Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал на CLS350 2004-a


  • Please log in to reply
282 мнения по тази тема

#76 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 март 2023 - 20:30

Съвместими са - защото сервиза, който ще ги слага ще си ги отреже с дължина каквато му е нужна. Но по диаметър ще са малки - буталото на M272 3.5 мотора е 92.9мм, тези са за 3.0 мотора.
Ето ризите на Колбеншмидт - и те са универсални, режат/шлайфат се според размера на съответния двигател: https://www.kmotorsh...0-kolbenschmidt. Но това са ризи от алусил сплав, цената няма общо с обикновени стоманени.


Гледам, че пише “inner diameter 130mm” това не е ли диаметър на буталото?
Иначе на тези, които си дал пише 75мм, те верно няма да станат.
  • 0

#77 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 март 2023 - 21:04

То и бутала има китайски за 500-600 лв 6 броя на които пише Mahle - ама ти би ли сложил китайско бутало в двигателя си? Аз не бих рискувал - по-добре да дам 1600лв за 6 бутала поне да знам, че са оригинални Mahle.

 

То е ясно, че няма да сложа китайски :

 

Вероятно ще взема един блок, и ще се правят на него, после ще се прехвърлят нещата на "новия" блок.

Ще видим каква ще я измисля накрая... 


  • 0

#78 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 март 2023 - 22:39

Сега като го гледам тоя мотор:

Фабрично цилиндрите ги дават 92.6 мм

Има бутала на MAHLE за цилиндър с диаметър 92.9 мм и 93.15 мм

Това означава ли, че може да се “разстърже” цилиндъра до 92.9 или 93.15 мм, без да се слагат “ризи”?
Определено това би бил по-добрият вариант…
  • 0

#79 mimo160

mimo160

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2203 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes w221 s320 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 март 2023 - 23:10

Няма как,а покритието на цилиндъра алусил или никасил или каквото е там на дадения мотор, няма кой да го нанесе и т.н

Ако ставаше само с престъргване ,нямаше изобщо да се коментира набиване на ризи.

Доста съм ровил и съм се интересувал от доста приятели мотористи,защото двигателите (цилиндрите) на моторите са с никасилово покритие и е ясно че особенно кросовите им се налага ремонт и за един цилиндър вземали доста пари ,даже тук в България били много малко хората които могат да свършат тази работа,та ако не бъркам ги пращат в Холандия май беше за тази процедура и си е цифра ,а на двигателя е с цели шест или осем гърла и няма смисъл.
  • 0

#80 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 324 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Публикувано 20 март 2023 - 23:17

Може да се шлайфа за по-големите бутала.
Между никасил и алусил има голяма разлика - алусила е сплав, от която е направен целия цилиндър. Никасила е алуминиев цилиндър с никелово покритие. Замине ли покритието - трябва да се наслои ново или нов блок. Затова алусила може да си го шлайфаш колкото ти трябва.
Обаче по-големите бутала не ти решават проблема ако деругите са по-дълбоки от 0.1мм. Понеже големите бутала са с 0.25мм по-широки, т.е. 0.125мм на стената. А след като се разстърже цилиндъра трябва да се хонингова - със специална паста и инструмент - т.е. там също се отнема от материала.
  • 0

#81 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 март 2023 - 08:11

Ами като гледам, размера на цилиндъра за най-голямото бутало го дават 93.15, стандартно е 92.6 което дава разлика 0.55 или 0.275 на страна. Това никак не е малко.

https://www.autopowe...-i27447157.html

Гледам и руснаците показват как правят “гилзовка” - имат случаи на спукана “гилза” след няма и 1000км, имат и успешни ремонти. Като тоя, който го правеше не можеше да си обясни защо се е спукала “гилзата”, както те казват на “ризите”.
Правят ги и с шлайф на цилиндри само, аз за това и повдигнах въпроса тук :)

Вероятно ще търся не много надран блок, и ще пробвам метода с шлайфане и хонинговане. Да видим какво ще стане.
Кофти е, че тук за блоковете се искат някакви неоправдани суми… от сорта на 1800 лева, което няма как да стане.
  • 0

#82 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 324 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Публикувано 21 март 2023 - 09:49

92.9 мм е стандартно диаметъра на цилиндъра.
Аз бих търсил цял двигател с опция за преглед на цилиндрите с ендоскоп. Като отвориш пак твоя сумата накрая ще излезе колкото за два втора ръка.
Друг вариант е мотор или блок от САЩ - там са на доста по-добри цени тези двигатели.
  • 0

#83 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 март 2023 - 15:37

Има блок в САЩ, видно от снимките - цилиндрите са ОК.
Само че - 420$ блока, 300$ доставка, неизвестно колко мито и ддс…. Спира ме точно това, че съм се занимавал с митници…

Иначе на моя вече смених всичко - верига, вал, едното авансиращо колело, ред други неща.
На практика - всичко е сменено.
Тези дни ще се отбия пак при Грозданов да обсъдим варианти за шлайф/хонинг на цилиндрите.
Максимума го дават 93,15. Мисля си, че не е чак толкова надран :)
Решил съм да го правя тоя мотор. Не, че ми пречи и така да го карам - просто гори масло, около 2-3 на 10000 км.

Този пост е редактиран от dkmi123: 21 март 2023 - 15:45

  • 0

#84 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 891 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 22 март 2023 - 08:42

Провери цена за нов мотор с опция връщане на стария… това трябваше да се случи преди ревизията.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#85 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 826 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 22 март 2023 - 10:00

Човека 1000$ му идват много, ти му предлагаш нов мотор. Дали не е малко неуместна забележката ти.
  • 0

#86 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 324 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Публикувано 22 март 2023 - 13:11

Втора ръка проверен двигател според мен е най-добре. И после аз бих я продал - има CLS-и с M113, има и Лексуси - там хибридното задвижване за мен е технологично десетилетие напред пред това, което са предлагали Мерцедес.
Харесвам марката, но новите модели не са това, което се очаква от нея.
  • 0

#87 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 март 2023 - 18:11

Човека 1000$ му идват много, ти му предлагаш нов мотор. Дали не е малко неуместна забележката ти.

Дадох 5000 лева за ремонт… дали ми се виждат много 1000$ :)

А и вече мотора е сглобен както е…. Че ще се прави е ясно.
Сега обмислям варианти…. Да беше в Европата тоя блок както и да е… ама от краварите няма кой да се занимава с простотии да поръча

Този пост е редактиран от dkmi123: 22 март 2023 - 18:25

  • 0

#88 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 март 2023 - 18:14

Провери цена за нов мотор с опция връщане на стария… това трябваше да се случи преди ревизията.
Sent from my iPhone using Tapatalk

Свърши вече.
Ревизия на мотор + скорости = 5800.
Не, че ми пука за ревизията на мотора, ако мога да го върна и да взема нов де :)
Ама предполагам ще е няколко пъти по 5000….
За блока от щатите ме спират глупостите на родните митници. Не ми се занимава просто.

Иначе, ще се разглобява пак на есен.
Шлайф, хонинг, нови бутала на MAHLE за 93.15мм цилиндър, нови основни и биелни лагери, маслена помпа, клапни, повдигачи, водачи… всичко ще се мени.

Този пост е редактиран от dkmi123: 22 март 2023 - 18:17

  • 0

#89 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 826 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 22 март 2023 - 20:44

И грозданов като си остави ръцете, всичко на боклука и за трети път от нулата...
  • 0

#90 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 март 2023 - 21:27

И грозданов като си остави ръцете, всичко на боклука и за трети път от нулата...

 

Аз пък съм доволен от свършеното от Грозданов. Дали е скъпо или не - няма да коментирам, преценил съм, че за мен е ОК цената.

Дадоха ми варианти, избрал съм конкретен вариант за работа, какво да се смени и какво не, с какви части и т.н.

За надраните цилиндри - обсъдили сме вариантите с него, имам си на ум какво може и какво не може да стане, какво може да се обърка.... за сега сме оставили нещата така, както са по моя преценка.

Т.е. аз реших, че мотора ще се сглобява с надрани цилиндри.


  • 0




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни