неравномерно чукане откъм дюзите на 123 300d
Започната от asdf69, 05 юни 2007 - 09:13:57
24 мнения по тази тема
#1
Публикувано 05 юни 2007 - 09:13
От известно време ми вдигна разхода и най-вече има едно споредично почукване откъм дюзите, сутрин като я запаля трябва да я изфорсирам 2-3 пъти за да изчисти работата защото иначе тресе на пресекулки, като загрее работи добре.Но пак се долавя това чукане и мисля че е от втора дюза.Каква е причината ; дюза, гнп, отсичащ клапан или нещо друго? А мисля че и оборотите на празен ход са по-високи.Моля помогнете.
#2
Публикувано 05 юни 2007 - 10:40
Може да дърпа въздух от някъде. Но за всеки случай можеш да занесеш дюзите да ти тестват, почистят и регулират на стенд. Преди няколко години струваше 2 лв. на дюза или нещо такова.
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#3
Публикувано 05 юни 2007 - 11:35
Погледни си и нагревните свещи за всеки случай.
#4
Публикувано 05 юни 2007 - 22:19
Дюзите са на около година, индийски Bosch, казаха ми, че били добри.Може да дърпа въздух от някъде. Но за всеки случай можеш да занесеш дюзите да ти тестват, почистят и регулират на стенд. Преди няколко години струваше 2 лв. на дюза или нещо такова.
#5
Публикувано 06 юни 2007 - 11:59
Дюзите са на около година, индийски Bosch, казаха ми, че били добри.
Ами да, оригиналните Бош са индийски или турски.
Добре, значи малко вероятно да е от дюзите.
Остава да видиш свещите, както казва колегата. След това става дебело...
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#6
Публикувано 06 юни 2007 - 23:21
Добре де, каква е връзката на дюзите със свещите при загрял работещ двигател, а и това, че става дебело малко ме плаши.Обясни ми малко повече. За толкова съм в час с материята, но явно има много да уча. А искам да науча и нещо за тези отсичащи клапани в гнп-то, регулира ли се нещо чрез тях, или просто се стягат, с каква сила и на колко етапа, защото и такова нещо бях чел някъде. Помпата е редова PES 5M. Благодаря предварително.Ами да, оригиналните Бош са индийски или турски.
Добре, значи малко вероятно да е от дюзите.
Остава да видиш свещите, както казва колегата. След това става дебело...
#7
Публикувано 07 юни 2007 - 10:03
Добре де, каква е връзката на дюзите със свещите при загрял работещ двигател, а и това, че става дебело малко ме плаши.Обясни ми малко повече. За толкова съм в час с материята, но явно има много да уча. А искам да науча и нещо за тези отсичащи клапани в гнп-то, регулира ли се нещо чрез тях, или просто се стягат, с каква сила и на колко етапа, защото и такова нещо бях чел някъде. Помпата е редова PES 5M. Благодаря предварително.
Става въпрос, за това тресене и работене на пресекулки в първите няколко минути. Това е типично за неработеща свещ. Проблеми при загрял двигател, естествено не могат да се дължат на свещите.
А по помпата, единственото, което можеш да регулираш, са оборотите и начало на впръскване. За останалото трябва помпата да е свалена и на стенд.
На кое викаш "отсичащ клапан"? На каналите в бутално-цилиндровите двойки в помпата ли?
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#8
Публикувано 07 юни 2007 - 10:29
Nadqwam se da ne se namesvam nepokanen, ama i az imam edin problem s 123-kata, samo deto moita e 240D. Pri men ima edno ujasno luleene na motora no samo kogato e topyl. Dvigatelq e s novi injectori, novi swe6ti i pasnati klapani. Ako imam s4upen segment moje li da mi pravi takiva magarii?
P.S: ako 4ukaneto na motora e otskoro moje da e i ot gorivoto (kakvi li ne nafti ima i s vodi4ka i s bonusi) Az po princip na 20l nafta slagam 50g maslo i dvigatelq poutihva malko. Ne zabelqzvam zasega strani4ni deistviq:)
Powered by Rudolf Diesel!
