Към съдържанието

  •  

Снимка

Как палите топъл дизел?


  • Please log in to reply
19 мнения по тази тема

#1 bobyii

bobyii

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 71 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    W210 250 turbodiesel

Публикувано 31 май 2007 - 20:10

Прави ми впечатление, че пали по- лесно като е студен, отколкото топъл. Това не го приемам за нормално. При първото палене сутрин двигателят стартира на секундата след угасване на индикатора. А когато е топъл, въртя и паля без подгряване, при което стартера върти няколко секунди до заработване на ДВГ. По този начин всеки Голф-2 или Опелче могат да го засрамят при топъл старт. При това нямат подкачваща помпа в резервоара. Минават ми някои неприятни идеи като обяснение за това- например боклуци в резервоара, пробпем в ГНП, падане на налягането в горивната магистрала по време на престоя и др. При вас как е? Споделете впечатления.
  • 0

#2 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1243 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Публикувано 31 май 2007 - 20:43

има лесно обяснение - просто релето за подгряване по4ти не подгрява като е топал мотора.
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#3 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 420 SEL
    --W222 S550L
    --R107 380sl

Публикувано 31 май 2007 - 20:55

или слаба компресия... :( когато въртиш на стартер без подгряване, студената ГВС по трудно се пали.а и на стартер честотата на въртена на коляновия вал е доста ниска

моя дизел А6 1.9ТДИ 98ма ( обикновен дизел с редова помпа) никога не съм ползвал подгревни свещи, а е на 176000км. дори когато съм ходел на курорти зимата, сутрин рано на -15, -20 градуса ми пали от раз без подгряване. нафтата ми зимата е Алпин Дизел, лятото обикновенна. добавки не ползвам нито за гориво, нито за масло. маслото ми винаги е било Castrol Magnetec 10W40
  • 0

#4 bobyii

bobyii

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 71 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    W210 250 turbodiesel

Публикувано 31 май 2007 - 21:18

Ако компресията е слаба, ще "хапва" масло, а засега нивото му не пада.
  • 0

#5 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 420 SEL
    --W222 S550L
    --R107 380sl

Публикувано 31 май 2007 - 21:30

Ако компресията е слаба, ще "хапва" масло, а засега нивото му не пада.

не е задължително!

друга вероятност е разтеглена верига или "тръгнали" дюзи, т.е все още не капят, но и не правят качествена мъгла

но нека по-баш дизелджиите да се изкажат, аз съм по бензините. за мен критерият е на под -5, -10 град, дизела да запали от раз без подгряване, а подгряването да се ползва когато вече мотора е на по-сериозни километри.

но каквото и да се окаже не си мисли че мотора е за ремонт. това е етап от живота на диз.мотор. преди да почне да не пали и с подгряване ще се минат поне 300хил. км при правилна експлоатация
  • 0

#6 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1243 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Публикувано 01 юни 2007 - 10:23

И осте несто - на по4ти вси4ки други коли - компресията -по фабри4ни данни е по голяма от на мерцедеса.
на ФВ моторите например старите голф 2 и 3 е 1 към 22 или 23 . на мерцедеса е 1 към 19
на 60х моторите - предкамерата е голяма за да е мека работа та на мотора - виж 4е другите коли тракат кат рона4ки в сравнение с Мерцедеса.
та и от тука идва та малко по бавно палене кат е топла двигателя даже и на 4исто нова кола.

а на тия дето са директ впраскване -то там камерата е в буталото или пак на некои даже няма -буталото е плоско -така 4е там няма на4ин да не пали от раз.

ама тая по малка степен на сгастяване на Мерцедеса води пак до по дълаг живот - просто така отно6ението на литри към мостност е по малко .
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#7 mitun

mitun

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 616 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W201 230E '88
    W202 250D '95
    S210 200K '01

Публикувано 01 юни 2007 - 10:47

Аз моя 250 го подгрявам и студен и топъл, и пали по еднакъв начин. Когато ми беше изгоряла свещ се тормозеше малко, също така ми се е случвало да врътна стартера преди пълно подгряване и се вижда разлика веднага. Не мисля, че "ако пали без подгрев" теста е еквивалент за перфектен мотор. Има свещи-улесни паленето и не тормози машината
  • 0
Публикувано изображениеПубликувано изображение
светещи желетки, що сте толко нервни?
bliznatsite написаха: mn ne mi haresvat za6toto emblemata na mecedesa e kato mernik i izglezda 4e 6a te zastrelq

#8 nizi190

nizi190

    Напреднал

  • Непотвърдени потребители
  • PipPipPip
  • 692 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сандански
  • Автомобил:
    190 , 2.5 D
    90 hp, 1990, grey
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 01 юни 2007 - 11:24

И осте несто - на по4ти вси4ки други коли - компресията -по фабри4ни данни е по голяма от на мерцедеса.
на ФВ моторите например старите голф 2 и 3 е 1 към 22 или 23 . на мерцедеса е 1 към 19
на 60х моторите - предкамерата е голяма за да е мека работа та на мотора - виж 4е другите коли тракат кат рона4ки в сравнение с Мерцедеса.
та и от тука идва та малко по бавно палене кат е топла двигателя даже и на 4исто нова кола.

а на тия дето са директ впраскване -то там камерата е в буталото или пак на некои даже няма -буталото е плоско -така 4е там няма на4ин да не пали от раз.

ама тая по малка степен на сгастяване на Мерцедеса води пак до по дълаг живот - просто така отно6ението на литри към мостност е по малко .



Аз моя 250 го подгрявам и студен и топъл, и пали по еднакъв начин. Когато ми беше изгоряла свещ се тормозеше малко, също така ми се е случвало да врътна стартера преди пълно подгряване и се вижда разлика веднага. Не мисля, че "ако пали без подгрев" теста е еквивалент за перфектен мотор. Има свещи-улесни паленето и не тормози машината

За паленето съм съгласен да се подгрява и топъл и студен двигателя.
Що се отнася до компресията на Бенцовете тя трябва да е от 26 до 32атм. мисля.Поне до колкото съм гледал в ауто дата-та май толкова пишеше че е.
  • 0
Публикувано изображение

Публикувано изображение

#9 mitun

mitun

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 616 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W201 230E '88
    W202 250D '95
    S210 200K '01

Публикувано 01 юни 2007 - 11:36

За паленето съм съгласен да се подгрява и топъл и студен двигателя.
Що се отнася до компресията на Бенцовете тя трябва да е от 26 до 32атм. мисля.Поне до колкото съм гледал в ауто дата-та май толкова пишеше че е.



Само да уточня, че степента на сгъстяване и компресията в атм са две различи неща. Атмосферите са физическия ефект от сгъстяването, а степента е математическото отношение на пълният обем на цилиндъра вкл и горивната камера (в ДМТ) и обема само на камерата (т.е. буталото в ГМТ)

И понеже се цитират конкретни цифри, преди да спазаря цетката премерихме компресията и резултата беше 25 атм на петте цилиндъра.Смущаващото за мен беше че тя е еднаква навсякъде!!! Коментари ?
  • 0
Публикувано изображениеПубликувано изображение
светещи желетки, що сте толко нервни?
bliznatsite написаха: mn ne mi haresvat za6toto emblemata na mecedesa e kato mernik i izglezda 4e 6a te zastrelq

#10 Само Дизел

Само Дизел

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 929 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Германия

Публикувано 01 юни 2007 - 12:27

Прави ми впечатление, че пали по- лесно като е студен, отколкото топъл. Това не го приемам за нормално. При първото палене сутрин двигателят стартира на секундата след угасване на индикатора. А когато е топъл, въртя и паля без подгряване, при което стартера върти няколко секунди до заработване на ДВГ. По този начин всеки Голф-2 или Опелче могат да го засрамят при топъл старт. При това нямат подкачваща помпа в резервоара. Минават ми някои неприятни идеи като обяснение за това- например боклуци в резервоара, пробпем в ГНП, падане на налягането в горивната магистрала по време на престоя и др. При вас как е? Споделете впечатления.


Това е често срещан проблем, не само при Мерцедес, за който обаче до сега не съм намерил обяснение.
Изглежда така - двигателя пали чудесно на студено, вкл. и при много ниски температури, докато при топъл двигател му трябва поне няколко оборота със стартера.
Както казах, не знам със сигурност на какво се дължи проблема, но мога да кажа от какво със сигурност НЕ е. Значи, не е от свещите, не е от по-късото (или липсата на) подгряване при топъл двигател, не е и от дюзите.
А от какво може да е, ами от много неща. Може да е компресия, помпа, въздух, центровка и т.н.
  • 0
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603

#11 nizi190

nizi190

    Напреднал

  • Непотвърдени потребители
  • PipPipPip
  • 692 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сандански
  • Автомобил:
    190 , 2.5 D
    90 hp, 1990, grey
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 01 юни 2007 - 12:35

Само да уточня, че степента на сгъстяване и компресията в атм са две различи неща. Атмосферите са физическия ефект от сгъстяването, а степента е математическото отношение на пълният обем на цилиндъра вкл и горивната камера (в ДМТ) и обема само на камерата (т.е. буталото в ГМТ)

И понеже се цитират конкретни цифри, преди да спазаря цетката премерихме компресията и резултата беше 25 атм на петте цилиндъра.Смущаващото за мен беше че тя е еднаква навсякъде!!! Коментари ?

Да това е ясно,че степен на сгъстяване е едно,а компресията друго.Да кажем например,че единбензинов двигател има компресия 13-14 атм.,а степен на сгъстяване 9-9.5.
  • 0
Публикувано изображение

Публикувано изображение

#12 dred

dred

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 8 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia, Bulgaria
  • Интереси:Летене, самолети, планини, мотори

Публикувано 01 юни 2007 - 20:03

Аз имам същия проблем, ако може да се нарече проблем. Но изобщо не му обръщам внимание. Карам C220D, и наистина на студено пали от раз, веднага след изгасване на индикацията, а на топъл двигател, понякога върти няколко секунди, друг път малко по-малко, но и така или иначе пали по-трудно, отколкото на студен двигател. Обяснявам си го с това, че свещите почти не подгряват, когато двигателят е топъл...
  • 0
Кола: Mercedes C 220 D
Самолет: Rans 12 S

#13 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 01 юни 2007 - 20:36

Бре- и при мен има нещо такова и все се канех да питам защо е така...?Само,че на топъл двигател не винаги е така-в 50% от случаите само!Докато на студен мотор-от раз пали!А,сега,де-да не е специфичен цедесов "трик"...?И на топъл двигател лампата за подгряване светва за секунда някъде,изчаквам да загасне и тогава паля!Ако забавя стартирането със секунда пали по-бързо!Предполагам,че този ефект може би е,че при топъл мотор няма подгряване,въпреки,че лампата светва за кратко,знам ли...?
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#14 bobyii

bobyii

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 71 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    W210 250 turbodiesel

Публикувано 01 юни 2007 - 22:08

Това е често срещан проблем, не само при Мерцедес, за който обаче до сега не съм намерил обяснение.
Изглежда така - двигателя пали чудесно на студено, вкл. и при много ниски температури, докато при топъл двигател му трябва поне няколко оборота със стартера.
Както казах, не знам със сигурност на какво се дължи проблема, но мога да кажа от какво със сигурност НЕ е. Значи, не е от свещите, не е от по-късото (или липсата на) подгряване при топъл двигател, не е и от дюзите.
А от какво може да е, ами от много неща. Може да е компресия, помпа, въздух, центровка и т.н.

Имам впечатления от Опел 1,7Д и Голф 1,6Д - когато ДВГ е топъл палят на секундата без никакво задържане на контакт - просто завърташ ключа в патрона и заработва! Трилъчата звезда обаче не може така!
  • 0

#15 вики

вики

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 332 Мнения:
  • Град:РУСЕ

Публикувано 02 юни 2007 - 10:48

И аз го имам същото и се заинтересувах при маистора , който ми подържа колата !
Та той прочел в някакъв учебник в който имало помпа като на мерца и пишело , че има система с Би-метална пружина която включва убогатитела и леко променя центровката на помпата.При загрял мотор горивната смес е нормална и е нормално да завъртите цял оборот на коляновия вал
  • 0
Е 250 DIESEL 20v 113hp 1994
Публикувано изображение




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни