Стана малка беля след смяна на радиатор, или за какво да внимавате, за да не берете моите ядове:
Протече ми радиатора, и естествено - реших да го сменя. Въпреки, че не течеше много, такива неща ме дразнят.
Купих си чистак нов Nissens, и се захванах със смяната, която по принцип не е нещо кой знае какво - сменял съм радиатори и на БМВ, и на Мерцедеси няколко...
Само че едно недоглеждане до какво води:
Първо, единия маркуч, който е за маслото на скоростите (този от долната страна) беше яко запекъл в стария радиатор, та се извади с много зор.
Другия маркуч, горе който е - излезе много лесно.
Следва: слагане на новия радиатор, нареждане на всичко и накрая - маркучите.
Всички уж щракнаха както си трябва, щракването се чу доста отчетливо, и тук беше грешката ми:
Единия от маркучите за скоростите влезе прекалено лесно, ама си викам "ми то щото е нов радиатора".
Пълня с антифриз, паля... чакам колата за загрее, да се обезвъздуши системата, гася и поглеждам - съвсем малко накапало масълце под тези маркучи за скоростите...
Избърсах, и сложих едно чисто ново бяло парцалче отдолу на кората - викам си ако капе, ще го видя от къде капе.
Тръгнах да карам, и по едно време колата взе да се изфорсира сама, да "придърпва". След малко - пак. След още малко - пак...
Спрях и... след мен - диря от масло
Като отворих капака - ужас.... точно тоя маркуч, който влезе лесно се беше измъкнал, и всичкото мсало (предполагам) на скоростите е изтекло.
Карал съм близо 200 метра без капка масло.... или да е останало макс 2-3 литра.
/добре, че не успях да строша кутията, даже пича в силвър стар се учуди, че изобщо мога да вкюча на N и да бутам колата, само ми казаха да не я паля докато не се налее масло :)/.
На радиатора има навита една бронзова гайка с накрайник, в който се вкарва маркуча, и там се защраква със скобата.
Отгоре върху тази гайка - набита една пластмасова облицовка, която като я свалих ми стана ясно какво се е случило:
Явно при набиване на пластмасата са смачкали единия от каналите, в който виза скобата, с която се защраква маркуча... и той се е държал само на едната си страна, и то съвсем леко, и за това е изскочил
Шибана работа, тоя накрайник е направен от някакъв много мек бронз - мачка се дори като го натиснеш с ръка...
Поправимо е - просто трябва да се направи нов накрайник на струг, но направо ще сменям радиатор с нов оригинален. И вече такива "афтърмаркет" - не.
Цялата беля сега ще ми коства малко над 2500 в силвър стар, та... идеята на този пост е да споделя за какво да внимавате, ако някой тръгне да си сменя радиатор.
И как от едно дребно недоглеждане - може да стане не много дребна беля