
Как палите топъл дизел?
Започната от bobyii, 31 май 2007 - 20:10:35
19 мнения по тази тема
#1
Публикувано 31 май 2007 - 20:10
Прави ми впечатление, че пали по- лесно като е студен, отколкото топъл. Това не го приемам за нормално. При първото палене сутрин двигателят стартира на секундата след угасване на индикатора. А когато е топъл, въртя и паля без подгряване, при което стартера върти няколко секунди до заработване на ДВГ. По този начин всеки Голф-2 или Опелче могат да го засрамят при топъл старт. При това нямат подкачваща помпа в резервоара. Минават ми някои неприятни идеи като обяснение за това- например боклуци в резервоара, пробпем в ГНП, падане на налягането в горивната магистрала по време на престоя и др. При вас как е? Споделете впечатления.
#2
Публикувано 31 май 2007 - 20:43
има лесно обяснение - просто релето за подгряване по4ти не подгрява като е топал мотора.
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#3
Публикувано 31 май 2007 - 20:55
или слаба компресия...
когато въртиш на стартер без подгряване, студената ГВС по трудно се пали.а и на стартер честотата на въртена на коляновия вал е доста ниска
моя дизел А6 1.9ТДИ 98ма ( обикновен дизел с редова помпа) никога не съм ползвал подгревни свещи, а е на 176000км. дори когато съм ходел на курорти зимата, сутрин рано на -15, -20 градуса ми пали от раз без подгряване. нафтата ми зимата е Алпин Дизел, лятото обикновенна. добавки не ползвам нито за гориво, нито за масло. маслото ми винаги е било Castrol Magnetec 10W40

моя дизел А6 1.9ТДИ 98ма ( обикновен дизел с редова помпа) никога не съм ползвал подгревни свещи, а е на 176000км. дори когато съм ходел на курорти зимата, сутрин рано на -15, -20 градуса ми пали от раз без подгряване. нафтата ми зимата е Алпин Дизел, лятото обикновенна. добавки не ползвам нито за гориво, нито за масло. маслото ми винаги е било Castrol Magnetec 10W40
#4
Публикувано 31 май 2007 - 21:18
Ако компресията е слаба, ще "хапва" масло, а засега нивото му не пада.
#5
Публикувано 31 май 2007 - 21:30
не е задължително!Ако компресията е слаба, ще "хапва" масло, а засега нивото му не пада.
друга вероятност е разтеглена верига или "тръгнали" дюзи, т.е все още не капят, но и не правят качествена мъгла
но нека по-баш дизелджиите да се изкажат, аз съм по бензините. за мен критерият е на под -5, -10 град, дизела да запали от раз без подгряване, а подгряването да се ползва когато вече мотора е на по-сериозни километри.
но каквото и да се окаже не си мисли че мотора е за ремонт. това е етап от живота на диз.мотор. преди да почне да не пали и с подгряване ще се минат поне 300хил. км при правилна експлоатация
#6
Публикувано 01 юни 2007 - 10:23
И осте несто - на по4ти вси4ки други коли - компресията -по фабри4ни данни е по голяма от на мерцедеса.
на ФВ моторите например старите голф 2 и 3 е 1 към 22 или 23 . на мерцедеса е 1 към 19
на 60х моторите - предкамерата е голяма за да е мека работа та на мотора - виж 4е другите коли тракат кат рона4ки в сравнение с Мерцедеса.
та и от тука идва та малко по бавно палене кат е топла двигателя даже и на 4исто нова кола.
а на тия дето са директ впраскване -то там камерата е в буталото или пак на некои даже няма -буталото е плоско -така 4е там няма на4ин да не пали от раз.
ама тая по малка степен на сгастяване на Мерцедеса води пак до по дълаг живот - просто така отно6ението на литри към мостност е по малко .
на ФВ моторите например старите голф 2 и 3 е 1 към 22 или 23 . на мерцедеса е 1 към 19
на 60х моторите - предкамерата е голяма за да е мека работа та на мотора - виж 4е другите коли тракат кат рона4ки в сравнение с Мерцедеса.
та и от тука идва та малко по бавно палене кат е топла двигателя даже и на 4исто нова кола.
а на тия дето са директ впраскване -то там камерата е в буталото или пак на некои даже няма -буталото е плоско -така 4е там няма на4ин да не пали от раз.
ама тая по малка степен на сгастяване на Мерцедеса води пак до по дълаг живот - просто така отно6ението на литри към мостност е по малко .
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#7
Публикувано 01 юни 2007 - 10:47
Аз моя 250 го подгрявам и студен и топъл, и пали по еднакъв начин. Когато ми беше изгоряла свещ се тормозеше малко, също така ми се е случвало да врътна стартера преди пълно подгряване и се вижда разлика веднага. Не мисля, че "ако пали без подгрев" теста е еквивалент за перфектен мотор. Има свещи-улесни паленето и не тормози машината


светещи желетки, що сте толко нервни?
bliznatsite написаха: mn ne mi haresvat za6toto emblemata na mecedesa e kato mernik i izglezda 4e 6a te zastrelq
#8
Публикувано 01 юни 2007 - 11:24
И осте несто - на по4ти вси4ки други коли - компресията -по фабри4ни данни е по голяма от на мерцедеса.
на ФВ моторите например старите голф 2 и 3 е 1 към 22 или 23 . на мерцедеса е 1 към 19
на 60х моторите - предкамерата е голяма за да е мека работа та на мотора - виж 4е другите коли тракат кат рона4ки в сравнение с Мерцедеса.
та и от тука идва та малко по бавно палене кат е топла двигателя даже и на 4исто нова кола.
а на тия дето са директ впраскване -то там камерата е в буталото или пак на некои даже няма -буталото е плоско -така 4е там няма на4ин да не пали от раз.
ама тая по малка степен на сгастяване на Мерцедеса води пак до по дълаг живот - просто така отно6ението на литри към мостност е по малко .
За паленето съм съгласен да се подгрява и топъл и студен двигателя.Аз моя 250 го подгрявам и студен и топъл, и пали по еднакъв начин. Когато ми беше изгоряла свещ се тормозеше малко, също така ми се е случвало да врътна стартера преди пълно подгряване и се вижда разлика веднага. Не мисля, че "ако пали без подгрев" теста е еквивалент за перфектен мотор. Има свещи-улесни паленето и не тормози машината
Що се отнася до компресията на Бенцовете тя трябва да е от 26 до 32атм. мисля.Поне до колкото съм гледал в ауто дата-та май толкова пишеше че е.
#9
Публикувано 01 юни 2007 - 11:36
За паленето съм съгласен да се подгрява и топъл и студен двигателя.
Що се отнася до компресията на Бенцовете тя трябва да е от 26 до 32атм. мисля.Поне до колкото съм гледал в ауто дата-та май толкова пишеше че е.
Само да уточня, че степента на сгъстяване и компресията в атм са две различи неща. Атмосферите са физическия ефект от сгъстяването, а степента е математическото отношение на пълният обем на цилиндъра вкл и горивната камера (в ДМТ) и обема само на камерата (т.е. буталото в ГМТ)
И понеже се цитират конкретни цифри, преди да спазаря цетката премерихме компресията и резултата беше 25 атм на петте цилиндъра.Смущаващото за мен беше че тя е еднаква навсякъде!!! Коментари ?


светещи желетки, що сте толко нервни?
bliznatsite написаха: mn ne mi haresvat za6toto emblemata na mecedesa e kato mernik i izglezda 4e 6a te zastrelq
#10
Публикувано 01 юни 2007 - 12:27
Прави ми впечатление, че пали по- лесно като е студен, отколкото топъл. Това не го приемам за нормално. При първото палене сутрин двигателят стартира на секундата след угасване на индикатора. А когато е топъл, въртя и паля без подгряване, при което стартера върти няколко секунди до заработване на ДВГ. По този начин всеки Голф-2 или Опелче могат да го засрамят при топъл старт. При това нямат подкачваща помпа в резервоара. Минават ми някои неприятни идеи като обяснение за това- например боклуци в резервоара, пробпем в ГНП, падане на налягането в горивната магистрала по време на престоя и др. При вас как е? Споделете впечатления.
Това е често срещан проблем, не само при Мерцедес, за който обаче до сега не съм намерил обяснение.
Изглежда така - двигателя пали чудесно на студено, вкл. и при много ниски температури, докато при топъл двигател му трябва поне няколко оборота със стартера.
Както казах, не знам със сигурност на какво се дължи проблема, но мога да кажа от какво със сигурност НЕ е. Значи, не е от свещите, не е от по-късото (или липсата на) подгряване при топъл двигател, не е и от дюзите.
А от какво може да е, ами от много неща. Може да е компресия, помпа, въздух, центровка и т.н.
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#11
Публикувано 01 юни 2007 - 12:35
Да това е ясно,че степен на сгъстяване е едно,а компресията друго.Да кажем например,че единбензинов двигател има компресия 13-14 атм.,а степен на сгъстяване 9-9.5.Само да уточня, че степента на сгъстяване и компресията в атм са две различи неща. Атмосферите са физическия ефект от сгъстяването, а степента е математическото отношение на пълният обем на цилиндъра вкл и горивната камера (в ДМТ) и обема само на камерата (т.е. буталото в ГМТ)
И понеже се цитират конкретни цифри, преди да спазаря цетката премерихме компресията и резултата беше 25 атм на петте цилиндъра.Смущаващото за мен беше че тя е еднаква навсякъде!!! Коментари ?
#12
Публикувано 01 юни 2007 - 20:03
Аз имам същия проблем, ако може да се нарече проблем. Но изобщо не му обръщам внимание. Карам C220D, и наистина на студено пали от раз, веднага след изгасване на индикацията, а на топъл двигател, понякога върти няколко секунди, друг път малко по-малко, но и така или иначе пали по-трудно, отколкото на студен двигател. Обяснявам си го с това, че свещите почти не подгряват, когато двигателят е топъл...
Кола: Mercedes C 220 D
Самолет: Rans 12 S
Самолет: Rans 12 S
#13
Публикувано 01 юни 2007 - 20:36
Бре- и при мен има нещо такова и все се канех да питам защо е така...?Само,че на топъл двигател не винаги е така-в 50% от случаите само!Докато на студен мотор-от раз пали!А,сега,де-да не е специфичен цедесов "трик"...?И на топъл двигател лампата за подгряване светва за секунда някъде,изчаквам да загасне и тогава паля!Ако забавя стартирането със секунда пали по-бързо!Предполагам,че този ефект може би е,че при топъл мотор няма подгряване,въпреки,че лампата светва за кратко,знам ли...?
#14
Публикувано 01 юни 2007 - 22:08
Имам впечатления от Опел 1,7Д и Голф 1,6Д - когато ДВГ е топъл палят на секундата без никакво задържане на контакт - просто завърташ ключа в патрона и заработва! Трилъчата звезда обаче не може така!Това е често срещан проблем, не само при Мерцедес, за който обаче до сега не съм намерил обяснение.
Изглежда така - двигателя пали чудесно на студено, вкл. и при много ниски температури, докато при топъл двигател му трябва поне няколко оборота със стартера.
Както казах, не знам със сигурност на какво се дължи проблема, но мога да кажа от какво със сигурност НЕ е. Значи, не е от свещите, не е от по-късото (или липсата на) подгряване при топъл двигател, не е и от дюзите.
А от какво може да е, ами от много неща. Може да е компресия, помпа, въздух, центровка и т.н.
#15
Публикувано 02 юни 2007 - 10:48
И аз го имам същото и се заинтересувах при маистора , който ми подържа колата !
Та той прочел в някакъв учебник в който имало помпа като на мерца и пишело , че има система с Би-метална пружина която включва убогатитела и леко променя центровката на помпата.При загрял мотор горивната смес е нормална и е нормално да завъртите цял оборот на коляновия вал
Та той прочел в някакъв учебник в който имало помпа като на мерца и пишело , че има система с Би-метална пружина която включва убогатитела и леко променя центровката на помпата.При загрял мотор горивната смес е нормална и е нормално да завъртите цял оборот на коляновия вал
Е 250 DIESEL 20v 113hp 1994

1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни