Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

филтър на купето на 124-каhand made!:)))


  • Please log in to reply
30 мнения по тази тема

#1 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 02 юни 2007 - 15:48

Оказа се,че колата е без филтър на купето/поленовия филтър/,което мнооого ме разочарова и все умувах какво и как да направя,защото прахта във София,а и по пътищата понякога/особенно след някой камион/ е неимоверна,като всичко това се набива в салона,като минава и затлачва изпарителя на климатика,както и през радиатора на парното!Та след много умуване и проби накрая до голяма степен реших проблема!Е-не е като оригинално изпълнение,разбира се,но ефект определено има!
Какво направих:
1. свалих капачетата под задната част на предния капак през които влиза въздуха.
2.направих си шаблон от картон на вътрешната им форма/лявата и дясната не са симетрични!/
3.по тези шаблони изрявах вата за филтър на аспиратор/полиестерна,около 4мм.дебела/
4.нанесох тънък слой лепило Прома по вътрешния край на капачетата и подлепих изрязаните парчета филтърна вата.
5.след тази операция лявата капачка не прилепваше добре и се повдигаше,та се наложи да я натисна хубаво и да вкарам една рапидка откъм централната и част!
6.преди да поставя обратно капачките огледах отдолу и отсрани за евентуални процепи,откъдето да мине нефилтриран въздух,открих няколко и ги залепих отвътре с черно двойно-залепващо тиксо.
Приготвил си нови парчета вата за смяна изрязани предварително по формите,но мисля че сегашните ще могат да се изперат един-два пъти поне със струя насочена обратно на посоката на влизащия въздух!
Благодарение на Сашо/W140/,който беше любезен да снима всичко това скоро ще има и снимки/фото-отчет/Надявам се да съм бил полезен!

ето ги снимкиките (W140)
http://images17.snim...3047125-big.jpg
http://images17.snim...3047126-big.jpg
http://images17.snim...3047127-big.jpg
http://images17.snim...3047128-big.jpg
http://images17.snim...3047129-big.jpg
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#2 nizi190

nizi190

    Напреднал

  • Непотвърдени потребители
  • PipPipPip
  • 692 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сандански
  • Автомобил:
    190 , 2.5 D
    90 hp, 1990, grey
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 юни 2007 - 16:50

Най лошото е че когато се намокри тази вата спира да пропуска въздуха.Иначе е добро решение.Пиши какво е обдухването след миене на колата.
  • 0
Публикувано изображение

Публикувано изображение

#3 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 02 юни 2007 - 17:04

Най лошото е че когато се намокри тази вата спира да пропуска въздуха.Иначе е добро решение.Пиши какво е обдухването след миене на колата.


Да-хубав въпрос!!!Значи при миене на колата,което при мен е през ден,или всеки ден/не се базикам!/им казвам да не насочват струята под капака и няма проблем-не се мокри!При дъжд,колкото и силен и пороен да е също не се мокри!Но дори и да се намокри за половин час е изсъхнала ватата!
От цялото"упражнение" предполагам,че дебитът на въздух в купето се намалява с около 20%,но не са ми се запотявали стъклата при влажно време/дъжд/,а карам непрекъснато,и като видя как почернява ватата след 1000км. само...ужас!Всичката тая гнъс инак си я дишаш директно!Този вариант го изпробвам вече 3-ти месец!И лесно и бързо се пере,или сменя тази вата!Ако знаеш на 124-ка ориг,филтър,ако има как се сменя...! :0_evil: Продължавам с експериментирането на други подобни материи!Приемам всякакви идеи! :) Но решението като цяло за мен е това-друго просто не виждам!!! :wub:
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#4 Dezki

Dezki

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1517 Мнения:
  • Град:София

Публикувано 02 юни 2007 - 18:06

екстра е станало!
  • 0
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR

#5 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 02 юни 2007 - 18:52

Смяната на филтъра ти каса нервите,на Духчо не съм го сменял,но брата сменя на неговия и голяма гад тоя филтър.Само мернах как се мъчи и се отказах от смяната му или поне няма да е скоро.На МРАКА смяната е за 15 минути и с едната ръка можеш да пушиш.
  • 0
.

