 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pleven

Публикувано 07 юни 2007 - 16:16

Почти съм убеден че е от помпата,имах същият случай на един 5так.
Смених дюзите,и сутрин почна да тресе яко,явно трябва да се регулират отново на по малко налягане.
  • 0

#15 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 07 юни 2007 - 16:27

Абе що не направиш така-ма работеш двигател си поставяй последователно пръста в/у металните тръбички,които влизат в дюзата,но близо до нея!Ако някоя дюза чука ще го усетиш осезаемо!
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни