Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

W211 Проблеми с подаването на горивоЕ320


  • Please log in to reply
18 мнения по тази тема

#1 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4530 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 14 юли 2022 - 09:44

Привет Колеги,

 

Отаврям тази тема за да проследя  отстраняването на един неприятен проблем, с който се сблъсквам за 3-ти път в рамките на 3 години.

Вероятно и други са оставали по път, без индикация че им свършва горивото. Това е особено характерно за бензиновите модели, може би и при дизела, но там нямам наблюдения. При мен се случва при различни нива на горивото - под 1/4, 1/4, между 1/4 и 1/2 резервоар.

 

Проблемът, или поне това, което аз си обяснявам, се дължи на конструкцията на резервоара, който е набутан под задната седалка и се разделя на две части от тунела за кардана. Вдясно стои модулът на помпата високо налягане, вляво стои модулът с регулатора за налягане. И двата имат нивомерни сензори, които подават сигнал към приборното табло и там показанията им се усредняват (с вариантно кодиране на ECM може да се изключи единия сензор, но за това - отделно). Интересното е, че при наливане на съответното количество гориво, индикацията е правилна.

 

Какво всъщност се случва? При иделани условия, горивото се засмуква от дясната част, изпраща се към лявата, където минава през регулатора за налягане и излишното гориво се връща обратно в дясната част. В реални условия, понякога горивото не се връща обратно в дясната част и помпата остава на сухо. Имате 10-20-30 литра гориво, но то е събрано в лявата част на резервоара. При мен последния случай беше точно такъв. След около 300км магистрално каране и то с нормална скорост, 120-140 км/ч, колата загуби мощност и загасна.

Прикачени файлове


  • 2

#2 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4530 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 14 юли 2022 - 09:50

Миналата година, след като пак ме остави на пътя за морето в едно село над Каварна, смених модула на помпата.

 

Направи ми впечатление, че не е оригинален (кафеникава капачка с надпис VDO), а приличаше по-скоро на копие на Pierburg (бяла капачка).

 

Реших, че тъй като Pierburg модула работи на по-високо налягане (5.2 bar вместо 4.4), може да прехвърля по-бързо в лявата част. Заотва взех VDO модул.

 

Всичко беше добре, до пътуването за морето тази година smile.png.

Прикачени файлове


Този пост е редактиран от Subsonic: 14 юли 2022 - 09:52

  • 1

#3 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4530 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 14 юли 2022 - 10:06

След като и тази година останах на пътя, с около 30 литра в резеровара, нямам друг избор освен да сменя и левия модул. :)

 

Въпросът е дали това ще реши проблема, или не. Ако се окаже, че концепцията с прехвърлянето на гориво е фундаментално сбъркана, ще трябва да измисля нещо. :)


  • 0

#4 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 788 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 14 юли 2022 - 10:20

Ще го реши.
В лявата дисага има джет помпа, тя се запушва от някой чеп в нафтата и спира да работи. Дясната дисага остава празна и колата гасне.
  • 3

#5 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 889 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 15 юли 2022 - 07:27

При бензинките се сменят комплект. Много отдавна имаше бюлетини за миризми и тн…. Моята в ляво беше филтър с нивомер, от дясно беше помпа и нивомер :) ( бензинка )


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 1

#6 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4530 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 15 юли 2022 - 10:12

И моята е бензинова.

 

Изглежда лявата част има и някаква помпичка. Сега успях да разгледам на спокйствие модула. Черният кабел от сензора, вероятно маса, минава и през нещо друго, което прилича на помпа.

 

Като нищо ще се окаже джет помпата. Вероятно другият кабел е скрит някъде в корпуса.

 

Това с двата модула, трите маркуча и двете помпи е такова "просто" решение, в немски стил smile.png


Този пост е редактиран от Subsonic: 15 юли 2022 - 10:14

  • 0

#7 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 788 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 15 юли 2022 - 14:04

Няма друг кабел. Джет помпата не е ел.
Тя си е джет помпа. Като се запуши с боклуци така прави - ту работи, ту не работи.
  • 1

#8 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4530 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 15 юли 2022 - 17:30

Това ми заприлича на ел. елемент. Иначе видях джета, който трябва да прехвърля. Като извадя моя модул ще огледам какъв е проблемът.

Прикачени файлове


Този пост е редактиран от Subsonic: 15 юли 2022 - 17:32

  • 0

#9 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4530 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 25 юли 2022 - 15:14

Да доложа, че смених лявата сонда.

 

Купих си маска с филтри с активен въглен, клас А1, да не се надишвам с бензин.

 

Смяната изисква да се отворят и двата бидон-капака smile.png.

Първо десния помпа-модул, като там се разкачат маркучите високо и ниско налягане, както и буксата, захранваща с ток помпата високо налягане.

После се освобождава налягането през горивната рейка, защото ако откачите директно маркуча от левия модул, ще си измиете очите с бензин.

След това се сваля и левия модул.

 

Сглобява се в обратен ред, първо левия модул, като е важно е да внимавате откъде минават маркучите и кабелите.

После нащраквате захранването и маркучите за високото и ниското налягане на десния модул.

Накрая се затягат хубаво капаците на бидоните smile.png. Важно е да спазите позицията на всяка сонда спрямо резервоара. Ако не знаете кои са фабричните маркери, можете да си отбележите.

 

Хубаво е да работите на открито и проветриво място, далеч от огън. И да не е много загряла колата.


Този пост е редактиран от Subsonic: 25 юли 2022 - 15:19

  • 2

#10 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 650 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic - SOLD :(
    Mercedes Benz W201- 190D
    BMW F39 - X2 sDrive18d
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 юли 2022 - 09:36

Сега като изчетох темата (бях я пропуснал) те разбрах какво имаше предвид в неделя. Определено и аз ще се занимая с тази процедура до края на седмицата, ако колата все още остане моя собственост. Супер тема, Стани!


  • 0

#11 solun

solun

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 24 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:ВРАЦА
  • Автомобил:
    Мерцедес W211 E320 бензин

Публикувано 12 юни 2023 - 17:40

Здравейте!

Понеже се оказах пред подобен казус за следните разрешения, имам питанки:

колата ми е W211 E320 2004г. бензин, не бях я палил няколко дена, що имах повече движение пеш (поне се опитвам де), когато обаче ми потрябва , запалих , тя поработи няколко минути на мястото, че се заговори с познат, и изведнъж угасна. Пробвах да запаля - не иска. След различни тестове - бушон, реле, ток до клемореда на модула с филтъра в лявата половина на резервара - се помага, че ток идва на помпата , но тя не работи, понеже отворих десния капак на резервоара , свалих и капака на помпата дет я натиска на долу, та и на двете клемички помпата си идва ток като подаш контакт за около 3 сек.....подавах и принудително ток на помпата но не работи, почуквах я и пак не ще. До този момент не съм я чувал как работи, не е издала странни звуци.Учудвам се , че от раз отказах, а по щамповката на нея виждам, че е произведена 08/08/2019 демек сменявана е преди мен и да изкара само 3 години. модел е HUCO13 3474. До колкото виждам е пипано и в лявата част на резервоара (има следи , че са чукали по голямата гайка да я отвиват с отверки или нещо подобно, но аз там не съм отъвивал все още, сложили са и скоба с винтче на късото маркуче отгоре върху модула дет се вкарва, оригиналната скоба са я махнали, самото маркучи може да са го сцепили или са спукали мощука пластмасовия в който се вкарва маркуча, та от там е сълзяло бензинец), но дали са сменили филтърния елемент не зная - на него пише (на модула с филтъра и поплавъка) VDO A2114701441. На филтърния елемент "индженерете" в немско му дават 250хил.км.или 15години, ама не са знаели, че тия коли и ние ще ги докачиме след време ...........и т.н. и т.н. 

Тези коментари на сайтовете са с части от забелязъци, че помпата и модулът с филтъра при всички прозводители са с различни налягания - 4,4...4,6...5,2 бара.

Питанката ми е каква помпа (марка, модел,) и какъв модул с филтърния елемент да търся (марка, модел , налягане) налягане налягане? 

На рейката дават нормално 3,7...4,2 бара (до което успях да прочета инфо в нета), но с която помпата и кой модул се постига това, което ако помпата е на 5,2 бара, а модулът е на 4,4 бара, то вероятно помпата все ще се товари и ще се "опраси" баш когИ не трЕбЕ.


Този пост е редактиран от solun: 12 юни 2023 - 17:46

  • 0

#12 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 889 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 12 юни 2023 - 18:35

Оригинално вървят двата модула комплект, има ревизия с някакви преходници на буксата по спомен. Не помня цена, но не беше нещо толкова неприятно когато съм купувал


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#13 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4530 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 12 юни 2023 - 21:59

Oригиналните модули са на VDO/Continental.

 

Ако имаш газ, помпата си заминава по-бързо, тъй като си работи непрестанно, а бензиновите дюзи не пръскат.


  • 0

#14 solun

solun

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 24 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:ВРАЦА
  • Автомобил:
    Мерцедес W211 E320 бензин

Публикувано 13 юни 2023 - 06:00

Нямам газ за сега, но вероятно ще слагам (поне нагласата ми е такава)......четох, че можело да се постави реле дет да изключва помпата няколко секунди(20...30 сек.)след като двг заработи на газ.

Комплект двете - бензинова помпа и модула с филтъра - не видях да се предлагат, .....по отделно обаче ги има и ако направиш запитване към търговеца  дали стават - "ами дават ги за съвместими" но той самия не е на ясно дали е така. Аз обаче като се позачетох и видях, че някой изпълнения са за САЩ, има изпълнения като за Е55 и АМГ дет уж са същите ама не баш и разни други дребни неща - като например не е с три маркуча от модула към помпата , а с два, към някой има и допълнителни преходноци. Направи ми впечатление, че не се предлага големия гумен уплътнител и ще трябва да се разчита, че стария ще е ок.

Гледах на VDO частите в AUTODOC и вероятно от там ще ги поръчвам, сега имаше и някакви намаления 40%. Аз избрах за помпата VDO A2C59514934 , ама пише, че е за бензин, Етанол-Бензин (Е85) и е на  4,6 бара.

Някой ползвал ли е този сайт за части , за колко време пристигат, истински ли са частите, или ако има по-удачен вариант за закупуване на части ще се радвам да споделите.

Другото което ми направи впечатлени е, че по един номер(номера на мерцедес) излизат едни части, обаче мерцедес през годините е заменил тоя номер с друг, и аз като въведа новия номер почват да излизат и други части от същата категория дет в предното търсене не са излизали. Примерно помпата е с номер по МБ А211 470 1494 - излизат по тоя номер, ако въведа обаче А211 470 2994 (нов номер заменен от МБ през годините) излизат още части от тая категория, да обаче МБ е направил още една замяна  на номера - А211 470 4194 и тук вече излизат още артикули. И все с различни показатели като дебит, някой части виждам и визуално, че имат разлики като липса на маркуч от 3 на 2 маркуча към помпата, някои части са с преходници и т.н., да не казвам, че на един от номерата като излязат частите, избирам коя част ми харесва, кликам на нея, тя се отваря с подробностите дет са към самия артикул и под него ми пише "не е съвместима с вашия автомобил", да обаче пише, че отговаря на номера по МБ.


  • 0

#15 solun

solun

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 24 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:ВРАЦА
  • Автомобил:
    Мерцедес W211 E320 бензин

Публикувано 13 юни 2023 - 06:57

Сега като се поразрових ....на моята помпа HÜCO 133474 ( с нея съм в момента) като алтернатива дават в един сайт VDO 228-235-045-001Z която е с с 4,4 бара (само бензин) в сравнение с VDO A2C59514934 4,6 бара (бензин и бензин-етанол Е85).... тези помпи на VDO  ми излизат по два различни номера на МБ , но отговарящи за моето МПС. 


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни