Привет Колеги,
Отаврям тази тема за да проследя отстраняването на един неприятен проблем, с който се сблъсквам за 3-ти път в рамките на 3 години.
Вероятно и други са оставали по път, без индикация че им свършва горивото. Това е особено характерно за бензиновите модели, може би и при дизела, но там нямам наблюдения. При мен се случва при различни нива на горивото - под 1/4, 1/4, между 1/4 и 1/2 резервоар.
Проблемът, или поне това, което аз си обяснявам, се дължи на конструкцията на резервоара, който е набутан под задната седалка и се разделя на две части от тунела за кардана. Вдясно стои модулът на помпата високо налягане, вляво стои модулът с регулатора за налягане. И двата имат нивомерни сензори, които подават сигнал към приборното табло и там показанията им се усредняват (с вариантно кодиране на ECM може да се изключи единия сензор, но за това - отделно). Интересното е, че при наливане на съответното количество гориво, индикацията е правилна.
Какво всъщност се случва? При иделани условия, горивото се засмуква от дясната част, изпраща се към лявата, където минава през регулатора за налягане и излишното гориво се връща обратно в дясната част. В реални условия, понякога горивото не се връща обратно в дясната част и помпата остава на сухо. Имате 10-20-30 литра гориво, но то е събрано в лявата част на резервоара. При мен последния случай беше точно такъв. След около 300км магистрално каране и то с нормална скорост, 120-140 км/ч, колата загуби мощност и загасна.