#6 irvine

irvine

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:варна

Публикувано 03 юни 2007 - 21:55

[quote name='BENZBOSS' date='Jun 2 2007, 07:52 PM' post='45932']
Смяната на филтъра ти каса нервите,на Духчо не съм го сменял,но брата сменя на неговия и голяма гад тоя филтър.Само мернах как се мъчи и се отказах от смяната му или поне няма да е скоро.На МРАКА смяната е за 15 минути и с едната ръка можеш да пушиш.
[/quote
Съгласен съм че смяната на филтъра е доста гадничка , махаш разни пластмасарийки после чистачката псуваш сменяш двете филтърчета после чистачката пластмасите, лайсната на предното стъкло вдигаш 80 km/h почва да пърка нещо в стъклото на 140 почват да хвърчат лайсни , завалява дъжд пускаш чистачката и тя остава в средно положение в голям филм влязох , но истината е че 124-ките които нямат филтър за купето имат абсолютно същите легла за филтри като тези 124ки който си имат , следователно на тези които им се играе и си нямат филтър могат да влязат в магазина да си купят и да си сложат . И стягайте здраво всичко че лайсните са скъпи ХАХА .
  • 0

#7 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 04 юни 2007 - 06:37

.............и дано са ви малки пръстите,че е малко пианистка работа.На големия брат ви трябва само отверка,там па са пернали около 18 винта,влак ше тегля с филтъра да им :censored:
  • 0
.

#8 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 04 юни 2007 - 07:43

ами добре е станала работата, ама на централния отвор защо не си сложил? то там е и най-лесно.
Имам предвид капачето, което се сваля с ръка и се води "ревизионно"
Какво се ревизира, не е ясно - вероятно боклуците, които се натрупват вътре...


Бях сложил,разбира се,но сведущи люде ми казаха,че този отвор е за оттичане на вода...?И като вкл. вентилатора оттам не смуче грам...!
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#9 DiMB

DiMB

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 13 Мнения:

Публикувано 04 юни 2007 - 08:43

Така и така темата е за филтър на купето на MB 124 - можете ли да препоръчате място, където може да се купи най-евтино филтър (в случая два) , че доста им е "солена" цената;
и второ може ли да се мие стария или възстановява, така че да му се удължи живота.
Извинявам се, ако въпросите се приемат за spam по темата.
  • 0

#10 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 04 юни 2007 - 09:06

Така и така темата е за филтър на купето на MB 124 - можете ли да препоръчате място, където може да се купи най-евтино филтър (в случая два) , че доста им е "солена" цената;
и второ може ли да се мие стария или възстановява, така че да му се удължи живота.
Извинявам се, ако въпросите се приемат за spam по темата.


Оригинален филтър/2 броя са-слагали се един под друг???/ в Ивайжет е 70лв.Провери в Ауто-плюс-ще е по-евтино/ако ги имат,де/!
А,не вярвам да могат да се мият и почистват,защото са хартиени...!В най-добрия случай изтупване и изсмукване с прахосмукачка от входящата страна,но си е умряла работа...!
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#11 zaho

zaho

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 111 Мнения:

Публикувано 04 юни 2007 - 13:24

По принцип на колко км се сменят? , при др. авт. , поленовите филтри които са основно в купето се сменяват с маслото. За тези нямам никаква инф, пък и във форума малко е писано, но ако трябва на 10х свят ще ми се завие....
  • 0

#12 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 04 юни 2007 - 13:30

По принцип на колко км се сменят? , при др. авт. , поленовите филтри които са основно в купето се сменяват с маслото. За тези нямам никаква инф, пък и във форума малко е писано, но ако трябва на 10х свят ще ми се завие....


Зависи къде караш основно-градско,или извънградско,зима/есен,или лято?На 20 000км. вече си е за смяна обикновенно!Доста точно можеш да се ориентираш по замърсяването на възд. филтър на мотора-ако е много зацапан,значи и поленовия е хапнал гнъс!Но при рецилкурация на въздуха в купето го щадиш,щото не минава въздух през него!Т.е.-като видиш някой камион да вдига голяма пушилка пред теб-затваряш достъпа на външен въздух,което с вузд.филтър на мотора не можеш да направиш...! :tongue:
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#13 zaho

zaho

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 111 Мнения:

Публикувано 04 юни 2007 - 14:15

Пътувам всеки ден Ихтиман-София център -Павлово и обратно по околовръстното... Престави си... минавам през най-чистата част на България. ПХреди карах Ситроен поленовия филтър само за 8-9 х. ставаче не само черен но излизаше и една шепа пясък...при тези коли беше много важно да се сменя този филтър, защото в противен случай се товари вентилатора и много често дефектира и после скъп ремонт. При МБ незнам и затова се притеснявам... Аз го карам от 3 месеца , преди е бил в Италия, наистина въздушния като го смених не беше зацапан...незнам имам ли нямам ли колата е 94 ТД, ама трябва да сваля и да видя. Както ти предлагаш отгоре да се поставят на въздухопроводите допълнителни филт. елементи няма ли да се намали пропускливостта на въздух и също да се товари вентилатора
  • 0

#14 GiN

GiN

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 538 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Хисаря
  • Интереси:интересни
  • Автомобил:
    W124 102.963

Публикувано 04 юни 2007 - 15:30

mbenz,да те питам,сега като си пуснеш клапата,но без вентилатор,успява ли да влезе някакъв въздух изобщо?Сигурно ще влиза след 70-80км и то малко,ако е така трябва да караш постоянно на вентилатор. :dontknow:
И друго ме притеснява,ще трябва един вид да счупя двете решеткиза да ги отделя от корпуса,мисля че са залепени/или бъркам/
  • 0

#15 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 04 юни 2007 - 16:21

mbenz,да те питам,сега като си пуснеш клапата,но без вентилатор,успява ли да влезе някакъв въздух изобщо?Сигурно ще влиза след 70-80км и то малко,ако е така трябва да караш постоянно на вентилатор. :dontknow:
И друго ме притеснява,ще трябва един вид да счупя двете решеткиза да ги отделя от корпуса,мисля че са залепени/или бъркам/


С Боян/Лоринцер/,който е от специалистите тук разглобявахме чаркалаците,защото като за сефте не посмях сам!Та,той каза,че тази клапа също е монтирана допълнително/заедно с климатика/ и била врътня за монтаж!Задейства я вакуум и гледахме дали работи-затваря си се...!Тествал съм я в най-екстремния участък-на-горния тунел на магистрала Хемус,където движението е в една тръба и пушилката е невъобразима-чаааак накрая започва леко да се усещат изгорелите газове!Най-плътно ми се затваря достъпа на външен въздух обаче с врътката на вентилатора като я вкл. на"0"-вертикално надолу!
За решетките си прав-забравих да обясня свалянето им!Те са температурно точкувани на 4-5 места,но пластмасата е много мека и с напъване оттук-оттам се отчупват точките на съединяване!Първоначално мислех,че са на щипки и айде-яко напъване,но успях леко да пукна едната решетка в задната и част!
А от скоростта на движение не виждам причина да прониква външен въздух при затворена клапа!А и тези въздухозаборници,както са монтирани под пр.капак използват не насрещна/напорна/струя,а завихрен въздушен поток!Както писах с около 20% се намалява дебита,вентилатора на вкл.климатик не се налага да е на по-висока степен от втора,и стъклата не ми се запотяват при тези непрекъснати дъждове и влага!
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни