Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал на CLS350 2004-a


  • Please log in to reply
282 replies to this topic

#61 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 18 March 2023 - 19:08

При мен се наложи да сменя тръбите от скоростната кутия до радиатора, че едната беше толкова корозирала, че течеше. Алтернативи не се предлагат. С труда и новото масло за кутията, мина 1к.
Тия дни набих още 1к за ревизия на шарнири, носачи и накрайници, борейки едно пукане при пълен ляв и десен и потропване по дребни неравности.
Ще се окаже, че са два отделни проблема. Рейка и предна лява възглавница.
Не знам Е-класите, уж същите, дали не са по-здрави.
Свещи и кабели искам да сменя, но комплект кабели за м113 е на отвратителна цена.
Поръчах и комплект маркучи за картерната вентилация. В крайна сметка само един беше сцепен и смених само него.

Edited by Subsonic, 18 March 2023 - 19:10 .

  • 0

#62 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 18 March 2023 - 23:11

Ей това правиха при мен.

Цената не е никак зле, като знам в какво състояние им закарах колата (т.е. не беше в движение, щото хвърли всичкото масло на скоростите);

 

Последната оферта обаче, която взех пишеше цена на час - 240 лева :) т.е. вдигнали са малко, с някакви си 100 лева.

Тъй като ми забиваше кутията от време на време (познатия проблем с датчиците), исках да сменям платка с рециклирана.

Казаха ми, че първо трябвало да се обнови софтуера на кутията (че винаги така се започвало), като не дадоха конкретна цена, а казаха "цената е 240 лева на час".

 

Е, тъй като обновяване на софтуера 99% няма да помогне, аз реших като ми правят двигателя - направо да оправят и скоростите.

Тъй като маслото е почти ново - минах само с доливане на 2 литра, нов филтър и нова гарнитура.

Около 900 лева всичко. Само че в "Грозданов", а не "Силвърстар".

 

Attached Files


  • 0

#63 keeepwalking

keeepwalking

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 78 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София/Пловдив
  • Автомобил:
    W202 C200 1995
    W212 E350 2010
Garage View Garage

Posted 19 March 2023 - 08:57

Да, гори масло и припушва бяло от време на време.

Откъм горенето при мен поне до сега беше към 2-3 литра на 10.000 км., което никак не е малко. Логично, би следвало да има и повишен разход на гориво.

Отделно, със сигурност компресията не е в нормите, но моята не съм я мерил, щото няма смисъл. То е ясно, че няма да е ОК smile.png

 

М272/М273 го имат този проблем че надират цилиндри. Не знам има ли изобщо от тези двигатели на повечко километри да не е надран.

 

Другия път като го закарам за тоя ремонт, се разбрахме че ще сменим всичко - бутала, клапани, лагери и т.н.

В случая проблемът беше в "центровката", оказаха се два строшени водача за веригата, износена зъбчатка на колянов вал + износен балансиращ вал.

Бюджета свърши, за това казах на хората да затварят двигателя така, пък ще го мислим на по-късен етап.

А вярно ли е, че тези надирания се получават от смяната на масло на твърде големи интервали ( 25000км) ? Поне така ми казаха на мен.


  • 0

#64 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 19 March 2023 - 11:49

А вярно ли е, че тези надирания се получават от смяната на масло на твърде големи интервали ( 25000км) ? Поне така ми казаха на мен.


Нямам идея… може и така да е, може и да си е проблем, заложен при производсгвото.
Както с балансиращия вал - на стария пробвах да му разрежа зъбчатките с обикновена ножовка - все едно режа кашкавал… при новите валове уж този проблем е решен… и не са толкова меки.
  • 0

#65 mimo160

mimo160

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,203 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes w221 s320 cdi
Garage View Garage

Posted 19 March 2023 - 17:34

А вярно ли е, че тези надирания се получават от смяната на масло на твърде големи интервали ( 25000км) ? Поне така ми казаха на мен.


Няколко са факторите освен смяната на маслото,може и от прегряване,запушени катализатори,гадни свещи ,лошо гориво,отчупени парченца от клапите в колектора и.тн
  • 0

#66 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 19 March 2023 - 21:05

На m272/273 това си им е известен проблем.
Недобри двигатели като цяло. Но пък ремонтира ли се качествено - става на практика вечен :)
  • 0

#67 mimo160

mimo160

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,203 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes w221 s320 cdi
Garage View Garage

Posted 19 March 2023 - 21:26

На всички никасил и алусил ,не е само при Мерцедес m272/m273 мАтори.
  • 0

#68 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 324 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Posted 20 March 2023 - 12:18

На m272/273 това си им е известен проблем.
Недобри двигатели като цяло. Но пък ремонтира ли се качествено - става на практика вечен smile.png

А има ли успешни ремонти изобщо? Чувам, че никъде не дават гаранция за ремонта - дори и в ЗИГ Сливен не са сигурни, че ще стане добре.

 Отделно 1200лв за 6 цилиндъра - това няма как да са алусил ризи от Колбеншмидт - една такава риза е към 700лв. Вероятно са стоманени ризи - които май са причината след ремонт да не изкарва много мотора.

Интересното е, че и М112 и М113 също са от силитек сплав (името на алусила при Мерцедес) - а там такива проблеми са доста по-рядко срещани.


  • 0

#69 mimo160

mimo160

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,203 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes w221 s320 cdi
Garage View Garage

Posted 20 March 2023 - 12:38

А има ли успешни ремонти изобщо? Чувам, че никъде не дават гаранция за ремонта - дори и в ЗИГ Сливен не са сигурни, че ще стане добре.
 Отделно 1200лв за 6 цилиндъра - това няма как да са алусил ризи от Колбеншмидт - една такава риза е към 700лв. Вероятно са стоманени ризи - които май са причината след ремонт да не изкарва много мотора.
Интересното е, че и М112 и М113 също са от силитек сплав (името на алусила при Мерцедес) - а там такива проблеми са доста по-рядко срещани.


Е и за това се насочваме към последната причина,разпадащи клапи в колектора и попадане на парченца и задиране.И още едно допълнение,тези мотори много им влияе сярата в горивото и нивата в двигателното масло,за това масла със спецификация C3 или C4 ,защото са с намалени нива на съдържание на сяра.Относно ризите,стоманени или чугунуви или каквито са там и същевременно и такива бутала за този тип ризи,с тези за никасила не стават нещата или ако станат скоро ще последва пак проблем.Трима мой близки познати набиваха ризи на м272 и вече доволно километри и години експоатация няма ядове.Явно са късметлии.
  • 0

#70 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 324 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Posted 20 March 2023 - 13:00

 Доколкото знам Low SAPS маслата (спецификация 229.51 например) са одобрени само за дизеловите двигатели и за някои AMG модели. Дали сярата от маслото е причина за задирането обаче... Производителя препоръчва 229.5 масла за тези мотори, от тях нито едно не е Low SAPS. На моя M112 вече 65к км го карам с 229.5 масло (Ravenol VST) и засега е ок.


  • 0

#71 mimo160

mimo160

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,203 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes w221 s320 cdi
Garage View Garage

Posted 20 March 2023 - 13:28

Стават и за бензин,пише си го.Има тук и маслари ,нека се включат ако искат ,но мисля че .31 и .51,спрямо .3 и .5 е че първите са точно low SAPS и са лонглайф ,тоест удължен интервал за смяна.Аз карам бензин и дизел (на брат ми е бензинова)с 5w40 low SAPS на репсол,обслужваме на итервал 10хил.км и няма никакви ядове,даже бензиновата не го и цапа ,както го налееме ,така излиза ,на пръчката едвам се забелязва ,толкова е чисто и прозрачно.
  • 0

#72 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 20 March 2023 - 14:45

А има ли успешни ремонти изобщо? Чувам, че никъде не дават гаранция за ремонта - дори и в ЗИГ Сливен не са сигурни, че ще стане добре.

 Отделно 1200лв за 6 цилиндъра - това няма как да са алусил ризи от Колбеншмидт - една такава риза е към 700лв. Вероятно са стоманени ризи - които май са причината след ремонт да не изкарва много мотора.

Интересното е, че и М112 и М113 също са от силитек сплав (името на алусила при Мерцедес) - а там такива проблеми са доста по-рядко срещани.

Ами, хората ми казаха, че са правили двигател на клиент, който бил доволен.

Само че, тъй като те не правели самото шлайфане на цилиндрите - не могат да дадат гаранция.

Т.е. клиента си кара блока на ремонт на цилиндрите, после двигателят се "събира".

 

Та, 1200 лева беше цената, която са взели на клиента, доколкото разбрах - някакви пичове в Стара Загора.

Нямам идея как точно ги правят... а и не питах за подробности.

 

Може ли part номер на тия ризи на Колбеншмидт???

 

п.с.

Иначе китаеца кефи...

 

https://www.aliexpre...4581540772.html

 

писали "mark: as your requirement "

демек, могат да ти щракнат каквато си маркировка искаш smile.png 

па и 3 месеца гаранция дават smile.png 

 

 

А във ebay намирам това: 

 

https://shorturl.at/lsCQ1


Edited by dkmi123, 20 March 2023 - 14:56 .

  • 0

#73 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 20 March 2023 - 15:50

Хм.... странното е, че тези в ebay са пуснати като съвместими с м272, пък ги дава с диаметър на буталото 130мм... което малко множко :) 


  • 0

#74 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 324 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Posted 20 March 2023 - 18:30

Хм.... странното е, че тези в ebay са пуснати като съвместими с м272, пък ги дава с диаметър на буталото 130мм... което малко множко smile.png

Съвместими са - защото сервиза, който ще ги слага ще си ги отреже с дължина каквато му е нужна. Но по диаметър ще са малки - буталото на M272 3.5 мотора е 92.9мм, тези са за 3.0 мотора.

Ето ризите на Колбеншмидт - и те са универсални, режат/шлайфат се според размера на съответния двигател: https://www.kmotorsh...0-kolbenschmidt. Но това са ризи от алусил сплав, цената няма общо с обикновени стоманени.


  • 0

#75 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 324 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Posted 20 March 2023 - 18:35

То и бутала има китайски за 500-600 лв 6 броя на които пише Mahle - ама ти би ли сложил китайско бутало в двигателя си? Аз не бих рискувал - по-добре да дам 1600лв за 6 бутала поне да знам, че са оригинални Mahle.


  • 0




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users