P.S: ako 4ukaneto na motora e otskoro moje da e i ot gorivoto (kakvi li ne nafti ima i s vodi4ka i s bonusi) Az po princip na 20l nafta slagam 50g maslo i dvigatelq poutihva malko. Ne zabelqzvam zasega strani4ni deistviq:)
Powered by Rudolf Diesel!
#9
Публикувано 07 юни 2007 - 10:43
Имам една книга за дизели и в нея така го упоменават. Това е клапана, който държи налягането в тръбичката т.е.; помпен елемент-въпросния клапан-тръбичка-дюза. Та в тая книга дето я имам за редовите помпи има само една страница, другите 300 са за роторните, а мойта е редоваааа.Тя се центрова по метода на прокапването,но искам да знам докато двигателя работи, мога ли да я връткам докато уцеля момента.Става въпрос, за това тресене и работене на пресекулки в първите няколко минути. Това е типично за неработеща свещ. Проблеми при загрял двигател, естествено не могат да се дължат на свещите.
А по помпата, единственото, което можеш да регулираш, са оборотите и начало на впръскване. За останалото трябва помпата да е свалена и на стенд.
На кое викаш "отсичащ клапан"? На каналите в бутално-цилиндровите двойки в помпата ли?
#10
Публикувано 07 юни 2007 - 11:55
Добре си дошъл ама маани я тая маймуница давай на кирилица. Та така, моята като е студена тресе първата половин до една минута, но пък загрее ли работи перфектно само дето духа през капачката за наливане на маслото.Nadqwam se da ne se namesvam nepokanen, ama i az imam edin problem s 123-kata, samo deto moita e 240D. Pri men ima edno ujasno luleene na motora no samo kogato e topyl. Dvigatelq e s novi injectori, novi swe6ti i pasnati klapani. Ako imam s4upen segment moje li da mi pravi takiva magarii?
P.S: ako 4ukaneto na motora e otskoro moje da e i ot gorivoto (kakvi li ne nafti ima i s vodi4ka i s bonusi) Az po princip na 20l nafta slagam 50g maslo i dvigatelq poutihva malko. Ne zabelqzvam zasega strani4ni deistviq:)
Powered by Rudolf Diesel!
#11
Публикувано 07 юни 2007 - 12:05
Искам само да вметна: колата е на 250000 истински гарантирани километри, гледана е като малко дете с редовна смяна на всички консумативи,НО:Става въпрос, за това тресене и работене на пресекулки в първите няколко минути. Това е типично за неработеща свещ. Проблеми при загрял двигател, естествено не могат да се дължат на свещите.
А по помпата, единственото, което можеш да регулираш, са оборотите и начало на впръскване. За останалото трябва помпата да е свалена и на стенд.
На кое викаш "отсичащ клапан"? На каналите в бутално-цилиндровите двойки в помпата ли?
#12
Публикувано 07 юни 2007 - 12:11
Искам само да вметна: колата е на 250000 истински гарантирани километри, гледана е като малко дете с редовна смяна на всички консумативи,НО:Възможно ли е от прекалено НЕпипане нищо по мотора да е довело до някои отклонения я по клапани я по центровка и т. н. На колегата Deko писах, че малко духа през капачката за маслото като е загряла. Какво означава това? клапани, сегменти или...Става въпрос, за това тресене и работене на пресекулки в първите няколко минути. Това е типично за неработеща свещ. Проблеми при загрял двигател, естествено не могат да се дължат на свещите.
А по помпата, единственото, което можеш да регулираш, са оборотите и начало на впръскване. За останалото трябва помпата да е свалена и на стенд.
На кое викаш "отсичащ клапан"? На каналите в бутално-цилиндровите двойки в помпата ли?
#13
Публикувано 07 юни 2007 - 15:58
Тя се центрова по метода на прокапването,но искам да знам докато двигателя работи, мога ли да я връткам докато уцеля момента.
Теоретично може, но никога не би ми дошло на акъла да го правя, пък и защо?
Между другото, регулирал ли си скоро клапаните?
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#14
Публикувано 07 юни 2007 - 16:16
Почти съм убеден че е от помпата,имах същият случай на един 5так.
Смених дюзите,и сутрин почна да тресе яко,явно трябва да се регулират отново на по малко налягане.
Смених дюзите,и сутрин почна да тресе яко,явно трябва да се регулират отново на по малко налягане.
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни